Witam wszystkich serdecznie, jestem nowy, mój pierwszy post :)
Niedługo powiększy mi się rodzina do 2/3 :) i szukam samochodu rodzinnego. Z przypadku trafiłem na ten model.
Chcę kupić używany, kilkuletni model do ok 20 tys. Na co zwracać szczególną uwagę?
I bardziej szczegółowe pytania :) :
1. Jaki silnik polecacie? Interesuje mnie głównie gaz. Czy warto szukać z fabrycznym gazem,. czy lepiej samemu zainstalować?
2. Jak ze spalaniem? Ile pali w mieście na krótkich dystansach?
3. Jak z awaryjnością i dostępnością do częsci zamiennych, warsztatów?
4. Jaki jest zakres napraw własnoręcznych? Tzn co można spokojnie samemu naprawiać, a z czym trzeba jechać do warsztatu?
5. Czy we wszystkich modelach ma się/można zamontować ostatnie (trzeci rząd) miejsca? czy trzeba mieć zainstalowane mocowania?
6. Czy w trzecim rzędzie da się wymontować całkowicie jedno siedzenie, czy tylko można je złożyć?
7. Z czym są największe problemy przy codziennej eksploatacji?
8. jak wygląda sprawa z rdzą?!
Auto będzie głównie miejskie (warszawa), dojazdy do pracy, zakupy, wyjazdy na weekendy, czasem dłuższe trasy wakacyjne. Chciałbym aby auto było przede wszystkim ekonomiczne, praktyczne i niezawodne. Nie musi być dynamiczne (bo ja z tych spokojniejszych :)), ładne czy nawet super komfortowe, choć warunek konieczny to klimatyzacja i wspomaganie kierownicy (dla żony :)).
Do tej pory jeżdżę Hyundayem Accentem i bardzo sobie cenię to auto za ekonomię i bezawaryjność, a brak wielkiego komfortu czy super dynamiki mi nigdy za bardzo nie przeszkadzał.
Serdecznie Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony przez pawelt 2012-05-07, 06:06, w całości zmieniany 1 raz
witaj w Klubie...
- sugeruję "postudiować" klubowe forum a na pewno znajdziesz odpowiedź na większość pytań i to odpowiedzi zróżnicowanych przez co cenniejszych ...
- z Dacią tak jak z każdym innym samochodem opinie są zróżnicowane, zależne od spełnionych oczekiwań, udanego (lub nie) egzemplarza itd... dlatego warto poczytać forum bo opinii jest bardzo dużo i trzeba samemu zdecydować ...
- trafnego wyboru życzę...
AD.1 Silniki masz do wyboru dwa no może trzy 1,6MPI; 1,6 16V; i możesz jeszcze spotkać 1.4MPI.
1,4 i 1,6 MPI pewne partie miały problem z zapoceniem w okolicach rozrządu. Wymieniana zębatka pompy olejowej. Niegroźne robione na gwarancji. U mnie jest spokój sucho już 70000km
Wszystkie dobrze znoszą gaz zwłaszcza MPI. Fabrycznego gazu nie było tylko montowany przez ASO. Masz dobrego gazownika to kup bez i zamontuj będziesz miał spokój na parę lat z atestami i nową pewną instalację.
AD.3 Jest to renówka więc i części dostępne bez problemów.
AD.4 Jest to auto dla majsterkowiczów. Prze studiujesz forum to zobaczysz ile można usprawnić np uszczelką drzwiową od malucha.
AD.5 We wszystkich modelach da się zamontować nawet jedna osoba to robiła i wtedy koszt chyba 2500PLN z wpisem do dowodu.
AD.6 Nie da się jednego wymontować.
AD.7 Niektórzy mają z parkowaniem ale tak naprawdę to zależy od indywidualnych predyspozycji. Jednemu klakson drugiemu dźwięk kierunkowskazu więc nie dogodzisz wszystkim.
jak w każdym używanym aucie do silnika nie wejdziesz, omijaj auta z komisów, warto oglądać z komisów przySalonowych gdzie ludzie oddają swoje auta w rozliczeniu
zastanawia mnie tylko czy jakiś Polak odsprzeda swoje 3 letnie zadbane MCV?
2. Jak ze spalaniem? Ile pali w mieście na krótkich dystansach?
W lecie 9-10 l/100 km, w zimie można spokojnie spalić i 12, głównie ze względu na korki.
pawelt napisał/a:
5. Czy we wszystkich modelach ma się/można zamontować ostatnie (trzeci rząd) miejsca? czy trzeba mieć zainstalowane mocowania?
Trzeba mieć zainstalowane mocowania siedzeń, pasów, itp. W Kompendium jest o tym, jak przerobić 5 os. na 7 os., ale jest z tym trochę walki i lepiej kupić od razu 7 os. Osobowość :) nie zależy od wersji wyposażenia.
pawelt napisał/a:
6. Czy w trzecim rzędzie da się wymontować całkowicie jedno siedzenie, czy tylko można je złożyć?
Można tylko złożyć, siedzisko nie jest dzielone, tylko oparcie.
pawelt napisał/a:
7. Z czym są największe problemy przy codziennej eksploatacji?
Z komentarzami "miłośników motoryzacji" i czasem z parkowaniem. :)
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-08, 05:37
Z silników raczej nie bierz 1.4. To dobry silnik ale wyraźnie za słaby do MCV - tylko 75 km. I z tego co pamiętam chyba występował tylko w wersji najuboższej. Mega najuboższej, takiej że nawet nie składały się w niej tylne siedzenia. Na pewno nie było go w wersji 7 os.
Do gazu nada się 1.6 mpi - skoro fabryka go gazuje to chyba jest OK. 1.6 występuje w dwóch wersjach mocy 87 i 84 km. Ale maszynka Yarocza ma chyba 95 km wg pomiaru z hamowni... 1.6 mpi ma mechaniczą regulację zaworów, co 15 tys. km wydatek ok 60 zł. 1.6 mpi jest nieco za słaby do wersji 7 os., szczególnie przy komplecie załogi na pokładzie. U mnie z gazem Landi Renzo Omegas działa idealnie. Jestem tym mocno zdziwiony bo spodziewałem się awarii a tu po ponad 30 tys. km na LPG tylko zadowolenie.
1.6 16v ponoć nawet trochę lepiej nada się do LPG - większa moc i hydraulika zaworów.
Z typowych awarii 1.6 trzeba zwrócić uwagę na pracę sprzęgła. W wielu autach hałasuje łożysko, jest to dość wku....ce, ale chyba nieszkodliwe. Śmigam z tym prawie od nowości.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: na razie brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 05:49
Dzięki za info.
Ja przewiduję jazdę raczej w 5 osób, nie w siedem, mimo wszystko chciałbym właśnie model 7 osobowy. Tak więc silnik nie musi być wcale taki mocny, choć 75KM to rzeczywiście może być ciut za mało. Obecnie mam 75KM i na 4 osoby jest ok, ale na 5 osób i większy samochód to nie specjalnie.
A czemu 7 osobowy? bo w 5 osobowym foteliki dziecięce się cięzko mieszczą, były by na wcisk, jeśłi w ogóle by weszły. No i taka podróż nieco męcząca. Mam przyjemność jeżdżenia czasem vanem chryslerem voyagerem i uważam, że takie rozwiązanie (7 miejsc) jest praktyczne i komfortowe. Tylko właśnie pojawił się ten problem, że tylne (trzeci rząd) siedzenie można tylko złożyć, a nie wyjąć całkowicie. Ciężko może być z bagażem. W voyagerze jest mimo wszystko jeszcze trochę miejsca za trzecim rzędem siedzeń, tutaj widzę, że nie za bardzo. Można by oczywiście wymontować część kanapy z drugiego rzędu i w jej miejsce upchać bagaż, ale co z bezpieczeństwem (mogą latać przy hamowaniu, zakrętach, wypadku). Jest jeszcze bagażnik dachowy, ale on na pewno nie udźwignie tobołów związanych z trójką dzieci.
Bo jakby się dało wyjąć jedno siedzenie z trzeciego rzędu, było by dość sporo miejsca na bagaż i dałoby się go jakoś zabezpieczyć.
Ale to jest jeszcze sprawa do przemyślenia.
Aha, czy rzeczywiście dci pali 5,5 litra średnio w mieście??? Jeśli tak, to nie wiem czy nie byłby lepszym rozwiązaniem dla mnie niż gaz. Co o tym myślicie?
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-08, 06:32
pawelt napisał/a:
A czemu 7 osobowy? bo w 5 osobowym foteliki dziecięce się cięzko mieszczą, były by na wcisk, jeśłi w ogóle by weszły.
Trzy foteliki w drugim rzędzie nie wejdą. Sprawdzone. My jeździmy w układzie 2x2x2 i jest git. Dla 6 osób jazda jest wygodna, prawie komfortowa, tylko brak bagażnika. W takim układzie szukaj wersji z relingami.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Aha, czy rzeczywiście dci pali 5,5 litra średnio w mieście??? Jeśli tak, to nie wiem czy nie byłby lepszym rozwiązaniem dla mnie niż gaz. Co o tym myślicie?
Dci będzie w zakupie droższy, skalkuluj sobie. Poza tym, dci warto kupować jeśli raczej jeździ się na dłuższych odcinkach i trasach, przy kręceniu się po mieście moim zdaniem lepszy gaz (a nawet benzyna).
Trzy foteliki w drugim rzędzie nie wejdą. Sprawdzone.
Wejdą - też sprawdzone d(;
Tak naprawdę - zależy po prostu od fotelików.
pawelt napisał/a:
w 5 osobowym foteliki dziecięce się cięzko mieszczą, były by na wcisk, jeśłi w ogóle by weszły
Proste: podjedź do salonu Dacii i po prostu sprawdź w demówce.
(Albo zjaw się na jakimś spocie (: ).
pawelt napisał/a:
W voyagerze jest mimo wszystko jeszcze trochę miejsca za trzecim rzędem siedzeń, tutaj widzę, że nie za bardzo
Idealnie nie jest, ale wbrew pozorom całkiem sporo - wystarcza nawet na [długo]weekendowe wyjazdy.
pawelt napisał/a:
Można by oczywiście wymontować część kanapy z drugiego rzędu i w jej miejsce upchać bagaż
.
Szkoda zachodu - to już lepiej bagaże załadować na jedno z siedzeń w trzecim rzędzie, zabezpieczywszy je przed przesuwaniem się taśmami lub czymś podobnym.
(A dziecko w wysokim foteliku jest też nim w końcu częściowo chronione także przed bagażami).
Do wykorzystania jest także przestrzeń na podłodze między wolnym miejscem w trzecim rzędzie, a kanapą drugiego rzędu - wchodzi całkiem spora waliza.
W zależności od wieku dzieci można część pakunków ułożyć też w ogóle na podłodze, bo fotelikowcy siedzą wyżej i bywa tam sporo miejsca.
Brak osobno demontowanych miejsc w trzecim rzędzie to niestety jedna z największych wad MCV-ki (i, co gorsza, nowej lodgy) - a w dodatku, oprócz powyższych sposobów, niewiele z tym samemu można zrobić.
Aczkolwiek:
bebe napisał/a:
epiej kupić od razu 7 os
- w zasadzie to czysta prawda i dobro, ale uwzględniając jeszcze poprzedni akapit można jednak rozważyć kupno 5-os. i przystosowanie pojedynczych foteli z innego auta (np scenica I/II/III).
Gdybym nie zdążył już przerobić swojej 5-os. na niemal-fabryczną 7-os., to tak właśnie bym teraz postąpił...
pawelt napisał/a:
75KM to rzeczywiście może być ciut za mało
Istnieją osoby zadowolone z takiej mocy (zwłaszcza w mieście), ale dla większości, nawet bardzo spokojnie jeżdżących, faktycznie ciut za mało (a już zwłaszcza na trasie i przy 7 os.).
1.6 87 KM jest OK - tym bardziej, że oryginalna wersja 7-os. ma krócej zestopniowane biegi. Choć wtedy minusem jest wyższa hałaśliwość przy prędkościach ekspresowo-autostradowych... (Ale samodzielne / zlecone wyciszania jest za to proste (; ).
A czemu 7 osobowy? bo w 5 osobowym foteliki dziecięce się cięzko mieszczą
Może to nadmiar ostrożności, ale trochę bym się bał wozić dzieci w trzecim rzędzie. Niektórzy kierowcy opanowali do perfekcji hamowanie bez użycia hamulców...
podzielam obawę ale jeżeli trzeba zamontować trzy foteliki (albo i więcej - wszak m.in. po to kupuje się wersję siedmioosobową) a w drugim rzędzie mieszczą się tylko dwa... to nie ma wyboru...
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-05-08, 12:42
Marmach napisał/a:
pawelt napisał/a:
A czemu 7 osobowy? bo w 5 osobowym foteliki dziecięce się cięzko mieszczą
Może to nadmiar ostrożności, ale trochę bym się bał wozić dzieci w trzecim rzędzie. Niektórzy kierowcy opanowali do perfekcji hamowanie bez użycia hamulców...
Żaden nadmiar, dzieci wożę zawsze na środku, dorośli idą do bagażnika:)
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 13:19
Kiedy mam do przewiezienia tylko swoje jedno, prywatne dziecko, to oczywiście jeździ w drugim rzędzie. :) Kiedy pożyczam dzieci znajomych, to robi się problem, bo z przyczyn dla mnie niejasnych dzieci uwielbiają jeździć w bagażniku i o miejsca tamże jest zawsze wojna. :O
Fajnie by było, gdybyś miał już docelowe foteliki - wtedy wystarczy wpaść do salonu/na spot i sprawa byłaby jasna.
Ja miałem bardzo duże wątpliwości odnośnie konfiguracji fotelik + 2 dorosłe osoby w drugim rzędzie, bo kiedy jeździłem w 3 osoby na tylnej kanapie w autach teoretycznie dużo większych od MCVki i praktycznie dużo wyższej klasy, nieodmiennie był dramat ludzki, siadanie na zakładkę i trącanie się łokciami przez całą drogę. ;) Raz na próbę w drugim rzędzie usadzili się Majka w foteliku i para moich znajomych (fakt, że raczej nie roztytych :> ) i wszyscy twierdzili, że jest im całkiem wygodnie.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-08, 16:05
pawelt napisał/a:
Aha, czy rzeczywiście dci pali 5,5 litra średnio w mieście??? Jeśli tak, to nie wiem czy nie byłby lepszym rozwiązaniem dla mnie niż gaz. Co o tym myślicie?
Jest możliwe ja w cyklu mieszanym miałem średnie z 54000 km 4,6-4,8 l. zimą i 4.3-4,5 latem, średnio wyszło 4,5 l z całego tego przebiegu na taxi.
Spalanie bardzo zależy od kierowcy aczkolwiek spalanie mojej dacii była rewelacyjne jak na gabaryty i 7-osobowe auto.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-08, 21:50
pawelt napisał/a:
Aha, czy rzeczywiście dci pali 5,5 litra średnio w mieście??? Jeśli tak, to nie wiem czy nie byłby lepszym rozwiązaniem dla mnie niż gaz. Co o tym myślicie?
Marka: na razie brak
Model: brak
Silnik: brak
Dołączył: 07 Maj 2012 Posty: 3 Skąd: warszawa
Wysłany: 2012-05-09, 06:17
Marmach napisał/a:
pawelt napisał/a:
A czemu 7 osobowy? bo w 5 osobowym foteliki dziecięce się cięzko mieszczą
Może to nadmiar ostrożności, ale trochę bym się bał wozić dzieci w trzecim rzędzie. Niektórzy kierowcy opanowali do perfekcji hamowanie bez użycia hamulców...
Czy ja wiem czy aż tak bardzo niebezpieczne? Wydaje mi się, że znacznie niebezpieczniej jest wozić 3 foteliki lub w ogóle trzy osoby w drugim rzędzie. Zderzenia boczne są bardzo niebezpieczne, nie wiem czy nie bardziej niż uderzenia z przodu (muszą być poduszki!) i z tyłu. Uderzenia z tyłu to przeważnie stłuczki z niewielką prędkością. Zdarzają się oczywiście sytuacje, gdy ktoś wjedzie w pełnym pędzie lub tirem się wbije, ale to na prawdę rzadkość. Poza tym dziecko jest przecież w dodatkowym foteliku, a one na prawdę nieźle chronią dzieciaki.
Ewentualnie mogła by żona iść na trzeci rząd, a jeden fotelik do przodu koło kierowcy, ale jakoś tak dziwnie, no chyba że sama by chciała :)
W trzecim rzędzie na prawdę jest fajnie, nie dziwię się dzieciakom, że tam wolą, ma się taki swój kącik, szczególnie z przyciemnianymi szybami :)
Tak więc dla mnie naturalnym ułożeniem byłoby 2/2/1, gdzie dzieciaki są w 2 i 3 rzędzie.
Oczywiście konfiguracja 2/3 odpada. Jest to powodem dlaczego w ogóle tutaj jestem :)
Dacia logan MCV to jedyny teraz samochód w miarę tani, mały i ekonomiczny z 7 miejscami. Inne marki mają większe droższe vany o dużym spalaniu i gabaretach, do tego cena...
vulcanor napisał/a:
pawelt napisał/a:
Aha, czy rzeczywiście dci pali 5,5 litra średnio w mieście??? Jeśli tak, to nie wiem czy nie byłby lepszym rozwiązaniem dla mnie niż gaz. Co o tym myślicie?
Jest możliwe ja w cyklu mieszanym miałem średnie z 54000 km 4,6-4,8 l. zimą i 4.3-4,5 latem, średnio wyszło 4,5 l z całego tego przebiegu na taxi.
Spalanie bardzo zależy od kierowcy aczkolwiek spalanie mojej dacii była rewelacyjne jak na gabaryty i 7-osobowe auto.
No wynik niezły, ale mnie przekonuje tylko rzeczywiste spalanie liczone na podstawie tankowań np w motostat. Nie za bardzo wierzę komputerom liczącym spalanie, ani subiektywnym ocenom, bo zazwyczaj są one mocno zaniżone :). Na motostat jEst tak kilka daci logan mcv dci i rzeczywiście mają takie spalanie w mieście, dlatego zaczynam rozważać też dci, skoro gazu pali 9-10l. Obecnie mój samochód pali średniorocznie 8l benzyny i to jest dla mnie granica. Powyżej musiałbym się przesiąść do komunikacji miejskiej, żeby do pracy się dostać :(. A świadomość dojazdu do pracy samochodem poprawia mi zawsze humor z rana :)
Coś mało ogłoszeń jest na rynku, chyba ludzie nie chcą się zbytnio pozbywać jeszcze tych samochodów. Widocznie dobre są ;) ewentualnie jeszcze są na gwarancji - 5 letniej o ile dobrze kojarzę?
jeszcze są na gwarancji - 5 letniej o ile dobrze kojarzę?
Fabryczna: 3 lata mechaniczna z granicą 100 tys. km, 2 na lakier, 6 antykorozyjna - z możliwością przedłużenia tej pierwszej, za mniej lub bardziej drobną opłatą, do właśnie 5 lat (tzw. "Formuła Non Stop" - wynalazek ASO Renault).
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-09, 08:13
Ja na baku rekordowo zrobiłem ponad 1300km , ale na każdym pełnym baku spokojnie przejeżdżałem ponad 1000km i było to spalanie rzeczywiste , mam wszystkie kwity ze stacji , u mnie komputer pokazywał rzeczywiste praktycznie spalanie z dokładnością do 0.1 l, może dlatego że nigdy go nie resetowałem tylko sam się automatycznie resetował po każdych 10 tys.km.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum