Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-11-20, 23:10
Nakrętkę tylnej piasty dokręca się momentem 175 Nm.
RnR to naprawdę banalnie prosta czynność - trzeba mieć tylko klucz do nakrętki piasty - niestety nie pamiętam rozmiaru.
U mnie jak już pisałem, nie odkręcali 4 śrub od kół, tylko zdjeli kołpak, zdjęli kapsel, odkręcili nakrętkę piasty i zdjęli całe koło przykręcone do bębna. Bęben schodzi wraz z łożyskiem, ale spokojnie, nie ma się czego obawiać, leciutko to wszystko schodzi - nie trzeba się z niczym siłować.
U mnie tyle smaru nie psikali, zresztą nie używali takie niebieskiego, tylko smarowali zwykłym miedziowym. SMarowali tylko i wyłącznie elementy gdzie blacha o blachę może trzeć.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-20, 23:25, w całości zmieniany 4 razy
A propo stukania, piszczenia i innych dziwnych dźwięków. Jak zawsze przed zimą silikonem w sprayu traktuję uszczelki osłony kabli w drzwiach i plastiki które są na co dzień są mniej widoczne. Kilka dziwnych dźwięków już zarejestrowałem w Dusterze, ale po operacji ze sprajem na razie jest dziwnie cicho, tak cicho jak odbierałem go rok temu z salonu. Zobaczymy jak długo
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2011-11-21, 21:55, w całości zmieniany 1 raz
wczoraj jechałem do krakowa i z powrotem. pojawiło się upierdliwe szwargotanie przy przyśpieszaniu w zakresie obrotów 1200-2000 tak samo przy redukcji gdy obroty w spadają, co ciekawe dźwięk po wciśnięciu sprzęgła natychmiast ustępuje jeszcze za nim zejdą obroty. Jakiś pomysł? przyznaję się bez bicia, że forum nie przekopałem w poszukiwaniu odpowiedzi bo aktualnie nie bardzo mam na to czas. Dzięki z góry za wszelkie pomysły
U mnie w MCV z kolei przyczyną stukotania okazała się niedokręcona śrubka z osłony pod silnikiem. Czasem na wolnych obrotach albo przy większym obciążeniu samochodu hałas był bardzo głośny. Myślałem, że to rura wydechowa tak hałasowała obijając się o coś, ale okazało się, że różnica temperatur i drgania przyczyniły się do poluzowania śrubki od osłony silnika - dosłownie o 1 obrót, ale luz był wystarczający, by pracujący silnik co jakiś czas wprowadzał osłonę w głośne metaliczne wibracje.
Po tygodniowym postoju odpaliłem Drakula i ruszyłem w trasę. Zza przełączników nawiewu i ogrzewania (na ich wysokości) dało się słyszeć dość głośne brzęczenie (włączenie radia nie pomogło ) pojawiające się ok. 2500 obrotów (i więcej) - i tak przez 100 m. Kiedy zrozpaczony chciałem już zjechać na stację benzynową i zaglądać za obudowę konsoli środkowej (tak to się nazywa?), jakiś palant zajechał mi drogę, wyjeżdżając z podporządkowanej. Ostre hamowanie (z włączonym abs-em), parę jobów i... przestało brzęczeć! Ewidentnie coś wpadało w rezonans - macie pomysł, co to było? I czy da się zdjąć tę konsolę srodkową (?) samodzielnie? Chciałbym sprawdzić, czy coś nie spadło/odkręciło się/rozłączyło itd.
Zawsze zaczynam od tego. Niestety ilość wypowiedzi nie na temat w poszczególnych wątkach powoduje, że trudno się przez nie przebić. Za wskazanie odnośnika dziękuję.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-03, 14:00
ja miałem sytuację o której sądziłem,że skrzypi z kolei lewe przednie zawieszenie, rzeczywistość okazała się prozaiczna - przednia szyba po obu stronach w dolnych narożnikach w miejscu styku z przednimi błotnikami i narożnikami klapy ma dwie czarne trójkątne, plastikowe nakładki-osłony. Te nakładki mają odrobinę luzu.Lewa podczas jazdy po nierównościach przemieszczała się po szybie przeraźliwie skrzypiąc. Na trop wpadłem dopiero po umyciu auta, kiedy do czasu zanim powysychało skrzypienie znikło. Odrobina silikonu w sprayu wtryśnięta pod plastik definitywnie zakończyła problem
a.jpg
Plik ściągnięto 325 raz(y) 67,7 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-03, 16:12, w całości zmieniany 3 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-03, 16:11
szukałem coś na temat tego konkretnego świerszcza i nic takiego nie znalazłem
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-03, 16:11, w całości zmieniany 1 raz
Od paru dni denerwuje mnie "gwizdanie" z prawej strony w trakcie jazdy, tak od ok 40km/h wzwyż... nigdzie nie przytarłam, nie uderzyłam. Wiecie może mobile cóż to mogłoby być ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-04, 23:35
skąd konkretnie ten gwizd dochodzi? od silnika czy od karoserii - np drzwi,lusterko zewnętrzne itp
Witam! To moja pierwsza wypowiedź na forum chociaż czytam Was dość regularnie od czasu decyzji o zakupie Dustera. Za wszystkie informacje z góry dziękuję.
Autko mam 3 tygodnie (napęd na 4 koła). Przejechane 750 km. Zwróciłem uwagę na dźwięk dochodzący z okolic tylnych kół. Miarowe, głuche stukanie pojawia się po ruszeniu (we wszystkich trybach) i przejechaniu ok. 10m do przodu. Pojawia się ok. 5-7 głuchych stuknięć i potem cisza. Dźwięk słyszalny tylko przy ruszaniu po postoju. Na skrzyżowaniach lub po zatrzymaniu i ruszeniu nic nie słyszę. W sumie dziwne. Nigdy wcześniej nie posiadałem napędu 4x4 na własność więc może to jakaś prawidłowość której nie znam! Przy włączonym radiu, dźwięk łatwo przegapić.
PS. A autko super. Pierwsza wizyta na budowie po pierwszym ociepleniu i podjechałem sobie pod samo biuro budowy, kiedy poprzednio musiałem Yarisa zostawiać na ulicy na asfalcie!
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-05, 13:43
jw - test czegoś tam -(ABS, ESP,ASR,kontroli trakcji albo napędów) - nieważne - to normalne -TTTM (dla nieobeznanych: Ten Typ Tak Ma ) w Dusterze 4x4 bez względu na ustawienie pokrętła wyboru napędu -jest tak zawsze po odpaleniu i ruszeniu - możesz spać spokojnie
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-05, 13:47, w całości zmieniany 3 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum