Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 20:51
laisar napisał/a:
grzech napisał/a:
Grzałki w nawiewie, podgrzewające nie płyn a bezpośrednio powietrze musiałyby grzać tylko przy włączonym wentylatorze nadmuchu
I jak widać w podanych przeze mnie wcześniej linkach - w Daciach z dieslami tak to właśnie jest zrobione.
Tylko nie wiem jakiej jest ta grzalka mocy, gdyz mimo jej dzialania od chwili wlaczenie wantylatora powietrze leci ledwo cieple i trzeba czekac az silnik i nagrzewnica zrobi swoje.
Włączanie można zrobić na pilota i właczać jeszcze przed wejściem do auta. Wstawiasz przekaźnik w obwód zasilania wentylatora i masz wybór z grzałki lub z obiegu płynu. Problem z odpaleniem auta przy dużych mrozach.
I druga sprawa trzeba pamiętać, aby zostawić dźwignię w położeniu obiegu wewnętrznego. W przeciwnym razie odmrozisz wszystko w około. Żartowałem.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-01-08, 21:16, w całości zmieniany 1 raz
nie wiem jakiej jest ta grzalka mocy, gdyz mimo jej dzialania od chwili wlaczenie wantylatora powietrze leci ledwo cieple i trzeba czekac az silnik i nagrzewnica zrobi swoje
Pewnie słaba, ale biorąc pod uwagę, że większość modeli innych producentów podobno w ogóle nie ma tego wynalazku, to i tak jest to spory plus dla Daćki.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-01-08, 22:52
grzech napisał/a:
Propozycja Lukasa 87 jest rozwiązaniem godnym rozważenia. Jedyny plus przy grzałkach bezpośrednio ogrzewających powietrze to taki, że szybciej leciałoby ciepłe powietrze.
no nie wiem czy szybciej leci z grzalek nadmuchu jesli pomyslimy jak szybko grzeje czajnik ktory ma 2kW grzalke to 1kW powinien bardzo szybko ogrzać mały obieg płynu tym bardziej że silnik też wydziela sporo ciepła jak dla mnie to tyllko taka grzałka płynu w małym obiegu same plusy a ingerencja w przeciecie weza i wstawieniu grzalki a druga sprawa czy nasze dci posiadają grzałki płynu?? bo gdzieś przeczytałem o grzałkach nurnikowych w clio
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-01-08, 22:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 23:16
laisar napisał/a:
mekintosz napisał/a:
nie wiem jakiej jest ta grzalka mocy, gdyz mimo jej dzialania od chwili wlaczenie wantylatora powietrze leci ledwo cieple i trzeba czekac az silnik i nagrzewnica zrobi swoje
Pewnie słaba, ale biorąc pod uwagę, że większość modeli innych producentów podobno w ogóle nie ma tego wynalazku, to i tak jest to spory plus dla Daćki.
Gdyby lepiej zaprojektowali maly obwod chlodzenia, dobrali odpowiedni termostat, ktory by otwieral sie przy 85 stopniach to byc moze grzalka byla by zbedna jak w innych samochodach z silnikiem wysokopreznym Plus za probe wyjscia z sytuacji zimnego startu obronna reka - jest jakies ogrzewanie. Jakosc ogrzewania daci jest slaba - i jest to element ktory w zasadzie nie jest to sprawdzenia jazda probna, no moze zima przy odp mrozie. Teraz ciesze sie lagodna zima ale jak przymarznie to mi stopa zmarznie ;-(
Największym problemem dacii jest raczej zerowa izolacja, niż niewydolność nagrzewania - parametry układów są chyba niemal identyczne jak w renówkach, tyle że ciepło po prostu ucieka z puszki na wszystkie strony...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-09, 00:27
Moze zatem warto na poczatku w Daci polepszyc izolacje dachu, drzwi, grodzi silnika, podlogi by cieszyc sie normalanym ogrzewaniem w zimie i wydajna klimatyzacja w lecie ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-01-09, 00:27, w całości zmieniany 1 raz
Ja przy okazji rozbierałem podłogę - jest izolowana steropianem - oczywiście nie na całej powierzchni. Na ogrzewanie w Daćce nigdy nie narzekałem - pierwsza służbowa (10 kierowców 150 tys. km) i dlatego kupiłem dla siebie. Zawsze ogrzewanie było dobre - nigdy nie włączyłem na maxa. Moim zdaniem jest problem z rozprowadzeniem ciepła - brak wyprowadzenia nadmuchu na nogi (o ile z przodu jest, to z tyłu niestety nie) powoduje to, że kabina jest nierównomiernie ogrzana i dlatego z przodu jest gorąco, z tyłu zimno i trudno jest utrzymać dobrą temp. Myślę, że gdyby dorobić rozprowadzenie na nogi pasażera z tyłu, to sytuacja byłaby rozwiązana. mówię oczywiście o sedanie. Myślę, że nad tym też pomyślę jak uporam się z "szybkim nagrzaniem" - jestem raczej leniwy i nie lubię skrobać szyb w zimie - wolę jak się same "oskrobią" . Dlatego teraz zabiliście mi klina Toważysze i nie wiem czy lepiej kupić grzałke do podgrzania powietrza czy wody - co będzie bardziej ekonomiczne i wydajne? Bo moim zdaniem zastosowanie obu to przeciążenie instalacji i prosty sposób na pozbycię się samochodu przez spalenie . Pozdrawiam i dziękuję za takie zaangażowanie.
Nie ma tak prosto - coś za coś: "farelka" szybciej działa, ale właśnie mniej wydajnie, natomiast grzałki płynu będą pewnie ekonomiczniejsze z punktu widzenia silnika.
Używane np na Allegro, albo nówki w ASO - nazywają się "KRATKI WLOTU" i kosztują po 80 zł brutto/szt.: lewa ma ref. 6001547203, a prawa 6001547204. Potrzebne są też dwie SPINKI - ref. 7703077117, 3 zł/szt.
Używane np na Allegro, albo nówki w ASO - nazywają się "KRATKI WLOTU" i kosztują po 80 zł brutto/szt.: lewa ma ref. 6001547203, a prawa 6001547204. Potrzebne są też dwie SPINKI - ref. 7703077117, 3 zł/szt.
Powiem, że "na szybko"przejrzałem allegro i lipa, znalazłem część ale w Niemczech - też lipa, jutro sprawdzę w sklepie a jak nie to to w ASO. pozdrawiam
_________________ Rafał
Ostatnio zmieniony przez rafals 2012-01-11, 23:36, w całości zmieniany 1 raz
Laisar - jak to jest z tymi rozprowadzeniami do tyłu? Fabrycznie powinny być czy nie? Wydaje mi się, że w mojej MCVce tego brakuje, ale skoro nie ma tego w aucie laureate + klima to jaka wersja by to miała ?
Wysłany: 2012-03-16, 21:00 Ogrzewanie elektryczne w dusterze DCI
Temat trochę spóźniony bo nadchodzi wiosna.
Czy w Dusterach DCI występują elektryczne grzałki powietrza w nagrzewnicy ?
Zimą porównywaliśmy z kolegą nasze Dustery DCI 110 KM.
Mój - odbiór czerwiec 2011 - ciepłe powietrze z nagrzewnicy po 6 kilometrach
Kolega - odbiór listopad 2011 - ciepłe powietrze po 2 kilometrach. Temperatury obu silników po 6 kilometrach jazdy podobe - standard - dwie krechy na wyświetlaczu. Termostaty trzymają bo kroćce wylotowe na duży obieg były zimne.
Obecnie cztery kreski pojawiają bo 3 kilometrach czyli termostat ok.
Czyżby w czerwcu sprzedawali wersję letnią - bez grzałek a w listopadzie zimową - z grzałkami ?
Ja dowiadywalem sie o te grzałki w serwisie, gdyż na poczatku zimy tez myslalem ze nie dzialaja (cos padło).
Okazło sie jednak ze te grzałki włączaja sie tylko w okreslonych warunkach, poniewaz zuzywaja bardzo duzo pradu i moglby powodowac rozladowywanie akumulatora.
Obciazenie silnika, wlaczone inne odbiorniki pradu i pewnie jeszcze kilka innych rzeczy ma na zalaczenie grzalek wplyw.
Grzalki ponoc sa dwie.
Pogrzewaja temperature zaledwie o kilka stopni, co moze korzystnie wplynac na rozmrozenie szyb (i nic wiecej, komfort termiczny odrobine poprawia sie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum