DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2012-07-22, 21:16
Lodgy - nareszcie premiera
Autor Wiadomość
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-10, 07:58   

laisar napisał/a:
86 KM jest stareńkim 8v i umożliwia maksymalne zbicie ceny wersji podstawowej.

takie rozwiązanie ma jednak jeden mały plusik :-P - silniki 8v nadają się do bezproblemowego montażu dość taniej instalacji LPG i nie kapryszą. Jednak jazda zagazowanym silnikiem o takiej mocy to zabawa dla baaaaaaardzo spokojnych kierowców :-P
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-10, 11:23   

Kratylos napisał/a:
ciekawy kto sie pierwszy "odwazy" zagazowac 1.2 tce 115km z bezpośrednim wtryskiem

Nie wiem kto z instalatorów się pierwszy tego podejmie, ale Vialle ma już instalację do TSI, więc prawdopodobnie z TCE również sobie poradzą.
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-03-10, 22:16   

Dar1962 napisał/a:
laisar napisał/a:
86 KM jest stareńkim 8v i umożliwia maksymalne zbicie ceny wersji podstawowej.

takie rozwiązanie ma jednak jeden mały plusik :-P - silniki 8v nadają się do bezproblemowego montażu dość taniej instalacji LPG i nie kapryszą. Jednak jazda zagazowanym silnikiem o takiej mocy to zabawa dla baaaaaaardzo spokojnych kierowców :-P


Logan z 8V + STAG 4 daje radę, można się ścigać z nowym yarisem 1,33 100 KM :)
Lodgy cięższa, ale nie podejrzewam kupujących minivana o zapędy wyścigowe.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-10, 22:55   

guzik od tempomata??

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-11, 00:22   

maciek napisał/a:
guzik od tempomata??

Nie - od klaksonu przecież...



Azrael napisał/a:
Lodgy cięższa [od MCV]

Się zdziwiłem: otóż nieprawda! :shock:

MCV 1.6 84 KM: 1165 / 1195 kg (5 / 7-os.).

Lodgy 1.6 85 KM: 1090 / 1191 kg (5 / 7-os.).

Z resztą silników - tak samo. Dopiero z dCi110 jest cięższa...



Dar1962 napisał/a:
jazda zagazowanym silnikiem o takiej mocy to zabawa dla baaaaaaardzo spokojnych

Dwa słowa: skrzynia biegów <;
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-11, 15:39   

http://0-100.hotnews.ro/2...fi-obligatoriu/

- "Z naszych testów wynika, że Lodgy jeździ tak dobrze, że nie potrzebuje ESP", mówi Arnaud Deboeuf, młodszy dyrektor gamy "Entry" w Renault.

No, zobaczymy, zobaczymy - bo nie wątpię, że różne organizacje wymaglują lodgy tak jak dustera...




http://www.zf.ro/mediafax...francez-9381479

- w przeciwieństwie do logana, w zamyśle przeznaczonego na gorsze drogi krajów rozwijających się, lodgy skrojona jest pod potrzeby klientów Zachodu;

- jednocześnie lodgy ma się przyczynić do stworzenia i rozwoju swojego segmentu (kompaktowych minivanów) w krajach Europy Wschodniej;

- koszt zmian wprowadzonych do platformy względem logana to najwyżej 10-15% jej wartości (np mimo nowej deski rozdzielczej kanały wentylacyjne są identyczne, dzięki czemu można używać wciąż tego samego bloku wentylacji);

- lodgy dzieli 55% części z resztą modeli Dacii;

- zupełnie nowa jest komora silnika, która będzie następnie wykorzystywana w kolejnych odświeżonych modelach gamy, a zmiany mają na celu także podniesienie bezpieczeństwa pieszych.

Czyżby szansa na 4*? Ciekawe, czy realne-oficjalne, czy tylko "wirtualne"... (Do samodzielnego wyliczenia <;).



(Plus kilka informacji o planach na przyszłość, choć chyba nic nowego - co najwyżej oficjalne potwierdzenie pogłosek i przecieków).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-11, 15:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-11, 20:06   

laisar napisał/a:
- "Z naszych testów wynika, że Lodgy jeździ tak dobrze, że nie potrzebuje ESP",

Nie wiem co autor miał na myśli... Owszem, 1000 razy ESP może okazać się zbędne, wszakże lodgy nie służy do ścigania się z pseudo-sportowymi wozidłami tylko do dostojnego wożenia się z rodziną, psem i teściową ale... każdy jest tylko człowiekiem, może żle ocenić sytuację, czasami niebezpieczne zakręty poza terenem zabudowanym nie są w żaden sposób oznakowane (np. droga baligród-cisna w bieszczadach...) więc warto mimo wszystko mieć ESP a jednocześnie nigdy nie mieć okazji się przekonać o jego działaniu...
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-11, 21:17   

laisar napisał/a:
- "Z naszych testów wynika, że Lodgy jeździ tak dobrze, że nie potrzebuje ESP", mówi Arnaud Deboeuf, młodszy dyrektor gamy "Entry" w Renault.


IMHO to jakaś bzdura.. Równie dobrze mogę powiedzieć, że z moich danych wynika, że Renault Clio II hamuje tak dobrze, że nie potrzebuje ABS.

Oba twierdzenia moim zdaniem to totalna bzdura.
To, że układ nie był nigdy niezbędny do ratowania auta czy życia pasażerów nie oznacza, że auto jest tak dobre, że go nie potrzebuje...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-11, 21:22   

jkab napisał/a:
IMHO to jakaś bzdura.. Równie dobrze mogę powiedzieć, że z moich danych wynika, że Renault Clio II hamuje tak dobrze, że nie potrzebuje ABS.

Moim zdaniem z kolei to bzdura już w założeniu, bo abs nie ma na celu skrócenia drogi hamowania, on tylko/aż zapewnia możliwość zmiany tory jazdy podczas hamowania
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-11, 21:32   

W pewnych specyficznych warunkach też drogę hamowania skróci. Generalnie jednak nie o drobiazgi chodzi.
ABS ma za zadanie podnosić bezpieczeństwo. ESP również. Więc dla mnie oba stwierdzenia że auta bez układów ABS czy ESP są tak samo dobre jak te z nimi są fałszywe.
Ostatnio zmieniony przez jkab 2012-03-11, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-12, 01:51   

benny86 napisał/a:
Moim zdaniem z kolei to bzdura już w założeniu, bo abs nie ma na celu skrócenia drogi hamowania, on tylko/aż zapewnia możliwość zmiany tory jazdy podczas hamowania

A mnie się wydaje, że jedno i drugie. Zawsze słyszałem, że "siła" hamowania jest najwyższa zaraz przed zerwaniem przyczepności przez koła.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 02:20   

No i ponoć mamy jednak oczekiwać 4*:

http://drive-test.ro/stir...r-interviu.html


(Co do ESP - W.Sz.P. Dyrechtor raczy pitolić 3 po 3).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-12, 02:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 09:49   

Testowałem ESP na ostrym zakręcie zwykłej ulicy. Jechałem kilka razy, po mokrej nawierzchni, ESP włączyło się przy 72 km/h a Lodgy tyle raczej pojedzie? Chyba nie kupię już auta bez ESP..
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-12, 11:14   

zadałem pytanie na facebooku Nazarukowi

"kiedy pojawi się w salonach Logdy ??"

"około czerwca, ale to jeszcze nie potwierdzone"
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-03-12, 11:52   

laisar napisał/a:
No i ponoć mamy jednak oczekiwać 4*:


W wersji podstawowej w rumuńskim konfiguratorze są już 4 poduszki, jak do tego dodadzą gadżety typu IsoFixy, czy brzęczyki niezapiętych pasów to pewnie punktów uzbiera się odpowiednio dużo. Bo w testach zderzeniowych zapewne będzie tak jak do tej pory, czyli nieźle, ale bez szczególnych rewelacji.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 12:52   

Coś więcej będzie można powiedzieć, jak wypłynie więcej szczegółów technicznych konstrukcji, ale przekonstruowanie przodu daje jednak niejaką nadzieję na poprawę także parametrów fizycznych, a nie wyłącznie punktów z wyposażenia.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-12, 13:28   

może nie urwą (?) gwiazdki za słabą ochronę pieszych... :-(
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-12, 13:39   

maciek napisał/a:
zadałem pytanie na facebooku Nazarukowi

"kiedy pojawi się w salonach Logdy ??"

"około czerwca, ale to jeszcze nie potwierdzone"

taki sam termin podają media...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 13:41   

A inni sprzedawcy zaprzeczają - podobno ze względu na piłkę kopaną premiera w PL planowana jest na wrzesień.

(Aczkolwiek może faktycznie pojawią się wcześniej jakieś egzemplarze "przedpremierowe"?).
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-12, 14:51   

TD Pedro napisał/a:
może nie urwą gwiazdki za słabą ochronę pieszych... :-(

Lodgy ma zupełnie inaczej ukształtowaną maskę i znacznie niżej umiejscowiony zderzak przedni. Na pewno znacznie lepiej wypadnie w teście zderzeniowym z pieszym od Dustera. Inna sprawa,czy uzyska te 60%? Myślę,że projektanci brali po uwagę ten problem. Inaczej nigdy nie będzie kompletu gwiazdek
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-12, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-12, 14:53   

Komplet gwiazdek to maja zarezerwowany dla Renault. ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 14:57   

Dar1962 napisał/a:
Myślę,że projektanci brali po uwagę ten problem

Ależ oczywiście! Z tym, że chodziło im raczej o to, żeby...
Cytat:
nigdy nie będzie kompletu gwiazdek

...właśnie go nie było... W końcu to tylko Dacia, a nie Renault, prawda? <:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-03-12, 15:17   

Dar1962 napisał/a:
Inaczej nigdy nie będzie kompletu gwiazdek

o urwanych (ewentualnie) gwiazdkach napisałem w ironicznym kontekście do gwiazdek (a właściwie ich braku) Dustera...
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 15:40   

laisar napisał/a:
A inni sprzedawcy zaprzeczają - podobno ze względu na piłkę kopaną premiera w PL planowana jest na wrzesień.

Tia nie ma to jak durny powód wymyślić. Zamiast napisać wprost "mamy w d... Dacię sprzedajemy tylko, bo centrala we Francji nam kazała"

laisar napisał/a:
(Aczkolwiek może faktycznie pojawią się wcześniej jakieś egzemplarze "przedpremierowe"?).

No korona by im z głowy nie spadła jakby przytargali kilka egzemplarzy do jazd testowych.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-03-12, 16:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-12, 18:17   

DrOzda napisał/a:
durny powód

Noo, nie przesadzaj - bez względu na podejście RP do Dacii ziarno logiki w takim ich działaniu jednak w tym przypadku jest: wagonów pieniędzy na Dacię przecież i tak nie przeznaczą, a za to, co wydadzą przez np cały wrzesień, to w czerwcu mogliby pewnie kupić ze 3 dni...


(A prawdziwy problem jest ewentualnie - o ile wrzesień się potwierdzi - gdzie indziej: czemu nie przed czerwcem??? Toż jeszcze kupa czasu została...).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne