ja fabrycznie miałem założone 2 x 50 cm, to była całkowita porażka
Duster z Listopada 2010, może później doszli do wniosku że 50 cm to żałośnie mało i w późniejszych modelach wycieraczka się wydłużyła :)
Weles, nie panikuj może to nie rysa tylko po prostu "wyświchtanie". Ja tego typu rzeczy u siebie załatwiam glinką po 2 min nie ma śladu. Jedyne co mi doskwiera w temacie szyby to "kropeczki" od piasku po zimie.
..limo wiem co piszę(jest delikatna "ryska"-a wszystko przez to,że koniec wycieraczki był "utwardzony" klejem,którym kiedyś ktoś mi auto upaprał)..i tak sobie wycieraczka jakiś czas szybę szlifowała..ale damy radę,już się przyzwyczajam.."ta" rysa ładnie komponuje się z innymi(pozimowymi,od skrobania szyby) wykonanymi rękoma mojej małżonki
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-04-07, 09:33
vulcanor napisał/a:
Ja miałem standardowe fabryczne wycieraczki i nie narzekałem na nie chociaż w mrozy skrzypiały trochę. Przejechały ponad 54000 km i 1,5 roku chyba nieźle jak na fabryczne pojechały do nowego właściciela.
Fabryczne sa g..o warte. Poprzedni własciciel mojej daci ich nie wymienił przez rok i efektem sa małe ryski widoczne pod swiatło zwłaszcza w nocy. Byc moze tez oszczedzał na płynie do spryskiwaczy Jak nabyłem pojazd wymieniłem od razu na wieksze o o lepszje jakosci. Nowych rysek nie zaobserwowano.
PS. Cos wiecej o tym polerowaniu glinem ? Z doswiadczenia ktos moze powiedziec ?
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-04-07, 09:35, w całości zmieniany 1 raz
Wczoraj założyłem do Drakuli 482mm i 558mm bananowe. Pasują idealnie - pół centymetra odstępu. Trójkąt i paskudny zaciek zniknął.
Nie trzeba przestawiać mocowań na wieloklinie tak jak w przypadku dłuższych.
Próbowałem ale po stronie kierowcy jeden "ząbek do góry i wycieraczka jest nad czarnym obramowaniem szyby - śmieszne wygląda i zasłania widok. A ząbek niżej po stronie pasażera to trójkąt i zaciek są większe bo wycieraczka tak daleko nie dochodzi
Tak więc 48 i 56 to chyba najlepsze rozwiązanie dla "bananów"
Pozdrowienia
_________________ "Omne ignotum pro magni fico" - Wszystko co nieznane, wydaje się niezwykłe
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-04-22, 09:32
najtańszym za to i wcale nie gorszym rozwiązaniem w Dusterze jest dokupienie jednej tylko wycieraczki - ramkowej kierowcy o długości 60 cm (możemy sobie zaszaleć i pozwolić nawet na Boscha aero - kosztuje kilkanaście zet) i jej wymiana. Efekt jest natychmiastowy - a "stara" kierowcy, która nam zostaje, może potem posłużyć jako zapas przy kolejnej wymiani po zużyciu tej od strony pasażera. Moim zdaniem ramkowe wycieraczki w Dusterze (pomijając ich dużo niższą cenę) jakoś lepiej (bardziej klasycznie) wyglądają w SUVie. Te bezramkowe są jakieś takie metroseksualne
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-04-22, 09:35, w całości zmieniany 4 razy
u mnie obie metroseksualne w takim razie, ale przynajmniej zimą nie ma z nimi problemów... (każdy kto nałapał w trakcie śnieżycy lodu w stelaż wie o czym pisze )
mam valeo od jakiegoś roku i nie mam z nimi do tej pory problemów, takie jakich wiecznie miałem ze stelażowymi (pękające gumy ;D, niedokładne przyleganie). Może trafiłem na jakiś lepszy model ;D
Miałem Valeo, ze wskaźnikiem zużycia i po trzech czy czterech miesiącach już wskazywał na zużycie, podczas gdy "ramkowe" wycieraczki Championa średnio żyją u mnie rok.
Potem chyba przez pomyłkę kupiłem Boscha "bezramkowe" i też padły bardzo szybko...
Abstrahując od długości piór to polecam Championa.
A u mnie po zalozeniu 60tki i 55tki uzyskalem taki efekt jak na zdjeciu - w spoczynku stykaja sie, ale podczas pracy nie hacza. 60tka nie przylega do szyby sama koncowka, tak wiec wg mnie wystarczylyby dwie 55tki - pozostalby maly odstep w spoczynku a efekt dzialania ten sam.
Ja dzisiaj zakupiłem wycieraczki firmy All Ride jedną o rozmiarze 61 cm,a druga 56 cm w stanie spoczynku prawie dolegają do siebie jednak podczas pracy nic nie haczy i ładnie zbiera,a o to przecież chodzi.Oryginalne wycieraczki zakończyły swój żywot po czterech i pół miesiącach.
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-12-09, 15:15
ajuto !
kupiłem dzisiaj 2x510mm MotGumy (po 15zł w Auchan) i próbowałem je zamontować, ale zanim doszedłem do tego która końcówka jest odpowiednia, to łapy mi tak zgrabiały że zrezygnowałem
może ktoś, kto ma doświadczenie z Loganem i MotGumami pamięta która końcówka pasuje, czy może lepiej się nie bawić i montować na plastiku który w tej chwili mam zamontowany ? (choć nie wiem ile lat ma ta przejściówka i wolałbym świeży plastik zamontować)
jakbym wiedział która przejściówka pasuje, to bym sobie w domu w ciepełku uzbroił wycieraczki i poszedł tylko na chwilę montować na mróz - w rękawiczkach niestety nie wychodzi mi tak "precyzyjna" praca
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2012-12-09, 15:16, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem, co jest, znowu się post nie pojawił po wysłaniu...
W każdym razie mając wycieraczki firmowe (510mm) przestawiłem ramię po stronie pasażera aby wyeliminować słynny trójkąt. Kilka dni temu zmieniłem na wycieraczki 600/550 i musiałem również zmienić kąt ramienia po stronie kierowcy. Wygląda na to, że ramiona są montowane z różnymi kątami, w przeciwnym wypadku byłoby plug&play, jak u kolegi art350.
Szczęście było już blisko - w ramach czyszczenia piór z lodu, który czasami ma tendencję do osadzania się na wierzchu, "zwichnąłem" jakoś w grudniu gumę wycieraczki na metalowym rdzeniu.
Niestety, udało się to naprawić - w ten sposób moim Motgumom minęło więc już dobrze ponad... trzy lata (60 tys. km) i... w zasadzie dalej dość dobrze działają (((:
Ale w końcu - w końcu! - zaczyna wyglądać na to, że być może należy rozważyć, czy nie można by uznać, iż wkrótce pojawi się okruch cienia okazji na wymianę ich na nowe egzemplarze...
(Chociaż też już nie są takie nowe, bo kupiłem je rok z hakiem temu d: ).
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 12:06
Ważna sprawa !!!
stosując dłuższą wycieraczkę u kierowcy (zjawisko powszechne u właścicieli DD) należy zwrócić uwagę na jeden ważny szczegół - czy w spoczynku szczyt wycieraczki kierowcy (tej dłuższej)leżąc nad wycieraczką pasażera nie dotyka jej dolnego krańca Miałem niemiłą przygodę - po serwisie umyto mi auto, jakiś nierozgarnięty matołek kładąc wycieraczki na szybę przeplótł je układając szczyt wycieraczki kierowcy POD dół wycieraczki pasażera. Nie zwróciłem na to uwagi, ruszyłem, przetarłem szybę i przed moimi oczami rozpętało się piekło - coś na kształt tańca z szablami Prostowanie ramki i ramienia wycieraczki kierowcy trwało długo i było żmudne. Na szczęście się udało i śladu nie ma.
Aby Uniknąć tego niebezpieczeństwa
-stosując ramkę dłuższą należy przestawić o jeden lub dwa ząbki ramię wycieraczki kierowcy w górę - tak aby w spoczynku ich krańce dzieliło je 3-5 cm. Kolizja będzie wówczas niemożliwa, podobnie jak omyłkowe założenie końcówek nawzajem za siebie. Należy tylko dopilnować aby wycieraczka kierowcy w górnym skrajnym położeniu nie wyjeżdżała poza szybę (ja przesunąłem o 2 ząbki i bieg kończy 1,5 cm od pionowego jej krańca a leżąc jest skraju naklejki atermicznej)
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 22:38, w całości zmieniany 10 razy
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-26, 12:51
U mnie bez przestawiania ramion wycieraczek odległość wynosi około 1,5 - 2 cm. Wymieniłem tylko stronę kierowcy na 60 cm, pasażera jest oryginalna tj: 50 cm i jest git
DSC00980.JPG
Plik ściągnięto 275 raz(y) 248,16 KB
DSC00979.JPG
Plik ściągnięto 256 raz(y) 253,9 KB
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-26, 14:26
tyle powinno wystarczyć, same za siebie nie zajdą i nikt rozumny też ich nie przestawi.Nie wykluczam,że u mnie fabrycznie były źle ustawione.Dmuchając na zimne ustawiłem ramkę w spoczynku w takiej pozycji - podczas pracy zatrzymuje się w pionie 1,5 cm od skraju szyby
DSC00979.JPG ten mały trójkąt to znak, do którego powinna sięgać "legalnej" długości wycieraczka kierowcy
Plik ściągnięto 218 raz(y) 142,16 KB
t_dsc00979_449.jpg
Plik ściągnięto 219 raz(y) 37,84 KB
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-01-26, 14:31, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum