Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-03-16, 19:12
biedaków w polskim wydaniu często nie stać na ciepły, pożywny obiad, samochód (a już na pewno-nowy samochód) to dla nich dobro luksusowe znane z reklam i TV...
Być może na zachodzie bezrobotny na zasiłku może sobie pozwolić na daćkę - ale cytując klasyka "u nas jest jak jest nie jak powinno być"
1.6 84 KM - to prehistoryczny ośmiozaworowy silnik rodem z lat 80-tych z osiągami podobnymi do tych z Poloneza - za to tani w serwisowaniu , gazowaniu i trwały. Niestety paliwożerny.
Paliwożerny ? Realne 6,5-7 lirów przy 1,6, corsa 1.0 spalała mi 5,5 przy mocy 55KM.
_________________ Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
Wyniki jak Twoje też mam - ale wyłącznie w trasie. Miasto - to już 8 z hakiem, a jak się zdarzą korki, to ponad 9... Z drugiej strony, nigdy nie udało mi się przekroczyć 10, więc tak całkiem najgorzej nie jest (;
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 06:53
Paliwożerność to ciekawy temat. MCV 1.6 mpi pali sporo, ale też jest to spory samochód. Co ciekawe jako jeden z nielicznych pali tyle ile producent napisał. U mnie spalanie wg instrukcji jest normą, możliwe jest nawet niższe, przy pewnej dyscyplinie.
W Grande Punto nigdy nie uzyskałem spalania wg instrukcji a oszczędności były niemożliwe.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Paliwożerność to ciekawy temat. MCV 1.6 mpi pali sporo, ale też jest to spory samochód. Co ciekawe jako jeden z nielicznych pali tyle ile producent napisał. U mnie spalanie wg instrukcji jest normą, możliwe jest nawet niższe, przy pewnej dyscyplinie.
W przypadku MCV 1,6 16V w mieście spalanie poniżej danych producenta to też nie jest trudna sprawa więc pewnie w Lodzi będzie podobnie. Bardzo mnie ciekawi czy jest to wynik niesamowitej uczciwości Grupy Renault, czy po prostu w przypadku Dacii "tak im wyszło" :)
Żeby nie było zupełnie różowo, to poza miastem z 4-5 osobami i bagażami na pokładzie, przy prędkościach circa about 90-120 kmh spalanie nieubłaganie leci w okolice 7.3 - 7.5 l/100 km, a zejście poniżej 7 l. to jest dla mnie sztuczka zazwyczaj nieco zbyt trudna...
Lodgy ma ponoć lepszy Cx, niższe zawieszenie i podobną masę, więc może realne spalanie w 1,6 16V będzie niższe, a wydaje mi się, że duża część kupujących wybierze właśnie wersję budżetową auta budżetowego, czyli "golasa" z 1,6 16V.
Umieszczenie w Lodzi jednostki 16V zamiast 8V wydawało mi się tak oczywiste, że nie sprawdziłem do końca... Tego kroku pojąć nie potrafię, bo 1,6 16V to tej jest już wiekowa konstrukcja, jeśli się nie mylę pierwszy raz wprowadzona w pierwszych Megane i Megane Scenic, czyli naprawdę lata temu...
Ale działanie wbrew logice to chyba już w Daćce standard, dobrze że to są sporadyczne przypadki i że auta nadrabiają wieloma zaletami.
Tak, tak, zdaję sobie sprawę z tego. Chodziło mi raczej o to, że wyświetlacz komputera nie jest bogiem i jeśli pokazuje spalanie na poziomie 8 litrów, to realnie może to być zarówno 7,5, jak i 8,5 litra i w takich sytuacjach różnica w spalaniu między tymi dwoma Daciami może być nie do uchwycenia.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-17, 16:41
o ile się dobrze doczytałem - 1,6 16v pojawił się w pierwszych lagunach - czyli rzeczywiście wieki temu, bo w ubiegłym wieku Niech mnie ktoś poprawi,jeśli się mylę,ale w nim nie ma jeszcze koła zmiennych faz rozrządu? .I faktem jest,że producent w zasadzie nie kłamie jeśli chodzi o zużycie benzyny - średnio koło dychy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-17, 16:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-17, 18:05
Mikele napisał/a:
Lodgy ma ponoć lepszy Cx, niższe zawieszenie i podobną masę, więc może realne spalanie w 1,6 16V będzie niższe, a wydaje mi się, że duża część kupujących wybierze właśnie wersję budżetową auta budżetowego, czyli "golasa" z 1,6 16V.
laisar napisał/a:
Ale w lodgy nie ma 1.6 16V - jest 8V, a mocniejszy jest już 1.2 TCE.
A ja myślę, że to jednak 1,2 TCE będzie się najlepiej sprzedawał ze wszystkich silników no może poza Francją bo tam królują diesle
Wyniki jak Twoje też mam - ale wyłącznie w trasie. Miasto - to już 8 z hakiem, a jak się zdarzą korki, to ponad 9... Z drugiej strony, nigdy nie udało mi się przekroczyć 10, więc tak całkiem najgorzej nie jest (;
Sama trasa u mnie na spokojnie niecałe 6,5 nawet ok 6. Jazda raczej spokojna 2,5 max 3k i zmiana biegu, w mieście 500 obrotów niżej. W końcu to nie silnik do pałowania.
Silnik po ok 10.000 km użytkowania uważam za umiarkowanie paliwożerny. Zawsze mogło by być lepiej, z drugiej strony po założeniu STAG-a 120 km/h kosztowo pali mniej od 1,9 TDI (bez tempomatu nie dawałem rady utrzymać mniej niż 5,5 ON), a Dacka spala ok 9 LPG .
Z drugiej strony dziwi mnie, że wsadzili 1,6 8V w Lodgy, moim zdaniem nieco za duże opory do pokonania jak na jego możliwości. Gdyby to był 2.2 8V 120-130KM ... a tak albo lekka zamułka, albo TCE. Kto wymyślił ten durny przepis z kosmiczną akcyzą od 2L
_________________ Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 18:52
Apopropo (jak mawia pewien przedszkolak) silnika 1.6 mpi k7m, to majster-szpec od renówek zaklinał się w mojej obecności na wszystkie znane mu świętości, że jest to najlepszy silnik w dziejach renault.
To, że jest mułowaty i paliwożerny to fakt. Wspomniany szpec porównał k7m do kultowej jednostki 1.6 8v volkswagena. Ten tekst kleił facetowi, których chciał niegdyś kupić mojego emecefała. I to kupiec wynajął szpeca a nie ja...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-17, 18:58
Co do 1.6 w loży to antycypuję, że jest to wariant na wprowadzenie na rynek, a po roku dadzą całkiem nowe silniki w ramach "odmłodzenia" modelu.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-03-19, 05:45
Wsadzenie do loży 1.6 mpi nie jest wcale głupim pomysłem. I nie chodzi tylko o ceny obniżanie. Jakoś nie mam przekonania do downsizingu i upychania turbin w silniczkach od kosiarek. Na papierze wszystko wygląda może i dobrze, ale 1.2 w dyużym aucie na 7 osób?
Inna rzecz, że daciowy 1.6 z 84 km to niestety muł. Niemiaszki z silnika 1.6 8v dają 102 konie, co jest już sensowne. Z czego to wynika? Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 09:40
jan ostrzyca napisał/a:
Inna rzecz, że daciowy 1.6 z 84 km to niestety muł. Niemiaszki z silnika 1.6 8v dają 102 konie, co jest już sensowne. Z czego to wynika? Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?
Oczywiście że się da. Zmienne fazy rozrządu, większy stopień kompresji, średnica zaworów i kanałów dolotowych ....
Tylko to oczywiście większe koszty i niższa trwałość ...
Czy z k7m nie można wyciągnąć kilkunastu koni więcej?
Aaaależ oczywiście, że można - robi się kilka zmian konstrukcyjnych i dostaje się... k4m: 1.6 16v 105 KM (;
(Chyba że pytasz, czy można za darmo - to wtedy: nie).
To już przesadziłeś bo idąc tym tropem po kolejnych paru zmianach mamy 1,5 dCI 110KM a po przeszlifowaniu cylindrów dojdziemy może nawet do 1,7 dCI 130KM
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3749 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-19, 14:19
Kratylos napisał/a:
nikt przy zdrowych zmyslach nie bedze teraz rozwijal technologi 8 zaworowego silnika..
Ale dlaczego nie ? Mniejsze opory wewnętrzne silnika , mniej części które mogą się zepsuć , potencjalnie mniejsze zużycie paliwa.
Czy wogóle wiesz po co robi się więcej niż po jednym zaworze ssącym i wydechowym na cylinder ?
Chodzi głównie i skuteczność napełniania i opróżniania cylindrów. To samo da się zrealizować powiększając średnicę kanałów dolotowych i średnicę grzybka zaworu. Tyle że powyżej pewnej wielkości zaczynają się problemy z trwałością zaworów a głównie ich przegrzewaniem się w konsekwencji pogorszeniem przylegania do gniazd zaworowych.
Ale to oczywiście kwestia materiałów , technologii itp. Więc za parę lat ta technologia może przeżyć renesans podobnie jak dwucylindrówki Twinair od Fiata.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum