Póki co pokazuje prawidłową temperaturę, zgodną z moim termometrem domowym.
Ten czujnik ma przecież pokazywać temperaturę powietrza i chodzi o to aby był owiewany tymże powietrzem.
A w podgrzewanym lusterku jaką temperaturę pokazuje termometr? Czujnik aby prawidłowo pokazywał powinien być chyba umieszczony z tyłu nadkola lewego koła.
Ten czujnik ma przecież pokazywać temperaturę powietrza
Nie byłbym taki pewien - niektórzy traktują jego wskazanie jako ostrzeżenie przed gołoledzią. W tym celu powinien wskazywać temperaturę nawierzchni. Do tego nadawałby się
Natychmiastowa reakcja jest tu atutem.
W przyszłości będziemy więc mieć trzy wyświetlacze temperatury - drogi, powietrza i wewnątrz kabiny. Może nawet 5-6 wyświetlaczy, bo w kabinie jest podszybie, nawiew, a czasem nawet lodówka samochodowa.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-10-28, 20:46
Tak sobie myślę że taki termometr przyda się w upalne lato, gdy intensywnie korzystamy z klimatyzacji - znając temperaturę na zewnątrz (może i wewnątrz samochodu) przed dojazdem do miejsca celowego można odpowiednio wcześniej wyłączyć/zmniejszyć nawiew klimy, żeby uniknąć szoku termicznego?
Nie obawiaj się - przy standardowej wydajności klimy Dustera szok termiczny nie grozi. W wakacje w 5 osób, trasa, słońce - na polu (na dworze ) coś ponad 30 (może 32), w środku ok. 26, wentylator na drugi stopień. Te 26 stopni jest już do wytrzymania, ale rozległe odmrożenia nie grożą. Temperatura w nawiewie 11 stopni, przy przełączeniu wentylatora na 1 spada do 7, ale wiadomo - mniejszy przepływ, za to większe schłodzenie.
Wysłany: 2011-11-12, 14:06 Podłączenie termometru do zasilania
Mam prośbę. Jestem elektrycznie wstecznie uzdolniony a chciałbym podłączyć termometr do zasilania. "Fabrycznie" termometr jest zasilany z gniazdka zapalniczki. Wtyczkę już rozebrałem, poprowadziłem sobie kabelki pod konsolą do skrzynki z bezpiecznikami i chciałem się podłączyć bezpośrednio do bezpieczników - tak na wtyk i teraz zasadnicza prośba, czy ktoś mógłby mi łopatologicznie wyjaśnić, który kabelek gdzie wetknąć? Myślałem, że podłączę się pod bezpiecznik F38, ale mam dwa kabelki + i -. Z tego co doczytałem to + powinienem wetknąć na dolnym styku bezpiecznika, a drugi, ten - ??? Pytanie jest pewnie banalne, ale ja naprawdę zupełnie się w tych tematach nie orientuję - proszę pokierujcie "ślepca"
Marka: Dacia
Model: Journey
Silnik: 1,2 TCe
Rocznik: 2025 Pomógł: 10 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 817 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2011-11-12, 17:59
Dowolna, metalowa część "blacharki" stanowi biegun ujemny - czyli "minus". Znajdź jakąś śrubę (wkręt) w blacharce, które można poluzować, a następnie podłącz swój kabelek. Proponowałbym wpierw "zarobić końcówkę" np. gotowym oczkiem lub wsuwką (takie widełki).
Pozdrawiam
_________________ Nowa zabawka DD 2 :)
Ostatnio zmieniony przez BLACHA_997 2011-11-12, 18:01, w całości zmieniany 1 raz
A oto zdjęcia mojego wynalazku. Mój termometr zainstalowałem w miejsce niewykorzystanych zaślepek do opcji 4x4. Byłem zmuszony wybrać taki a nie bursztynowy (jak reszta kontrolek) kolor bo był najjaśniejszy i z daleka i pod kątem dobrze widać napisy.
Te dwa przyciski służą do programowania termometru, opcji jest około 30. Można definiować napisy, ustawiać progi alarmów z którego ja korzystam. Termometr ma 3 czujnik założony na wejściu płynu na nagrzewnicę, jeśli płyn osiągnie temp. zadaną to termometr wystawia sygnał na wyjściu i uruchamia się wentylator gdy webasto grzeje płyn.
A miejsce wyświetlacza może nie jest kożystne do patrzenia ale mnie się podoba.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-01-24, 18:06
znalazłem w jego ofercie wyświetlacze pasujące do Dustera - pomarańczowe na czarnym tle. Gdy odbiorę swojego, poważnie się zastanowię, gdzie by tu coś takiego solidnie i estetycznie zainstalować (u mnie niestety nie będzie pustego miejsca w konsoli) bo zajmie go pokrętło rozdziału napędu). Może ktoś ma jakiś sensowny pomysł na lokalizację w 4x4?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-01-24, 18:08, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-01-25, 11:14
Gelson_Mandela napisał/a:
A oto zdjęcia mojego wynalazku
Uuuu Panie, a gdzie sie podziala zapalniczka i jej gniazdo?
W mojej wersji w tym miejscu gdzie zamontowales wyswietlacz jest zapalniczka i blokada otwierania tylnych szyb.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Daster 2012-01-25, 11:14, w całości zmieniany 1 raz
A zapalniczka została przeniesiona w inne miejsce, tak jak widać na zdjęciu. W tym celu musiałem zdemontować całą maskownice zmiany biegów i ręcznego. Przy okazji przeniesienia gniazda zapalniczki dołożyłem sobie drugie gniazdo na końcu tej maskownicy tam gdzie są przyciski od podnoszenia tylnych szyb. W wyniku czego pasażerowie tylnich siedzeń mają swoje osobne gniazdo.
Mam taki termometr i moim zdaniem najsensowniej pod zapalniczką, przesunięty w prawo.
W Sandero jest fajne miejsce w takiej pułeczce, zagłębieniu pod pokrętłami, ale tam już mam rozgałęziacz 12V
A znowu na podsufitce będą przekłamania od zamarźniętego/nagrzanego dachu
Nie mam bladozielonego pojęcia co Riczi wrzucił...
Ale moja konstrukcja wygląda następująco:
Plusy
- niski koszt - 18 PLN
- Szybki montaż - z pół godziny pracy
Minusy
- Nieczytelny w nocy - brak podświetlenia
- Umiejscowienie sprawia, że w czasie jazdy sobie raczej nie podejrzę temperatury
- Termometr nawet nie udaje, że jest zintegrowanym elementem samochodu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum