Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Ceny i zakres przeglądów
Autor Wiadomość
r 


Marka: Logan
Model: Ambiens
Silnik: 1,4
Dołączył: 23 Lis 2007
Posty: 16
Skąd: Podkarpacie
Wysłany: 2008-04-02, 22:05   

Ze wspomaganiem
_________________
05
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-05-26, 10:40   Przegląd po 40 tys. mojego dCi

Jestem po przeglądzie po 40 klockach, wszystko oki, klocki do wymiany/sprawdzenia za kolejne 10 tysięcy (jeżeli wymiana to koszt koło 400zł). Całość zapłaciłem 724zł z groszami. Niestety jakieś drogie te filtry paliwa mają :( . Ścieżka diagnostyczna w normie - ten sam problem lewy przedni amor, jest słabszy - w porównaniu do prawego - różnica była bodajże 9% ale norma super speców w renault to 30% wiec wg nich wszytko jest oki...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-26, 10:52   

No ja mam zamiar jechać jutro albo w środę, ciekawe co mi powiedzą.

Ale najbliższy termin jest w piątek, pewnie będzie z 43000km :-/
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-26, 15:21   

Black Eryk napisał/a:
zapłaciłem 724zł


Może to był jakiś abonament.
Brak środków zmusił mnie do zmierzenia sie z tematem. Koszt całkowity to 240 zł. za tarcze i klocki. (bo klucze już miałem)
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-26, 18:58   

A oni to scieżkę sami z siebie robią czy miałeś jakieś fory lub były naciski :?: :lol:
_________________
GeRRaD
 
ZeneC 



Marka: Renault
Model: Twingo I
Silnik: 1.2
Rocznik: 1997
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 370
Skąd: Celestynów/Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 06:41   Re: Przegląd po 40 tys. mojego dCi

Black Eryk napisał/a:
Niestety jakieś drogie te filtry paliwa mają ...


Ja miałem problem z wymiana filtru paliwa.
Umówiłem się na przegląd główny w serwisie Kiljańczyka w stołecznych Alejach Jerozolimskich trzy tygodnie wcześniej. W trakcie przeglądu głownego okazało się, że nie ma w magazynie takiego filtra. Pytam, dlaczego nie zamówiono wcześniej, skoro konieczność wymiany wynika programowo z harmonogramu serwisowego. W odpowiedzi usłyszałem, że w Daciach z silnikiem diesla montowane są 3 albo i 4 różne rodzaje filtra paliwa. Montowane są jakoś bez konsekwencji, chyba na zasadzie co magazyn dał na taśmę montażowąw danym tygodniu. Jaki jest, nie wynika z numeru nadwozia, trzeba naocznie sprawdzić, co zamontowano. No więc sprawdzono, pobrano 40-procentową zaliczkę i obiecaną zamówić. Miał być za 2-3 dni. Obiecali zadzwonić...
Jako uprzejmy człowiek nie chciałem się im narzucać. Czekałem cierpliwie na telefon dwa... miesiące. Zrobiłem kolejne 10 000 km. Napisałem sążniste pismo, co o takim podejściu sądzę do kierownika serwisu. Reakcja była za pół godziny. Przepraszali, jakiś serwisant tłumaczył się, że to oni czekali na mój telefon itd. Podkreśliłem, że biorąc zaliczkę w gotówce, nie wolno takiego kitu wciskać, bo taka postawa kojarzy mi się raczej jednoznacznie. No dobrze, przeszło mi. Kiedy mogę przyjechać? Choćby jutro. Poprosiłem więc o zapisanie na jutro. Za kilka godzin telefon. Bardzo, bardzo przepraszają, ale muszą przesunąć termin o jeden dzień, bo filtr, który został zamówiony dla mnie został jakiś czas temu sprzedany... Przez chwilę poczułem, że potrafię latać...
Wreszcie się doczekałem, filt wymieniono (robocizna w ramach przeprosin gratis). Zaskoczył mnie koszt filtra. Coś około 140,00 zł. Najdroższy z możliwych, bo był to ten z układem wykrywania wody w paliwie...

Oczywiście za dwa dni zadzwoniła jakaś szczebiotka pytając czy byłem onego dnia w serwisie (!) i poinformowała, że ma do mnie tylko jedno pytanie - czy jestem w pełni zadowolony z obsługi... No jestem jak jasna cholera, aż chce mi się wyć z radości :mrgreen: ...

Kolegom i koleżankom (?) z silnikiem diesla polecam więc przy umawianiu się na przegląd główny podjechanie do serwisu, aby serwis wiedział co siedzi w silniku i odpowiedni filtr miał w magazynie w dniu przeglądu.
_________________

 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-05-27, 17:16   Re: Przegląd po 40 tys. mojego dCi

ZeneC napisał/a:
Coś około 140,00 zł. Najdroższy z możliwych

Pocieszę Was. W Fusionie z silnikiem TDCI filtr paliwa w ASO kosztował 260 zł! Poza serwisem (ale oryginalny fordowski filtr) ja kupiłem za 115 zł!
Widzę, że Wy nie macie namiarów na sklepy z częściami o normalnych, nie ASOwskich cenach. Ja na razie też nie namierzyłem takiego sklepu, ale raczej nic takiego nie istnieje (niestety). U Forda nie było z tym problemów.
Wyobraźcie to sobie, że ceny wszystkich części są przeważnie dwa razy tańsze niż w ASO....
W tym "zagadnieniu" Renault/Dacia robi swoich klientów w konia.
 
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-05-30, 07:49   

No to macie jakieś pogięte ceny tych filtrów.

U mnie na Allegro komplet filtrów (powietrza+paliwa+oleju+przeciwpyłkowy) do Logana 1.4 kosztuje około 60 PLN. Nie są to filtry oryginalne, ale filtry produkowane w Polsce przez Vasco Filters.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-30, 17:33   

Za komplet Filtronu zapłacę pewnie podobne pieniążki. Choć ten do oleju jak sądzę kupię oryginalny (46 pln. - 18% = 37,72 pln. ale jeszcze tylko jutro)
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-07-02, 06:29   

wox napisał/a:
ZeneC napisał/a:
Coś około 140,00 zł. Najdroższy z możliwych

Pocieszę Was. W Fusionie z silnikiem TDCI filtr paliwa w ASO kosztował 260 zł!



Niestety mi powiedzieli że filtry w DCI to koszt od około 150 do około 300zł, a ja płaciłem bodajże 270zł ( ale nie powiem dokładnie bo teraz nie pamiętam ). Co do filtrów to rzeczywiście jakaś żenada - żeby nie było wiadomo jaki filtr - ale na swój nie musiałem czekać gdyż - gdy byłem na przeglądzie po 30 tysiacach - powiedziałem że bede za jakieś 3.5 miesiaca i że proszę o sprawdzenie co będzie do wymiany i jakie części będą potrzebne - oraz zeby sobie wszystko zanotowali - tak że jak się umówię na wizytę - żeby wszystko było w ciagu kilku godzin gotowe - bez żadnych komplikacji i problemów.. I tak się stało - auto przywiozłem o 7:30 a odebrałem o 12 - umyte...owszem ceny przeglądów dci są wyższe - ale jak się chce jechać ekonomicznie to na prawdę czasem zaskakuje mnie swoim pięknym spalaniem.
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-02, 09:03   

Cytat:
150 do około 300zł, a ja płaciłem bodajże 270zł

Po krótkim poszukiwaniu okazuje się, że akurat paliwa potrzebny jest odpowiednik Knecht KL 404/16 (nie żebym znalazł zamiennik ;) kosztujący normalnie we Francji 35€ + 10€ przesyłka, ale dostępny w promocji za 50%...

Czyli jeśli 150zł, to OK, ale przy 300 to już można spróbować zaoszczędzić co najmniej połowę, przywożąc swój.
 
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-07-02, 09:27   

Zamienniki, np:

Filtron
Vasco Filetrs

są o wiele tańsze. Ja za filtr powietrza + filtr oleju dałem około 60 PLN
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-02, 09:44   

Nie znalazłem zamiennika filtra paliwa... <:
 
Szaruś 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 86KM
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 119
Skąd: Budapeszt
Wysłany: 2008-07-02, 11:36   

A, sorrki, byłem nieuważny.

Ja wziąłem zamiennik filtru oleju i powietrza, faktycznie, za filterm paliwa się nie rozglądałem.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-07-03, 10:41   

Jasne że można własny - ale niestety filtry paliwa wg ASO są różne...
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-03, 12:37   

Cytat:
niestety filtry paliwa wg ASO są różne...

No jasne, od razu widać, że fachowcy - jedne są do paliwa, inne do oleju albo powietrza... <;


to ja Black Eryk sorki pomyłka :P
Ostatnio zmieniony przez Black Eryk 2008-07-08, 07:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-07-08, 07:41   

laisar napisał/a:
Cytat:
niestety filtry paliwa wg ASO są różne...

No jasne, od razu widać, że fachowcy - jedne są do paliwa, inne do oleju albo powietrza... <;




No ba ;-)
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-07-08, 10:14   

Bo filtr paliwa w DCi ma jakiś system ( chyba podgrzewania i odparowywania wody ) dlatego jego normalna cena to ok. 300 zł ( może trochę mniej ).
Dostępny tylko w serwisach.
Odnośnie różnych części montowanych losowo we francuskich samochodach ( nie tylko Renault - w Peugeocie są cztery różne rodzaje szczęk hamulcowych - bez możliwości sprawdzenia jakie np. po numerze nadwozia ) dzieje się tak dlatego, że polityką francuskich firm produkujących samochody jest to, by użytkownik nie naprawiał ich sam - tylko w warsztatach, gdzie mechanik zdejmuje sobie starą część, idzie do magazynu i dobiera pasującą.
Niestety, jeżeli serwis ma słabego zaopatrzeniowca to nie dysponuje odpowiednią liczbą części i stąd te terminy.
A nie życzę nikomu, by w 1,5 DCi padła Wam pompa wspomagania kierownicy ( grane to było w Thalii 1,5 DCi po 90 000 km zepsuła się maglownica, z której cząstki poleciały do pompy wspomagania i rozwaliły pompę ). Otóż koszt nowej pompy wspomagania to 1300 zł ( li TYLKO w serwisie ) i nie ma możliwości zakupu zamiennika. Przy tym maglownica za 800 zł to szczegół. ( co prawda z awarią pompy serwis spotkał się po raz pierwszy - tak twierdzili ). Morał - dbajcie o pompy wspomagania.
Przy tym filtr za 300 to błahostka ( ale moim zdaniem i tak o 250 zł za drogi ).
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-08, 11:02   

Cytat:
Dostępny tylko w serwisach.

W PL, owszem. Poza - j.w.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-07-08, 11:34   

KONRAD napisał/a:
Bo filtr paliwa w DCi ma jakiś system ( chyba podgrzewania i odparowywania wody ) dlatego jego normalna cena to ok. 300 zł ( może trochę mniej ).
Dostępny tylko w serwisach.

Polityka Renault w tym zakresie jest TRAGICZNA!!! Legendy typu "nie kupuj aut na F..." są przesadzone, ale faktem jest, że serwisowanie aut francuskich (tu znowu ja przesadziłem - ściślej Renault) jest koszmarne. Przykład podaję (już gdzieś wcześniej pisałem): ASO Forda mówi mi, że filtr paliwa w TDCI kosztuje 260 zł. Ja znajduje odpowiedni sklep i kupuję taki sam filtr za 115 zł, który zabieram na przegląd.
Jeszcze w kwestii filtrów paliwa: ASO naciągają i kłamią; filtr jest drogi, bo ma grzałeczkę. Wg pracowników ASO (cały czas jeszcze mam na myśli Forda, ale w innych pewnie jest podobnie) grzałeczka jest "niedemontowalna" bo jest wtopiona w obudowę filtra. Po przeglądzie zażyczyłem sobie, by oddali mi stary filtr paliwa (faktem jest, że mechanik, który robił przegląd strasznie się ze mną "targował" żebym tego filtra nie brał - pewnie handlują tym sku.....syny). Rozpracowałem ten filtr dokładnie (łącznie z całkowitym rozwaleniem go, by zobaczyć jak wygląda wkład). Co się okazało? W razie przepalenia grzałki - można ją wykręcić (jest gwint i uszczelka). I pewnie dlatego tak im zależało na moim starym filtrze. Chyba wiecie o co mi chodzi? Np: przy uszkodzeniu samej grzałki, czy to naprawa gwarancyjna, czy nie, to dla klienta zamawiają niby nowy, drogi filtr (który mogą sobie zachować), a jemu wymieniają tylko grzałkę ze starego filtra.
Pisałem już nie raz, napiszę jeszcze raz (mam 11-letnią praktykę w kontaktach z ASO różnych marek) - Do ASO jeżdżę tylko po to, by utrzymać gwarancję i sprzedać auto z książką serwisową. Tamtejszych pracowników uważam za partaczy i delikatnie mówiąc - oszustów.
 
Black Eryk 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 06'
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 541
Skąd: Jastrzębie Zdrój
Wysłany: 2008-07-09, 05:38   

wox napisał/a:
KONRAD napisał/a:
Bo filtr paliwa w DCi ma jakiś system ( chyba podgrzewania i odparowywania wody ) dlatego jego normalna cena to ok. 300 zł ( może trochę mniej ).
Dostępny tylko w serwisach.

Polityka Renault w tym zakresie jest TRAGICZNA!!! Legendy typu "nie kupuj aut na F..." są przesadzone, ale faktem jest, że serwisowanie aut francuskich (tu znowu ja przesadziłem - ściślej Renault) jest koszmarne. Przykład podaję (już gdzieś wcześniej pisałem): ASO Forda mówi mi, że filtr paliwa w TDCI kosztuje 260 zł. Ja znajduje odpowiedni sklep i kupuję taki sam filtr za 115 zł, który zabieram na przegląd.
Jeszcze w kwestii filtrów paliwa: ASO naciągają i kłamią; filtr jest drogi, bo ma grzałeczkę. Wg pracowników ASO (cały czas jeszcze mam na myśli Forda, ale w innych pewnie jest podobnie) grzałeczka jest "niedemontowalna" bo jest wtopiona w obudowę filtra. Po przeglądzie zażyczyłem sobie, by oddali mi stary filtr paliwa (faktem jest, że mechanik, który robił przegląd strasznie się ze mną "targował" żebym tego filtra nie brał - pewnie handlują tym sku.....syny). Rozpracowałem ten filtr dokładnie (łącznie z całkowitym rozwaleniem go, by zobaczyć jak wygląda wkład). Co się okazało? W razie przepalenia grzałki - można ją wykręcić (jest gwint i uszczelka). I pewnie dlatego tak im zależało na moim starym filtrze. Chyba wiecie o co mi chodzi? Np: przy uszkodzeniu samej grzałki, czy to naprawa gwarancyjna, czy nie, to dla klienta zamawiają niby nowy, drogi filtr (który mogą sobie zachować), a jemu wymieniają tylko grzałkę ze starego filtra.
Pisałem już nie raz, napiszę jeszcze raz (mam 11-letnią praktykę w kontaktach z ASO różnych marek) - Do ASO jeżdżę tylko po to, by utrzymać gwarancję i sprzedać auto z książką serwisową. Tamtejszych pracowników uważam za partaczy i delikatnie mówiąc - oszustów.


Niestety zgadzam się ... :-( , a co do partactwa to powiem że to nie tylko partacze ale i żukojebcy ....
_________________
LOGAN 1.5 DCI 8-) (niestety troszke się poobijał i został sprzedany)

Przejechane 97000km, Only ON BP ULTIMATE.
Pozdrawia Krystian
gram w http://www.speedimspeed.pl
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-07-09, 08:46   

To nie macie wyboru, jak ja nie kupicie już nic od Renault przez serwis.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2008-07-09, 10:08   

Pasowałoby jak najczęściej uświadamiać sprzedawcom, że przez ASO tracą potencjalnych klientów. Chodzi mi o jedno (tylko o jedno) - i tak zgarniają kupę forsy na przeglądach, więc niech robią je SOLIDNIE i nie oszukują klientów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-09, 10:56   

Cytat:
jak najczęściej uświadamiać sprzedawcom, że przez ASO tracą potencjalnych klientów

Przynajmniej w warstwie werbalnej są tego chyba właściwie świadomi (np wywieszając transparent z hasłem: "Pierwsze auto sprzedaje salon, następne - serwis"), więc nie wiem które z następnych ogniw tak naprawdę zawodzi... oprócz tego że bezpośrednio zawsze winni są mechanicy, a odpowiedzialni - dyrektorzy ;)

Jedynym "batem" na ten - mentalny? - problem wydaje się być dyrektywa GVO, dlatego tym bardziej dziwią mnie zapowiedzi poddające w wątpliwość sens jej przedłużania /:
 
Konrad 


Marka: Renault
Model: Laguna Grandtour
Silnik: 1,8 16V + Gaz
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Cze 2008
Posty: 213
Skąd: Powiat Piaseczno
Wysłany: 2008-07-09, 11:39   

wox napisał/a:
Pasowałoby jak najczęściej uświadamiać sprzedawcom, że przez ASO tracą potencjalnych klientów. Chodzi mi o jedno (tylko o jedno) - i tak zgarniają kupę forsy na przeglądach, więc niech robią je SOLIDNIE i nie oszukują klientów.


Znam parę osób w serwisie Renault i na moje pytanie dlaczego Logan - większy i moim zdaniem lepszy jest droższy od Thalii odpowiedzieli, że docelową polityką Renault jest zlikwidowanie modelu Thalia, a jego miejsce ma zająć właśnie Logan ( m. in. dlatego podobno został stworzony ).
A odnośnie samej marki Renault osoby te powiedziały, że koncern dąży do tego, by stworzyć grupę klientów, którzy nie idą do salonu po to, by kupić tani samochód, lecz po to, by kupić samochód marki Renault.
I to moim zdaniem tłumaczy ich polityke odnośnie części zamiennych, braku zamienników niektórych z nich itp. Oni po prostu nie dążą do przyciągania klienta, gdyż klient ma przyjść do nich sam - po samochód MARKI Renault ( tak jak niektórzy lecą po MB, BMW lub VW-Audi - bo według nich to porządne samochody i jak sąsiad ich zobaczy, to zzielenieje z zazdrości ).
Coś w tym musi być ...
_________________
Poprzednie auto : Dacia Logan 1,4 MPI B+G.
Obecnie : Laguna II 1,8 16 V B+G
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne