Czy chodzi o samo oparcie?
Jeżeli tak to drobny ledwo zauważalny ruch może występować a spowodowany jest prawdopodobnie skokiem zębów w pokrętle.
Jednakże większe "bujanie" wyraźnie odczuwalne to raczej wada.
Podpytaj w serwisie i napisz co oni na to.
_________________ Bądź ostrożny na drodze. Szanuj życie swoje i innych.
po przeczytaniu opinii kolegów o bujanym fotelu w Dusterze raz jeszcze sprawdziłem "dogłębnie" czy u mnie też ten problem występuję czy tylko wydawało mi się, że go nie ma... przetestowałem fotel na różne możliwe sposoby i ani drgnie...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-01, 20:26
coś mi się zdaje,że ciutkę zaczyna u mnie poskrzypywać - ale robi to na tyle elegancko i dyskretnie, że traktuję to jako próbę nawiązania rozmowy
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-01, 20:26, w całości zmieniany 2 razy
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
95 kg, 198 cm, dopiero przekroczyłem 2tys. km przebiegu i nic, a od zawsze mam tendencje do "wskakiwania/rzucania się do auta" . Może mnie się jakiś nieśmiały milczek trafił i za krótko się znamy, żeby nawiązać rozmowę??
_________________ Były: Polonez Atu plus 1,6 gsi, Skoda Felicja HB 1,3 glx, fiat uno 0,9....
Ostatnio zmieniony przez Domel2250 2012-06-02, 11:30, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-08, 23:45
Odświeżam temat. ASO na gwarancji wymieniło mi stelaż fotela kierowcy, stelaż oparcia fotela kierowcy, prowadnice fotela kierowcy. Ponadto stelaż oparcia fotela pasażera. Nawet ładnie całość zmontowali, lepiej napięli tapicerkę. Niestety fotel kierowcy się wciąż trochę buja. Mam na myśli samo siedzisko. Znacznie mniej ale jednak. Zgłosiłem natychmiast swoje wątpliwości. Pracownik ASO przekonywał mnie, ze w każdej daci się troszkę buja, nawet cyt: " w o trzy klasy wyższym modelu renault megane" też. Jakoś nie jest to aż tak odczuwalne. Podejrzewam, że problem z fotelem kierowcy polega na jego regulacji góra - dól. W pozycji niskiej mniej się chybocze, na górze bardziej. Dlatego też fotel pasażera pozbawiony tej regulacji jest stabilniejszy. Słowem - ASO twierdzi, że zrobiło co mogło - ciężko się z nimi nie zgodzić, zaś TTTM. Choć jak będę miał okazję spotkać kogoś z Sandero/Logan I gen. nie omieszkam dalej zgłębić tematu i sprawdzić, jak jest u nich.
U mnie podobne objawy nasiliły się po mocnym wjechaniu mi w kuper, przy czym też są różne w zależności od temperatury. Dodatkowo środek oparcia od tego czasu ma pewną bezwładność, którą odczuwa się na plecach podczas hamowania. Niestety u Przyguckich nic z tym nie zrobili i w końcu dla spokoju ducha przyzwyczaiłem się do tego.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-10, 20:52
Ja ważę ok 85 kg w porywach 90 kg, więc nie jakoś dużo bardzo. Drążę temat dalej. Może ktoś posiada rysunek techniczny obrazujący budowę foteli daci sandero 2009 r ? Bez elementow tapicerki/gąbek. Będę wdzięczny. Chciałem się dokładnie przyjrzeć co ASO mi wymieniło. Mam napisane: "Wymiana szyn i stelaża fotel kierowcy, wymiana stelaża oparcia fotela pasażera"
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2014-05-10, 20:55, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 08:49
Dzięki Laisar
Sam nie wiem co mam począć. Wygląda, że ASO wymieniło mi same szyny fotela oraz szynę przymocowaną do podłogi, po której ten fotel przesuwa się. Pozostałe elementy, które są widoczne bez rozbierania tapicerki - czyli oznaczony cyfrą 1 - nazwę go stelażem siedziska z elementami reg. wysokości jest stary. Nie chciałbym by okazało się, że zakwalifikowano do wymiany jedno a nie zrobino tego w komplecie. Nie widzę opracia bo jest pod tapicerką. Znanazłem kawałek metalowego oczka, używanego do fabrycznego montażu. Poza tym odnoszę wrażenie, że tapicerka jest innaczej ( mocniej ) naciągnięta na oparciu. Więc coś zrobili ale spodziewałem się, że będę miał właściwie cały nowy szkielet fotela kierowcy - tu widać jakieś kompromisy w podjętej naprawie. Poza tym szczerze chciano mnie przekonać, że fotele w daciach sie bujają i tak jest.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4272 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-11, 21:42
Widać gołym okiem, nowe, czyste, czarne, pachnące nowością elementy. Tylko nie mam pomysłu jak zweryfikować oparcia foteli , które są schowane pod tapicerką.
Fotel w mojej Dacia Lodgy też się buja - a tak dokładniej to oparcie fotela kierowcy.
Najlepiej to czuć podczas hamowania kiedy auto się zatrzyma jest taki właśnie efekt kiedy bezwładnościowo ciało wraca do pozycji pionowej.
Szukając plusów to przynajmniej wiem kiedy skończyłem hamować...
Podejrzewam że jest to pokłosie zupełnie niedopracowanego systemu regulacji wysokości siedziska kierowcy.
A tak na poważnie to zgłaszam to w ASO - najwyżej mi powiedzą że TTTM.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum