Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-18, 21:34   

wojtek_pl napisał/a:
światła w tym samym miejscu co ja mam.
:-D
Szczerze mówiąc jedyne miejsce do ich zainstalowania: wycina się parę oczek z girlla, i daje się je wpuścić w głąb, przez co są mało (odpukać w tanie plastiki) narażone na kontakt z przeszkodami.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-18, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
dragon 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2011
Posty: 144
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-18, 22:04   

piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
Jeżeli dodać odpowiednie marginesy wokół tablicy (sama ma 53 cm) to spoko.

No i stało się: "czyn to czyn..." DayLight 4 Philipsa:
Obrazek
Z drugiej strony, głupio się czuję, jak za dnia nie pali (przepala) się podświetlenie bloku wentylacji i podświetlenie zegarów ;-)


Pomyśl tak, teraz to już nie zapłacisz mandatu za niemanie świateł!!!
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-11-24, 10:17   

piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
Jeżeli dodać odpowiednie marginesy wokół tablicy (sama ma 53 cm) to spoko.

No i stało się: "czyn to czyn..." DayLight 4 Philipsa:
Obrazek
Z drugiej strony, głupio się czuję, jak za dnia nie pali (przepala) się podświetlenie bloku wentylacji i podświetlenie zegarów ;-)


Dlaczego wybrales ten model?
Czytalem ze ludzie zglaszaja duze problemy z tymi swiatelkami.

http://www.ceneo.pl/;01510963989-10.htm
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-11-25, 23:40   

Daster napisał/a:

Dlaczego wybrales ten model?
Czytalem ze ludzie zglaszaja duze problemy z tymi swiatelkami.

http://www.ceneo.pl/;01510963989-10.htm


Dlaczego te? Już się tłumaczę ;-) : A bo kolega z pracy w VolvoLongu założył sobie takie właśnie właśnie :oops: ca. pół roku temu i nic złego się ne dzieje. To ja też ;-)
świeca, dość przyjemnie, są kontrastowe i nie rażą, są na tyle małe, że montaż jest mało destrukcyjny.
Co do tych opinii na ich temat: ciekawe, ale szukając innych, znalazłem jedynie powielone te właśnie, które przytaczasz.
W ogóle dziwne rzeczy tam wypisują: że gasną dopiero po dwóch minutach od wyłączenia silnika: u mnie jest to 10 sek.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-26, 20:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-26, 21:23   

http://www.dacia-logan-cl...tfl-phase1.html


Oh. Mein. Gottt... <;
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-11-26, 21:28   

każdy orze jak może :D
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-01, 22:31   

I jeszcze jeden:

http://www.dacia-logan-cl...html#post108221




Bardzo, bardzo jestem ciekaw, co się okaże na badaniu technicznym...
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 13:12   

laisar napisał/a:
Bardzo, bardzo jestem ciekaw, co się okaże na badaniu technicznym...

Zaszprechałbym im o tych 20 cm² na lampę, ale nie umiem. :|
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 14:04   

Ja też nie umiem, ale piszę po angielsku, każę GugloTłumokowi przełożyć na niemiecki (francuski / rumuński / niderlandzki...) i wklejam obie wersje - zazwyczaj jest wystarczająco zrozumiałe.
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-12-02, 17:43   

Wydaje mi się, że skoro w Niemczech nie ma obowiązku jazdy w dzień na światłach, to nie ma restrykcji za nieodpowiednie światła do jazdy dziennej - jest to raczej gadżet lub nieobowiązkowe wyposażenie.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 18:14   

jaru napisał/a:
Wydaje mi się, że skoro w Niemczech nie ma obowiązku jazdy w dzień na światłach, to nie ma restrykcji za nieodpowiednie światła do jazdy dziennej - jest to raczej gadżet lub nieobowiązkowe wyposażenie.

Nieobowiązkowe wyposażenie również podlega restrykcjom przepisów. W sensie - nie możesz powiesić sobie czegokolwiek świecącego na samochodzie. Faktycznie, nie wiem, jak wygląda to w przepisach niemieckich, w szczególności - czy jeśli światła nie są obowiązkowe, to mogą nie spełniać norm - ale na pełną dowolność raczej nie ma co liczyć.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-12-02, 18:29   

No np. powiem, że mam zielone światła dzienne, nie spełniają norm unijnych, więc ich nie używam, ale właśnie takie są obowiązkowe na Wyspach Zielonego Przylądka, gdzie często wyjeżdżam służbowo... Jak nie wystarczy - to czarny plaster na krzyż i tak zalepione światła nie istnieją, kiedyś dużo widziało się takich halogenów, albo nieczynnych kierunkowskazów na motocyklach... :mrgreen: 8-)
A jak się mają do tego iluminacje, fajerwerki i światła disco w kabinach TIRów? :shock: :idea: 8-)
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 21:40   

bebe napisał/a:
czy jeśli światła nie są obowiązkowe, to mogą nie spełniać norm

Oczywiście - nie, nie mogą.

Co do z jeżdżeniem z jakimiś innymi światłami - prawdopodobnie jest tak jak u nas: rozporządzenie nakazuje, jakie światła muszą być zamontowane oraz jakie są dopuszczalne. Z tego ostatniego wynika, że cała reszta jest niedopuszczalna, czyli po prostu zabroniona.

Czyli: jeśli chcesz jeździć ze światłami w dzień - to możesz, ale tylko z dziennymi i tylko o ile spełniają normy.


Ale jak się to ma do iluminacji zewnętrznej np TIRolotów - też nie wiem...

Natomiast wewnątrz kabiny to zdaje się można już se montować, co się chce (aczkolwiek - być może tak, żeby "nie utrudniało widoczności" czy coś w podobie).
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-12-02, 22:25   

Oczywiście - u nas światła do jazdy dziennej niby powinny być "odebrane" w stacji diagnostycznej, ale nie podlegają wpisowi do DR, więc to, czy są homologowane i założone zgodnie z przepisami sprawdzi dopiero wnikliwa kontrola drogówki.
Mimo jasnych przepisów i tak widzę codziennie dziesiątki kierowców, którzy uważają, że światłami do jazdy dziennej są światła przeciwmgielne lub postojowe.

Muszę spytać kolegi, który pracuje w Niemczech, jak dokładnie to wygląda, ale z tego, co kiedyś mówił, to ludzie z reguły po montażu takich pasków LED jadą na stację diagnostyczną i jeśli diagnosta stwierdzi, że nie łamią żadnych przepisów (głównie chodzi o oślepianie i barwę świateł), to nie ma przeciwwskazań.

Na przykładzie mojego auta - w Niemczech dozwolone jest umieszczenie paska LED wokół halogenu, ale u nas już nie i musiałem rozwiązać montaż świateł do jazdy dziennej w inny sposób.

twingo10126171352kx6.jpg
Dzienne_DE
Plik ściągnięto 328 raz(y) 73,87 KB

SAM_0215_cr.jpg
Dzienne_PL
Plik ściągnięto 365 raz(y) 39,2 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 22:36   

jaru napisał/a:
u nas światła do jazdy dziennej niby powinny być "odebrane" w stacji diagnostycznej

Nie, dlaczego? Nigdzie nie ma takiego wymagania - mają być tylko poprawnie zamontowane i już można jeździć.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-12-02, 22:41   

laisar napisał/a:
Nigdzie nie ma takiego wymagania - mają być tylko poprawnie zamontowane i już można jeździć.

otóż to, diagnosta sprawdzi je tylko na rutynowym BT no i wtedy lipne światła mogą być przeszkodą do zaliczenie BT
 
jaru 


Marka: Renault
Model: Megane
Silnik: 1.6 16V K4M
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Lis 2011
Posty: 61
Skąd: śląskie
Wysłany: 2011-12-02, 22:49   

OK, źle napisałem - nie ma obowiązku, ale niektóre źródła podają, że warto upewnić się na stacji, czy nie pomyliliśmy przy montażu np. mm z cm ;-)
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-04, 11:25   

Planuję lampki dzienne w moim MCV,
Przypadkiem znalazłem artykuł w internecie (nie pamiętam adresu), że od niedawna nie ma już wymogu 400mm od obrysu auta. Potwierdza to instrukcja instalacji DayLight_4 PHILIPS'a:

http://www.led-drl.co.uk/...ation_guide.pdf

Opis po polsku na stronie 34 instrukcji. Za to jest wymóg minimum 40mm od kierunkowskazu :)

Prawo europejskie ECE-48 ma chyba pierwszeństwo przed ustawodawstwem krajowym?
Lampki PHILIPS'a są małe (125mm), więc spokojnie można je zamocowac w rogach plastra miodu i nie przekroczymy wymogu 600mm.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 13:12   

leszeks napisał/a:
od niedawna nie ma już wymogu 400mm od obrysu auta

To ja poproszę podstawę prawną - bo jak na razie wszystkie dokumenty, jakie znam (a ostatni jest z 7 lipca 2011) podtrzymują ten wymóg...
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-04, 13:42   

laisar napisał/a:
leszeks napisał/a:
od niedawna nie ma już wymogu 400mm od obrysu auta

To ja poproszę podstawę prawną - bo jak na razie wszystkie dokumenty, jakie znam (a ostatni jest z 7 lipca 2011) podtrzymują ten wymóg...


Sam jej poszukuję... Ciekawe jest to, że w starszych instrukcjach do tych swiateł PHILIPS'a jest rozrysowane ograniczenie obrysowe 400mm, a w najnowszym (link w moim poprzednim poście) nie ma i dlatego o tym napisałem...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-09, 20:55, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-04, 17:47   

No to sorki - instrukcja Philipsa to MSZ trochę za mało...
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-04, 18:32   

laisar napisał/a:
No to sorki - instrukcja Philipsa to MSZ trochę za mało...


Wiem, że za mało...

Poniżej oryginalny tekst z Regulation No 48 revision 6 - 14 June 2010

http://www.unece.org/tran...9regs41-60.html

6.19.4. Position
6.19.4.1. In width: the distance between the inner edges of the apparent surfaces in the direction of the reference axes shall not be less than 600 mm.
This distance may be reduced to 400 mm where the overall width of the vehicle is less than 1,300 mm.
6.19.4.2. In height: above the ground not less than 250 mm nor more than 1,500 mm.
6.19.4.3. In length: at the front of the vehicle. This requirement shall be deemed to be satisfied if the light emitted does not cause discomfort to the driver either directly, or indirectly through the devices for indirect vision and/or other reflecting surfaces of the vehicle.
6.19.5. Geometric visibility
Horizontal: outwards 20° and inwards 20°.
Vertical: upwards 10° and downwards 10°.


Tekst Regulation No 48 Revision 5 - 22 May 2008 (w najnowszej regulacji nie ma tekstu, który zaznaczyłem wytłuszczeniem).

http://www.unece.org/file...egs/r048r5e.pdf

6.19.4. Position
6.19.4.1. In width: that point on the apparent surface in the direction of the reference axis
which is farthest from the vehicle's median longitudinal plane shall not be more
than 400 mm from the extreme outer edge of the vehicle.

The distance between the inner edges of the apparent surfaces in the direction of
the reference axes shall not be less than 600 mm.
This distance may be reduced to 400 mm where the overall width of the vehicle is
less than 1,300 mm.
6.19.4.2. In height: above the ground not less than 250 mm nor more than 1,500 mm.
6.19.4.3. In length: at the front of the vehicle. This requirement shall be deemed to be
satisfied if the light emitted does not cause discomfort to the driver either directly,
or indirectly through the rear-view mirrors and/or other reflecting surfaces of the
vehicle.
6.19.5. Geometric visibility
Horizontal: outwards 20° and inwards 20°.
Vertical: upwards 10° and downwards 10°.

Wynika z tego, że nasze ustawodawstwo NIE JEST ZGODNE z europejskim. Pozostaje więc czekac na nowelizację naszego prawa...
Prawo europejskie ECE-48 ma chyba pierwszeństwo przed ustawodawstwem krajowym?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-09, 20:56, w całości zmieniany 4 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-04, 20:32   

mariush_78,
są "pasujące" do Sandero, Logana i Dustera ale:
- gdzie miałyby być zamontowane?
ich okrągły kształt sprawi chyba więcej kłopotu z prawidłowym i estetycznym montażem niż lampy "listwowe" ...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-04, 20:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-12-04, 20:34   

TD Pedro okrągłe montuje się w miejscu przeciwmgielnych :
http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66148#66148



Jeśli któryś z was zamontuje estetyczniej swoje prostokątne lampy niż zdjęcie powyżej to chylę czoła.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-12-04, 20:41, w całości zmieniany 3 razy  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-12-04, 20:40   

jackthenight napisał/a:
okrągłe montuje się w miejscu przeciwmgielnych

pytanie co lepsze: przeciwmgłowe czy do jazdy dziennej? a co zrobić z zamontowanymi przeciwmgłowymi? raczej oczekiwałbym propozycji nie coś za coś... dlatego obejrzałem ofertę zamieszczoną przez kol. mariusha (którą jak widzę wycofał) i dlatego zadałem dodatkowe pytanie... :-)
Cytat:
Jeśli któryś z was zamontuje estetyczniej swoje prostokątne lampy niż zdjęcie powyżej to chylę czoła.

lepiej (estetyczniej) niż na załączonym foto się nie da :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-04, 20:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne