Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki wybrać silnik w Daci Sandero stepway 2?? pomocy
Autor Wiadomość
Jedrek 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6 MPI 1.5dci
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 2
Skąd: Białystok
  Wysłany: 2012-06-10, 20:45   Jaki wybrać silnik w Daci Sandero stepway 2?? pomocy

Witam wszystkich użytkowników Daci. Przemierzam się do zakupu Daci Sandero Stepway 2 tylko mam dylemat jaki wybrać silnik Diesel czy Benzyna. Boję się tych nowych disli gdyż mają one filtr cząstek stałych, jak to jest rozwiązane w 1.5 Dci czy macie jakies problemy z tymi filtrami, bo każdy pluje na filtry. A z kolei benzyna ile to pali ?, czy jest glośnym silnikiem. Proszę pomocy bo auto jest ładne i na moją kieszeń. Z tego co wiem kiedyś silniki 1.5 dci konstrukcji renault to była pomyłka, nie wiem jak jest teraz. Jestem ciekaw co będzie się działo z tymi silnikami po 100000km.
 
ajax 



Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 912
Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2012-06-10, 20:50   

Radzę, abyś się najpierw zastanowił do czego potrzebujesz samochodu. Jeśli nie potrzebujesz dużego momentu obrotowego, lepszych właściwości terenowych, jeśli nie masz bardzo dużych przebiegów to diesel nie jest dla ciebie potrzebny. Lepszy będzie benzyniak + LPG. A jeśli będziesz robił bardzo małe przebiegi to benzyna bez LPG.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-10, 20:52   

Silnik 1.5 dci ma/miał kilkadziesiąt wariantów różniących się : osprzętem, mocą, turbiną, awaryjnością i światopoglądem konstruktorów :mrgreen: Filtr cząstek stałych - laisar kiedyś wspominał, że obecne generacje mają inną formę (wtryskiwacz paliwa za katalizatorem podwyższający temperaturę spalania czy jakoś tak, ogólnie bezproblemowe rozwiązanie).
Kwestia przebiegów, ceny itp --> argumenty są tak oczywiste że nie wypada wspominać, napiszę tylko że za cenę diesla możesz mieć benzyniaka z LPG.
Powodzenia w wyborze ;-)
 
Jedrek 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1.6 MPI 1.5dci
Dołączył: 10 Cze 2012
Posty: 2
Skąd: Białystok
Wysłany: 2012-06-10, 21:18   

A jakie spalanie ma w benzynie 1.6 MPI cykl miejski i trasa??
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-10, 21:52   

Jedrek, ile km rocznie robisz??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-10, 22:39   

Skoro zalozyles, ze 1.5 dci to pomylka to zostaje do wyboru paliwozerny sprawdzony 1.6 MPI 8V. Ew. plus LPG jesli dluzsze przebiegi. Ja bym jednak doradzil te "pomylke" 1.5 dci, szczegolnie, ze 90 KM i 200 NM na niewielkie Sandero bedzie w sam raz parametry trakcyjne/spalanie.
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-11, 07:51   

Tak jak Lukas87 pyta, do małych/krótkich przebiegów nie warto brać diesla.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-06-11, 10:10   

Słuchaj - to ile samochód pali zależy od całej gamy czynników.
Ja w zależności od trasy spalam ok. 7l LPG (jak jadę w Świętokrzyskie z Dąbrowy), ok 8l Dąbrowa G. - Olkusz - Kraków, a w ten weekend... 900km ze średnią ~11l/100 (autostrada Kraków - Wrocław (~150licznikowego, a mam ten mniejszy silnik - 1.4MPI więc średnia na poziomie 100km/h+ nie jest jego żywiołem)). Jak wjedziesz do miasta i stoisz wiecznie w korkach to wersja autostradowa.

ON przynajmniej 2x droższy od LPG, stąd śmiem twierdzić że LPG jest tańszym rozwiązaniem (precz ze stereotypami o problemach - po prostu trochę częstszy serwis i tyle).
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-06-11, 15:19   

Jak masz kasę to bierz diesla.
Zero problemów z filtrem cząstek nawet nie wiem kiedy się regeneruje.
Sam robię małe odcinki po kilka km. i wszystko gra.
Jak wyskoczę w trasę to miło ciągnie i mało spala około 5-5.5 l.
Z LPG zawsze będą problemy to zawory wypalone, wydmuchana uszczelka pod głowicą.
Zawsze musisz i tak pojeździć trochę na benzynie bo inaczej głupieje komputer i zatykają się wtryski.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-11, 15:21   

lep napisał/a:
Z LPG zawsze będą problemy to zawory wypalone, wydmuchana uszczelka pod głowicą.

Bzdura. Regularnie serwisowana instalacja LPG nie stwarza żadnych problemów.
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2012-06-11, 15:23   

Cytat:
bo inaczej głupieje komputer

Możesz rozwinąć? U mnie nic nie głupieje...

Moja ma 65kkm na gazie i kilka pierdół (czyli regulacja zaworów, częstsza wymiana świec i kabli) i nie ma ŻADNYCH problemów. filtr cząstek stałych to nie jedyny element dlaczego diesel jest droższy w utrzymaniu... warto pamiętać o turbinie (no chyba że lubimy zostawiać za sobą smugę czarnego dymu) i zimą spalania też nie są raczej takie słodkie na krótkich odcinkach (bo raczej większość użytkowników narzeka że dłuuugo się nagrzewają)

I tak jest to dyskusja bez większego celu, bo wszystko zależy od preferencji użytkownika końcowego - nie ma uniwersalnych samochodów (ostatnim takim był pewien Fiat 126p)
Ostatnio zmieniony przez czaju 2012-06-11, 15:26, w całości zmieniany 2 razy  
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-06-11, 15:27   

Sam sobie odpowiedziałeś "regularne serwisowania" czyli co ile? 1, 2, 3 razy w roku. Na pewno jedna regulacja w zimie i w lecia bo LPG się inaczej zachowuje. Pytanie czy ktoś na czas pojedzie do serwisu. LPG to kolejna niezależna instalacja do utrzymania. Okazuje się że przy średniej jeździe to co zaoszczędzisz na gazie wydajesz na przegląd, legalizacje i wymiany związane z LPG. Nie każdy też wyczuwa że coś jest nie tak z LPG i jeździ aż coś walnie poważniejszego. LPG jest dla ludzi, którzy czują trochę mechanikę pojazdów.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-11, 15:41   

lep, jedno proste pytanie: miałeś kiedyś samochód z LPG? Jeśli tak - ile km na LPG zrobiłeś?

lep napisał/a:
Sam sobie odpowiedziałeś "regularne serwisowania" czyli co ile? 1, 2, 3 razy w roku.

To - jak wiele innych czynności w aucie - jest uzależnione od przebiegów, nie od czasu. Co 15 000km, przegląd u autoryzowanego montera Landi Renzo to 80zł

lep napisał/a:
Okazuje się że przy średniej jeździe to co zaoszczędzisz na gazie wydajesz na przegląd, legalizacje i wymiany związane z LPG. Nie każdy też wyczuwa że coś jest nie tak z LPG i jeździ aż coś walnie poważniejszego. LPG jest dla ludzi, którzy czują trochę mechanikę pojazdów.

Argumenty typu "u cioci na imieninach wujek powiedział".
 
lep 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 90 FAP
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 89
Skąd: DG
Wysłany: 2012-06-11, 15:52   

Na LPG zrobiłem około 70k i gdyby nie to że sam podłączałem się do kompa to musiał bym jeździć do panów "gazowników" ;-) .
Tak jak już było wspomniane dyskusja na ten temat nie ma sensu. Jedynie człowiek, który ma dokonać wyboru musi dostać pewne informacje wynikające z osobistych doświadczeń innych ludzi i ja opisałem swoje. A znam też podobne opinie.
Co do turbiny w dieslu to nie jest to taki słaby element jak wszyscy straszą. Wynika to raczej z faktu że większość diesli to te z ogromnym przebiegiem sprowadzane z zachodu i tam turbina ma prawo niedomagać.
Natomiast nówka dci to nie jest jakiś tam szajs przeznaczony na 100k przebiegu.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-11, 16:00   

Ja zrobiłem na LPG ok. 130-140kkm, kompletnie nic związanego z LPG nie robiłem we własnym zakresie. MImo to, wg skrupulatnych wyliczeń kwota zaoszczędzona z tego tytułu to 57% ceny obecnego auta (w chwili kupna w 2009, obecnie te auta są zdecydowanie tańsze).
Warto dodać, że LPG oferowane przez Dacię to Landi Renzo Omegas - naprawdę dobra instalacja,wystarczy poczytać opinie np. na gazeo.pl
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-06-11, 16:41   

Bierz diesla, a będziesz miał frajdę z jazdy i przy okzaji będziesz jeździł tanio. Sam tak mam i dobrze mi z tym. :-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-11, 17:01   

Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-06-11, 17:07   

Najlepiej przejechać sie benzyna jak i dieslem . Mialem kilka LPG i praktycznie z kazdym były problemy. Również jazda dieslem bardziej przypadła mi do gustu. różnica w zakupie LPG i dci jest niewielka. Spalanie w moim przypadku to 4-5l przy normalnej jeździe nie żadnej eko.
Każde rozwiazanie ma swoje plusy jak i minusy a wybór należy do Ciebie ;-)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-06-11, 19:29   

Znam dwie meganki z 1.5 dci, które przeleciały 200 i 300 tys. km bez żadnych problemów. Inna rzecz, że obie były i są nadal serwisowane w ASO bez żadnych oszczędności-podatnik płaci;) Oba wozy bez fap. W sumie to bardzo dobry silnik. Jak masz szczęście. Bo jak masz pecha to...bardzo niedobry.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-11, 19:36   

krakry1 napisał/a:
Bierz diesla, a będziesz miał frajdę z jazdy i przy okzaji będziesz jeździł tanio. Sam tak mam i dobrze mi z tym. :-)


jeśli planujesz mieć autko na dłużej bierz diesla tak jak krakry1 pisze fajnie się jeździ bo czuć moc i moment :mrgreen: a w trasie spala tyle co nic ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-12, 12:25   

laisar napisał/a:
Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.

No jak sam wiesz to będzie ciężko bo Stepwaya to raczej nie mają nigdzie w dCI 90 KM do jazd próbnych :-P
 
okey32 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 DCI 90kM
Rocznik: 2012
Wersja: Stepway
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 210
Skąd: Lublin okolice
Wysłany: 2012-06-12, 12:33   

U mnie też nie było Stepwaya w dci ale był Logan ;-)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-12, 12:38   

okey32 napisał/a:
U mnie też nie było Stepwaya w dci ale był Logan ;-)

Ale na pewno tylko dCI 68 lub 75 KM :-D
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-12, 13:11   

Seal napisał/a:
jak sam wiesz to będzie ciężko bo Stepwaya to raczej nie mają nigdzie w dCI 90 KM do jazd próbnych

Po prawdzie to nie wiem - dlaczego mieliby nie mieć?
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-06-12, 17:58   

jeśli jeden z poniższych warunków (lub więcej) jest spełniony:

-parkujesz często auto "pod chmurą" - również zimą
-jeździsz głównie po mieście i okolicy
-poza tobą auta używać będzie więcej kierowców(żona, dzieciaki, rodzice itp)
-dziennie przejeżdżasz mniej niż 20 km w międzyczasie robiąc kilka przystanków
-rocznie jeździsz mniej niż 10-12 tys km
-zależy ci na nieskomplikowanym i tanim serwisie w okresie gwarancji
-oraz na łatwym i tanim usuwaniu ewentualnych usterek po gwarancji

bierz benzynę :-P
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-06-12, 19:24, w całości zmieniany 4 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne