Wysłany: 2012-06-10, 20:45 Jaki wybrać silnik w Daci Sandero stepway 2?? pomocy
Witam wszystkich użytkowników Daci. Przemierzam się do zakupu Daci Sandero Stepway 2 tylko mam dylemat jaki wybrać silnik Diesel czy Benzyna. Boję się tych nowych disli gdyż mają one filtr cząstek stałych, jak to jest rozwiązane w 1.5 Dci czy macie jakies problemy z tymi filtrami, bo każdy pluje na filtry. A z kolei benzyna ile to pali ?, czy jest glośnym silnikiem. Proszę pomocy bo auto jest ładne i na moją kieszeń. Z tego co wiem kiedyś silniki 1.5 dci konstrukcji renault to była pomyłka, nie wiem jak jest teraz. Jestem ciekaw co będzie się działo z tymi silnikami po 100000km.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-06-10, 20:50
Radzę, abyś się najpierw zastanowił do czego potrzebujesz samochodu. Jeśli nie potrzebujesz dużego momentu obrotowego, lepszych właściwości terenowych, jeśli nie masz bardzo dużych przebiegów to diesel nie jest dla ciebie potrzebny. Lepszy będzie benzyniak + LPG. A jeśli będziesz robił bardzo małe przebiegi to benzyna bez LPG.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-10, 20:52
Silnik 1.5 dci ma/miał kilkadziesiąt wariantów różniących się : osprzętem, mocą, turbiną, awaryjnością i światopoglądem konstruktorów Filtr cząstek stałych - laisar kiedyś wspominał, że obecne generacje mają inną formę (wtryskiwacz paliwa za katalizatorem podwyższający temperaturę spalania czy jakoś tak, ogólnie bezproblemowe rozwiązanie).
Kwestia przebiegów, ceny itp --> argumenty są tak oczywiste że nie wypada wspominać, napiszę tylko że za cenę diesla możesz mieć benzyniaka z LPG.
Powodzenia w wyborze
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-10, 22:39
Skoro zalozyles, ze 1.5 dci to pomylka to zostaje do wyboru paliwozerny sprawdzony 1.6 MPI 8V. Ew. plus LPG jesli dluzsze przebiegi. Ja bym jednak doradzil te "pomylke" 1.5 dci, szczegolnie, ze 90 KM i 200 NM na niewielkie Sandero bedzie w sam raz parametry trakcyjne/spalanie.
Słuchaj - to ile samochód pali zależy od całej gamy czynników.
Ja w zależności od trasy spalam ok. 7l LPG (jak jadę w Świętokrzyskie z Dąbrowy), ok 8l Dąbrowa G. - Olkusz - Kraków, a w ten weekend... 900km ze średnią ~11l/100 (autostrada Kraków - Wrocław (~150licznikowego, a mam ten mniejszy silnik - 1.4MPI więc średnia na poziomie 100km/h+ nie jest jego żywiołem)). Jak wjedziesz do miasta i stoisz wiecznie w korkach to wersja autostradowa.
ON przynajmniej 2x droższy od LPG, stąd śmiem twierdzić że LPG jest tańszym rozwiązaniem (precz ze stereotypami o problemach - po prostu trochę częstszy serwis i tyle).
Jak masz kasę to bierz diesla.
Zero problemów z filtrem cząstek nawet nie wiem kiedy się regeneruje.
Sam robię małe odcinki po kilka km. i wszystko gra.
Jak wyskoczę w trasę to miło ciągnie i mało spala około 5-5.5 l.
Z LPG zawsze będą problemy to zawory wypalone, wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Zawsze musisz i tak pojeździć trochę na benzynie bo inaczej głupieje komputer i zatykają się wtryski.
Moja ma 65kkm na gazie i kilka pierdół (czyli regulacja zaworów, częstsza wymiana świec i kabli) i nie ma ŻADNYCH problemów. filtr cząstek stałych to nie jedyny element dlaczego diesel jest droższy w utrzymaniu... warto pamiętać o turbinie (no chyba że lubimy zostawiać za sobą smugę czarnego dymu) i zimą spalania też nie są raczej takie słodkie na krótkich odcinkach (bo raczej większość użytkowników narzeka że dłuuugo się nagrzewają)
I tak jest to dyskusja bez większego celu, bo wszystko zależy od preferencji użytkownika końcowego - nie ma uniwersalnych samochodów (ostatnim takim był pewien Fiat 126p)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-06-11, 15:26, w całości zmieniany 2 razy
Sam sobie odpowiedziałeś "regularne serwisowania" czyli co ile? 1, 2, 3 razy w roku. Na pewno jedna regulacja w zimie i w lecia bo LPG się inaczej zachowuje. Pytanie czy ktoś na czas pojedzie do serwisu. LPG to kolejna niezależna instalacja do utrzymania. Okazuje się że przy średniej jeździe to co zaoszczędzisz na gazie wydajesz na przegląd, legalizacje i wymiany związane z LPG. Nie każdy też wyczuwa że coś jest nie tak z LPG i jeździ aż coś walnie poważniejszego. LPG jest dla ludzi, którzy czują trochę mechanikę pojazdów.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-11, 15:41
lep, jedno proste pytanie: miałeś kiedyś samochód z LPG? Jeśli tak - ile km na LPG zrobiłeś?
lep napisał/a:
Sam sobie odpowiedziałeś "regularne serwisowania" czyli co ile? 1, 2, 3 razy w roku.
To - jak wiele innych czynności w aucie - jest uzależnione od przebiegów, nie od czasu. Co 15 000km, przegląd u autoryzowanego montera Landi Renzo to 80zł
lep napisał/a:
Okazuje się że przy średniej jeździe to co zaoszczędzisz na gazie wydajesz na przegląd, legalizacje i wymiany związane z LPG. Nie każdy też wyczuwa że coś jest nie tak z LPG i jeździ aż coś walnie poważniejszego. LPG jest dla ludzi, którzy czują trochę mechanikę pojazdów.
Argumenty typu "u cioci na imieninach wujek powiedział".
Na LPG zrobiłem około 70k i gdyby nie to że sam podłączałem się do kompa to musiał bym jeździć do panów "gazowników" .
Tak jak już było wspomniane dyskusja na ten temat nie ma sensu. Jedynie człowiek, który ma dokonać wyboru musi dostać pewne informacje wynikające z osobistych doświadczeń innych ludzi i ja opisałem swoje. A znam też podobne opinie.
Co do turbiny w dieslu to nie jest to taki słaby element jak wszyscy straszą. Wynika to raczej z faktu że większość diesli to te z ogromnym przebiegiem sprowadzane z zachodu i tam turbina ma prawo niedomagać.
Natomiast nówka dci to nie jest jakiś tam szajs przeznaczony na 100k przebiegu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-11, 16:00
Ja zrobiłem na LPG ok. 130-140kkm, kompletnie nic związanego z LPG nie robiłem we własnym zakresie. MImo to, wg skrupulatnych wyliczeń kwota zaoszczędzona z tego tytułu to 57% ceny obecnego auta (w chwili kupna w 2009, obecnie te auta są zdecydowanie tańsze).
Warto dodać, że LPG oferowane przez Dacię to Landi Renzo Omegas - naprawdę dobra instalacja,wystarczy poczytać opinie np. na gazeo.pl
Najlepiej przejechać sie benzyna jak i dieslem . Mialem kilka LPG i praktycznie z kazdym były problemy. Również jazda dieslem bardziej przypadła mi do gustu. różnica w zakupie LPG i dci jest niewielka. Spalanie w moim przypadku to 4-5l przy normalnej jeździe nie żadnej eko.
Każde rozwiazanie ma swoje plusy jak i minusy a wybór należy do Ciebie
Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE Pomógł: 11 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Posty: 2127 Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-11, 19:29
Znam dwie meganki z 1.5 dci, które przeleciały 200 i 300 tys. km bez żadnych problemów. Inna rzecz, że obie były i są nadal serwisowane w ASO bez żadnych oszczędności-podatnik płaci;) Oba wozy bez fap. W sumie to bardzo dobry silnik. Jak masz szczęście. Bo jak masz pecha to...bardzo niedobry.
_________________ MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-12, 17:58
jeśli jeden z poniższych warunków (lub więcej) jest spełniony:
-parkujesz często auto "pod chmurą" - również zimą
-jeździsz głównie po mieście i okolicy
-poza tobą auta używać będzie więcej kierowców(żona, dzieciaki, rodzice itp)
-dziennie przejeżdżasz mniej niż 20 km w międzyczasie robiąc kilka przystanków
-rocznie jeździsz mniej niż 10-12 tys km
-zależy ci na nieskomplikowanym i tanim serwisie w okresie gwarancji
-oraz na łatwym i tanim usuwaniu ewentualnych usterek po gwarancji
bierz benzynę
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-12, 19:24, w całości zmieniany 4 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum