zastanawiam się nad zakupem nawigacji z bezprzewodową kamerką cofania w komplecie. Jest już spora oferta w necie, najprzystępniejszą cenę i jakość oferuje chyba Go Clever NAVIO 500 z kamerką cofania.
Czy ktoś zetknął się z czymś podobnym? Dobrze to działa? Odpadłaby robota z kabelkami, której nie cierpię ...;-D
Czytalem lecz nie widac na focie oraz w opisie sposobu przytwierdzenia calej kamery do nadwozia.
Przydaloby sie dodatkowe zdjecie wykonane od spodu ukazujace mocowanie do nadwozia.
Rozumiem ze osadzenie kamery jest od zewnatrz ale i tak wamagane jest odkrecenie wewnetrznych plastikow klapy bagaznika.
A teraz obowiazkowy zestaw pytan:
1. Dlaczego nie da sie tego zdemontowac od zewnatrz oraz jak dokonales regulacji ustawienia kata widzenia kamery?
2. Jak wyglada oswietlenie tablicy rej. po takiej przerobce tzn. czy widac znaczna roznice w rodzaju padajacego swiatla po obu stronach?
zastanawiam się nad zakupem nawigacji z bezprzewodową kamerką cofania w komplecie. Jest już spora oferta w necie, najprzystępniejszą cenę i jakość oferuje chyba Go Clever NAVIO 500 z kamerką cofania.
Czy ktoś zetknął się z czymś podobnym? Dobrze to działa? Odpadłaby robota z kabelkami, której nie cierpię ...;-D
Zdarza się, że wjeżdżasz w obszar, gdzie masz zakłócenia i widzisz szum na ekranie zamiast nawigacji, podobno czasem widać obraz z kamer przemysłowych.
Jeśli wybierzesz nawigację w rozdzielczości 800x480, to może ona nie obsługiwać wszystkich programów, jedynie te, które mają skóry odpowiednie do tej rozdziałki.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2012-01-25, 17:08, w całości zmieniany 1 raz
zastanawiam się nad zakupem nawigacji z bezprzewodową kamerką cofania w komplecie. Jest już spora oferta w necie, najprzystępniejszą cenę i jakość oferuje chyba Go Clever NAVIO 500 z kamerką cofania.
Czy ktoś zetknął się z czymś podobnym? Dobrze to działa? Odpadłaby robota z kabelkami, której nie cierpię ...;-D
Zdarza się, że wjeżdżasz w obszar, gdzie masz zakłócenia i widzisz szum na ekranie zamiast nawigacji, podobno czasem widać obraz z kamer przemysłowych.
Jeśli wybierzesz nawigację w rozdzielczości 800x480, to może ona nie obsługiwać wszystkich programów, jedynie te, które mają skóry odpowiednie do tej rozdziałki.
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2012-01-29, 12:09
Myślałem też o tym monitorze w lusterku,ostatecznie zamontowałem SYSTEM PARKOWANIA:
THUNDER PK024
Z KAMERĄ, WYŚWIETLACZEM LCD 2.5 CALA,kamerę umieściłem w otworze w zderzaku na tym lekkim skosie(wcześniej sprawdziłem ją we wnętrzu podkleiłem ją pod lampką stopu,lecz w ciemności podświetlanie odbijało się w szybie i słabo było widać ) ,system działa bardzo ładnie w dzień jak i w nocy bez zakłóceń,nawet przy tym dużym mrozie,na wyświetlaczu jest żółta podziałka pozwalająca oszacować odległość od przeszkody,monitor przykleiłem nad lusterkiem wstecznym ,cena zestawu 150zł razem z wysyłką kurierem
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2012-01-29, 12:28
TD Pedro napisał/a:
czy bardzo się brudzi?
Zależne jest to od pogody,co jakiś czas trzeba ją przetrzeć,jedyne miejsce gdzie była by czysta to tylko pod światłem stopu,bo nawet w miejscu oświetlenia tablicy rejestracyjnej też się zbrudzi,lekkie zabrudzenie nie przeszkadza .Fotki dodałem
PIMG0805.JPG Monitor przyklejony do szyby na oryginalnej podstawce.
Plik ściągnięto 343 raz(y) 55,85 KB
PIMG0800.JPG
Plik ściągnięto 305 raz(y) 121,65 KB
PIMG0799.JPG Myślałem że ten garbik na zderzaku będzie widoczny w monitorze (:
Plik ściągnięto 278 raz(y) 51,04 KB
PIMG0796.JPG Bardzo dobra rozdzielczość monitora,tylko foto kiepskie.Silne oświetlenie słoneczne nie przeszkadza :)
Plik ściągnięto 460 raz(y) 88,08 KB
PIMG0793.JPG i tak jest w rzeczywistości ok 1m
Plik ściągnięto 322 raz(y) 53,08 KB
PIMG0792.JPG Pokazuje na wyświetlaczu ok. 1m od przeszkody
Plik ściągnięto 452 raz(y) 71,35 KB
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2012-01-29, 14:49, w całości zmieniany 4 razy
Pomysł i wykonanie fajne, dziś dostałem paczkę z 5 calowym GPS + kamerka cofania, jest malutka i można będzie ją sprytnie zamocować pod światłem stopu na górze tylnej szyby. jak to zrealizuję postaram się obrazkowo to udokumentować ;) Na razie mróz a ja jestem bez garażu. Warsztat u kolegi rokuje nadzieje (jak nie będzie zapchany).
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2012-02-01, 18:37
Piotr_K napisał/a:
można będzie ją sprytnie zamocować pod światłem stopu na górze tylnej szyby
Musisz sprawdzić w ciemności czy czasem szyba nie pogorszy odbioru,ja mam diody podczerwieni i one odbijały się w szybie , widoczność była zerowa(rozjaśniony monitor) ,kamera powędrowała w zderzak i jest ok
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez greg1367 2012-02-01, 18:42, w całości zmieniany 1 raz
można będzie ją sprytnie zamocować pod światłem stopu na górze tylnej szyby
Musisz sprawdzić w ciemności czy czasem szyba nie pogorszy odbioru,ja mam diody podczerwieni i one odbijały się w szybie , widoczność była zerowa(rozjaśniony monitor) ,kamera powędrowała w zderzak i jest ok
Słuszna uwaga, najpierw wypróbuję, mam nadzieję, że troszkę ciemny w rogu warsztat dobrze będzie imitował wieczór w rzeczywistości.
Element wyposażenia, który w Polsce wciąż uchodzi za luksusowy, w USA ma szansę stać się wymaganym prawem standardem. Nowe prawo miałoby ograniczyć liczbę śmiertelnych wypadków na parkingach.
NHTSA, amerykańska agencja badająca bezpieczeństwo samochodów, zamierza powalczyć w kongresie o wprowadzenie obowiązku wyposażania sprzedawanych w USA samochodów w kamery cofania. Jak argumentuje, konsekwencje braku takiego wyposażenia są znacznie poważniejsze niż duża liczba stłuczek. Około setki dzieci i dwustu dorosłych w USA ginie co roku w wyniku potrącenia przez cofający pojazd. Oczywiście to tylko niewielki odsetek potrąceń tego typu. Ewentualne wprowadzenie takiego obowiązku ma zmniejszyć liczbę wypadków, a zarazem przynieść wymierne oszczędności w służbie zdrowia. Dodatkowymi kosztami zostaną jednak obarczeni nabywcy samochodów. Przewiduje się, że w związku z wprowadzeniem nakazu branża motoryzacyjna każdego roku wydałaby na wyposażenie aut w kamery cofania 2,7 mld dolarów. Oznaczałoby to, że przeciętnie cena auta wzrosłaby o 160-200 dolarów.
Niektórzy są jednak zdania, że propozycja nowej regulacji nie przyniesie założonego skutku. Aż 45 proc. spośród nowych samochodów sprzedanych w USA w roku 2011 było standardowo wyposażonych w kamery cofania. W przypadku dalszych 23 proc. pojazdów była to opcja. W porównaniu z Europą to poziomy wręcz zawrotne. Można więc powiedzieć, że kamery cofania już są niezwykle popularne wśród Amerykanów. Niektórzy wskazują również na to, że tylko nieznacznie mniej częstą przyczyną śmiertelnych wypadków jest niezauważenie pojazdu znajdującego się w martwym polu i wykonanie manewru skutkującego kolizją. Czy oznacza to, że mechanizm, który zapobiegałby takim wypadkom również miałby się stać obowiązkowy?
Marka: prawie Dacia
Model: prawie Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: Jeszcze w Rumunii
Wersja: Laureate
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 13 Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 2012-03-03, 08:33
Piotr, czy zamontowałeś już ten zestaw który zakupiłeś? Wygląda to dość ciekawie...a jak sprawdza się w praktyce? Czy rzeczywiście nie trzeba ciągnąć żadnych przewodów przez cały samochód? jak z widocznością ? Napisz co i jak..pozdrawiam
Po pól roku eksploatacji kamery cofania, mam następujące przemyślenia:
1. W DD kamera zamontowana (czy to w ramce tablicy rejestracyjnej, czy też w oświetleniu tylnej tablicy rejestracyjnej) bardzo się brudzi w czasie jazdy, co utrudnia widzialność, gdy jest słabe światło. Niska czytelność obrazu.
2. Szczelność tych kamer oraz wewnętrzny montaż nie jest najwyższej klasy. (ja już swoja naprawiałem)
Moje wnioski:
1. Umieścić kamerę we wnętrzu pojazdu. Zapewne spowoduje to dość znaczne przekłamania, szczególnie, gdy kamera posiada naniesioną podziałkę odległości.
Dla kamer z diodami podczerwieni, tylna szyba, będzie powodowała refleksy.
2. Zastanawiam się nad rozwiązaniem, gdzie kamera będzie umieszczona z tyłu z przysłoniętym obiektywem i będzie automatycznie odsłaniać obiektyw jak się włączy wsteczny bieg. W DD pod przykryciem w tylnej klapie jest sporo miejsca aby taki mechanizm umieścić. Najważniejszy problem do rozwiązania, to szybkość działania takiego mechanizmu (a właściwie odsłonięcia obiektywu) i chyba najlepiej będzie zbudowanie czegoś na wzór przysłony, jak jest to rozwiązane w aparatach fotograficznych. IMHO takie rozwiązania zdecydowanie poprawi działanie jak i widoczność z kamery cofania.
Piotr, czy zamontowałeś już ten zestaw który zakupiłeś? Wygląda to dość ciekawie...a jak sprawdza się w praktyce? Czy rzeczywiście nie trzeba ciągnąć żadnych przewodów przez cały samochód? jak z widocznością ? Napisz co i jak..pozdrawiam
Wstyd przyznać ale jeszcze nie, robiłem jedynie przymiarki i mniej więcej już wiem jak zamocować kamerkę. Będzie podobnie jak u eplus.
z cytatu "...GoClever ma usypianie - budzi się po podaniu prądu, a mały programik (darmowy, opcja) gasi go, aby na postoju się nie rozładował. "
O jaki program chodzi? Czy jest w sieci?
Drugie to sposób zasilania GPS + kamera cofania - myślałem, że będzie chodziło podpięte pod zasilanie USB. Z opisu widzę, że jednak opcja z kamerą nie pozwala na taki sposób - dlaczego?
Moja instalacja to GoClever 5066FMBTHDCAM i tego dotyczy opis.
Nawigacja ma zasilanie przez port USB, ten sam, co do programowania, przez zasilacz 12V>miniUSB. Kamerka bierze zasilanie z lampy cofania. Sygnał kamery puściłem przewodem koncentrycznym prawą stroną samochodu wzdłuż progu, kabelek kończy się minijackiem 4-polowym, wchodzącym w inne gniazdo nawigacji. Przełączenie na obraz z kamery następuje automatycznie po pojawieniu się sygnału, a ten wystąpi po zasileniu kamery, czyli na biegu wstecznym. Efekt podobny, jak włączenie tunera satelitarnego podłączonego do TV przez euro. Powrót do ekranu nawigacji też samoczynny, zwłoka rzędu 2 sekund w każdą stronę.
Program do usypiania mojej nawigacji to dzieło kol. Dasiora z my-navia:
http://www.my-navia.pl/vi...der=asc&start=0 http://www.my-navia.pl/vi...der=asc&start=0
Jest to gdzieś w tych wątkach. Mam go też na dysku. Jego nazwa to AVIN, gdyby wyszukiwać.
Co do GC5066 HD FMBT - znam temat i pomogę dalej, jeśli inna nawigacja, to już niuanse się różnią i trzeba samemu popróbować. Polecam forum my-navia.
Na łączu bezprzewodowym potrafią pokazać się jakieś zakłócenia albo podobno obraz z kamer przemysłowych zamiast nawigacji. Również w razie awarii dedykowanego zasilacza tracimy odbiornik TV, który jest w nim zintegrowany (taki zasilacz ma 2 wtyczki - USB i ten minijack z sygnałem). Teraz mam uniwersalny zasilacz tylko z USB i to o większej wydajności niż ten oryginalny hybryd, który nie wyrabiał z ładowaniem akumulatorka nawigacji.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 21:55
langdonj@tlen napisał/a:
A próbował ktoś podpiąć smartfona albo Tableta i na nich mieć obraz z Kamerki cofania Da się TAK????Dzieki za Info Pozdrawiam
Wedle najlepszej mojej wiedzy - nie da się. Brakuje wszystkiego - smartfony/tablety nie mają wejścia video, po blutututu brakuje jakiegoś sensownego protokołu do przesyłania obrazu, nawet gdyby przesłać surowy obraz po serialu, to najprawdopodobniej nie będzie softu i kodeków do jego odtworzenia.
Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to wyposażyć kamerkę w moduł GSM i wysyłać obraz z kamery na youtube po czym naprawdę szybko odtwarzać go na smartfonie/tablecie. :D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum