DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zamknięty przez: laisar
2012-07-22, 21:16
Lodgy - nareszcie premiera
Autor Wiadomość
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-16, 19:12   

biedaków w polskim wydaniu często nie stać na ciepły, pożywny obiad, samochód (a już na pewno-nowy samochód) to dla nich dobro luksusowe znane z reklam i TV...

Być może na zachodzie bezrobotny na zasiłku może sobie pozwolić na daćkę - ale cytując klasyka "u nas jest jak jest nie jak powinno być"
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-03-16, 21:12   

DrOzda napisał/a:
canoe napisał/a:

1/6 105KM.

1.6 84 KM - to prehistoryczny ośmiozaworowy silnik rodem z lat 80-tych z osiągami podobnymi do tych z Poloneza - za to tani w serwisowaniu , gazowaniu i trwały. Niestety paliwożerny.


Paliwożerny ? Realne 6,5-7 lirów przy 1,6, corsa 1.0 spalała mi 5,5 przy mocy 55KM.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-16, 21:21   

Azrael napisał/a:
Paliwożerny ?

Wyniki jak Twoje też mam - ale wyłącznie w trasie. Miasto - to już 8 z hakiem, a jak się zdarzą korki, to ponad 9... Z drugiej strony, nigdy nie udało mi się przekroczyć 10, więc tak całkiem najgorzej nie jest (;
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 06:53   

Paliwożerność to ciekawy temat. MCV 1.6 mpi pali sporo, ale też jest to spory samochód. Co ciekawe jako jeden z nielicznych pali tyle ile producent napisał. U mnie spalanie wg instrukcji jest normą, możliwe jest nawet niższe, przy pewnej dyscyplinie.

W Grande Punto nigdy nie uzyskałem spalania wg instrukcji a oszczędności były niemożliwe.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-03-17, 07:56   

jan ostrzyca napisał/a:
Paliwożerność to ciekawy temat. MCV 1.6 mpi pali sporo, ale też jest to spory samochód. Co ciekawe jako jeden z nielicznych pali tyle ile producent napisał. U mnie spalanie wg instrukcji jest normą, możliwe jest nawet niższe, przy pewnej dyscyplinie.


W przypadku MCV 1,6 16V w mieście spalanie poniżej danych producenta to też nie jest trudna sprawa więc pewnie w Lodzi będzie podobnie. Bardzo mnie ciekawi czy jest to wynik niesamowitej uczciwości Grupy Renault, czy po prostu w przypadku Dacii "tak im wyszło" :)

Żeby nie było zupełnie różowo, to poza miastem z 4-5 osobami i bagażami na pokładzie, przy prędkościach circa about 90-120 kmh spalanie nieubłaganie leci w okolice 7.3 - 7.5 l/100 km, a zejście poniżej 7 l. to jest dla mnie sztuczka zazwyczaj nieco zbyt trudna...

Lodgy ma ponoć lepszy Cx, niższe zawieszenie i podobną masę, więc może realne spalanie w 1,6 16V będzie niższe, a wydaje mi się, że duża część kupujących wybierze właśnie wersję budżetową auta budżetowego, czyli "golasa" z 1,6 16V.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-17, 09:31   

Ale w lodgy nie ma 1.6 16V - jest 8V, a mocniejszy jest już 1.2 TCE.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-03-17, 11:47   

Fakt :mrgreen:

Umieszczenie w Lodzi jednostki 16V zamiast 8V wydawało mi się tak oczywiste, że nie sprawdziłem do końca... Tego kroku pojąć nie potrafię, bo 1,6 16V to tej jest już wiekowa konstrukcja, jeśli się nie mylę pierwszy raz wprowadzona w pierwszych Megane i Megane Scenic, czyli naprawdę lata temu...

Ale działanie wbrew logice to chyba już w Daćce standard, dobrze że to są sporadyczne przypadki i że auta nadrabiają wieloma zaletami.

Update:

Spożycie MCV 1,6 8V: 9,8/6,1/7,3 Vmax = 163 kmh
Spożycie Lodzi 1,6 8V: 9,4/5,7/7,1 Vmax = 160 kmh

Czyli jednak inny Cx zrobił swoje, chociaż różnice są w granicach błędu pomiaru komputera pokładowego...
Ostatnio zmieniony przez Mikele 2012-03-17, 11:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-17, 12:38   

Mikele napisał/a:
w granicach błędu pomiaru komputera pokładowego

Ale wiesz, że to nie są odczyty z niego, tylko z aparatury laboratoryjnej podczas testu na stacjonarnym stanowisku pomiarowym? http://en.wikipedia.org/w...n_Driving_Cycle


Mikele napisał/a:
po prostu w przypadku Dacii "tak im wyszło" :)

Ze względu na powyższą metodę badawczą - na 99%: właśnie tak, przypadkiem.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2012-03-17, 12:45   

Tak, tak, zdaję sobie sprawę z tego. Chodziło mi raczej o to, że wyświetlacz komputera nie jest bogiem i jeśli pokazuje spalanie na poziomie 8 litrów, to realnie może to być zarówno 7,5, jak i 8,5 litra i w takich sytuacjach różnica w spalaniu między tymi dwoma Daciami może być nie do uchwycenia.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-17, 16:41   

o ile się dobrze doczytałem - 1,6 16v pojawił się w pierwszych lagunach - czyli rzeczywiście wieki temu, bo w ubiegłym wieku :-P Niech mnie ktoś poprawi,jeśli się mylę,ale w nim nie ma jeszcze koła zmiennych faz rozrządu? .I faktem jest,że producent w zasadzie nie kłamie jeśli chodzi o zużycie benzyny - średnio koło dychy :-/
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-17, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-17, 16:46   

Dar1962 napisał/a:
nie ma jeszcze koła zmiennych faz rozrządu?

Nie ma.

Dar1962 napisał/a:
średnio koło dychy

Nie, średnio to jest koło 7 - a dycha to max po mieście.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-17, 18:05   

Mikele napisał/a:
Lodgy ma ponoć lepszy Cx, niższe zawieszenie i podobną masę, więc może realne spalanie w 1,6 16V będzie niższe, a wydaje mi się, że duża część kupujących wybierze właśnie wersję budżetową auta budżetowego, czyli "golasa" z 1,6 16V.

laisar napisał/a:
Ale w lodgy nie ma 1.6 16V - jest 8V, a mocniejszy jest już 1.2 TCE.

A ja myślę, że to jednak 1,2 TCE będzie się najlepiej sprzedawał ze wszystkich silników no może poza Francją bo tam królują diesle :lol:
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-03-17, 18:25   

laisar napisał/a:
Azrael napisał/a:
Paliwożerny ?

Wyniki jak Twoje też mam - ale wyłącznie w trasie. Miasto - to już 8 z hakiem, a jak się zdarzą korki, to ponad 9... Z drugiej strony, nigdy nie udało mi się przekroczyć 10, więc tak całkiem najgorzej nie jest (;


Sama trasa u mnie na spokojnie niecałe 6,5 nawet ok 6. Jazda raczej spokojna 2,5 max 3k i zmiana biegu, w mieście 500 obrotów niżej. W końcu to nie silnik do pałowania.

Silnik po ok 10.000 km użytkowania uważam za umiarkowanie paliwożerny. Zawsze mogło by być lepiej, z drugiej strony po założeniu STAG-a 120 km/h kosztowo pali mniej od 1,9 TDI :-) (bez tempomatu nie dawałem rady utrzymać mniej niż 5,5 ON), a Dacka spala ok 9 LPG 8-) .

Z drugiej strony dziwi mnie, że wsadzili 1,6 8V w Lodgy, moim zdaniem nieco za duże opory do pokonania jak na jego możliwości. Gdyby to był 2.2 8V 120-130KM ... a tak albo lekka zamułka, albo TCE. Kto wymyślił ten durny przepis z kosmiczną akcyzą od 2L :evil:
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 18:52   

Apopropo (jak mawia pewien przedszkolak) silnika 1.6 mpi k7m, to majster-szpec od renówek zaklinał się w mojej obecności na wszystkie znane mu świętości, że jest to najlepszy silnik w dziejach renault.

To, że jest mułowaty i paliwożerny to fakt. Wspomniany szpec porównał k7m do kultowej jednostki 1.6 8v volkswagena. Ten tekst kleił facetowi, których chciał niegdyś kupić mojego emecefała. I to kupiec wynajął szpeca a nie ja...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 18:58   

Co do 1.6 w loży to antycypuję, że jest to wariant na wprowadzenie na rynek, a po roku dadzą całkiem nowe silniki w ramach "odmłodzenia" modelu.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-17, 19:06   

jan ostrzyca napisał/a:
Co do 1.6 w loży to antycypuję, że jest to wariant na wprowadzenie na rynek

Ja z kolei obstawiam że ten silnik to "obniżacz ceny minimalnej", fajnie wygląda np. reklama dustera "już od 39900zł" :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-17, 19:39   

Azrael napisał/a:
dziwi mnie, że wsadzili 1,6 8V w Lodgy, moim zdaniem nieco za duże opory do pokonania jak na jego możliwości

To teraz sobie porównaj dane techniczne z MCV-ką - zwłaszcza masę, ale i aerodynamika zapowiada się na lepszą...



benny86 napisał/a:
obstawiam że ten silnik to "obniżacz ceny minimalnej"

Zdecydowanie TAK!
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-03-17, 20:54   

laisar napisał/a:
Azrael napisał/a:
dziwi mnie, że wsadzili 1,6 8V w Lodgy, moim zdaniem nieco za duże opory do pokonania jak na jego możliwości

To teraz sobie porównaj dane techniczne z MCV-ką - zwłaszcza masę, ale i aerodynamika zapowiada się na lepszą...


zgadza się 0-100 poprawili z 14,8 na 14,5
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 00:28   

A może to inne przełożenia skrzyni biegów :)
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-03-19, 00:38   

Przy takiej różnicy to może być wszystko i nic...
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-19, 05:45   

Wsadzenie do loży 1.6 mpi nie jest wcale głupim pomysłem. I nie chodzi tylko o ceny obniżanie. Jakoś nie mam przekonania do downsizingu i upychania turbin w silniczkach od kosiarek. Na papierze wszystko wygląda może i dobrze, ale 1.2 w dyużym aucie na 7 osób?

Inna rzecz, że daciowy 1.6 z 84 km to niestety muł. Niemiaszki z silnika 1.6 8v dają 102 konie, co jest już sensowne. Z czego to wynika? Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 09:40   

jan ostrzyca napisał/a:

Inna rzecz, że daciowy 1.6 z 84 km to niestety muł. Niemiaszki z silnika 1.6 8v dają 102 konie, co jest już sensowne. Z czego to wynika? Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?

Oczywiście że się da. Zmienne fazy rozrządu, większy stopień kompresji, średnica zaworów i kanałów dolotowych ....
Tylko to oczywiście większe koszty i niższa trwałość ...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 13:56   

jan ostrzyca napisał/a:
Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?

Aaaależ oczywiście, że można - robi się kilka zmian konstrukcyjnych i dostaje się... k4m: 1.6 16v 105 KM (;

(Chyba że pytasz, czy można za darmo - to wtedy: nie).
 
jkab 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 8V LPG
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Lut 2012
Posty: 114
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-03-19, 14:02   

laisar napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?

Aaaależ oczywiście, że można - robi się kilka zmian konstrukcyjnych i dostaje się... k4m: 1.6 16v 105 KM (;

(Chyba że pytasz, czy można za darmo - to wtedy: nie).


To już przesadziłeś :-) bo idąc tym tropem po kolejnych paru zmianach mamy 1,5 dCI 110KM a po przeszlifowaniu cylindrów dojdziemy może nawet do 1,7 dCI 130KM :mrgreen:
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3749
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 14:19   

Kratylos napisał/a:


nikt przy zdrowych zmyslach nie bedze teraz rozwijal technologi 8 zaworowego silnika..

Ale dlaczego nie ? Mniejsze opory wewnętrzne silnika , mniej części które mogą się zepsuć , potencjalnie mniejsze zużycie paliwa.
Czy wogóle wiesz po co robi się więcej niż po jednym zaworze ssącym i wydechowym na cylinder ?
Chodzi głównie i skuteczność napełniania i opróżniania cylindrów. To samo da się zrealizować powiększając średnicę kanałów dolotowych i średnicę grzybka zaworu. Tyle że powyżej pewnej wielkości zaczynają się problemy z trwałością zaworów a głównie ich przegrzewaniem się w konsekwencji pogorszeniem przylegania do gniazd zaworowych.
Ale to oczywiście kwestia materiałów , technologii itp. Więc za parę lat ta technologia może przeżyć renesans podobnie jak dwucylindrówki Twinair od Fiata.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne