za miękki lakier (widzę czarne asfaltowe centki wbite na bocznych drzwiach), umiejscowienie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy... masakra w moim poprzednim aucie Mitsubishi Lancer miałem na samym przodzie grubą rurę w którą wlewało się wygodnie płyn. W mojej Sandero już raz wleciał mi plastikowy pierścień od zbiornika i jeszcze nie wypłynął ;), za głośny wentylator (wentylacja) zwłaszcza na 3 i 4 biegu i to może wszystko :)
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 07:10
Xrzysioo napisał/a:
za miękki lakier (widzę czarne asfaltowe centki wbite na bocznych drzwiach), umiejscowienie zbiorniczka płynu do spryskiwaczy... ...W mojej Sandero już raz wleciał mi plastikowy pierścień od zbiornika i jeszcze nie wypłynął ;), za głośny wentylator (wentylacja) zwłaszcza na 3 i 4 biegu i to może wszystko :)
Sugeruje zakupic przednie chlapacze, znacznie zmniejszaja mozliwosc zasyfienia przednich drzwi. Zatankuj pod korek płyn do spryskiwacza - obraczka na pewno wyplynie co do wentylatorka zgadzam sie - za glosny na 3 i 4 w stosunku do wydajnosci.
mnie też to irytuje ... sądziłem, że po prawie dwóch latach ujeżdżania zdołam się do tego przyzwyczaić ale niestety nie "zakłóca" już od drugiego biegu, jedyne pocieszenie to, że TTTM (a może jestem nadwrażliwy )
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-22, 11:54
Pewnie nie da sie tego wyeliminowac jakims sposobem. Kwestia konstrukcji komory wymiennika powietrza, doboru silnika wentylatora przez sam uklad łopatek wirnika. Pewnie w Lodgy czy Dokkerze bedzie ten sam system sadzac po rozmieszczeniu pokretel. Jedynym patentem wydaje mi sie kupno filtra p/pyłkowego o mozliwie delikatnej, lekko przepuszczajacej strukturze materiału filtrujacego by nie miec potrzeby rozkrecac na 3 i 4 bieg.
zdołam się do tego przyzwyczaić ale niestety nie "zakłóca" już od drugiego biegu, jedyne pocieszenie to, że TTTM (a może jestem nadwrażliwy )
Mam dokładnie takie same odczucia, nawet ostatnio chwilę refleksji na tę okoliczność poświęciłam. Chyba nie jesteś nadwrażliwy. Albo oboje jesteśmy. Nie znajdując lepszego rozwiązania, włączam (o ile się da) max. drugi bieg wentylatora i/lub podkręcam radio (no i co, kto głośniej? )
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-24, 22:48
Kolejny irytujacy bezdet - profil zewnetrznych uszczelek szyb w drzwiach. Oczywiscie spełniaja swoja funkcje ale z zewnatrz maja ksztalt kwadratowy, z jakims takim wyzlobieniem ktore idealnie zbiera syf np. igly, liscie i inne. Nawet odkurzaczem ciezko powyciagac. Za to wiekszosc samochodow ma wyprofilowane uszczelki z zewn. strony w postaci scietej - pol stozka. Wtedy wszystki syf nie dstaje sie miedzy szybe a uszczelke tylko spada w dol na ziemie.
@mekintosz: Złośliwość księgowych Reno, mająca uprzykrzyć życie daćkowców, jest p-o-r-a-ż-a-j-ą-c-a...
d;
mrówa napisał/a:
włączam (o ile się da) max. drugi bieg wentylatora
Możliwości są 2: albo jestem głuchy jak pień, albo mam "popsuty inaczej" wentylator - zdarza mi się bowiem włączać nawet 4 bieg i nawet wtedy jest to zaledwie niedogodne na dłuższą metę.
ad. głośnego wentylatora
nie wiem czy w Loganie system wentylacji działa na takich samych podzespołach (wentylatorze, kanałach dolotowych...) jak w Dusterze ale jeżeli tak to pewnie standardy wykonania są różne co skutkuje występującymi różnicami pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-25, 00:06
Niby w Dokkerze cos przeprojektowali pod katem lepszej wydajnosci ukladu klimatyzacji. Mam nadzieje, ze w koncu poprawili beznadziejnie slaby nadmuch powietrza na stopy kierowcy /u pasazera jest OK /
włączam (o ile się da) max. drugi bieg wentylatora
Możliwości są 2: albo jestem głuchy jak pień, albo mam "popsuty inaczej" wentylator - zdarza mi się bowiem włączać nawet 4 bieg i nawet wtedy jest to zaledwie niedogodne na dłuższą metę.
Też chyba jestem głuchy jak pień (żona potwierdza ). A może to kwestia przyzwyczajenia ... w poprzednim samochodzie miałem głośniejszy wentylator i teraz odczuwam poprawę . Podobnie jest z głośnym silnikiem Dacii (czy słabo wygłuszonym) ... wg. mnie jest bardzo dobrze wygłuszony ... a malkontenci powinni posłuchać mojego starego silnika przy "setce" . Także wszystko zależy czym jeździliśmy wcześniej i do czego się przyzwyczailiśmy. W moim przypadku po zakupie Dacii zmiany tylko na lepsze .
A może to kwestia przyzwyczajenia ... w poprzednim samochodzie miałem głośniejszy wentylator i teraz odczuwam poprawę . Podobnie jest z głośnym silnikiem Dacii (czy słabo wygłuszonym) ... wg. mnie jest bardzo dobrze wygłuszony ... a malkontenci powinni posłuchać mojego starego silnika przy "setce"
- to zapewne jest też kwestia przyzwyczajenia ale w moim przypadku niekoniecznie tożsamego z tym o którym napisałeś...
TD Pedro napisał/a:
sądziłem, że po prawie dwóch latach ujeżdżania zdołam się do tego przyzwyczaić ale niestety nie "zakłóca" już od drugiego biegu
- czym, że to uprzednio jeździłeś? (jeśli można spytać a chyba można bo przywołujesz poprzedni samochód do porównania)...
- czym, że to uprzednio jeździłeś? (jeśli można spytać a chyba można bo przywołujesz poprzedni samochód do porównania)...
- malkontenci to chyba jednak niewłaściwe słowo
Nissan Almera, a malkontenci to może faktycznie niewłaściwe słowo. Jeśli kogoś uraziłem, przepraszam . Ja w każdym razie zacznę narzekać dopiero wtedy jak autko będzie się często psuło. A to czy silnik głośny, czy wentylator głośny to w zasadzie dla mnie "wsio ryba". I jeśli chodzi o moje spostrzeżenia to w dusterku jest cicho i poziom szumów/wycia pozwala na normalną rozmowę
- ależ to błahostka i to nie o to chodzi, ja decydując się na zakup Dustera byłem świadom jego "niedoskonałości" i w całości go akceptuję, niestety nie przewidziałem głośnego wentylatora (gdybym o tym wiedział to i tak zapewne nie miałoby to wpływu na decyzję o zakupie) ale ktoś ( kol. El Logano?) założył temat z tytułem jw. to taką refleksją sie podzieliłem...
- jeszcze trochę ponarzekam: głośna (? - według mnie nie) praca silnika mi nie przeszkadza natomiast hałasy trakcyjne przy prędkości pow. 100 km/h już trochę mniej ...
Nie bardzo rozumiem narzekania na pracę, a właściwie hałas wywoływany pracą wentylatora na drugim biegu w Daciach. Zrobilem pomiar na asfalcie na czwartym biegu, pogoda bezwietrzna. Mój DD - 70,8 dB, były mój Merc E 320 cdi (również czwarty bieg, warunki pogodowe te same, nawiew w klimatyzacji automatycznej ustawiony na dwie kreski, co odpowiada w przybliżeniu drugiemu biegowi) - 68,2 dB.
Pomiar dokonałem za pomocą telefonu komórkowego i aplikacji Android.
Telefon zamocowany na wysięgniku mocowanym do szyby, nawiew skierowany na przednią szybę, pozostałe nawiewy zamknięte.
Mój wniosek jest jeden, że poziom hałasu generowany przez układ nawiewu klimatyzacji w moim DD nie odbiega od prawie luksusowego auta. Ucho ludzkie i tak reaguje dopiero na zmianę o +/- 3 dB
Nie bardzo rozumiem narzekania na pracę, a właściwie hałas wywoływany pracą wentylatora na drugim biegu w Daciach.
może coś jest na rzeczy i poszczególne egzemplarze generują przedmiotowe odgłosy na różnych poziomach (u mnie na czwartym biegu wentylator skutecznie tłumi wszystkie inne dostępne odgłosy, o słuchaniu radia czy rozmowie można zapomnieć ), może to sprawa niewłaściwego (innego) montażu elementów dolotowych i dlatego jedni mają tak inni inaczej (pomijam indywidualną wrażliwość/nadwrażliwość)
Ostatnio zmieniony przez TD Pedro 2012-07-25, 13:09, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum