Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-06-12, 18:39
laisar napisał/a:
Nikogo nie słuchaj - tak naprawdę najlepiej zrobić jazdę próbną jednym i drugim silnikiem i wybrać ten, który będzie Ci się bardziej podobał.
Jak się Kolega zapytał to raczej chce posłuchać :)
Benzynę sobie kup kolego, będziesz sobie spokojnie jeździł. Ta wielka przewaga diesli to mitologia jest i takie pitulenie o elastyczności i oszczędności a tak naprawdę to benzynka się ładnie wkręca na wysokie obroty i przy 1.6 to w sandero jest fajna i przyjemna jazda (miałem okazję) a diesla to do dużych przebiegów dla akwizytorów i dojeżdżających do pracy.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-06-12, 19:08
tomala72 napisał/a:
... Ta wielka przewaga diesli to mitologia jest i takie pitulenie o elastyczności i oszczędności ...
Pitulenie? Pirdu, pirdu - nie masz pojęcia o tym o czym piszesz. Twój silnik w "elastyczności i oszczędności" (nie mówiąc o nowoczesnych rozwiązaniach) nie umywa do dCi. Jak było żal na diesla trochę więcej kasy - to nie znaczy, że inni nie zechca kupić własnie jego.
Ja osobiście polecam 1.5 dCi. 90 koni jeździło przyzwoicie( oczywiście bez szaleństw) w Megane 3, więc sądzę, że tutaj musi jeździc jeszcze lepiej paląc przy tym jeszcze mniej. Archaiczny benzynowy silnik owszem nie ma skomplikowanej techniki w sobie i to może byc dla wielu zaleta, ale jego spalanie wcale zaletą nie jest.
_________________ Duster u szczęśliwego nowego nabywcy :)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2012-06-12, 21:48
W pełni popieram silniki 1.5 dCi. 90 są bardzo ekonomiczne ,a zarazem bezawaryjne i w miare elastyczne w pełnym zakresie obrotów. W Dusterze sprawdza sie znakomicie
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-13, 11:09
monopios napisał/a:
www.motofakty.pl/artykul/diesel-czy-benzyna.html
"Ale kto twierdzi, że diesla kupujemy tylko dla oszczędności? Niektórzy kierowcy wybierają go z zupełnie innych powodów. Duży moment obrotowy sprawia, że nowoczesnym dieslem jeździ się bardzo przyjemnie W niektórych przypadkach auto z takim silnikiem jest bardziej dynamiczne niż jego benzynowy odpowiednik, a często jest to najmocniejsza dostępna wersja. Tak więc niektórzy wybierają diesla tylko ze względu na przyjemność jazdy, natomiast już niekoniecznie z powodów ekonomicznych. "
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 11:19
Kumpel z którym jeżdżę na zmianę do pracy zmienił 6letniego logana 1.4 75KM na sandero 1.5 dci 75KM i różnica w dynamice jest bardzo duża, nie wiem jak w sprincie do setki ale takie nie są zbyt istotne w budżetowym aucie. Natomiast kolosalna różnica jest w wyciszaniu wnętrza, nie wiem czy to różnica diesel/benzyna czy od 2005 coś zmienili po prostu w wygłuszeniu ale przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.
Osobiście sam do końca nie wiem co bym wybrał,po tych 50-60kkm zarówno diesel jak i lpg się zwróci, LPG nawet szybciej.
Lukas87, Nie wiem czego ma się tyczyć Twój cytat, który można odczytać jako Twoją wypowiedz. Następnym razem zaznacz że to jest cytat, łatwiej będzie to ogarnąć.
benny86 napisał/a:
przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.
Przy większych prędkościach, Diesel ma mniejsze obroty silnika, co wpływa na wytwarzanie hałasu.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 11:37
monopios napisał/a:
Przy większych prędkościach, Diesel ma mniejsze obroty silnika, co wpływa na wytwarzanie hałasu.
"Oczywista oczywistość", dlatego zastanawiałem się czy
benny86 napisał/a:
nie wiem czy to różnica diesel/benzyna czy od 2005 coś zmienili po prostu w wygłuszeniu ale przy prędkości powyżej 90-100km/h dci jest znacznie cichsze.
a sprawa może być jeszcze bardziej złożona - czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-06-13, 11:58
benny86 napisał/a:
a sprawa może być jeszcze bardziej złożona - czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?
diesel zawsze głośniejszy gdyż oprócz różnicy w spalaniu mieszanki która się zapala nierównomiernie niż w benzynie od iskry to dochodzą jeszcze stuki wtrysków, pompy
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-06-13, 12:01
Tylko że tak jak wspomniałem - w realnych warunkach, w zakresie od 90 do 150km/h diesel jest jednak lata świetlne cichszy. Że ma niższe obroty? No i co, pod tym konkretnym względem jest zdecydowanie lepszy.
Odczycie hałasu jest stricte indywidualne więc lepiej się nie wypowiadać na ten temat.
A tak nawiasem mówiąc to dacie nie są projektowane na 200km/h więc nie ma dużej różnicy w obrotach przy prędkościach rzędu 140km.
W związku z powyższym powyżej 120 spalanie w dieslu też idzie do góry.
U mnie 120-140 w trasie spalanie około 7,5l więc sam porównaj ile MCV-ka w dieslu przy tej prędkości spali.
czy diesel i benzyna, utrzymując te same obroty, emitują ten sam poziom hałasu?
Nie, teoretycznie diesel jest głośniejszy - ale właśnie dlatego auto z nim lepiej się wycisza, więc w efekcie jest cichszy...
W dodatku cała sytuacja nie jest taka prosta, bo zazwyczaj pracuje jednak z niższymi obrotami do benzyny, a w dodatku sam klang jest po prostu inny w brzmieniu, co może w dużym stopniu zmieniać subiektywny odbiór uciążliwości hałasu (w dowolną stronę, rzecz jasna).
Dlatego jedynym słusznym sposobem wyboru jest samodzielne przetestowanie opcji - cudze opinie mogą służyć jedynie jako wskazówki na co być może warto zwrócić uwagę.
poziom hałasu wyrażony w decybelach można zmierzyć i porównać
...Co może być niemal doskonale do niczego nie przydatne biorąc pod uwagę zmienną osobniczo wrażliwość na tonację hałasu - np mojej Pani Żonie przewraca się w bebechach od basów, a mnie cierpnie skóra od piszczenia styropianu, podczas gdy odwrotnie każde z nas zachowuje niezmącony spokój.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 13:14
Zestawiając w Dusterze 1.5 dCi 85KM z 1.6 benzyną, to silnik benzynowy to straszny muł. Moment obrotowy i elastyczność są fantastyczne w dieslach. Ale jakoś takoś na moich trasach nie ma za bardzo kiedy tego wykorzystywać, a dźwięk diesla mi się trochę znudził - stąd teraz mam benzynę, która jak samochód się zatrzyma to się wydaje, że silnik nie pracuje. No i do mułowatości człowiek w ciągu 4 tysięcy kilometrów się przyzwyczaja i już myśli, że tak jest OK (pewnie póki znów do diesla nie wsiądzie).
Podobnie myślałem, że Polonez to strzała i błyskawica, a jak kupiłem Temprę 2.0, pojeździłem nią trochę i potem znów wsiadłem do tegoż Poloneza, to cały czas sprawdzałem, czy przypadkiem ręczny nie jest zaciągnięty. Człowiek do wszystkiego się przyzwyczaja, a diesel nie przeszkadza na krótką metę, ale im dłużej nim jeździłem, tym bardziej klekot mnie drażnił - szczególnie zimą wydawał się głośniejszy.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-06-13, 14:06
Lukas87 napisał/a:
"Ale kto twierdzi, że diesla kupujemy tylko dla oszczędności? Niektórzy kierowcy wybierają go z zupełnie innych powodów. Duży moment obrotowy sprawia, że nowoczesnym dieslem jeździ się bardzo przyjemnie W niektórych przypadkach auto z takim silnikiem jest bardziej dynamiczne niż jego benzynowy odpowiednik, a często jest to najmocniejsza dostępna wersja. Tak więc niektórzy wybierają diesla tylko ze względu na przyjemność jazdy, natomiast już niekoniecznie z powodów ekonomicznych. "
Nic dodać nic odjąć. Tym się kierowałem wybierając diesla a nie tam jakąś "ekonomią "
Ostatnio zmieniony przez Seal 2012-06-13, 14:07, w całości zmieniany 1 raz
hmmm cena diesla troche zaporowa ale te 90 KM warto. i wyposazenie nawet oki. jest radio ze sterowaniem pod kierownicą między innymi. różni się od mojego i to bardzo
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
W ramach głośności przytoczę moje obliczenia na podstawie materiałów firmowych:
- benzyna 5ty bieg -> 36,84 x 3,75 = 138 km/h -> 72,7 dB
- olej n. 5ty bieg -> 39,34 x 2,813 = 110 km/h -> 72,6 dB
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-06-13, 19:15
Dacia nie jest stworzona do jazdy po autostradach, brak wyciszenia i skrzynia za krótko zestopniowana, chyba że kupujesz do miasta to ok, diesel do 2-2,5 tys obr jest cichy i do 80-100km/j potem silnik burczy i szum powietrza daj znać do tego słabe wyciszenie i mamy symfonie. Zobacz ofertę na clio bo może się okazać w takiej samej cenie po rabatach i lepszym wyposażeniem.
Kiedyś wracając od kumpla z firmy w Zawiercia, ja drakulą kumpel mondeo kombi 130KM, był pod wrażeniem autka bo ledwo nadążył za mną. Słowa jakie wypowiedział to: ładnie musiałem deptać i ledwo cię doganiałem. Więc ta 8-mio zaworówka nie jest taka mułowata i zła pod warunkiem jeżeli wiadomo jak z niej wyciągnąć jej możliwości.
Fakt trzeba deptać i spalanie rośnie ale nie o to chodzi tylko o przyjemność z jazdy, a naprawdę nie ma nic lepszego jak benzyna wkręcająca się na obroty. Najlepiej powyżej 2.0.
Teraz już mi przeszła taka jazda co widać na spalaniu w granicach 6.6l. Po prostu dojechać z punktu A do B bezpiecznie i w miarę szybko.
diesel nie przeszkadza na krótką metę, ale im dłużej nim jeździłem, tym bardziej klekot mnie drażnił - szczególnie zimą wydawał się głośniejszy.
Jest na to rozwiązanie Benzyna z turbiną. Jako, że forum Dacii to niech będzie nowy TCE.
Moment jak w klekocie a dźwięk benzyny
A w temacie, ja bym wybrał Diesla.
I ja dodam - bo jeżdżę "benzyną z turbiną", a wkrótce silniki TCe będą i w Daciach (co prawda w tym temacie moje zdanie jest na razie bezsensowne) - nie zamieniłbym się teraz na diesla (a dieslami przejeździłem prawie 200 tys. km). Benzyna górą (przynajmniej dla mnie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum