Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2021-06-11, 11:24
Drgający lewarek zmiany biegów
Autor Wiadomość
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 11:04   Drgający lewarek zmiany biegów

Czy ktoś zauważył coś podobnego, u mnie (Duster 4x2, benzyna) na 3 i 4 biegu dźwigienka zmiany biegów wpada w taki dość słyszalny terkot (jak się puści pedał gazu).
Pomocy! to dość uciązliwe zważywszy, że samochód cichy nie jest a terkot jednak słyszę to chyba coś jest nie tak. W Renault powiedzieli mi, że ten typ tak ma.
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2011-02-24, 12:56   

Nie wiem jak jest w dusterze, u mnie też drążek sie majta, ale żadnego terkotania nie słysze. masz to zawsze czy tylko na zimnym silniku, bo jak na zimnym tylko to może przez te mrozy
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 13:17   

Mam to zawsze i od zawsze, tzn od nowości, na poczatku powiedzieli mi, ze to sie zdarza i moze sie wyrobi po paru tysiacach, a po paru tysiacach posprawdzali i niby wszystko OK, i ze niby ten terkot to norma, nawet zaproponowali jazde nowym egzemplarzem zeby sprawdzic, ale nie mialem czasu wtedy wiec podpytuje tutaj szanownych forumowiczow.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-24, 13:42   

Ja się nie spotkałem, a "ten typ tak ma" (3TM) to stała śpiewka leniwych mechaników...
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2011-02-27, 09:27   

majta się w każdym ale o terkocie też nie słyszałem. W mojej dacii drążek telepie się bezdźwięcznie :-) Warto chyba poświęcić chwilę czasu i przejechać się tym nowym egzemplarzem
Ostatnio zmieniony przez gigi303 2011-02-27, 09:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-28, 10:10   

No na pewno wrócę z tym do Renault jak będe miał trochę czasu, to Was poinformuję.
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-03, 16:26   

Problem rozwiązany! Okazuje się, że są tam jakieś linki regulujące dźwigienkę i któryś był poluzowany. Trafilem na bardzo rzeczowego fachowca w Renault.
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-03-03, 16:41   

W moim lewarek terkocze tylko na trzecim biegu,ale przy mroźnej pogodzie .
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-03, 16:45   

To wynika pewnie z innej budowy biegów i cięgien.

W dusterze 1.6 ( K4M ) dźwignia biegów i cięgien wygląda tak :
tzw. cięgna na linkach


A w loganie 1.6 (K7M) wygląda to tak :


Ponieważ konstrukcyjnie biegi i cięgna w skrzyniach Logana czy Sandero są prostsze niż w Dusterze, dlatego efekt terkoczenia ma mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-03, 16:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
gaita 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Dołączył: 09 Gru 2010
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-04, 10:33   

greg1367,
jak mi powiedziano nie jest to nic niebezpiecznego, ale czasami denerwuje.
Przy okazji jakiegoś przeglądu możesz to zgłosić i naprowdzić ich, że to moze byc to, w moim przypadku to zajęło mniej niż pół godziny.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-04, 17:30   

jackthenight napisał/a:
A w loganie 1.6 (K7M)

To nie zależy od silnika, tylko od skrzyni biegów: JH mają sztywne drążki, pozostałe - linki.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-04, 20:05   

Tak powinno być, ale dialogys dla skrzyni np. JH3 pokazuje różne połączenia drążka biegów.
Dla przykładu wybierz sobie logana LS0F K7M - dialogys pokazuje skrzynie JH3 i ona ma cięgno, a następnie wybierz sobie logana LS0K K9K - dialogys również pokazuje że to skrzynia JH3 jednak jest już na linki.
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-04, 23:47   

A bo to JH3-160 jako jedyna JH ma właśnie cięgła - ale dla pozostałych przypadków jest tak jak napisałem (:

(Nie, nie wiem dlaczego akurat ona - przypuszczam jedynie, że po prostu była jako pierwsza dostępna z dieslem).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-04, 23:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-06, 17:52   Drgania drążka biegów

Przejechałem się dzisiaj nową dacią i zauważyłem, że wyraźnie drży w niej drążek zmiany biegów. Telepie się jak w febrze w czasie jazdy i na postoju. Silnik i skrzynia taka sama jak w moim wehikule tj. k7m 710. U mnie drąg stoi jak trzeba i nie robi żadnych niepotrzebnych ruchów. Pewnie bym uwierzył, że ten typ tak ma, ale mój jak raz tak nie ma...

Ktoś z kolegów miał to u siebie, co za diabeł, jak to naprawić?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-04-06, 19:16   

Przyczyn może być dużo np. poduszka pod skrzynią, luzy w mechanizmie wybierania biegów. Czy są to drgania tylko drążka czy jeszcze przy okazji czegoś innego? Dobrze było by przyjrzeć się temu z kanału.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
  Wysłany: 2012-04-07, 06:15   

Skoro twierdzisz, że u Ciebie Janie drąg stoi jak trzeba to nie ma co się martwić:)
Wesołych Świąt:)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-07, 13:12   

Z tym drganiem to ja całkiem poważnie. Może ktoś to miał i naprawił.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-04-07, 13:19   

tomala72 napisał/a:
....drąg stoi jak trzeba to nie ma co się martwić:)

zgadzam się
jan ostrzyca napisał/a:
Telepie się jak w febrze w czasie jazdy i na postoju.

ale telepanie się też ma swoje zalety ;-)
W sumie uważałbym za najlepsze połączenie obu opcji: "stanie jak trzeba" z "telepaniem się jak w febrze". Orgazm wielokrotny na życzenie :-P
Znowu "się kojarzy" ;-)
Ostatnio zmieniony przez ajax 2012-04-07, 13:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-07, 13:23   

ajax napisał/a:
tomala72 napisał/a:
....drąg stoi jak trzeba to nie ma co się martwić:)

zgadzam się
jan ostrzyca napisał/a:
Telepie się jak w febrze w czasie jazdy i na postoju.

ale telepanie się też ma swoje zalety ;-)
W sumie uważałbym za najlepsze połączenie obu opcji: "stanie jak trzeba" z "telepaniem się jak w febrze". Orgazm wielokrotny na życzenie :-P
Znowu "się kojarzy" ;-)

Z tym drganiem to ja całkiem poważnie. Może ktoś to miał i naprawił.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-07, 13:42   

Ja bym poszedł tropem kol.grzech i sprawdził pierw poduszkę pod skrzynią, a później resztę. Poducha jak się rozsypie, to często jest taki objaw i można też odczuć przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu jakby się coś przesuwało pod podłogą.
Ostatnio zmieniony przez monopios 2012-04-07, 13:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-07, 13:51   

monopios napisał/a:
Ja bym poszedł tropem kol.grzech i sprawdził pierw poduszkę pod skrzynią, a później resztę. Poducha jak się rozsypie, to często jest taki objaw i można też odczuć przy gwałtownym przyspieszaniu i hamowaniu jakby się coś przesuwało pod podłogą.


Auto jest nowe. I nie moje, jakby ktoś pytał... Drążek zmiany biegów wibruje w każdym zakresie obrotów i na każdym biegu, w tym jałowym.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-07, 13:56   

jan ostrzyca napisał/a:
Auto jest nowe

To akurat nic nie znaczy, kumpel w nisanie zmieniał poduchę po 2tyś. bo się rozwarstwiła i przestała spełniać swoją rolę. Łatwo jest sprawdzić poduchę wystarczy na kanał wjechać 60s roboty.
_________________
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-07, 13:57   

monopios napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Auto jest nowe

To akurat nic nie znaczy, kumpel w nisanie zmieniał poduchę po 2tyś. bo się rozwarstwiła i przestała spełniać swoją rolę. Łatwo jest sprawdzić poduchę wystarczy na kanał wjechać 60s roboty.

"Nowe" tj. ma 100 km przebiegu.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 982
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-04-07, 13:58   

A ASO , na ten temat wypowiedziało się?
_________________
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-04-07, 14:00   

monopios napisał/a:
A ASO , na ten temat wypowiedziało się?


Nie, bowiem nie było jescze pytane. Bardziej ufam Kolegom z forum niż szpecom z ASO, którzy na każdy problem mają odpsowiedź, że ten typ tak ma...
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne