DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Termometr zewnętrzny (i wewnętrzny)
Autor Wiadomość
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-06, 19:28   

Kupiony na aukcji. Działać - działa. 12V zasila na stałe kamerę, dodatkowo podłączam navi. USB ładuje moje HTC, ale już Nokia E52 kręci noskiem - widać musi być przez swój wtyk ładowana
_________________
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-06, 22:41   

To USB nie wydusi z siebie więcej niż 100mA. Można sprawdzić, co siedzi w środku.

edit: Jest tam układ 78L05, dla którego 500mA to chyba prąd samozapłonu. Coś jak jamniki na 4 baterie o mocy wyjściowej 2x100W.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2012-02-06, 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-06, 22:56   

eplus napisał/a:
To USB nie wydusi z siebie więcej niż 100mA

- odpisałem Ci na priv, że wiem o tym (ktoś mi to już kiedyś powiedział) ale teraz sprawdziłem opakowanie i jest napisane:
maksymalny prąd gniazda USB - 500 mA

- pozostałe parametry:
maksymalna moc zasilanego urządzenia 12v - 60W (nie dotyczy złącza USB)

to może jednak to "ustrojstwo" rodem z ChRL jest trochę lepsze... :lol:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-02-14, 18:19   

http://www.daciaklub.pl/f...p=117978#117978
laisar napisał/a:
Księgowi niestety mają tendencję do skupiania się przede wszystkim na efektach krótkoterminowych i rzadko wliczają do bilansu wartości niematerialne w rodzaju "utrata klientów w wyniku spadku zaufania po serii awarii" /:

czego jaskrawym dowodem (abstrahując nieco od tematu) jest brak w Dustrze prymitywnego czujnika wartości 30-40 zł - mam na myśli termometr którego nie ma :-)
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-15, 22:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-14, 18:43   

Termometr to jednak inna sprawa - podobnego kilkueurocentowego wyposażenia jest w daciach na kopy. Tyle że jak już się je zssumuje jego wartość, to wyjdą wcale nie takie małe kwoty...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-02-15, 22:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-14, 19:37   

laisar napisał/a:
Termometr to jednak inna sprawa - podobnego kilkueurocentowego wyposażenia jest w daciach na kopy. Tyle że jak już się je zssumuje jego wartość, to wyjdą wcale nie takie małe kwoty...

Szczególnie pomnożone przez tysiące wyprodukowanych egzemplarzy.
Ale mogli by dać OPCJĘ zakupu dodatkowego wyposażenia. Chociaż to też komplikuje produkcję jak masz za dużo komponentów do montowania lub nie i też podnosi koszty. Z drugiej strony klient płaci za dodatek i koszty powinny się zwracać...
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-02-14, 23:02   

wojtek_pl napisał/a:
laisar napisał/a:
Termometr to jednak inna sprawa - podobnego kilkueurocentowego wyposażenia jest w daciach na kopy. Tyle że jak już się je zssumuje jego wartość, to wyjdą wcale nie takie małe kwoty...

Szczególnie pomnożone przez tysiące wyprodukowanych egzemplarzy.
Ale mogli by dać OPCJĘ zakupu dodatkowego wyposażenia. Chociaż to też komplikuje produkcję jak masz za dużo komponentów do montowania lub nie i też podnosi koszty. Z drugiej strony klient płaci za dodatek i koszty powinny się zwracać...


ale i w drugą stronę, termometr za 30-40 zł może spowodować że co bardziej wrażliwi klienci nie kupią kilkuset Dusterów rocznie bo nie mają tego bajeru :)
Ostatnio zmieniony przez Dusterjack 2012-02-14, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-14, 23:06   

Dusterjack napisał/a:
ale i w drugą stronę, termometr za 30-40 zł może spowodować że co bardziej wrażliwi klienci nie kupią kilkuset Dusterów rocznie bo nie mają tego bajeru :)

Naprawdę sądzisz że ktoś zrezygnuje z zakupu z tak błahego powodu... Jeśli już to tacy ludzie nigdy nie zajrzą do salonów Dacii... Prędzej mógł komuś przeszkadzać np. brak esp w benzyniaku do niedawna (nie można tego uzupełnić we własnym zakresie)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-15, 01:34   

Tez uwazam, ze brak termometru w Daci jest daleko idacym nieporozumieniem. Powinny byc takie elementy na zamowienie i koniec. Tak samo z dostepnoscia silnika 2.0 benzyna. Przez takie niby drobiazgi ktos moze skreslic dacie na starcie. Chyba, ze to celowy zabieg z termometrem, majacy ukryc kiepska izolacje termiczna i chłód w mrozne dni ;-) By nie bylo dowodu "matematycznego" a tylko subiektywne odczucie pasazerow.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-15, 01:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-02-15, 08:46   

TD Pedro napisał/a:

mekintosz napisał/a:
Chyba, ze to celowy zabieg z termometrem, majacy ukryc kiepska izolacje termiczna i chłód w mrozne dni

to bym raczej wykluczył, bo takie obserwacje można poczynić dopiero w trakcie użytkowania kupionego już "bolida"... ponadto, nie bardzo rozumiem czemu brak termometru wywołuje takie emocje... w wielu uważanych za bardziej prestiżowe (czyt. droższe) modele/marki samochodów - termometrów również nie ma... (tak, wiem w wielu tańszych również są)...

- sugeruję zaniechać polemiki o termometrach w wątku o silnikach...

no i głupio wyszło bo ten post był napisany okazjonalnie w temacie o silnikach dCi a po przeniesieniu przez admina do wątku właściwego (zgodnie zresztą z moją sugestią) ktoś nie zorientowany może odnieść mylne wrażenie, że - o co mu chodzi? vide: czerwony akcent... :lol:
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-02-15, 22:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-15, 08:54   

Jeszcze jak nie miałem Dusterka, przestudiowałem schemat elektroniczny a zwłaszcza tzw. komputer pokładowy. Niestety sprawa dodania termometru do istniejącego układu jest bez przeprojektowania i zbudowania całej nowej płyty zegarów niemożliwa. Poza tym, aby otrzymać taki bajer koszty wykupienia praw do wbudowania takiego komputera okazały się dla Daci bardzo drogie, a to ze względu na właściciela czyli firmę Renault.

W moim przekonaniu raczej polityka Renault a nie dodatkowe koszty nie pozwoliła inżynierom Rumuńskim na taki krok.

Dla mnie ważniejszą sprawą jest w ogóle jakość i sprawność takiego komputera. Błędy jakie on wykazuje, nie wiem jak w innych typach, ale w DD 1,5 dCi 4X4 są nie do przyjęcia. Ja w ogóle z niego nie korzystam, służy mi tylko do rejestracji przebiegu całkowitego.

Na rynku pojawiło się kilka programów, które wraz z interface OBDII (BT) i np. smartfonem potrafią w bardzo dobry sposób kontrolować pracę silnika i jego parametry. Rzeczywiście konstrukcja silnika 1.5 dCi wraz z osprzętem takiej kontroli potrzebuje.

Zakup interface OBD II (BT) nie jest to sprawa bardzo kosztowna. Na Allegro interface można kupić poniżej 100 PLN wraz z darmowym oprogramowaniem. Obecnie prawie każdy posiada smartfona, bo taka jest moda.

Dlatego IMHO lepiej kupić interface i kontrolować pracę silnika niż rozwodzić się nad brakiem gadżetu pod nazwą termometr, który przy źle zamontowanym czujniku i tak wskazuje temperatury nie odpowiadające rzeczywistości i mało przydatne w jeździe i eksploatacji samochodu a zwłaszcza nie ma żadnego uzasadnienia w kontroli i usterkowości silników 1.5 dCi.

Silniki 1.5 dCi maja już kilka dobrych lat, chorobę wieku dziecięcego już przeszły, są montowane między innymi w Grupie Renault i nie wykazują szczególnie dużej usterkowości (można sprawdzić portale Nissan i Renault). Wykluczając ewidentne usterki spowodowane wadami podczas montażu (bo i takie się zdarzają), z wpisów zamieszczanych na Forach dużo usterek , czy też domniemanych usterek jest powodowana przez użytkowników. A to koszty wymiany oleju, jego jakość, wymiany filtrów, czy też inne eksperymenty związane z wkręcaniem zimnego silnika na duże obroty, lub bezpośrednie wyłączenie silnika po jeździe z dużym obciążeniem.

W moim wpisie nie staram się bronić dostawcy silników Renault ale obiektywnie badając sprawę jest to silnik o zasłużonej renomie niezbyt wysilony w stosunku do pojemności (tylko niedużo ponad 73 KM z litra) o dobrych parametrach i kulturze pracy.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-15, 09:23   

wojtek_pl napisał/a:
Ale mogli by dać OPCJĘ zakupu

I to jest święta prawda, i właśnie za to trochę osobiście nie lubię... Reno - bo koszty kosztami, ale spora grupa wyposażenia jest niedostępna "bo nie" (czytaj: ich marketingowcom się wydaje, że to by zaszkodziło wizerunkowi i sprzedaży "prawdziwych" renówek - MSZ zupełnie bezpodstawnie).


Natomiast koniec końców zgadzam się z bennym86 - i tak nie jest to jednak czynnik decydujący przy zakupie którejkolwiek dacii. A raczej: nie powinien być. Jeśli już bwiem dla kogoś rzeczywiście jest, to jest to wtedy tylko ostatni gwóźdź do trumny, w której powinien on pochować pomysł kupna takiego auta - bo wiele innych rzeczy będzie go potem drażniło duuuużo bardziej niż jakiś tam trywialny termometr... <:



@chriskb: No nie żartuj - wprowadzenie odczytu temperatury zewnętrznej na tablicę instrumentów Dacii nigdy nie było kwestią braku jedynie jakiegoś czujnika, tylko od początku zakładało zmianę samego wyświetlacza oraz zmiany w elektronice płyty głównej owego szumnie zwanego "komputera pokładowego". Co wszystko razem kosztowałoby śmieszne centy na sztukę - a może i jeszcze mniej, bo na półkach magazynów Reno leżą gotowe części od innych modeli. Brać i wybierać... Dlatego od dawna podtrzymuję swoje zdanie: brak wielu takich funkcji to nie kwestia techniki - a jedynie (źle pojętego) marketingu /:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-15, 09:29   

laisar napisał/a:
Co wszystko razem kosztowałoby śmieszne centy na sztukę - a może i jeszcze mniej, bo na półkach magazynów Reno leżą gotowe części od innych modeli. Brać i wybierać... Dlatego od dawna podtrzymuję swoje zdanie: brak wielu takich funkcji to nie kwestia techniki - a jedynie (źle pojętego) marketingu /:

chriskb napisał/a:
Poza tym, aby otrzymać taki bajer koszty wykupienia praw do wbudowania takiego komputera okazały się dla Daci bardzo drogie, a to ze względu na właściciela czyli firmę Renault.

W moim przekonaniu raczej polityka Renault a nie dodatkowe koszty nie pozwoliła inżynierom Rumuńskim na taki krok.


Nie żartowałem a to samo napisałem.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3541
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2012-02-15, 10:46   

No ale macie, Koledzy, w OPCJI radio fabryczne - i prawie nikt nie bierze... Macie w salonie światła dzienne po 400 złotych za komplet - kto wziął? ;) A termometr - też już pisałem i też potwierdzam: pokaże, co zechce, inna temperatura jest na podszybiu, inna pod nogami, inna w bagażniku, na zewnątrz inna przy ziemi, inna we właśnie przejechanej dolince, pokazana z opóźnieniem, inna "odczuwalna" dla człowieka... Po co psuć głowę? Człowiekowi jest po prostu zimno, gorąco, albo dobrze i żaden termometr tego nie zmieni.
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2012-02-15, 22:00   

Nie wiem jak u was, ale ja mając termometr w innych samochodach traktowałem go także jako pewien element bezpieczeństwa. Sygnalizowanie oblodzenia chyba za takie należy uznać. I to powinien być argument za obowiązkowe stosowanie termometru zewnętrznego.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-02-15, 22:14   

Dusterjack napisał/a:
Nie wiem jak u was, ale ja mając termometr w innych samochodach traktowałem go także jako pewien element bezpieczeństwa. Sygnalizowanie oblodzenia chyba za takie należy uznać. I to powinien być argument za obowiązkowe stosowanie termometru zewnętrznego.


dokladnie, co do termomentru jak juz to potrzebna by byla temp wewnetrzna i zewnetrza dlatego ze kto ma manualna klime by jakos kontrolowal temp
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-02-15, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-15, 22:14   

eplus napisał/a:
No ale macie, Koledzy, w OPCJI radio fabryczne - i prawie nikt nie bierze... Macie w salonie światła dzienne po 400 złotych za komplet - kto wziął? ;) A termometr - też już pisałem i też potwierdzam: pokaże, co zechce, inna temperatura jest na podszybiu, inna pod nogami, inna w bagażniku, na zewnątrz inna przy ziemi, inna we właśnie przejechanej dolince, pokazana z opóźnieniem, inna "odczuwalna" dla człowieka... Po co psuć głowę? Człowiekowi jest po prostu zimno, gorąco, albo dobrze i żaden termometr tego nie zmieni.


Co za farmazony ! Radio fabryczne gdyby bylo w cenie pojazdu kazdy by wzial, ew w uczciwej cenie. Gdyby termometr kosztowal 500 zl tez by wielu nie kupilo. Nie bez powodu w wiekszosci pojazdow jest termometr i nawet jesli pokazuje +-2 stopnie to zawsze mozna miec punkt odniesienia. Oczywiscie gdyby byl na stale zamontowany , z kazdej wersji mozna go zakleic, nie patrzec czy wypruc czujniki jesli ktos nie chce znac temperatury.

Robi sie OT.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-15, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-15, 22:35   

chriskb napisał/a:
Nie żartowałem a to samo napisałem

Że odpowiedzialne jest Reno - zgoda, ale ja protestowałem przed obarczaniem winą kwestii finansowo-technicznych: pierwsze wcale nie są drogie, a drugie wcale nie są skomplikowane.
 
mpoldek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-17, 11:59   

a ja mam pytanie czy w termometrze co wiekszosc forumowiczow posiada http://www.cubeelectronics.com/termo.php czy kabel od czujnika zewnetrznego mozna w jakis sposob przedluzyc?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-02-17, 17:48   

mpoldek,

W zamówieniu napisz do nich maila z wymaganą długością kabla czujnika temperatury zewnętrznej a oni na pewno przygotują i nie powinno to być dużo droższe od ceny katalogowej.
 
mpoldek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 11:51   

niestety z przykrością muszę stwierdzić iż firma cube electronik (http://www.cubeelectronics.com/termo.php) zaprzestała sprzedaży termometrów w rozmowie z szefem usłyszałem argumenty że było to nieopłacalne
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-21, 12:49   

Na allegro możesz kupić :
http://allegro.pl/super-s...2153075614.html
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-21, 12:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
mpoldek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 53
Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-02-21, 14:55   

tak juz obczaiłem i nawet sie dowiedzialem ze to jest ulepszona wersja termometru tylko mam pytanie jweszcze do was koledzy jaki kolor bursztynowy czy czerwony
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-02-21, 16:24   

Mpoldek najlepiej bursztynowy negatywny - wtedy będzie wyglądać jak orginał z fabryki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-02-21, 16:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
tweeciak 



Marka: Dacia
Model: Sandero STEPWAY
Silnik: 1.5 DCI
Rocznik: 2010
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lut 2010
Posty: 329
Skąd: mazowieckie/łódzkie
Wysłany: 2012-02-21, 16:32   

jackthenight napisał/a:
Mpoldek najlepiej bursztynowy negatywny - wtedy będzie wyglądać jak orginał z fabryki.


Chyba Pozytywny?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne