Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pojemność baku, wskaźnik paliwa, rezerwa, licznik zużycia
Autor Wiadomość
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-05-05, 22:33   

U mnie rezerwa (czyli ok 5,5 l) + 53 l (w tym było 4,7 l wlane po pierwszym "odbiciu"), ale to jeszcze nie po korek (chociaż wiele więcej by już nie weszło, bo co chwilę mi "odbijało" i nie chciało mi się już dolewać). Tankowane na stacji Shell (nie doszukuję się tu oszustwa ilościowego).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-05, 22:39   

Dobrze Poinformowane Źródła twierdzą, że pełna faktyczna pojemność baku to w sumie 60L.

Ale rzeczywiście, nawet ta objętość to trochę mało... /:
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-05-05, 22:49   

Jak dla mnie, to przy oszczędnej jeździe zasięg nawet 1400 km.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-05, 23:18   

Niestety, przy benzyniaku nie jest oczywiście tak dobrze ): - realny zasięg na trasie to 700km, a przy jeździe naprawdę super oszczędnej może ze 100-150km więcej. Miasto: 550-600km.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-05, 23:33   

Następnym razem jak będę tankować zobaczę ile się uda wlać. Podobno nie jest zalecane lanie aż tyle, tylko nie wiem ile to prawdy i dlaczego nie jest zalecane i co może się stać :mrgreen:
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-05-06, 07:35   

Oj, te "cegiełki"... Potrafią znikać zarówno po 30 jak 130 km (wczoraj tak miałem). Możliwe, że "ten typ tak ma" lub mam wadliwy wskaźnik poziomu paliwa. Jest to nieco irytujące, szczególnie gdy zapali się rezerwa, bo nigdy nie wiadomo ile paliwa NAPRAWDĘ zostało w baku.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-05-06, 09:14   

jan ostrzyca napisał/a:
Oj, te "cegiełki"... Potrafią znikać zarówno po 30 jak 130 km (wczoraj tak miałem). Możliwe, że "ten typ tak ma" lub mam wadliwy wskaźnik poziomu paliwa.


Raczej "ten typ tak ma". Ja ostatnio na dwóch cegiełkach przejechałem ok. 180 km, a trzecia zgasła jak od tankowania minęło 210 km. Czyli na pierwszej przejechałem 100 km, na drugiej 80 km, a na trzeciej 30 km. Gwoli sprawiedliwości trzeba przyznać, że ta ostatnia to jazda w dużych korkach, więc spalanie rzeczywiście mogło wzrosnąć.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-05-06, 10:00   

zle wtedy dziala odpowietrzanie zbiornika i moga sie zdarzyc szarpniecia silnikiem przy dynamicznej jezdzie az przepali nadwyzke, ale to rzadkie przypadki. niemniej jednak po to jest taka konstrukcja zbiornika. pozdr
 
condensed 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: SCe 75
Rocznik: 2019
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 18
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2008-05-06, 13:48   

Ostatnio (długi weekend) przejechałem 831 km na jednym tankowaniu. Gdy zapaliła się rezerwa (a u mnie nie miga tylko jak się zapali - to już na "Amen") przejechałem ok. 6 km i była sobie mała "Orlen".
Weszło dokładnie 50 l i też jeszcze nie sięgało korka.
Mam nadzieję, że tej "rezerwy" jeszcze trochę było. :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-06, 15:18   

Przeglądając serwisówki w zupełnie innym celu znalazłem coś takiego - może ktoś znający się na rzeczy objaśni w prostych słowach jak to dokładnie działa, ale jak dla mnie, wynika z tego, że układ mierzący poziom paliwa nie jest specjalnie precyzyjny i nierównomierny ubytek kresek wcale nie jest niczym niezwykłym.

Natomiast nie ma się co obawiać rezerwy - potencjalny błąd jest w jej przypadku stosunkowo najmniejsze i doświadczenia potwierdza, że za każdym razem kontrolka zaświeca się przy takiej samej ilości paliwa pozostałego w zbiorniku.

MR388LOGAN1-PL_444.png
Plik ściągnięto 361 raz(y) 127,22 KB

MR388LOGAN8-PL_81.png
Plik ściągnięto 259 raz(y) 94,84 KB

MR388LOGAN8-PL_82.png
Plik ściągnięto 243 raz(y) 36,35 KB

 
Paf 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV Arctica 7os.
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 7 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 01 Kwi 2008
Posty: 91
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-07, 08:52   

Instrukcja nie jest zbyt dokładna (choć i taką chciałbym mieć) ale jak widzę jest to chyba zwykły potencjometr obrotowy (trudno sie zorientować czy liniowy czy nie, ale chyba tak) zamocowany do zespołu pompy. Na wałku przymocowany jest pływak na chyba dość krótkim ramieniu (podobny układ jak nie przymierzając zbiornik spłuczki w kiblu). Intrygują mnie podane błędy. Nie są one funkcją wskazania lecz stałe. Oznacza to bardzo dużą możliwość błędu przy pełnym zbiorniku, zaś stosunkowo małą przy pustym. W sumie jest to bezpiecznie. Nie ma znaczenia czy mam jeszcze 40 czy 45 litrów, natomiast ważne jest czy mam 5 czy 10.
W każdym razie układ zupełnie klasyczny. Dość niezawodny choć o wielkiej dokładności nie ma co marzyć. Ale tłumaczy całkowicie duże różnice między egzemplarzami w górnej strefie zawartości zbiornika.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-07, 10:38   

No i wszystko jasne! (; Dzięki.

A skąd można ściągnąć manuale serwisow było już wielokrotnie opisywane - podstawowym źródłem jest http://www.logan.fora.pl/...wisowe,313.html
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-09, 17:05   

Kilka dni temu (nie czując presji) przejechałem na rezerwie 70 km (miałem kilka stacji po drodze, ale postanowiłem utwierdzić się w przekonaniach).

W chwili zapalania się lampki rezerwy, komputer "mówi" mi, że mam do przejechania 140 - 148 km (przy zużyciu wg komputera 4,1), dlatego zakładam, że do 100 km mogę czuć się spokojnie.
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-09-10, 08:35   

LOGAN 1,4 ( wtedy tylko benzyna ) jazda mieszana ( miasto i poza ), ciężka noga.
W momencie zapalenia kontrolki rezerwy wyzerowałem licznik.
Po przejechaniu 86 km skończyło się paliwo - silnik zgasł ... na wjeździe do stacji benzynowej. :mrgreen:
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-10, 08:45   

Ja chyba nie byłbym taki odważny i... khm... nieroztropny? <;

(No chyba że to było w zupełnie nowym aucie, zaraz na początku użytkowania, kiedy na dnie zbiornika nie powinno być nic - chociaż wtedy i tak pozostaje kwestia ew. problemów z pompą paliwa (chłodzenie? smarowanie? jakoś tak...).
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-09-10, 14:09   

Uważam się za testera :mrgreen: Nikt nie musi się w to bawić (ryzykować coś), ale chyba dobrze wiedzieć (w razie czego), że komuś udało się tyle przejechać (ja sobie zostawiłem margines błędu i tak na poziomie 30 km, bo zakładam, że mógłbym bezpiecznie przejechać 100 km). Nie wiem skąd się biorą te przypuszczenia o syfie na dnie zbiornika paliwa - przecież pompa i tak zasysa z dna (np. woda zawsze będzie na dnie, czy bak mamy wypełniony paliwem w 10 % czy 100 %). Inna sprawa, to najlepiej jeździć (zwłaszcza zimą) zawsze (w miarę możliwości) z pełnym bakiem, by uniknąć skraplania się pary wodnej. Kwestia chłodzenia, smarowania pompy (na tym forum chyba, to nie było przerabiane) jest mi znana z forum Forda, więc skwituję krótko - jest to problem dla właścicieli aut - benzyna/LPG, wtedy, gdyby jeździli z pustym bakiem przez dłuższy czas. Jednorazowe skończenie się paliwa nie jest ryzykowne dla pompy w innych autach. Bardziej ryzykowne (w niektórych modelach) może okazać się zapowietrzenie układu paliwowego (w ASO Renault twierdzą, że w Dacii nie jest to kłopotliwe).
Ostatnio zmieniony przez wox 2008-09-10, 18:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-09-10, 16:03   

No, ja nie jestem ekspertem, ale wiem, że gdy jeżdzimy na pustym baku to na pewno wysiądzie pompa paliwa (albo cewka pompy paliwa-jak w Astrze III-tak napisali w artykule na jej temat), uszkodzeniu może ulec katalizator, i zawory (uszczelniacze zaworów).
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2008-09-11, 09:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-09-10, 17:26   

Ja wogóle uważam zespolenie pompy paliwa i czujnika poziomu paliwa w jedną całość, jako największą wadę francuzów. Jest to najgłupsza rzecz jaką mogli zrobić. Z tym że oni dobrze wiedzieli co robią, bo jak zepsuje się jedna część to trzeba ją wymienić, a płaci się za oba elementy. Tak właśnie miałem w kangoo, gdzie wymienili mi pompę paliwa, która była dobra (już to opisywałem), a musiałem zapłacić, za pompę i czujnik paliwa. Cena wiadomo jest jedna, ale płaci się za oba elementy.
Z kolei, wielkie brawa należały się konstruktorom Opla, gdzie w kadetach, a później nexii, było wszystko osobno, czyli pompa sobie w baku pływała żabką :mrgreen: , a czujnik poziomu paliwa był zamontowany obok w baku. Bardzo pomysłowe rozwiązanie. I właśnie po wielu tyś kilometrów zaczął mi źle pokazywać wskaźnik, w nexii, więc za grosze kupiłem nowy, i zamontowałem, bez konieczności wymiany pompy, która w większości przypadków, jest kosztowną częścią.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-09-10, 17:51   

ian- a jak siem ma ilosc paliwa w baku do trwalosci uszczelniaczy zaworowych? pozdr
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-10, 22:11   

Cytat:
pompa i tak zasysa z dna

Chyba nie do końca - owszem, od strony dna, ale do góry. I wtedy faktycznie mała ilości paliwa w baku powoduje większą skuteczność wsysania czegoś z dna.

Też nie jestem specem, więc nie wiem jak jest na pewno ze smarowaniem, ale jeśli chodzi o chłodzenie, to przypuszczam, że na rezerwie pompa już wystaje ponad poziom cieczy i stąd problem.

Nie mam za to pojęcia, jaki związek ze sprawą miały by mieć zawory i katalizator... Chyba że chodzi o ewentualne zabrudzenie (nie)spalonym szlamem?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2008-09-11, 10:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-09-11, 09:47   

Jak powiedziałem-nie jestem ekspertem, i tego tak dokładnie nie opiszę. Generalnie silnik benzynowy skonstruowany jest tak, by spalać czystą benzynę. Tylko, i wyłącznie. Paliwo cały czas musi się znajdować w obiegu podczas jazdy, tak jak krew płynie w żyłach człowieka. Co się jednak stanie, gdy jest go za mało, w skrajnych przypadkach wręcz go brakuje, lub używamy paliwa z dodatkami (np. benzyna E85 z dodatkiem alkoholu, lub instalacja LPG), ewentualnie zanieczyszczonego? Jednostka napędowa ulega uszkodzeniu, tak jak żyły w człowieku zostają zatkane nadmiarem cholesterolu.
Dlatego też jeżdżąc powinniśmy mieć stale benzynę w baku (minimum 1/5 jego pojemności), wiedzieć, co wlewamy, a jeśli używamy jakiś dodatków, to niestety poszukać zmodyfikowanego, dostosowanego do ich spalania silnika. Ciekawe, że z tak reklamowanymi dodatkami uszlachetniającymi w benzynie jest podobnie-starsze silniki są zupełnie obojętne na ich działanie.
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-11, 11:16   

W kwestii formalnej: silnikowi jest obojętne co spala - byle mieściło się w projektowanych widełkach parametrów (same benzyny też mają niejaki rozrzut cech).
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-02, 16:35   pojemność zbiornika paliwa

jaka jest rzeczywista pojemność zbiornika paliwa w Loganie MCV ?

Czy ktoś kiedyś zatankował na ful niemal pusty zbiornik? Dzisiaj na dużej firmowej stacji weszło mi prawie 60 litrów. To już drugi raz, bo po zakupie weszło na innej stacji (też markowej) aż 61 litrów

Czy ktoś już to przerabiał ???
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-11-02, 20:03   

Nigdy mi nie weszło do odbicia więcej niż 50 litrów ale zmieścić można ponad 60l ale trzeba się pomęczyć ;-)
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
tomaszgebala 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV + Logan VAN
Silnik: 1,5 dCi + 1,6
Rocznik: 2008 + 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 371
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-02, 20:12   

dogberry napisał/a:
(...) trzeba się pomęczyć ;-)


właśnie lało się wolniej ale szło płynnie - myślę, że ok. 1 l. co 10 sek.
_________________
Dacia LOGAN MCV - AD 2008 , 1,5 dCi
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne