Wysłany: 2011-02-27, 16:14 Montaż wskaźnika analogowego ilości paliwa w baku
Witam. Da się podłączyć taki czujnik?? ponieważ jakoś nie wierzę tym cegiełkom ... Wystarczy się podpiąć pod kable czujnika w baku czy coś jeszcze trzeba wykonać??
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Ostatnio zmieniony przez jjmalin 2011-02-27, 16:28, w całości zmieniany 1 raz
Pewnie da się podłączyć, ale... po co? Przecież te cegiełki, to właśnie są analogowe - po prostu proporcjonalne do oporu elektrycznego. Czy to będą cegiełki, czy wskazówka - niczego to nie zmieni.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-27, 20:03, w całości zmieniany 1 raz
Poziom paliwa mierzony jest poprzez zmianę oporności potencjometru na osi którego zamontowany jest pływak.
Można mierzyć napięcie na potencjometrze lub prąd płynący w tym obwodzie.
Potem taki sygnał trzeba wyświetlić na jakimś wyświetlaczu LCD takim jak tu przy pomocy prostego mikroprocesora, który ma wiele wejść i wyjść
łącznie z obsługą wyświetlacza LCD.
Tak na marginesie to fajnie by było zainicjować idee takiego dodatkowego komputera pokładowego z pomiarem temperatury wewnątrz
i na zewnątrz + automatyczna klimatyzacja i chociażby dokładne wskazanie
poziomu paliwa w baku z dokładnością do litra można by z czasem dokładać dodatkowe
możliwości.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 20:05
lep napisał/a:
Tak na marginesie to fajnie by było zainicjować idee takiego dodatkowego komputera pokładowego z pomiarem temperatury wewnątrz
i na zewnątrz + automatyczna klimatyzacja i chociażby dokładne wskazanie
poziomu paliwa w baku z dokładnością do litra można by z czasem dokładać dodatkowe
możliwości.
Natomiast co do pytania kolegi jjmalin o wyświetlacz analogowy to faktycznie nie ma sensu, gdyż będzie wskazywał dokładnie to samo co wskaźnik cegiełkowy.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-27, 20:41, w całości zmieniany 7 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 21:40
No tak, na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał.
Takie wskaźniki mają wyprowadzone trzy kable : plus, minus i sygnał.
Plus i minus wiadomo gdzie podłączyć, natomiast sygnał podłączyć do kabla sygnałowego z pływaka z tyłu liczników.
Jak już sobie kupisz taki wskaźnik paliwa to powiem ci dokładnie jak go podłączyć.
Np. taki wskaźnik: http://allegro.pl/wskazni...1450153538.html
Ale aby dobrać odpowiedni wskaźnik, należy przedtem sprawdzić oporność potencjometra pływaka przy pustym zbiorniku. Według dokumentacji wynosi ona od 30(pełny zbiornik) do 330 omów (pusty zbiornik), ale w dieslu może dali inny potencjometr - trzeba by było to zmierzyć dokładnie miernikiem w aucie na pustym zbiorniku.
Edit: Takie wskaźniki mogą mieć jednak 4 przewody : plus, minus i +sygnał oraz -sygnał od potencjometru pływaka oraz jeszcze jeden do podświetlania wskaźnika. Ale nie zmienia to rzeczy -sygnał i +sygnał należy podłączyć do kabli najlepiej z tyłu licznika lub jak się okazuje przy lewym słupku obok fotela kierowcy pod wykładziną jest złączę R2 przez które przechodzą kable +sygnał i -sygnał potencjometra pływaka.
Także podłączenie wskaźnika analogowego jest jak najbardziej możliwe.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-28, 07:55, w całości zmieniany 9 razy
Bo??? Sugerujesz, że elektronika tablicy przyrządów wprowadza do pomiaru jakieś zakłócenia? Przecież albo miernik wskazówkowy będzie po prostu pokazywał aktualną oporność - czyli będzie skakał w górę i w dół, jak omometr (bez sensu) - albo będzie miał dołożone jakieś opóźnienie pomiaru / ograniczenie przed wzrostem wartości w czasie jazdy (ponieważ tankuje się wyłącznie przy wyłączonym pojeździe) - czyli identycznie jak jest obecnie... Nie?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-27, 22:01
laisar napisał/a:
jackthenight napisał/a:
na pewno analogowy będzie płynniej się poruszał
Bo??? Sugerujesz, że elektronika tablicy przyrządów wprowadza do pomiaru jakieś zakłócenia
Podejrzewam, że chodzi o rozdzielczość cegiełek. :) No bo taka cegiełka jednak mówi niewiele. Ile właściwie jest paliwa w danej cegiełce? Cała cegiełka, czy może już łyżka skrobie po dnie i cegiełka zaraz zgaśnie? ;) A analogowa wskazówka może opuścić się pół milimetra poniżej kreski w podziałce, potem sobie spokojnie siedzi gdzieś między kreskami, potem opiera się na kresce, a potem, niestety, kreskę zasłania i wiadomo, że kolejna podziałka za nami. :] A podziałek może być naćkane bandyliard, w porównaniu z dziesięcioma cegiełkami - różnica w odbiorze kolosalna. ;)
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-02-27, 22:06
Laisar wskazówkowy będzie płynnie opadał , a nie o jedną cegiełkę jak cyfrowy.
Wskazówkowy opadanie o milimetr, a cegiełkowy nawet nie drgnie, gdyż zakres napięciowy czy tam oporności potencjometru pływaka nie zostanie przekroczony aby komputer wygasił jedną cegiełkę.
Nie będzie skakał, gdyż pływak w zbiorniku również nie skacze w górę i w dół, to pływak jest tak skonstruowany aby nie skakał jak zając w zbiorniku. To nie licznik kolego wykonuje opóźnienia, a dokładnie to chodzi ci o bezwładność pomiaru - to robi pływak, to pływak ma właśnie dużą bezwładność, aby wskaźniki nie szalały jak zające.
Skoro kolega chce mieć wskaźnik analogowy to czemu nie, po prostu będzie miał tak jak w starszych autach.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-02-27, 22:18, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2012-05-06, 08:21 Montaż analogowego wskażnika poziomu paliwa
Witam. Czy jest możliwość podpięcia się pod cyfrowy wskażnik w sensie bezpośrednio od pływaka do analogowego wskażnika czy trzeba byloby montować drugi pływak?? A może jest tez inny sposób?? dla pytajacych dlaczego chce to zrobić ( a raczej komuś zlecić ) odpowiadam: nie ufam tym cegiełkom... dziwnie się zachowują. są nieprecyzyjne
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
a może "te cegiełki" tylko pokazują to co pokazują na podstawie otrzymanych danych z pływaka? i każdy inny wskaźnik (cegiełki) jaki byś nie podłączył to też - na bazie tych danych - będzie nieprecyzyjny... (zastrzegam: nie posiadam takiej wiedzy a jest to jedynie mój domysł)...
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-05-06, 12:05
Ja mam w swoim aucie analogowy.... i guano to daje, też jest nieprecyzyjny gdy jest poniżej 1/4zbiornika... Np. wskażnik pokazuje 1/8 zbiornika (ok5,5-6litrów powinno być teoretycznie), jadę zalać do pełna do 3 odbicia(bez znaczenia, między 1 a 3 odbiciem 0,6litra różnicy) i wchodzi 35litrów.
P.S. A może celowo producenci robią taki myk żeby nie jeżdzić na oparach?
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-06, 14:14
Nie warto montować analogowego wskaźnika bo nie będzie to za ładnie wyglądać a i może się okazać ze będzie miał tak dokładność jak cyfrowy. Jak ci coś źle pokazuje to jeźdź do aso niech wymieniają na gwarancji.
że to wina zbiorników które to już nie są idealnie "kształtne"
szczególnie jest to zwodnicze w przypadku Dstera 4x4 gdzie zbiornik jest "podzielony" na dwa i ten fakt dodatkowo zniekształca odczyt... mnie osobiście to przestało już przeszkadzać, wiem ile przejechałem km od ostatniego tankowania, przybliżone zużycie również znam a wskaźnik poziomu paliwa traktuję bardzo "orientacyjne"...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum