Prawda - przy owo tak naprawdę owo słabo = zero: jest tylko to, co widać, czyli podsufitka i plastiki, a pod nimi nie ma nic. Jedynie pod wykładziną bagażnika i na tylnych nadkolach jest trochę "kocyka"...
Z drugiej strony, samo nagrzewanie wnętrza idzie dość sprawnie, i właśnie po to w dieslach w bloku wentylacji jest dodatkowa, elektryczna nagrzewnica ("farelka"), działająca niemal natychmiast po uruchomieniu samochodu - a w benzyniaku trzeba czekać, aż się zagrzeje woda w układzie...
..u mnie w Duster'ze po nagrzaniu świecą się tylko 2 belki, na 4 trzeba sobie zasłużyć; np dziś mimo że było -8 w dzień zaświeciły się. Najśmieszniejsze w tym jest sprawa taka że nie patrzyłem na kompa i poczułem nagle cieplejsze powietrze z nawiewu :) Patrze i myśle sobie "wow" teraz to mogę kurtkę ściągnąć Ostatecznie zmniejszyłem ogrzewanie z 2 na 1 oraz potencjometr ilości wpływającego ciepła :)
Na razie myślę o jakimś wyizolowaniu/zasłonięciu wlotu powietrza do chłodnicy/intercoolera.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-25, 09:11
Leszek napisał/a:
Na razie myślę o jakimś wyizolowaniu/zasłonięciu wlotu powietrza do chłodnicy/intercoolera.
Sprawdzone przez mnie , silnik staje się bardziej mułowaty i spalanie wzrasta a ogrzewaniu to specjalnie i tak nie pomaga, zdjąłem po tygodniu. Intercoolera nie można zasłaniać , musi schładzać powietrze do silnika.
od jakiegoś czasu zastanawiam się nad zmianą termostatu z 83 na 89 st. C; chyba to drugie rozwiązanie jest lepsze - szybsze ogrzewanie wnętrza auta, a temperatura silnika po dłuższym przebiegu taka sama jak jak przy niższym progu pełnego otwarcia obiegu płynu chłodzącego; poza tym wiadomo, że silniki spalinowe nie lubią pracować w niskich temperaturach - a więc im szybciej się nagrzeją do odpowiedniej temperatury tym lepiej;
dzieki, znam temat :) Najprawdopodobniej skonstruuję własnego pomysłu żaluzję, otwierające się w chwili osiągnięcia właściwej temperatury lub stopnia nagrzania silnika. Inne marki wprowadziły takie rozwiązania, więc czemu nie wprowadzić czegoś takiego do Dustera - tutaj naprawdę mamy 2 duże wloty.
Można łatwo obliczyć wielkość pola przepływu którą mamy obecnie, do wymaganego minimalnego pola przepływu. Według tego prostego stosunku można zaprojektować ruchomą przesłonę.
Zamierzam ją wykonać ze stali nierdzewnej, połączenia wykonać metodą TIG bez mat. dodatkowego, a całość pokryć farbą poliuretanową "matową". Tak wykonane żaluzje będą stanowiły swoistą całość i nie zepsują efektu wizualnego. Całość konstrukcji oprę na podstawie badań przeprowadzonych przez laboratorium amerykańskie (takie rozwiązania można odszukać w necie).
_________________
Ostatnio zmieniony przez Leszek 2011-02-27, 23:02, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-28, 08:48
Nic ci to nie da, ograniczysz moc jak zasłonisz intercooler do tego spalanie wzrośnie minimum 0,5 litra, sam zasłaniałem cały wlot powietrza chłodnicę i intercooler i zdemontowałem wszytko, samochód był mułowaty po rozgrzaniu i zaczął palić więcej.
Nic ci to nie da, ograniczysz moc jak zasłonisz intercooler do tego spalanie wzrośnie minimum 0,5 litra, sam zasłaniałem cały wlot powietrza chłodnicę i intercooler i zdemontowałem wszytko, samochód był mułowaty po rozgrzaniu i zaczął palić więcej.
pewnie tylko musisz pamiętać że żaluzje, to nie stała przesłona, w chwili osiągnięcia temp otworzą się. może spali 0,5 litra więcej ale coż to jest 3zł w stosunku to jazdy zimą w podkoszulku :-p
Przeczytałem powyższe posty i mam problem z temperaturą w układzie chłodzenia (jeszcze nigdy nie miałem więcej jak 2 kreski), co by wskazywało na niedogrzanie silnika?.
Zamontowałem ELM-327 z oprogramowaniem PCMSCAN. Co trzymałem:
Otwarcie termostatu +83 C.
Max. temp. po piłowaniu silnika w jeździe na 2/3 biegu do 5 000 obr/min +91 C
Średnia temperatura +84 C,
Komputer wskazuje w tym czasie zawsze 2 kreski i utrzymuje się z tym wskazaniem gdy temperatura spadnie do + 35 C.
Brak jakichkolwiek błędów, pozostałe parametry stabilne i w normie.
Widać, że termostat działa zgodnie z danymi +83 C otwarcie, ale wskazania komputera pozostają bez zmian na dwóch kreskach, nawet wtedy, gdy max. wskazania były + 91 C
W opisach na tym forum znalazłem różne interpretacje wskazań i mam w związku z tym pytanie bo zbliża się zimą:
Czy można w takiej sytuacji reklamować usterkę związaną z niedogrzaniem silnika (K9K 896) ?
W tamtym tygodniu przerabiałem takie coś: na wskazniku temp.- 2 kreski, silnik gorący, chłodnica zimna, pracuje wentylator, wg mnie - termostat, po wymianie to samo, wymiana czujnka /87zł/, wszystko wraca do normy.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-09-19, 21:48
powiedzcie jak to jest mam 4 krechy a wystarczy zgasic silnik i odpalic znowu i mamy 2 krechy dziwne ale prawdziwe powiem na poczatku uzytkowania auta malo kiedy byly 4 krechy tera po kilkanascie kilometrow i widze 4 kreski
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:13
Beckie napisał/a:
Widział ktoś kiedyś 6 kresek z 1.6 MPI?
Jak tak rośnie to coś jest nie w porządku. Napisz w jakich okolicznościach - ale własciwie są dwie możliwości - przynajmniej u mnie tak się zdarzało - albo masz za mało płynu chłodzącego, albo Ci się termostat nie otwiera ( najczęstrzą awarią jest niezamykanie i wtedy jest niedogrzany) Mi w dwóch samochodach padły tak termostaty że się nie otwierały -objawy były takie że się przegrzewał w korkach , przy jeździe chłodził się wystarczająco obiegiem powietrza sprawdź po nagrzaniu silnika czy rura odprowadzająca płyn z chłodnicy jest dość ciepła, jak będzie zimna ( a doprowadzająca gorąca) to termostat jest zamknięty ( rura doprowadzająca jest gorąca nawet za termostatem bo nawet zamknięty termostat przewodzi ciepło i nagrzeje ją, tak miałem w E34) Bardzo rzadkim przypadkiem jest całkowita niedrożność chłodnicy, ale jak chcesz przed kupnem termostatu wyeliminować ją na 100% to wymontuj termostat i pojeździj tak - powinieneś uzyskać niedogrzanie silnika.
Sęk w tym, że nigdy nie widziałem więcej niż 4 kresek... Podejrzewam, że wentylator włącza się przy takiej temperaturze, że 6 kresek nie ma szansy się wyświetlić. IMO trochę to dziwne rozwiązanie bo trudniej wtedy rozpoznać, że silnik się przegrzewa...
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2011-10-19, 20:30
Beckie napisał/a:
Sęk w tym, że nigdy nie widziałem więcej niż 4 kresek... Podejrzewam, że wentylator włącza się przy takiej temperaturze, że 6 kresek nie ma szansy się wyświetlić. IMO trochę to dziwne rozwiązanie bo trudniej wtedy rozpoznać, że silnik się przegrzewa...
Od kilku dni się zbieram żeby pomacać węże...
Jak się całkiem nie otwiera termostat to wentylator Ci nic nie daje - on pomaga chłodzić chłodnicę a ta jest zamknięta. Mi temperatura na wskaźniku rosła pod czerwone pole, ratowałem się przed przegrzaniem silnika włączając ogrzewanie na full, co nie było najprzyjemniejsze w lipcu
Jeśli włączają Ci się częściej wentylatory a temperatura nie rośnie( ale pamiętaj - rośnie tylko w korku) to bardziej podejrzewam ubytek płynu chłodzącego - czy już wymieniałeś płyn?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os. Pomógł: 8 razy Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 1105 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2011-10-22, 22:26
Beckie napisał/a:
Widział ktoś kiedyś 6 kresek z 1.6 MPI?
Tak, i to dosyć często. Szczególnie w korkach gdy temp. płynu chł. przekracza 98 st.C, a temperatura powietrza dolotowego zbliża się do 75 st.C.
Wszystko przez idiotyczne sterowanie wentylatora chłodnicy z czujnika temp. komputera wtrysku (komputer wtrysku NIE MA danych temp z chłodnicy, tylko z bloku).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum