Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jaki wybrać silnik w Daci Sandero stepway 2?? pomocy
Autor Wiadomość
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-06-12, 18:39   

laisar napisał/a:
Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.



Jak się Kolega zapytał to raczej chce posłuchać :)

Benzynę sobie kup kolego, będziesz sobie spokojnie jeździł. Ta wielka przewaga diesli to mitologia jest i takie pitulenie o elastyczności i oszczędności a tak naprawdę to benzynka się ładnie wkręca na wysokie obroty i przy 1.6 to w sandero jest fajna i przyjemna jazda (miałem okazję) a diesla to do dużych przebiegów dla akwizytorów i dojeżdżających do pracy.
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-06-12, 19:08   

tomala72 napisał/a:
... Ta wielka przewaga diesli to mitologia jest i takie pitulenie o elastyczności i oszczędności ...
Pitulenie? Pirdu, pirdu - nie masz pojęcia o tym o czym piszesz. Twój silnik w "elastyczności i oszczędności" (nie mówiąc o nowoczesnych rozwiązaniach) nie umywa do dCi. Jak było żal na diesla trochę więcej kasy - to nie znaczy, że inni nie zechca kupić własnie jego. :evil:
 
esdziewiaty 



Marka: Mercedes-Benz
Model: GLK
Silnik: 220 CDI 4Matic
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 619
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-06-12, 19:18   

Ja osobiście polecam 1.5 dCi. 90 koni jeździło przyzwoicie( oczywiście bez szaleństw) w Megane 3, więc sądzę, że tutaj musi jeździc jeszcze lepiej paląc przy tym jeszcze mniej. Archaiczny benzynowy silnik owszem nie ma skomplikowanej techniki w sobie i to może byc dla wielu zaleta, ale jego spalanie wcale zaletą nie jest.
_________________
Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-12, 21:48   

W pełni popieram silniki 1.5 dCi. 90 są bardzo ekonomiczne ,a zarazem bezawaryjne i w miare elastyczne w pełnym zakresie obrotów. W Dusterze sprawdza sie znakomicie :-D
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 983
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-06-12, 22:30   

Jedrek napisał/a:
Diesel czy Benzyna

Warto przeczytać.
www.motofakty.pl/artykul/diesel-czy-benzyna.html
Jedrek napisał/a:
Jestem ciekaw co będzie się działo z tymi silnikami po 100000km.

Tego to nikt nie wie, wszystko zależy od kierownika.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-13, 11:09   

monopios napisał/a:
www.motofakty.pl/artykul/diesel-czy-benzyna.html


"Ale kto twierdzi, że diesla kupujemy tylko dla oszczędności? Niektórzy kierowcy wybierają go z zupełnie innych powodów. Duży moment obrotowy sprawia, że nowoczesnym dieslem jeździ się bardzo przyjemnie W niektórych przypadkach auto z takim silnikiem jest bardziej dynamiczne niż jego benzynowy odpowiednik, a często jest to najmocniejsza dostępna wersja. Tak więc niektórzy wybierają diesla tylko ze względu na przyjemność jazdy, natomiast już niekoniecznie z powodów ekonomicznych. "

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 11:19   

Kumpel z którym jeżdżę na zmianę do pracy zmienił 6letniego logana 1.4 75KM na sandero 1.5 dci 75KM i różnica w dynamice jest bardzo duża, nie wiem jak w sprincie do setki ale takie nie są zbyt istotne w budżetowym aucie. Natomiast kolosalna różnica jest w wyciszaniu wnętrza, nie wiem czy to różnica diesel/benzyna czy od 2005 coś zmienili po prostu w wygłuszeniu ale przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.

Osobiście sam do końca nie wiem co bym wybrał,po tych 50-60kkm zarówno diesel jak i lpg się zwróci, LPG nawet szybciej.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 983
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2012-06-13, 11:29   

Lukas87, Nie wiem czego ma się tyczyć Twój cytat, który można odczytać jako Twoją wypowiedz. Następnym razem zaznacz że to jest cytat, łatwiej będzie to ogarnąć. ;-)

benny86 napisał/a:
przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.

Przy większych prędkościach, Diesel ma mniejsze obroty silnika, co wpływa na wytwarzanie hałasu.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 11:37   

monopios napisał/a:
Przy większych prędkościach, Diesel ma mniejsze obroty silnika, co wpływa na wytwarzanie hałasu.

"Oczywista oczywistość", dlatego zastanawiałem się czy
benny86 napisał/a:
nie wiem czy to różnica diesel/benzyna czy od 2005 coś zmienili po prostu w wygłuszeniu ale przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.

a sprawa może być jeszcze bardziej złożona - czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-13, 11:58   

benny86 napisał/a:
a sprawa może być jeszcze bardziej złożona - czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?


diesel zawsze głośniejszy gdyż oprócz różnicy w spalaniu mieszanki która się zapala nierównomiernie niż w benzynie od iskry to dochodzą jeszcze stuki wtrysków, pompy
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 12:01   

Tylko że tak jak wspomniałem - w realnych warunkach, w zakresie od 90 do 150km/h diesel jest jednak lata świetlne cichszy. Że ma niższe obroty? No i co, pod tym konkretnym względem jest zdecydowanie lepszy.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-13, 12:12   

Odczycie hałasu jest stricte indywidualne więc lepiej się nie wypowiadać na ten temat.

A tak nawiasem mówiąc to dacie nie są projektowane na 200km/h więc nie ma dużej różnicy w obrotach przy prędkościach rzędu 140km.
W związku z powyższym powyżej 120 spalanie w dieslu też idzie do góry.
U mnie 120-140 w trasie spalanie około 7,5l więc sam porównaj ile MCV-ka w dieslu przy tej prędkości spali.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 12:14   

benny86 napisał/a:
czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?

Nie, teoretycznie diesel jest głośniejszy - ale właśnie dlatego auto z nim lepiej się wycisza, więc w efekcie jest cichszy...

W dodatku cała sytuacja nie jest taka prosta, bo zazwyczaj pracuje jednak z niższymi obrotami do benzyny, a w dodatku sam klang jest po prostu inny w brzmieniu, co może w dużym stopniu zmieniać subiektywny odbiór uciążliwości hałasu (w dowolną stronę, rzecz jasna).


Dlatego jedynym słusznym sposobem wyboru jest samodzielne przetestowanie opcji - cudze opinie mogą służyć jedynie jako wskazówki na co być może warto zwrócić uwagę.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 12:35   

Marek1603 napisał/a:
Odczycie hałasu jest stricte indywidualne więc lepiej się nie wypowiadać na ten temat.

Odczucie jest subiektywne, ale jednak poziom hałasu wyrażony w decybelach można zmierzyć i porównać (choć nie znam danych odnośnie dacii).
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 12:53   

benny86 napisał/a:
poziom hałasu wyrażony w decybelach można zmierzyć i porównać

...Co może być niemal doskonale do niczego nie przydatne biorąc pod uwagę zmienną osobniczo wrażliwość na tonację hałasu - np mojej Pani Żonie przewraca się w bebechach od basów, a mnie cierpnie skóra od piszczenia styropianu, podczas gdy odwrotnie każde z nas zachowuje niezmącony spokój.

Jazda próbna - i wszystko będzie jasne [:
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 13:14   

Zestawiając w Dusterze 1.5 dCi 85KM z 1.6 benzyną, to silnik benzynowy to straszny muł. Moment obrotowy i elastyczność są fantastyczne w dieslach. Ale jakoś takoś na moich trasach nie ma za bardzo kiedy tego wykorzystywać, a dźwięk diesla mi się trochę znudził - stąd teraz mam benzynę, która jak samochód się zatrzyma to się wydaje, że silnik nie pracuje. No i do mułowatości człowiek w ciągu 4 tysięcy kilometrów się przyzwyczaja i już myśli, że tak jest OK (pewnie póki znów do diesla nie wsiądzie).
Podobnie myślałem, że Polonez to strzała i błyskawica, a jak kupiłem Temprę 2.0, pojeździłem nią trochę i potem znów wsiadłem do tegoż Poloneza, to cały czas sprawdzałem, czy przypadkiem ręczny nie jest zaciągnięty. Człowiek do wszystkiego się przyzwyczaja, a diesel nie przeszkadza na krótką metę, ale im dłużej nim jeździłem, tym bardziej klekot mnie drażnił - szczególnie zimą wydawał się głośniejszy.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 14:06   

Lukas87 napisał/a:


"Ale kto twierdzi, że diesla kupujemy tylko dla oszczędności? Niektórzy kierowcy wybierają go z zupełnie innych powodów. Duży moment obrotowy sprawia, że nowoczesnym dieslem jeździ się bardzo przyjemnie W niektórych przypadkach auto z takim silnikiem jest bardziej dynamiczne niż jego benzynowy odpowiednik, a często jest to najmocniejsza dostępna wersja. Tak więc niektórzy wybierają diesla tylko ze względu na przyjemność jazdy, natomiast już niekoniecznie z powodów ekonomicznych. "

Nic dodać nic odjąć. Tym się kierowałem wybierając diesla a nie tam jakąś "ekonomią " :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Seal 2012-06-13, 14:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-06-13, 14:21   

hmmm cena diesla troche zaporowa ale te 90 KM warto. i wyposazenie nawet oki. jest radio ze sterowaniem pod kierownicą między innymi. różni się od mojego i to bardzo
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-06-13, 18:54   

W ramach głośności przytoczę moje obliczenia na podstawie materiałów firmowych:
- benzyna 5ty bieg -> 36,84 x 3,75 = 138 km/h -> 72,7 dB
- olej n. 5ty bieg -> 39,34 x 2,813 = 110 km/h -> 72,6 dB
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2012-06-13, 19:15   

Dacia nie jest stworzona do jazdy po autostradach, brak wyciszenia i skrzynia za krótko zestopniowana, chyba że kupujesz do miasta to ok, diesel do 2-2,5 tys obr jest cichy i do 80-100km/j potem silnik burczy i szum powietrza daj znać do tego słabe wyciszenie i mamy symfonie. Zobacz ofertę na clio bo może się okazać w takiej samej cenie po rabatach i lepszym wyposażeniem.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-06-13, 20:45   

Prezes napisał/a:
Zestawiając w Dusterze 1.5 dCi 85KM z 1.6 benzyną, to silnik benzynowy to straszny muł.

mocno subiektywne wrażenie...
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7498
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-06-13, 21:07   

Powiem tak.

Kiedyś wracając od kumpla z firmy w Zawiercia, ja drakulą kumpel mondeo kombi 130KM, był pod wrażeniem autka bo ledwo nadążył za mną. Słowa jakie wypowiedział to: ładnie musiałem deptać i ledwo cię doganiałem. Więc ta 8-mio zaworówka nie jest taka mułowata i zła pod warunkiem jeżeli wiadomo jak z niej wyciągnąć jej możliwości.
Fakt trzeba deptać i spalanie rośnie ale nie o to chodzi tylko o przyjemność z jazdy, a naprawdę nie ma nic lepszego jak benzyna wkręcająca się na obroty. Najlepiej powyżej 2.0.
Teraz już mi przeszła taka jazda co widać na spalaniu w granicach 6.6l. Po prostu dojechać z punktu A do B bezpiecznie i w miarę szybko.
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2012-06-13, 21:09   

Prezes napisał/a:
diesel nie przeszkadza na krótką metę, ale im dłużej nim jeździłem, tym bardziej klekot mnie drażnił - szczególnie zimą wydawał się głośniejszy.

Jest na to rozwiązanie ;-) Benzyna z turbiną. Jako, że forum Dacii to niech będzie nowy TCE.
Moment jak w klekocie a dźwięk benzyny :mrgreen:
A w temacie, ja bym wybrał Diesla.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-06-13, 21:32   

I ja dodam - bo jeżdżę "benzyną z turbiną", a wkrótce silniki TCe będą i w Daciach (co prawda w tym temacie moje zdanie jest na razie bezsensowne) - nie zamieniłbym się teraz na diesla (a dieslami przejeździłem prawie 200 tys. km). Benzyna górą (przynajmniej dla mnie).
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1700
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-14, 07:49   

Marek1603 napisał/a:
Więc ta 8-mio zaworówka nie jest taka mułowata i zła pod warunkiem jeżeli wiadomo jak z niej wyciągnąć jej możliwości.
W Dusterze jest bardziej ekologiczne 16V.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne