Szczerze mówiąc jedyne miejsce do ich zainstalowania: wycina się parę oczek z girlla, i daje się je wpuścić w głąb, przez co są mało (odpukać w tanie plastiki) narażone na kontakt z przeszkodami.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-11-18, 21:36, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2011 Posty: 144 Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-11-18, 22:04
piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
Jeżeli dodać odpowiednie marginesy wokół tablicy (sama ma 53 cm) to spoko.
No i stało się: "czyn to czyn..." DayLight 4 Philipsa:
Obrazek
Z drugiej strony, głupio się czuję, jak za dnia nie pali (przepala) się podświetlenie bloku wentylacji i podświetlenie zegarów
Pomyśl tak, teraz to już nie zapłacisz mandatu za niemanie świateł!!!
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-11-24, 10:17
piotrres napisał/a:
laisar napisał/a:
Jeżeli dodać odpowiednie marginesy wokół tablicy (sama ma 53 cm) to spoko.
No i stało się: "czyn to czyn..." DayLight 4 Philipsa:
Obrazek
Z drugiej strony, głupio się czuję, jak za dnia nie pali (przepala) się podświetlenie bloku wentylacji i podświetlenie zegarów
Dlaczego wybrales ten model?
Czytalem ze ludzie zglaszaja duze problemy z tymi swiatelkami.
Dlaczego te? Już się tłumaczę : A bo kolega z pracy w VolvoLongu założył sobie takie właśnie właśnie ca. pół roku temu i nic złego się ne dzieje. To ja też
świeca, dość przyjemnie, są kontrastowe i nie rażą, są na tyle małe, że montaż jest mało destrukcyjny.
Co do tych opinii na ich temat: ciekawe, ale szukając innych, znalazłem jedynie powielone te właśnie, które przytaczasz.
W ogóle dziwne rzeczy tam wypisują: że gasną dopiero po dwóch minutach od wyłączenia silnika: u mnie jest to 10 sek.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-26, 20:45, w całości zmieniany 3 razy
Ja też nie umiem, ale piszę po angielsku, każę GugloTłumokowi przełożyć na niemiecki (francuski / rumuński / niderlandzki...) i wklejam obie wersje - zazwyczaj jest wystarczająco zrozumiałe.
Wydaje mi się, że skoro w Niemczech nie ma obowiązku jazdy w dzień na światłach, to nie ma restrykcji za nieodpowiednie światła do jazdy dziennej - jest to raczej gadżet lub nieobowiązkowe wyposażenie.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-12-02, 18:14
jaru napisał/a:
Wydaje mi się, że skoro w Niemczech nie ma obowiązku jazdy w dzień na światłach, to nie ma restrykcji za nieodpowiednie światła do jazdy dziennej - jest to raczej gadżet lub nieobowiązkowe wyposażenie.
Nieobowiązkowe wyposażenie również podlega restrykcjom przepisów. W sensie - nie możesz powiesić sobie czegokolwiek świecącego na samochodzie. Faktycznie, nie wiem, jak wygląda to w przepisach niemieckich, w szczególności - czy jeśli światła nie są obowiązkowe, to mogą nie spełniać norm - ale na pełną dowolność raczej nie ma co liczyć.
No np. powiem, że mam zielone światła dzienne, nie spełniają norm unijnych, więc ich nie używam, ale właśnie takie są obowiązkowe na Wyspach Zielonego Przylądka, gdzie często wyjeżdżam służbowo... Jak nie wystarczy - to czarny plaster na krzyż i tak zalepione światła nie istnieją, kiedyś dużo widziało się takich halogenów, albo nieczynnych kierunkowskazów na motocyklach...
A jak się mają do tego iluminacje, fajerwerki i światła disco w kabinach TIRów?
czy jeśli światła nie są obowiązkowe, to mogą nie spełniać norm
Oczywiście - nie, nie mogą.
Co do z jeżdżeniem z jakimiś innymi światłami - prawdopodobnie jest tak jak u nas: rozporządzenie nakazuje, jakie światła muszą być zamontowane oraz jakie są dopuszczalne. Z tego ostatniego wynika, że cała reszta jest niedopuszczalna, czyli po prostu zabroniona.
Czyli: jeśli chcesz jeździć ze światłami w dzień - to możesz, ale tylko z dziennymi i tylko o ile spełniają normy.
Ale jak się to ma do iluminacji zewnętrznej np TIRolotów - też nie wiem...
Natomiast wewnątrz kabiny to zdaje się można już se montować, co się chce (aczkolwiek - być może tak, żeby "nie utrudniało widoczności" czy coś w podobie).
Oczywiście - u nas światła do jazdy dziennej niby powinny być "odebrane" w stacji diagnostycznej, ale nie podlegają wpisowi do DR, więc to, czy są homologowane i założone zgodnie z przepisami sprawdzi dopiero wnikliwa kontrola drogówki.
Mimo jasnych przepisów i tak widzę codziennie dziesiątki kierowców, którzy uważają, że światłami do jazdy dziennej są światła przeciwmgielne lub postojowe.
Muszę spytać kolegi, który pracuje w Niemczech, jak dokładnie to wygląda, ale z tego, co kiedyś mówił, to ludzie z reguły po montażu takich pasków LED jadą na stację diagnostyczną i jeśli diagnosta stwierdzi, że nie łamią żadnych przepisów (głównie chodzi o oślepianie i barwę świateł), to nie ma przeciwwskazań.
Na przykładzie mojego auta - w Niemczech dozwolone jest umieszczenie paska LED wokół halogenu, ale u nas już nie i musiałem rozwiązać montaż świateł do jazdy dziennej w inny sposób.
OK, źle napisałem - nie ma obowiązku, ale niektóre źródła podają, że warto upewnić się na stacji, czy nie pomyliliśmy przy montażu np. mm z cm
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-04, 11:25
Planuję lampki dzienne w moim MCV,
Przypadkiem znalazłem artykuł w internecie (nie pamiętam adresu), że od niedawna nie ma już wymogu 400mm od obrysu auta. Potwierdza to instrukcja instalacji DayLight_4 PHILIPS'a:
Opis po polsku na stronie 34 instrukcji. Za to jest wymóg minimum 40mm od kierunkowskazu :)
Prawo europejskie ECE-48 ma chyba pierwszeństwo przed ustawodawstwem krajowym?
Lampki PHILIPS'a są małe (125mm), więc spokojnie można je zamocowac w rogach plastra miodu i nie przekroczymy wymogu 600mm.
od niedawna nie ma już wymogu 400mm od obrysu auta
To ja poproszę podstawę prawną - bo jak na razie wszystkie dokumenty, jakie znam (a ostatni jest z 7 lipca 2011) podtrzymują ten wymóg...
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-12-04, 13:42
laisar napisał/a:
leszeks napisał/a:
od niedawna nie ma już wymogu 400mm od obrysu auta
To ja poproszę podstawę prawną - bo jak na razie wszystkie dokumenty, jakie znam (a ostatni jest z 7 lipca 2011) podtrzymują ten wymóg...
Sam jej poszukuję... Ciekawe jest to, że w starszych instrukcjach do tych swiateł PHILIPS'a jest rozrysowane ograniczenie obrysowe 400mm, a w najnowszym (link w moim poprzednim poście) nie ma i dlatego o tym napisałem...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-09, 20:55, w całości zmieniany 3 razy
6.19.4. Position
6.19.4.1. In width: the distance between the inner edges of the apparent surfaces in the direction of the reference axes shall not be less than 600 mm.
This distance may be reduced to 400 mm where the overall width of the vehicle is less than 1,300 mm.
6.19.4.2. In height: above the ground not less than 250 mm nor more than 1,500 mm.
6.19.4.3. In length: at the front of the vehicle. This requirement shall be deemed to be satisfied if the light emitted does not cause discomfort to the driver either directly, or indirectly through the devices for indirect vision and/or other reflecting surfaces of the vehicle.
6.19.5. Geometric visibility
Horizontal: outwards 20° and inwards 20°.
Vertical: upwards 10° and downwards 10°.
Tekst Regulation No 48 Revision 5 - 22 May 2008 (w najnowszej regulacji nie ma tekstu, który zaznaczyłem wytłuszczeniem).
6.19.4. Position
6.19.4.1. In width: that point on the apparent surface in the direction of the reference axis
which is farthest from the vehicle's median longitudinal plane shall not be more
than 400 mm from the extreme outer edge of the vehicle.
The distance between the inner edges of the apparent surfaces in the direction of
the reference axes shall not be less than 600 mm.
This distance may be reduced to 400 mm where the overall width of the vehicle is
less than 1,300 mm.
6.19.4.2. In height: above the ground not less than 250 mm nor more than 1,500 mm.
6.19.4.3. In length: at the front of the vehicle. This requirement shall be deemed to be
satisfied if the light emitted does not cause discomfort to the driver either directly,
or indirectly through the rear-view mirrors and/or other reflecting surfaces of the
vehicle.
6.19.5. Geometric visibility
Horizontal: outwards 20° and inwards 20°.
Vertical: upwards 10° and downwards 10°.
Wynika z tego, że nasze ustawodawstwo NIE JEST ZGODNE z europejskim. Pozostaje więc czekac na nowelizację naszego prawa...
Prawo europejskie ECE-48 ma chyba pierwszeństwo przed ustawodawstwem krajowym?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-09, 20:56, w całości zmieniany 4 razy
mariush_78,
są "pasujące" do Sandero, Logana i Dustera ale:
- gdzie miałyby być zamontowane?
ich okrągły kształt sprawi chyba więcej kłopotu z prawidłowym i estetycznym montażem niż lampy "listwowe" ...
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-04, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
pytanie co lepsze: przeciwmgłowe czy do jazdy dziennej? a co zrobić z zamontowanymi przeciwmgłowymi? raczej oczekiwałbym propozycji nie coś za coś... dlatego obejrzałem ofertę zamieszczoną przez kol. mariusha (którą jak widzę wycofał) i dlatego zadałem dodatkowe pytanie...
Cytat:
Jeśli któryś z was zamontuje estetyczniej swoje prostokątne lampy niż zdjęcie powyżej to chylę czoła.
lepiej (estetyczniej) niż na załączonym foto się nie da
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2011-12-04, 20:44, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum