Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 10:09 Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa w moim Loganie. W instrukcji serwisowej jest wszystko w miarę przejrzyście opisane. Mam jednak wątpliwości co ostatniej czynności, a mianowicie odpowietrzenie układu paliwowego. Wiem, że w dieslu służy do tego specjalna pompka-gruszka w komorze silnika. Domyślam się, że mam ją pompować, tylko nie wiem do jakiego momentu. Skąd będę wiedział, że już się wszystko odpowietrzyło jak należy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?
Wysłany: 2012-05-16, 12:00 Re: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
petek napisał/a:
Przymierzam się do samodzielnej wymiany filtra paliwa w moim Loganie. W instrukcji serwisowej jest wszystko w miarę przejrzyście opisane. Mam jednak wątpliwości co ostatniej czynności, a mianowicie odpowietrzenie układu paliwowego. Wiem, że w dieslu służy do tego specjalna pompka-gruszka w komorze silnika. Domyślam się, że mam ją pompować, tylko nie wiem do jakiego momentu. Skąd będę wiedział, że już się wszystko odpowietrzyło jak należy? Ma ktoś z Was jakieś doświadczenia w tym temacie?
Trzeba pamiętać aby nowy filtr zalać paliwem przed założeniem, wtedy wystarczy kilka razy ścisnąć "gruszkę" i będzie ok.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-16, 15:44 Re: Odpowietrzanie układu paliwowego w dieslu
wojtus napisał/a:
Trzeba pamiętać aby nowy filtr zalać paliwem przed założeniem, wtedy wystarczy kilka razy ścisnąć "gruszkę" i będzie ok.
A jak się nie zaleje to więcej razy trzeba tę gruchę pompować? Skąd będę wiedział, że już wystarczy?
Moje pytanie wynika z analizy przypadku z tego forum, gdzie w ASO wymieniono filtr paliwa i dobrze nie odpowietrzono układu. Podobno przez to musiano wymieniać wtryski i inne elementy.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-05-16, 17:46
petek napisał/a:
Ale skąd będę wiedział, że są pełne wężyki i które to wężyki? Te od gruchy są czarne i nieprzezroczyste chyba.
\
Są przezroczyste bynajmniej u mnie w mcv z 2010 roku były bo grucha by sensu nie miała tylko one są w takim czarnym oplocie ale można zajrzeć odciągając trochę ten oplot na końcach przewodów.
jeśli jest tak jak w kosiarkach to po prostu zauważysz że grucha na początku jest pusta (będzie stawiała mały opór przy ściskaniu), a jak się wypełni będzie twardsza - jak już będzie twardsza to ze raz bym ścisnął i powinno być ok ;)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-16, 18:56
a to nad pompą paliwa to odpowietrznik zawsze odkręca sie odpowietrznik i wtedy pompuje ręcznie żeby powietrze gdzie miało wyjść bo zapowietrzona pompa może się zatrzeć tak samo jak i wtryski
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-05-16, 18:59, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-05-16, 20:07
petek napisał/a:
Lukas to Twoje zdjęcie dotyczy 1,5 dCi? W którym miejscu są te elementy - odpowietrznik?
zdjęcie nie moje ale taki odpowietrznik jest nad pompą paliwową (nad alternatorem) zrzuć tą górna osłonę silnika to wtedy dobrze widać odpowietrznik jest za pompą paliwa czyli odpowietrzamy nim całą pompę
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Robi się to tak
Pompka bez paliwa chodzi lekko czuć , że nic tam nie ma.
Jak podciągniesz paliwo robi się twarda.
Nie da się tego przeoczyć
a powietrze gdzie wychodzi??
Raz skoczyło mi się paliwo , auto stanęło.
Dolałem z kanistra , zgodnie z instrukcją dołączoną do auta ściskałem pompkę , aż zrobiła się twarda - następnie odpaliłem auto.
100% sprawdzone.
Zdarzyło mi się odpowietrzać układ chłodzenia w Fiacie i tam to faktycznie odkręca się korek, bo to układ zamknięty. W układzie paliwowym chyba się tak nie robi , bo było by to w instrukcji.
Układ paliwowy też w zasadzie jest zamknięty, ale nie ma odpowietrznika przy gruszce, bo ewentualne zapowietrzenie zostanie usunięte po prostu do... baku.
Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1,5 dci 68 KM Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Wrz 2007 Posty: 250 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-19, 07:36
No dobra, to teraz trochę z innej beczki. W manualu jest napisane, że przy wymianie fitra paliwa stosuje się specjalne jednorazowe zatyczki do przewodów. Zakłada się je na przewody paliwowe po odkręceniu filtra. W warunkach domowych oczywiście czymś takim nie dysponuję. Kombinuję tak - będę odkręcał po jednym przewodzie od razu dokręcając go do nowego filtra w to samo miejsce. W ten sposób chyba nie powinno się nic dostać do układu paliwowego. A może radzicie jakoś inaczej?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum