Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Otwarty przez: laisar
2009-07-10, 19:02
Światła dzienne - umiejscowienie, modele, montaż
Autor Wiadomość
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 11:19   

Jeszcze dwa (symbolicznie ;-) ) slowa o przepisach Europejskich.

http://eur-lex.europa.eu/...046:0152:PL:PDF

Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) – Jednolite przepisy dotyczące homologacji pojazdów w odniesieniu do urządzeń oświetleniowych i sygnalizacji świetlnej


Cytat:
6.19. Światło do jazdy dziennej (regulamin nr 87) ( 18 )
6.19.1. Stosowanie
Obowiązkowe w pojazdach silnikowych. Zabronione w przyczepach.
6.19.2. Liczba
Dwa.
6.19.3. Układ
Brak oddzielnych wymogów.
6.19.4. Położenie
6.19.4.1. W kierunku poprzecznym: odległość między krawędziami wewnętrznymi dwóch powierzchni widocznych w kierunku ich osi odniesienia musi wynosić co najmniej 600 mm.
Odległość ta może być zmniejszona do 400 mm, gdy całkowita szerokość pojazdu jest mniejsza niż 1 300 mm.
6.19.4.2. W pionie: nad podłożem, nie mniej niż 250 mm i nie więcej niż 1 500 mm.

6.19.4.3. W kierunku wzdłużnym: z przodu pojazdu. Warunek ten uważa się za spełniony, jeżeli emitowane światło nie utrudnia kierowcy jazdy w sposób bezpośredni lub pośredni poprzez urządzenia widzenia pośredniego lub inne powierzchnie pojazdu odbijające światło.
6.19.5. Widoczność geometryczna
Poziomo: na zewnątrz 20° i do wewnątrz 20°.
Pionowo: do góry 10° i do dołu 10°.PL L 323/102 Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 6.12.2011
( 18 ) Umawiające się Strony niestosujące regulaminu nr 87 mogą zabronić stosowania świateł DRL (jak określono w ppkt 5.22) w oparciu o przepisy krajowe.
6.19.6. Ustawienie kierunkowe
Do przodu.
6.19.7. Połączenia elektryczne
6.19.7.1. Światła do jazdy dziennej muszą włączać się automatycznie, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik (układ napędowy) ustawione jest w położeniu umożliwiającym pracę silnika (układu napędowego), przy czym światła do jazdy dziennej mogą być wyłączone, jeżeli występują następujące warunki:
6.19.7.1.1. dźwignia zmiany przełożeń automatycznej skrzyni jest w położeniu P (postój); lub
6.19.7.1.2. zaciągnięty jest hamulec postojowy; lub
6.19.7.1.3. przed pierwszym uruchomieniem pojazdu po każdym ręcznym włączeniu układu napędowego.
6.19.7.2. Światła do jazdy dziennej mogą być wyłączane ręcznie, jeżeli prędkość pojazdu nie przekracza 10 km/h, z zastrzeżeniem, że następuje ich samoczynne włączenie wraz z przekroczeniem przez pojazd prędkości 10 km/h lub kiedy pojazd przebył odcinek dłuższy niż 100 m – pozostają one wówczas włączone aż do momentu ponownego, zamierzonego wyłączenia.
6.19.7.3. Światła do jazdy dziennej muszą wyłączać się automatycznie, kiedy urządzenie uruchamiające lub wyłączające silnik (układ napędowy) ustawione zostaje w położeniu uniemożliwiającym pracę silnika (układu napędowego) lub kiedy włączone są przednie światła przeciwmgłowe lub reflektory, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu ( 19 ).
6.19.7.4. Światła, o których mowa w pkt 5.11, nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej, z wyjątkiem przypadku, gdy światła do jazdy dziennej działają zgodnie z pkt 6.2.7.6.2.
6.19.7.5. Jeżeli odległość między przednim światłem kierunkowskazu a światłem do jazdy dziennej jest mniejsza lub równa 40 mm, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu muszą być takie, że:
a) jest wyłączone; lub
b) jego światłość jest zredukowana przez cały czas, w którym uruchomione jest przednie światło kierunkowskazu (zarówno w cyklu świecenia, jak i przerwy w świeceniu).
6.19.7.6. Jeżeli przednie światło kierunkowskazu jest wzajemnie sprzężone ze światłem do jazdy dziennej, połączenia elektryczne światła do jazdy dziennej po odpowiedniej stronie pojazdu mogą być wykonane tak, że światło do jazdy dziennej jest wyłączone przez cały czas (tj. w cyklu świecenia i przerwy w świeceniu), w którym uruchomione jest światło kierunkowskazu.
6.19.8. Wskaźnik kontrolny
Wskaźnik kontrolny załączenia nieobowiązkowy.
6.19.9. Inne wymagania
Brak.
Ostatnio zmieniony przez wojtek_pl 2012-03-09, 11:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-09, 21:18   

W załączeniu przesyłam schemat podłączenia który zastosowałem:

DRL.jpg
Plik ściągnięto 211 raz(y) 208,46 KB

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 21:27   

@wojtek_pl: W zasadzie to było (; - http://www.daciaklub.pl/f...p=110131#110131 - ale bezpośredniej linki do aktu już nie, więc bardzo dziękuję [:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-09, 23:07   

Zaraz, bo mnie coś chyba ominęło. :) W końcu obowiązuje ten przepis o dziennych maksymalnie 40 cm od krawędzi czy nie? Ustawa/rozporządzenie mówi, że zgodnie z EKG ONZ, czy zgodnie z tabelką (i tu stara tabelka z EKG ONZ)? Diagności-praktycy się wypowiedzieli?
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-10, 07:02   

bebe napisał/a:
Zaraz, bo mnie coś chyba ominęło. :)


Raczej tak... :)
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 790
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-03-10, 12:11   

Ja troszeczkę z innej beczki - np. ku przestrodze. Postanowiłem zainstalować sobie światła do jazy dziennej w miejsce świateł przeciwmgielnych. Zamówiłem na allegro dedykowane do Daci. Montaż w serwisie. I tutaj - zonk - okazuje się, że, by zainstalować te światła w zderzaku, który firmowo nie został wyposażony w światła przeciwmgielne, nie ma uchwytów umożliwiających taki montaż. Dlatego też oprócz kosztów zakupu samych świateł, usługi, trzeba doliczyć około 250 zł. za komplet (2 szt.) uchwytów umożliwiających osadzenie świateł w otworze zderzaka. Watro więc wziąć pod uwagę ten fakt planując montaż dziennych. Oczywiście problemu takiego nie ma w przypadku zamiany świateł przeciwmgielnych na dzienne.

Pozdrawiam.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 13:40   

BLACHA_997 napisał/a:
250 zł. za komplet (2 szt.) uchwytów umożliwiających osadzenie świateł w otworze zderzaka

???!!!

PODP. SWIATLA DOD. L - 6001549321 - ... 21 zł brutto.
PODP. SWIATLA DOD. P - 6001549322 - j.w.

Do tego zdaje się 4 szt. SPINKI - 7703076118 - 7 zł/szt. brutto.


Zatem te 250 to może jednak w większości robocizna?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 13:47   

leszeks napisał/a:
bebe napisał/a:
Zaraz, bo mnie coś chyba ominęło. :)

Raczej tak... :)

Ale tam jest napisane, że Ty sądzisz, a mnie interesuje treść rozporządzenia i zdanie diagnostów, których swego czasu gnębił laisar. :) Przepisy, które cytujesz, to dyrektywy UE i/lub ONZ, a policję i diagnostów obowiązuje ustawa/rozporządzenie. Stąd moje pytanie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 14:32   

bebe napisał/a:
Diagności-praktycy się wypowiedzieli?

Dzięki za przypomnienie - bumpnąłem, bo poprzednia próba rozmyła się bez ostatecznej konkluzji.

Tym razem postaram się lepiej przypilnować... :oops:



leszeks napisał/a:
Raczej tak... :)

No, nie wiem, mam poważne wątpliwości:

DYREKTYWA KOMISJI 97/30/WE
z dnia 11 czerwca 1997 r.
dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 76/758/EWG odnoszącą się do świateł obrysowych, przednich świateł pozycyjnych (bocznych), tylnych świateł pozycyjnych (bocznych) i świateł stopu pojazdów silnikowych i ich przyczep


- podkreślenia moje; o dziennych nijak tam nic nie widzę?
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2012-03-10, 15:00   

laisar napisał/a:

No, nie wiem, mam poważne wątpliwości
...
podkreślenia moje; o dziennych nijak tam nic nie widzę?


Zobacz Artykuł 8 - przepisałem go z oryginalnego tekstu, do którego podałem link
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2012-03-10, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 790
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-03-10, 15:45   

laisar napisał/a:
BLACHA_997 napisał/a:
250 zł. za komplet (2 szt.) uchwytów umożliwiających osadzenie świateł w otworze zderzaka

???!!!

PODP. SWIATLA DOD. L - 6001549321 - ... 21 zł brutto.
PODP. SWIATLA DOD. P - 6001549322 - j.w.

Do tego zdaje się 4 szt. SPINKI - 7703076118 - 7 zł/szt. brutto.


Zatem te 250 to może jednak w większości robocizna?


"laisar" proszę Cię o link do tych części ponieważ wujek Google nijak nie może tego zlokalizować, a z naszą szukajką nie mogę tego odnaleźć. Będę wdzięczny :)
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 16:05   

http://www.lzparts.de/ind...roduct&info=245
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 790
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-03-10, 16:25   

laisar napisał/a:
http://www.lzparts.de/index.php?page=product&info=245


Dzięki serdeczne.
Zdaje się jednak, że oprócz tych kołnierzy, które kosztują 21 euro (x 4 daje 80 zeta) trzeba jeszcze założyć te elementy "tylne" uszczelniające samą lampę. Jeśli dobrze zrozumiałem tłumaczenie z google elementy te, jak i uszczelka kupuje się oddzielnie. Stąd wniosek, że kwota 120 zł. (jak poinformował mnie pracownik salonu) jest jak najbardziej osiagalna - niestety :cry:
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 17:01   

BLACHA_997 napisał/a:
trzeba jeszcze założyć te elementy "tylne" uszczelniające samą lampę

Widzę jedynie taśmę uszczelniającą przód lampy - owszem, kupowaną jest osobno, ale jakoś wątpię, żeby kosztowała 40 zł na obie strony.

120 zł to jednak znacząco mniej niż 250 - zwłaszcza, że 20E to cena za 2 szt. kołnierzy, razem ze spinkami oraz że podałem Ci wcześniej jakie są ceny w polskich ASO.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 17:10   

Doczytałem wczorajszy urobek na liście diagnostów, doczytałem, czym jest Unia Europejska :) , i wyszło mi, co nastepuje:
  • Rozporządzenie Wspólnoty Europejskiej jest tak naprawdę prawem w krajach należących do Wspólnoty, wchodzi z automatu, kraje członkowskie nie muszą nic robić ze swojej strony.
  • tyle tylko, że dostosować przepisy do Regulaminu EKG ONZ nakazuje Dyrektywa, a Dyrektywa "wiąże każde Państwo Członkowskie, do którego jest kierowana, w odniesieniu do rezultatu, który ma być osiągnięty, pozostawia jednak organom krajowym swobodę wyboru formy i środków" (Art. 288 Traktatu UE, dawny Art. 249 TWE)
  • w związku z czym znowelizowany Regulamin EKG ONZ nie obowiązuje w Bolandzie, dopóki szanowni parlamentarzyści i ministranci, oby żyli wiecznie, nie ruszą zadów i nie wydadzą stosownego rozporządzenia krajowego
  • co oznacza, że jeśli chodzi o światła dzienne w MCVce, to wuj bombki strzelił, choinki nie będzie. :(
Bardzo chciałbym się mylić.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 17:15   

leszeks napisał/a:
Zobacz Artykuł 8

Ano widzę - faktycznie, dotyczy zatem również dziennych.

Co więcej, w załącznikach wprost odwołuje się do odpowiednik regulaminów EKG (:

Tyle że... wciąż pozostaje jednak kwestia: to są dyrektywy, a nie rozporządzenia - czyli stosują się pośrednio, nakładając obowiązek dostosowania do nich [dyrektyw] przepisów krajowych. Można co prawda wygrać w razie problemów, bo dyrektywa i tak jest nadrzędna, ale faktem pozostaje, że jak na razie obowiązuje nas rozporządzenia krajowego ministra...
 
koniu 


Marka: Lancia
Model: Ypsilon
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 516
Skąd: Wrocław / Rybnik
Wysłany: 2012-03-10, 18:13   

Mam pytanie - jakie dokładnie są obwarowania co do możliwości stosowania świateł dziennych? Chodzi mi o to, że światła można stosować od świtu do zmierzchu przy normalnej przejrzystości powietrza, a jakieś szczegóły? I co np. z autostradą? Rzadko widuję tam kogoś na dziennych, a jak ja jadę na swoich to walą mi długimi po lusterkach, ja sam zresztą mam wątpliwości co do widoczności mojego auta z tyłu ...
Ostatnio zmieniony przez koniu 2012-03-10, 18:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
BLACHA_997 



Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 790
Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2012-03-10, 19:56   

laisar napisał/a:
BLACHA_997 napisał/a:
trzeba jeszcze założyć te elementy "tylne" uszczelniające samą lampę

Widzę jedynie taśmę uszczelniającą przód lampy - owszem, kupowaną jest osobno, ale jakoś wątpię, żeby kosztowała 40 zł na obie strony.

120 zł to jednak znacząco mniej niż 250 - zwłaszcza, że 20E to cena za 2 szt. kołnierzy, razem ze spinkami oraz że podałem Ci wcześniej jakie są ceny w polskich ASO.


Faktycznie laisar masz rację. Początkowo sądziłem, że ten trzeci element na schemacie jest dodatkowym zabezpieczeniem "tyłu" lampy, a to jest rysunek lampy z kołnierzem. Na usprawiedliwienie mam jedynie to, że rysunek techniczny miałem dziesiąt lat temu.
Jeszcze jedna prośba, masz może dostęp do polskiego (ASO-wskiego) cennika tych części, gdyż z tego wynika, że ktoś w ASO próbuje zrobić mi "kuku". Będę bardzo wdzięczny.

Jeszcze raz dzięki.
_________________
Nowa zabawka DD 2 :)
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-03-10, 19:59   

Nie wiem czy było, czy nie. Bo już tyle jest przedstawionych tych aktów prawnych, że się trochę gubię. Jeżeli nie było to tu daję link do Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 maja 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Status aktu prawnego jest jako obowiązujący, tekst jest w PDF do pobrania. Jest tam tabelka z warunkami zamontowania wszelakich świateł, między innymi są światła dzienne.
http://isap.sejm.gov.pl/D...=WDU20090750639
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 20:11   

BLACHA_997 napisał/a:
dostęp do polskiego (ASO-wskiego) cennika

Właśnie stamtąd pochodziły ceny, które podałem tamtym poście, po "???!!!".
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-10, 20:16   

@monopios: Oczywiście było nie raz - ostatnio nawet tekst jednolity, z naniesionymi wszelkimi kolejnymi poprawkami: http://www.daciaklub.pl/f...p=110109#110109
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-03-10, 21:12   

Błędnie zinterpretowałem opis połączenia DRLów przez Chrikkba. Dopiero teraz zapoznałem się ze schematem, który dołączył. oczywiście nie ma mowy o zmostkowaniu dwóch obwodów. Przepraszam wszystkich za zamieszanie a szczególnie Chriskba.
Ostatnio zmieniony przez grzech 2012-03-11, 08:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-03-10, 21:22   

W BIP. Min. Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej nie znalazłem żadnych zmian, które by nastąpiło i zmieniało w/w rozporządzenie. O dyrektywach UE nie wypowiadam się, ale wydaje mi się, że dyrektywa UE wchodzi w życie i zaczyna obowiązywać w państwie członkowskim dopiero wtedy, kiedy państwo członkowskie je dostosowuje do przepisów obowiązujących w tym toż państwie.
_________________
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-03-10, 21:52   

chriskb napisał/a:
W załączeniu przesyłam schemat podłączenia który zastosowałem:


Teraz widać dopiero jak podłączyłeś. Sądziłem że zwarłeś dwa obwody, a tutaj okazuje się, że dobrze podłączyłeś. Jeden led podłączyłeś do F18, a drugi led podłączyłeś pod F19, czyli wszystko OK.
_________________

 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2012-03-11, 08:39   

grzech, jackthenight,

Już widzę, gdzie zaistniało nieporozumienie, cytat z poprzedniego postu "Ale ja podłączyłem kabel tzw "masy - minus" (czarny) oddzielnie dla plusa lewego i prawego światła pozycyjnego (drugi pin od prawej wtyczki wiązki kabli lampy zespolonej - kolor niebieski i łososiowy)." Powinienem użyć w opisie liczny mnogiej "... podłączyłem kable tzw "masy - minusy (czarne)..,. Przepraszam.

W związku z tym, nie mogłem zrozumieć w waszych postach, jaki wpływ ma moje połączenie DRL na bezpieczniki F18 i F19.

Kolega grzech, załączył schemat z diodami i połączeniem oby świateł pozycyjnych mostkiem, ja uważam, że taki obwód nie jest najlepszym rozwiązaniem, ale jako stary praktyk (studia elektroniczne skończyłem w 1970 roku) mogę się mylić.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne