DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-11-09, 18:33
temperatura silnika / płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-23, 12:51   

mekintosz napisał/a:
Dacia jest slabo "ocieplona"

Prawda - przy owo tak naprawdę owo słabo = zero: jest tylko to, co widać, czyli podsufitka i plastiki, a pod nimi nie ma nic. Jedynie pod wykładziną bagażnika i na tylnych nadkolach jest trochę "kocyka"...

Z drugiej strony, samo nagrzewanie wnętrza idzie dość sprawnie, i właśnie po to w dieslach w bloku wentylacji jest dodatkowa, elektryczna nagrzewnica ("farelka"), działająca niemal natychmiast po uruchomieniu samochodu - a w benzyniaku trzeba czekać, aż się zagrzeje woda w układzie...
 
Leszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-02-25, 00:07   

..u mnie w Duster'ze po nagrzaniu świecą się tylko 2 belki, na 4 trzeba sobie zasłużyć; np dziś mimo że było -8 w dzień zaświeciły się. Najśmieszniejsze w tym jest sprawa taka że nie patrzyłem na kompa i poczułem nagle cieplejsze powietrze z nawiewu :) Patrze i myśle sobie "wow" teraz to mogę kurtkę ściągnąć :-P Ostatecznie zmniejszyłem ogrzewanie z 2 na 1 oraz potencjometr ilości wpływającego ciepła :)

Na razie myślę o jakimś wyizolowaniu/zasłonięciu wlotu powietrza do chłodnicy/intercoolera.
_________________

 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-25, 09:11   

Leszek napisał/a:


Na razie myślę o jakimś wyizolowaniu/zasłonięciu wlotu powietrza do chłodnicy/intercoolera.


Sprawdzone przez mnie , silnik staje się bardziej mułowaty i spalanie wzrasta a ogrzewaniu to specjalnie i tak nie pomaga, zdjąłem po tygodniu. Intercoolera nie można zasłaniać , musi schładzać powietrze do silnika.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2011-02-26, 00:11   

od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą termostatu z 83 na 89 st. C; chyba to drugie rozwiązanie jest lepsze - szybsze ogrzewanie wnętrza auta, a temperatura silnika po dłuższym przebiegu taka sama jak jak przy niższym progu pełnego otwarcia obiegu płynu chłodzącego; poza tym wiadomo, że silniki spalinowe nie lubią pracować w niskich temperaturach - a więc im szybciej się nagrzeją do odpowiedniej temperatury tym lepiej;
_________________
1,5 dci Laureate
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-02-26, 08:21   

Leszek napisał/a:
Na razie myślę o jakimś wyizolowaniu/zasłonięciu wlotu powietrza do chłodnicy/intercoolera.


http://www.daciaklub.pl/f...p?p=64701#64701
_________________
 
Leszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-02-27, 23:00   

dzieki, znam temat :) Najprawdopodobniej skonstruuję własnego pomysłu żaluzję, otwierające się w chwili osiągnięcia właściwej temperatury lub stopnia nagrzania silnika. Inne marki wprowadziły takie rozwiązania, więc czemu nie wprowadzić czegoś takiego do Dustera - tutaj naprawdę mamy 2 duże wloty.

Można łatwo obliczyć wielkość pola przepływu którą mamy obecnie, do wymaganego minimalnego pola przepływu. Według tego prostego stosunku można zaprojektować ruchomą przesłonę.

Zamierzam ją wykonać ze stali nierdzewnej, połączenia wykonać metodą TIG bez mat. dodatkowego, a całość pokryć farbą poliuretanową "matową". Tak wykonane żaluzje będą stanowiły swoistą całość i nie zepsują efektu wizualnego. Całość konstrukcji oprę na podstawie badań przeprowadzonych przez laboratorium amerykańskie (takie rozwiązania można odszukać w necie).
_________________

Ostatnio zmieniony przez Leszek 2011-02-27, 23:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 08:48   

Nic ci to nie da, ograniczysz moc jak zasłonisz intercooler do tego spalanie wzrośnie minimum 0,5 litra, sam zasłaniałem cały wlot powietrza chłodnicę i intercooler i zdemontowałem wszytko, samochód był mułowaty po rozgrzaniu i zaczął palić więcej.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
Leszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2011-02-28, 23:18   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Nic ci to nie da, ograniczysz moc jak zasłonisz intercooler do tego spalanie wzrośnie minimum 0,5 litra, sam zasłaniałem cały wlot powietrza chłodnicę i intercooler i zdemontowałem wszytko, samochód był mułowaty po rozgrzaniu i zaczął palić więcej.


pewnie tylko musisz pamiętać że żaluzje, to nie stała przesłona, w chwili osiągnięcia temp otworzą się. może spali 0,5 litra więcej ale coż to jest 3zł w stosunku to jazdy zimą w podkoszulku :-p
_________________

 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-04-07, 17:45   

odgrzewam temat jako że jest w okolicy +20 C to mam ciągle 4 kreseczki dzień w dzień i to wcale nie są duże przebiegi po 15km zapalają się 4 kreski
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-07, 20:02   

I bardzo dobrze - właśnie mają być te 4 kreski, to jest normalna i właściwa temperatura.
 
bigplik 


Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 DCI
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-06-21, 14:22   

WIKTOR napisał/a:
PodajĂŞ link do kupna termostatu:
http://allegro.pl/item109...ssan_dacia.html


szukalem takiego w necie i lipa, w sklepie z czesciami do renault maja taki

ktos wie gdzie znalezc taki termostat, pasujacy do obudowy K9K a otwierajacy sie przy 89C?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-09-19, 15:51   

Przeczytałem powyższe posty i mam problem z temperaturą w układzie chłodzenia (jeszcze nigdy nie miałem więcej jak 2 kreski), co by wskazywało na niedogrzanie silnika?.

Zamontowałem ELM-327 z oprogramowaniem PCMSCAN. Co trzymałem:

Otwarcie termostatu +83 C.

Max. temp. po piłowaniu silnika w jeździe na 2/3 biegu do 5 000 obr/min +91 C

Średnia temperatura +84 C,

Komputer wskazuje w tym czasie zawsze 2 kreski i utrzymuje się z tym wskazaniem gdy temperatura spadnie do + 35 C.

Brak jakichkolwiek błędów, pozostałe parametry stabilne i w normie.

Widać, że termostat działa zgodnie z danymi +83 C otwarcie, ale wskazania komputera pozostają bez zmian na dwóch kreskach, nawet wtedy, gdy max. wskazania były + 91 C

W opisach na tym forum znalazłem różne interpretacje wskazań i mam w związku z tym pytanie bo zbliża się zimą:

Czy można w takiej sytuacji reklamować usterkę związaną z niedogrzaniem silnika (K9K 896) ?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2011-09-19, 17:50   

W tamtym tygodniu przerabiałem takie coś: na wskazniku temp.- 2 kreski, silnik gorący, chłodnica zimna, pracuje wentylator, wg mnie - termostat, po wymianie to samo, wymiana czujnka /87zł/, wszystko wraca do normy. :-(
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-19, 21:48   

powiedzcie jak to jest mam 4 krechy a wystarczy zgasic silnik i odpalic znowu i mamy 2 krechy dziwne ale prawdziwe powiem na poczatku uzytkowania auta malo kiedy byly 4 krechy tera po kilkanascie kilometrow i widze 4 kreski
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-09-20, 18:45   

Lukas87 napisał/a:
... mam 4 krechy a wystarczy zgasic silnik i odpalic znowu i mamy 2 krechy...
Wyjście z sytuacji jest tylko jedno - nie gasić silnika. :mrgreen:

A na poważnie tez tak mam. Ale po przejechaniu b. krótkiego odcinka z powrotem wskakuje 4 kreski.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-09-23, 07:45   

Cztery kreski to chyba normalnie, ja mam zawsze tyle po rozgrzaniu silnika.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-23, 07:54   

mrówa, benzyna to benzyna :mrgreen: diesel to diesel
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-09-25, 10:41   

No racja, spojrzałam tylko że też Sandero :mrgreen:
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-19, 19:41   

Widział ktoś kiedyś 6 kresek z 1.6 MPI?
_________________
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:13   

Beckie napisał/a:
Widział ktoś kiedyś 6 kresek z 1.6 MPI?

Jak tak rośnie to coś jest nie w porządku. Napisz w jakich okolicznościach - ale własciwie są dwie możliwości - przynajmniej u mnie tak się zdarzało - albo masz za mało płynu chłodzącego, albo Ci się termostat nie otwiera ( najczęstrzą awarią jest niezamykanie i wtedy jest niedogrzany) Mi w dwóch samochodach padły tak termostaty że się nie otwierały -objawy były takie że się przegrzewał w korkach , przy jeździe chłodził się wystarczająco obiegiem powietrza sprawdź po nagrzaniu silnika czy rura odprowadzająca płyn z chłodnicy jest dość ciepła, jak będzie zimna ( a doprowadzająca gorąca) to termostat jest zamknięty ( rura doprowadzająca jest gorąca nawet za termostatem bo nawet zamknięty termostat przewodzi ciepło i nagrzeje ją, tak miałem w E34) Bardzo rzadkim przypadkiem jest całkowita niedrożność chłodnicy, ale jak chcesz przed kupnem termostatu wyeliminować ją na 100% to wymontuj termostat i pojeździj tak - powinieneś uzyskać niedogrzanie silnika.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-10-19, 20:21   

Sęk w tym, że nigdy nie widziałem więcej niż 4 kresek... Podejrzewam, że wentylator włącza się przy takiej temperaturze, że 6 kresek nie ma szansy się wyświetlić. IMO trochę to dziwne rozwiązanie bo trudniej wtedy rozpoznać, że silnik się przegrzewa...

Od kilku dni się zbieram żeby pomacać węże...
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-19, 20:23   

W fordach gdy termostat się nie otwiera winny jest nie on sam (termostat) ale czujnik temperatury który daje sygnał do termostatu.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:25   

benny86 napisał/a:
W fordach gdy termostat się nie otwiera winny jest nie on sam (termostat) ale czujnik temperatury który daje sygnał do termostatu.

W silnikach Renault termostat działa na zasadzie bimetalu, nie potrzebuje żadnego sygnału.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:30   

Beckie napisał/a:
Sęk w tym, że nigdy nie widziałem więcej niż 4 kresek... Podejrzewam, że wentylator włącza się przy takiej temperaturze, że 6 kresek nie ma szansy się wyświetlić. IMO trochę to dziwne rozwiązanie bo trudniej wtedy rozpoznać, że silnik się przegrzewa...

Od kilku dni się zbieram żeby pomacać węże...

Jak się całkiem nie otwiera termostat to wentylator Ci nic nie daje - on pomaga chłodzić chłodnicę a ta jest zamknięta. Mi temperatura na wskaźniku rosła pod czerwone pole, ratowałem się przed przegrzaniem silnika włączając ogrzewanie na full, co nie było najprzyjemniejsze w lipcu :mrgreen:
Jeśli włączają Ci się częściej wentylatory a temperatura nie rośnie( ale pamiętaj - rośnie tylko w korku) to bardziej podejrzewam ubytek płynu chłodzącego - czy już wymieniałeś płyn?
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1105
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-22, 22:26   

Beckie napisał/a:
Widział ktoś kiedyś 6 kresek z 1.6 MPI?

Tak, i to dosyć często. Szczególnie w korkach gdy temp. płynu chł. przekracza 98 st.C, a temperatura powietrza dolotowego zbliża się do 75 st.C.
Wszystko przez idiotyczne sterowanie wentylatora chłodnicy z czujnika temp. komputera wtrysku (komputer wtrysku NIE MA danych temp z chłodnicy, tylko z bloku).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne