DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2015-04-13, 10:14
Turbo kaput! (w r. megane)
Autor Wiadomość
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-28, 09:41   Turbo kaput! (w r. megane)

Po 110.000 km w służbowym megane 1.5 dci 85 km nawaliła turbina.

Objawy:
1) turbina przestała pracować,
2) wzrosło średnie zużycie ON nawet do 10 l/100km,
3) głośna praca silnika.

Objawy narastają od ok 100.000 km. Serwis proponuje wymianę turbiny. Cena jeszcze nieustalona.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-03-28, 10:19   

Ciekawe jaki koszt, czekam na info :) ...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
licek 



Marka: Dacia
Model: MCV Ambiance
Silnik: 1.4
Rocznik: 2007
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 92
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2008-03-28, 11:14   

Ilu kierowcow jezdzi ta meganka?
_________________

 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-28, 12:58   

licek napisał/a:
Ilu kierowcow jezdzi ta meganka?


Jeden zawodowy i do tego niespotykanie spokojny czlowiek. Samochód robi ok. 50% w trasie. W mieście kilka razy dziennie przejazdy na dość krótkich odcinkach.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-28, 19:19   

Koszt się zamknie pewnie w 1.500 PLN
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-03-28, 20:39   

Hmm,

u mojego znajomeg z Passatem, koszt naprawy (też walnęła się turbina po 110 000 km) zamknął się w okolicach 6000 PLN.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-31, 14:42   

No i dlatego unikam kopciuchów. Ktoś ręce zaciera ile to on zaoszczędził przez kilka lat na ropie, bo nie musiał płacić tyle kasy za drogą bęzynę.
Ale jak sobie policzył później to wyszło że kopciuch się jeszcze nie spłacił, bo przecież przy zakupie jest on dużo droższy od benzyniaka.
A tu jeszcze dochodzi awaria turbiny.
W benzyniaku nie ma takich problemów.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-31, 15:51   

waski napisał/a:
No i dlatego unikam kopciuchów. Ktoś ręce zaciera ile to on zaoszczędził przez kilka lat na ropie, bo nie musiał płacić tyle kasy za drogą bęzynę.
Ale jak sobie policzył później to wyszło że kopciuch się jeszcze nie spłacił, bo przecież przy zakupie jest on dużo droższy od benzyniaka.
A tu jeszcze dochodzi awaria turbiny.
W benzyniaku nie ma takich problemów.

W benzynach też masz turbiny i działa to w taki sam sposób ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-03-31, 15:59   

dogberry napisał/a:
Koszt się zamknie pewnie w 1.500 PLN

dołóż jeszcze 2500 - 3000 PLN ;)
regenerowana kosztuje 800 - 1200 PLN

waski napisał/a:
...bo przecież przy zakupie jest on dużo droższy od benzyniaka.
A tu jeszcze dochodzi awaria turbiny.

bzdury wyssane z brudnego palucha
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-31, 17:13   

warto byłoby poszukać turbo z rozbitych często nowych aut - pytanie tylko czy turbina ma numery seryjne pozwalające sprwadzić rok produkcji :?:
_________________
GeRRaD
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-03-31, 18:37   

Dobry pomysł GeRRad, ale to wszystko są "chodliwe" części i na pewno ktoś o tym zawsze pamięta. Musiałby się trafić świeżo rozbity pojazd i raczej znajomy (właściciel, albo "złomiarz").
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-03-31, 19:28   

waski napisał/a:
...bo przecież przy zakupie jest on dużo droższy od benzyniaka.
A tu jeszcze dochodzi awaria turbiny.

bzdury wyssane z brudnego palucha[/quote]

Diesel jest droższy od benzyny o 7 tys. zł, jeśli dodamy zwiększone koszty ubezpieczenia i dodatkowego zabezpieczenia (przy cenie powyżej 50 tys. zł) róznica w kosztach siega 8-9 tys. zł. To mało?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-03-31, 20:04   

waski napisał/a:
...bo przecież przy zakupie jest on dużo droższy od benzyniaka.
A tu jeszcze dochodzi awaria turbiny.

bzdury wyssane z brudnego palucha[/quote]

Paluchy to ja myję dziennie i to bardzo często więc są zawsze czyste.
Widzę że jedziesz ostro,a nie dałeś żadnych kontr argumentów. No chyba że znasz jakąś markę która sprzedaje ropniaki w takiej samej cenie co benzyna. Więc jak nie oglądasz cenników to nie opowaidaj bajek.


dogberry, mógłbyś mnie oświecić tym swoim zdaniem że benzyniaki też mają turbiny, bo z tego co wiem to np: koncern z volksfburga ma silniki TFSI z turbiną, ale renault nie posiada w swojej gamie silników z turbiną.
 
jacek 



Marka: dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dci85KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 433
Skąd: Tychy
Wysłany: 2008-03-31, 20:28   

Mylisz się pozwoliłem sobie skopiować ze strony renault poniższy tekst



Nowy silnik, nowe doznania.

Nowy silnik TCE* 100 łączy dynamikę i doskonałe przyspieszenie na wszystkich biegach z najniższym zużyciem paliwa w kategorii silników benzynowych o mocy 100 KM

Atuty :

# Przyjemność prowadzenia: Wyjątkowy zapas mocy. Silnik TCE 100 rozwija maksymalny moment obrotowy 145 Nm w przedziale od 3000 do 4500 obr/min. Oznacza to niemal natychmiastową reakcję i zaskakujące przyspieszenie!

# Niskie zużycie paliwa - silnik przyjazny dla środowiska : na 100-kilometrowym odcinku łączącym jazdę po mieście i poza miastem nowy silnik TCE 100 spala jedynie 5,9 l benzyny, a emisja CO2 wynosi zaledwie 140 g. Kluczem do tak doskonałych wyników jest wyposażenie silnika małolitrażowego w turbosprężarkę. W efekcie silnik gwarantuje niskie zużycie paliwa i jest przyjazny dla środowiska.
Krótko mówiąc silnik TCE 100 łączy moc silnika o poj. 1.4 l, z momentem obrotowym silnika o poj. 1.6 l i zużyciem paliwa właściwym dla jednostki 1.2 l

# Niezawodność : optymalne działanie w każdych warunkach. Silnik TCE 100 został wyposażony w rozwiązania technologiczne zapewniające odporność na wysokie temperatury nieuniknione dla uzyskania żądanych wysokich osiągów.


* TCE = Turbo Control Efficiency
Nowy silnik benzynowy TCE* 100
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-03-31, 20:47   

No i jest jeszcze slynny 2.0 T montowany w Lagunach GTI, Megane Sport itp... super silnik moc od 170 do okolo 250 KM .....z wirusem :lol:
_________________
GeRRaD
 
Marcin 
Administrator



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.6 CDTI
Rocznik: 2016
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 325
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-03-31, 21:27   

waski napisał/a:

dogberry, mógłbyś mnie oświecić tym swoim zdaniem że benzyniaki też mają turbiny, bo z tego co wiem to np: koncern z volksfburga ma silniki TFSI z turbiną, ale renault nie posiada w swojej gamie silników z turbiną.


VW juz duzo duzo wczesniej mial turbodoladowane silniki benzynowe. Chocby 1.8T, ktore byly dostepne juz w 1998 roku ;-)
A co do renault to w ofercie jest na dzien dzisiejszy najnowszy Renault Clio z Turbodoladowanym benzyniakiem :-)
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-03-31, 23:35   

Większość producentów ma turbo w benzynie.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-04-03, 11:01   

waski napisał/a:
Paluchy to ja myję dziennie i to bardzo często więc są zawsze czyste.

to dobrze :lol:

waski napisał/a:
Więc jak nie oglądasz cenników to nie opowaidaj bajek.

nie oglądam - eksploatuje samochody w benzynie jak i dCi
droższy zakup jest tylko na papierze (sprawdzone) a koszty eksploatacji są niższe (nawet biorąc pod uwagę fakt częstrzych przeglądów)

waski napisał/a:
dogberry, mógłbyś mnie oświecić tym swoim zdaniem że benzyniaki też mają turbiny, bo z tego co wiem to np: koncern z volksfburga ma silniki TFSI z turbiną, ale renault nie posiada w swojej gamie silników z turbiną.

ja Cię oświecę - 2.0T np w Lagunie II i Megane Sport
Renault miało benzyniaki z turbiną od bardzo dawna (chociażby 1.4 w R5 GTT)
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-04-03, 16:40   

Ja - wracając do głównego tematu - mam pytanie do Jana - jak "traktowałeś" turbinę? Czy zatrzymując się od razu wyłączałeś silnik?
Ja mam doświadczenia z TDCI, ale tylko trochę ponad 90 tys. km i z turbiną był tylko jeden mały (raczej bez konsekwencji) problemik (do czytających - chciałbym aby wzięli to pod uwagę podczas eksploatacji silnika z turbiną) - przy około 27 stopniowym mrozie po przejechaniu 50 km po kilku sekundach wyłączyłem silnik (nie wiem czy to było przyczyną, czy manewr opisany niżej), a następnie po kilku godzinach ruszyłem (przy podobnym mrozie) i po przejechaniu 4 km (czyli jeszcze na zimnym silniku) musiałem "depnąć" na kilka sekund pewnie gdzieś tak do 4000 obr./min. Od tego czasu turbina zaczęła troszeczkę głośniej pracować. Na przeglądach w ASO Forda to zauważyli, ale twierdzili, że to nic. Po tym wydarzeniu bezproblemowo i bez żadnych dalszych zmian przejechałem ponad 60 tys. km.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-04-03, 17:55   

Turbina była traktowana normalnie tzn bez przesadnej dbałości ale i bez katowania. O dziwo, objawy okresowo ustępują więc może to nie sama turbina ale awaria elektroniki?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
pazorro 


Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2008-04-03, 19:07   

Marcin napisał/a:
VW juz duzo duzo wczesniej mial turbodoladowane silniki benzynowe. Chocby 1.8T, ktore byly dostepne juz w 1998 roku ;-)


Pierwszy silnik benzynowy z turbosprężarką był montowany w Oplu do modelu Calibra od roku 1994...
2.0 turbo 4x4 230 KM... miał gigantyczną turbo dziurę, która powodowała, że był mało bezpiecznym samochodem
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-03, 19:47   

Ale przy mocnych silnikach turbo napęd na obie osie to zbawienie - inaczej koła mielą asfalt, a auto nie jedzie :-? Ogólnie trubina to super rzecz i jest warta grzechu choćby na te 100.000 km :-D
_________________
GeRRaD
 
El Logano 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 DCi K9K 68KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Wrz 2007
Posty: 213
Skąd: Okolice Trójmiasta
Wysłany: 2008-04-07, 21:20   

Eee tam - turbo dzisiaj to efekt tzw. downsizngu i nie ma nic współnego z dbaniem o przyjemność jazdy. Fakt, w mocnym uproszczeniu można stwierdzić, że lepiej się jeździ autem o tej samej pojemności wyposażonym w turbinę niż bez niej. Jednak sprawa nie jest tak prosta. W istocie silniki turbo zastępują w większości przypadków ich większych, wolnossących braci. Np. 1.5 DCi z założenia na początku zastąpił w palecie stare jednostki wysokopreżene o pojemności 1.9.

Niestety lepiej się jeździ wolnossącym 3.0 V6 niż 2.0 Turbo. Moment obrotowy wyciągnięty z pojemności to zupełnie inna bajka niż ten uzyskany za pomocą technologicznych bajerów. Turbo w porównaniu do pojemności skokowej jest jak zoom cyfrowy do zoomu optycznygo w fotografii :-) Problem w tym, że duże silniki dużo trują, a na to koncerny motoryzacyjne mogą sobie coraz mniej pozwolić. Dlatego redukuje się pojemność i dodaje turbo - by zmniejszyć emisję toksycznych gazów.

Calibra nie była pierwszym autem z silnikiem benzynowym turbo. Wcześniej była choćby Lancia Delta, wspomniane Renault 5, cała masa Saabów i wiele innych aut.

Amen :-D
_________________
102 000km zadowolenia za kierownicą Dacii.
 
Sweeper 



Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.9dCi
Rocznik: 2004
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 74
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-04-14, 20:30   

pazorro napisał/a:
Pierwszy silnik benzynowy z turbosprężarką był montowany w Oplu do modelu Calibra od roku 1994...

kolejne bzdury wyssane z palca
pierwsze silniki benzynowe turbodoładowanie pojawiły się w Sabie 99 w 1978 roku, następnie było Porshe 944 w 1982 roku - mówię tutaj o silnikach używanych produkcji seryjnej
w międzyczasie zrodziło się jeszcze Renault 5 Alpine Turbo, ale był to samochód rajdowy
_________________
Renault Scenic 1.9dCi
Galeria Renault 5: www.renault5.pl
PIKUR: www.klubrenault.pl
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne