Rozmiaru nie pamiętam ale wiem że pasuje standardowy klucz od kosiarki z silnikiem Brrigs & Stratton
skoro pasuje klucz od kosiarki to gdybyś go zgubił możesz użyć normalną klamkę od drzwi.
Będzie pasować do kosiarki i Dustera. Sprawdziłem , moja klamka ma kwadrat dokładnie 8mm a rączka znakomicie ułatwia odkręcenie korka.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-02-25, 02:28
kelevra napisał/a:
Czy ktoś z Was wie, na czym polega różnica pomiędzy olejem Elf Evolution 5W40 a Elf Excellium 5w40?
W cenie Jednak ten Evolution oficjalnie spelnia norme RN 0710, zas niby nowszy produkt Excellium nie/lub nie wiadomo. Jak w koncu jest - mozna zalac w ASO bezproblemowo tym Excellium czy kupowac Evolution ew inny z norma RN0710 ? Z drugiej strony samo ASO sprzedaje Motrio 5W30 , ktore tez nie wiadomo czy spelnia RN0710 ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-02-25, 02:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-25, 08:24
Mariusz napisał/a:
I tu polemizowałbym. Jak coś popsułoby się w silniku mogliby nie uznać gwarancji, ponieważ nie był stosowany olej zalecany przez Renault.
Znane są przypadki nie uznania gwarancji po zastoswaniu innego oleju(te same parametry)np: Ford tak ma
A jak niby stwierdzą, że olej jest inny niż zalecany? To wymaga analizy w laboratororium i jest dość kosztowne.Wątpię, żeby ASO robiło takie badania.
Fakt, niezalecany olej może wyżądzić szkody. Są podobno specjalne oleje do FAP/DFP i specjalne oleje do niektórych nietypowych wysilonych jednostek.
W daćkowych starodawnych motorach sprawdzi się wszystko co syntetyczne 5W40. Tym bardziej, że benzyniaki są zalewane fabrycznie półsyntetykiem...
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Można i to bez specjalnych badań laboratoryjnych. Jak chodzi o pieniądze (kosztowną naprawę silnika), to zawsze będzie wykonane sprawdzenie z jakim olejem pracował silnik.
Czesc:) czeka mnie wymiana oleju po okresie dociera. Zastanawiam sie nad olejem jakim zalac. Zastanawiam sie na olejem Castrol EDGE 5w40 ktory spelnia norme RN 0710. Jaki olej polecacie?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-01, 15:01
pozor napisał/a:
Czesc:) czeka mnie wymiana oleju po okresie dociera Jaki olej polecacie?
a nie prościej elf excellium? to chyba dedykowany olej do Daci. I jest sporo tańszy niż castrol czy mobil o shellu nie wspominając
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-01, 16:00, w całości zmieniany 1 raz
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-03-28, 10:40
wg książki:
-1,6 16v Pb - 4,80 l (ELF excellium LDX 5w40)
-1,5 dCi (niezależnie od mocy) - 4,50 l (???)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-03-28, 10:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-29, 13:45
ja właśnie składam zamówienie przez allegro w petrostar wawa na:
- Olej ELF Excellium NF 5l za 95zł.
- Olej ELF Excellium NF 4l za 77zł.
- Filtr oleju MANN W75/3 za 19zł. - do Dacii MCV
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2009
Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 218 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-29, 13:57
Kratylos napisał/a:
wilanowiak napisał/a:
ja właśnie składam zamówienie przez allegro w petrostar wawa na:
- Olej ELF Excellium NF 5l za 95zł.
- Olej ELF Excellium NF 4l za 77zł.
- Filtr oleju MANN W75/3 za 19zł. - do Dacii MCV
Pierwsza wymiana oleju w Daci Sandero w servisie i chcą 450 zł. z olejem i z filtrem---ale przegląd "darmowy"
Jeśli kupie 4 l oleju ELF 5W40 za 150 zł + 50zł filtr,i dostarczę do ASO to przegląd już nie jest darmowy tylko trzeba zapłacić 110 zł.]
Ale i tak oszczędzam 150 zł.
Olej proponowany przez ASO w cenie 400 zł za 4 litry musi być z dodatkiem płynnego złota chyba?
po chu chu ru chu darmowy Ja na własną rękę zapłaciłem za olej elfa 90 zł + filtron za 18 i za przegląd przy przebiegu 30kkm/1 rok od rejestracji zapłaciłem 186 zł + 118 za olej z filtrem daje nam 304 zł. Półtory bańki w kieszeni jakby nie było
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-01, 13:56
wilanowiak napisał/a:
Kratylos napisał/a:
wilanowiak napisał/a:
ja właśnie składam zamówienie przez allegro w petrostar wawa na:
- Olej ELF Excellium NF 5l za 95zł.
- Olej ELF Excellium NF 4l za 77zł.
- Filtr oleju MANN W75/3 za 19zł. - do Dacii MCV
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-04-01, 14:05
mekintosz napisał/a:
Kiedy ASO czy RP zrozumie, ze powinni oferowac ceny oleju zblizone do rynkowych/ sklepowych/marketowych by ludzie nie kombinowali z wlasnym olejem ?
Wiem, marne to pocieszenie - ale to nie tylko zmora właścicieli renówek Dacii. Moje aso za litr castrola edge OW30 liczą sobie już 65zł za litr!!! Unimot w swoim sklepie internetowym oferuje 4litry za 120zł+przesyłka lub 1 litr za 33zł+przesyłka...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-17, 17:10
Dzis sprawdziłem poziom oleju po wczorajszym przegladzie, po nocy. Samochod na rownym podlozu. Wyszlo rowno z max. Sugerujecie wizyte w ASO celem odessania ? Pewnie pracownikowi wyszlo prawidlowo pod kreska max ale po nocy zeszlo wszystko do miski. Z tego co dostałem w ramach zwrotu resztek moze ok 0.3 l wiec pewnie wlał min 4.5 l. Filtr oleju z tych mniejszych ( krotszy ).
Chyba póki nie przekracza maksimum to nie ma problemu?
Ja miałem maksimum przez długi czas po wlaniu raptem 4 litrów, dopiero potem spadło, filtr też mam krótki. To by wskazywało, że pomiar nie jest zbyt precyzyjny.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-04-17, 18:52
mekintosz napisał/a:
... Pewnie pracownikowi wyszlo prawidlowo pod kreska max ale po nocy zeszlo wszystko do miski. Z tego co dostałem w ramach zwrotu resztek moze ok 0.3 l wiec pewnie wlał min 4.5 l. Filtr oleju z tych mniejszych ( krotszy ).
Dlatego ja przy przegladzie zażyczyłem sobie: wlać równo 4l (miałem zresztą taki baniak). Wpisali to nawet do zlecenia. Tak napawdę, o ile pamietam katalogowo wchodzi 4,2 lub 4,3l. OK - pod warunkiem, że silnik jest całkowicie pozbawiony oleju, a ten jak widomo cały nigdy nie spłynie, podczas spuszczania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum