Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-08, 12:32   

jakość marna.
Lanos 7 lat z jednym tłumnikiem, Kia 6 i nawet nie ma tłumikach sladu rdzy tylko lekko na łapach tłumika a Dacia 1,5 roku a tłumik jak by miał juz dobre pare lat
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-08, 13:10   

To nie tłumiki rdzewieją, tylko ich wieszaki - no niby też marnie, ale jednak trochę mniej niż dziura w wydechu...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-08, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-08, 16:18   

W rzeczy samej chodzi o spaw wieszaka, tłumik i wydech końcowy w Loganie po 5,5 roku wyglądały tak samo jak po miesiącu używania.
Tu jest zdjęcie po trzech latach jeżdżenia:


a wieszak poszedł po prawie 4,5 roku:

http://www.daciaklub.pl/f...0&postorder=asc
jak widać TTM :-|
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-08, 16:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-08, 19:45   

tak samo u mnie w Megane (mamy już w sumie nowy wydech ) jak rdza wydech weźmie to leci dalej powolutku :-(
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2011-11-10, 22:02   

podobnie miałem w moim ex nissanie note - tłumiki 5 lat prawie nowe a rura między nimi sama rdza :-/
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-13, 15:51   

I już wieszak naprawiony.
Nowy wieszak wytoczony i dospawany oraz zabezpieczony srebrzanką.
A tutaj zdjęcia starego wieszaka i nowego :

DSCN1915.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 13682 raz(y) 55,73 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-13, 20:29, w całości zmieniany 2 razy  
 
bushi 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 488
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-13, 20:27   

Kto sie bawil w toczenie? Oryginal taki drogi, ze gra byla warta swieczki? :)
_________________
http://www.jamnikiniczyje.pl
http://jamniki.eadopcje.org
POMAGAJMY JAMNIKOM!!!
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-13, 20:32   

Niestety kupić takiego wieszaka się nie da, bo to część integralna z pierwszą częścią wydechu, która kosztuje bagatela 1700zł z uwagi na to, że posiada katalizator.
Toczenie mnie kosztowało po znajomości 25 zł, a spawanie u znajomego kolegi gratis.
Teraz mam wieszak porządny z pręta, bo oryginał to była cienka rurka.
Także 1700zł a 25 zł to jednak gra warta świeczki :)
Ogólnie u mnie teraz wydech wygląda tak, że pierwsza część wydechu, katalizator i jego spawy są bez rdzy, wygląda jak nowy, natomiast środkowy wydech na spawach i wieszaku jest rdza i to dość konkretna, ale tym się nie przejmuje, bo w ASO środkowy tłumik to cena 300zł, także tragedii nie ma i ostatnia część wydechu - tłumik końcowy również bez rdzy.
Jak widać u mnie i z postów Kratylosa i innych kolegów rdza bierze wieszaki i spawy środkowego tłumika.
Sądzę, że jak za rok lub daj boże dwa, będę musiał wymienić środkowy tłumik, to pomaluje go srebrzanką aby zabezpieczyć go przed rdzą.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-13, 20:46, w całości zmieniany 6 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-18, 18:08   

Środkowy wydech i jego wieszak trochę oczyściłem i pomalowałem srebrzanką (odporną do 600 C). Mam nadzieje, że jeszcze ze dwa lata mi środkowy wydech wytrzyma.
Wygląda to teraz tak (klikamy na zdjęcie) :

Zdjęcie0174.jpg
Plik ściągnięto 23183 raz(y) 63,66 KB

Zdjęcie0173.jpg
Plik ściągnięto 452 raz(y) 68,5 KB

Zdjęcie0172.jpg
Plik ściągnięto 394 raz(y) 77,24 KB

Zdjęcie0170.jpg
Plik ściągnięto 24623 raz(y) 67,8 KB

_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-18, 18:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-11-18, 19:06   

Artur podoba mi się Twoje rozwiązanie. Tą srebrzanką to pojechałbym całą rurę do tłumika.
Ta srebrzanka to ocynk w spray?
_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-18, 20:01   

Srebrzanka żaroodporna to :
http://www.dragon.biz.pl/...ubcatitem_id=79

Jak już Mariusz rdza weszła, to srebrzanka już żadnych cudów nie zrobi, może jedynie trochę opóźnij korozję. Gdybym pomalował rury, tłumik, wieszaki od razu po kupnie auta, to wtedy faktycznie zabezpieczyłbym wydech przed korozją i dzisiaj nie miałbym, tych problemów co miałem. Mam nadzieje, że oczyszczenie, odtłuszczenie i pomalowanie srebrzanką przynajmniej trochę wydłuży czas żywotności środkowego wydechu. Nowy to koszt 300 zł, także jak coś, to założę nowy środkowy wydech, pomaluje srebrzanką i zapomnę o sprawie.
_________________

 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-11-18, 22:37   

Tak sę teraz zastanawiam dlaczego mechanicy na każdym przeglądzie ruszali rurą wydechową. Teraz już wiem szybko korodujący wieszak.(nikt w serwisie nic nie mówił :-/ ) Po zimie przyjżę się jak jest u mnie
Ostatnio zmieniony przez Mariusz 2011-11-18, 22:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-20, 20:08   

Mariusz napisał/a:
Tak sę teraz zastanawiam dlaczego mechanicy na każdym przeglądzie ruszali rurą wydechową. Teraz już wiem szybko korodujący wieszak

No to powtórka z Logana (za 32 kPLN) w Dusterze (za 52 kPLN)
w Loganie po 56 m-cach, w Dusterze po 17 m-cach :evil:


Moja Walka ;-) ze świerszczem:
http://www.daciaklub.pl/f...p=108122#108122
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-21, 00:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 20:11   

Ale już wieszak środkowy na spawach przerdzewiał, że pękł ? Czy jeszcze się trzyma na spawach ?
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-20, 20:32   

piotrres napisał/a:
w Dusterze po 17 m-cach :evil:

Kicha /:

TSD to jest prawdziwy problem, a jakieś durnowato wydumane plastiki...
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 20:35   

Tylko jak przyjrzeć się zdjęciom piotreesa, to wygląda jakby to nie rdza była przyczyną oberwania wieszaka. Bardziej wygląda to na niefachowe pospawanie - jakby pękło na spawach.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-20, 23:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-20, 23:48   

Ten nieszczęsny wieszak wygląda jak w Loganie Ph I (wiem miałem/pisałem), nie to co Artura, gdzie jest o wiele bardziej zaawansowany technologicznie. :mrgreen:
laisar napisał/a:
TSD to jest prawdziwy problem, a jakieś durnowato wydumane plastiki...

Podzielam Twoje zdanie: ponieważ uważam, że auto ma służyć do wygodnego przemieszczania się a nie być ruchomym centrum sztuk audiowizualnych ;-P i zbiorem wodotrysków, a ja lubię rzeczy "proste" i stad min. wzięła mi się Dacia
A tu taka wpadka. Na mój gust Artur ma rację: źle położony/zaprojektowany spaw.
Jak mówił jeden z Klasyków MELS'izmu (Krtku, nie ma nic wspólnego z MEL'em ;-) ):
DOŚWIADCZENIE JEST TO SUMA BŁĘDÓW POPEŁNIONYCH RAZ.
Tak się zastanawiam: przecież problem musi być znany, jeżeli wg. DEKRY głównym problemem oprócz przepalających się żarówek :lol: są... awarie układu wydechowego (sądzę, że chodzi o ten, tu słowo niecenzuralne, wieszak).

Panowie z Dacii: jedna Karta Zmian Konstrukcyjnych załatwi problem.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-21, 00:21, w całości zmieniany 5 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-21, 08:29   

@jackthenight: Problemem jest urywający się wieszak, a nie powód, z jakiego się to dzieje.


@piotrres: To jest niestety jeszcze prostsze - nawet jeżeli znany jest i problem, i jego powód, to poprawienie go może być nieopłacalne, jeśli zmiana konstrukcyjna kosztowałaby więcej, niż naprawy gwarancyjne w obecnej sytuacji...
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-21, 09:20   

wieszaki to nie tylko słabe punkty w dacii mi w lipcu malowali pare elementów pod uszczelkami, w sobote zaglądam i co na nowo wychodzż po 4 miesiącach od naprawy??? na rynience dachowej kilka punktów :( morał taki lepiej nioe aso a hamerait i samemu poprawic
 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-21, 10:40   

i tu się z Toba zgodze. Jak by nie patrzec to trzeba jej poświęcać dużo czasu ja mam kolor zwykły niebieski morski i juz ma tyle rys na sobie że wypadało by go juz spolerować, narazie woskuje to się swieci ale juz ciemnego auta nie kupie. Nie dosyć ze się go pigluje to on i tak zaczyna rdzewieć???
To dla konesera, a nie dla ludzi pracy
Kratylos masz plusa
Ostatnio zmieniony przez dysco 2011-11-21, 12:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-21, 11:11   

laisar napisał/a:
@jackthenight: Problemem jest urywający się wieszak, a nie powód, z jakiego się to dzieje..

Czepiasz się chłopaku. :mrgreen:
Mnie akurat bardziej interesuje powód problemu.
_________________

 
dysco
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-21, 12:55   

jeśli to było do mnie to Chłopaka sobie poszukaj ale w b.....
a powód jest prosty jakość wykorzystanej stali i blach jest ponizej krytyki, oszczędność poszła w złym kierunku a i samo lakierowanie elementów, wystarczy spojrzeć ile poproctwa jest pod lakierem w postaci grudek. Z tłumnikami jest tak samo dlaczego inne marki się nie sypią tak bo jakość maja lepszą. Renault chyba nie wie jakie czasy mamy i nadal Europe dzieli na biednych i bogatych. Wystarczy popatrzeć na Austriacką Dacie Logan Acces ma wspomaganie wszystkie kontrolki świecą nawet chyba teraz drugą poduche, a u nas nawet kontrolka pasów nie świeci chyba że w topowej wersjii
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-21, 13:42   

dysco napisał/a:

jeśli to było do mnie to Chłopaka sobie poszukaj ale w b.....

Ja nie tobie dysco odpowiadałem, spójrz sobie kogo cytowałem w mojej odpowiedzi.
Poza tym z klakierami KIA to strata czasu dyskutować, więc nie schlebiaj sobie.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-21, 13:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-11-21, 19:36   

Cytat:
To jest niestety jeszcze prostsze - nawet jeżeli znany jest i problem, i jego powód, to poprawienie go może być nieopłacalne, jeśli zmiana konstrukcyjna kosztowałaby więcej, niż naprawy gwarancyjne w obecnej sytuacji...


Tu się nie zgodzę - na zdrowy rozsądek lepiej coś raz zrobić porządnie, niż później 3x poprawiać.
Od strony ekonomicznej - tu chyba trzeba wymienić wieszak wraz z rurą i tłumikiem - czy 1000PLN wystarczy na same części? :-/ :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-11-21, 19:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
Aznar 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lis 2010
Posty: 33
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-11-21, 19:46   

I jest jeszcze jeden aspekt. Można takimi usterkami zrazić nawet najbardziej zagorzałych zwolenników marki. Po prostu kupią auto u innego producenta. Więc moim zdaniem, żadna oszczędność.
_________________
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne