Ośmiozaworowy jest jeszcze starszy, trzymanie dla tego antyku otwartych fabryk jest chyba mniej uzasadnione, niż dla 16V, który jest jeszcze w Meganach, Scenikach czy Dusterach.
O to to. Mogliby zresztą sprzedawać właśnie zamiast 8V/16V zwykłą benzynę z turbo, bez żadnych bezpośrednich wtrysków i bloku z płyty paździerzowej. Nikt nie każe deptać bardziej, niż zwykłego 16V, a zapas mocy jest.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-07-25, 23:20
_Big_Mac_ napisał/a:
Ośmiozaworowy jest jeszcze starszy, trzymanie dla tego antyku otwartych fabryk jest chyba mniej uzasadnione, niż dla 16V, który jest jeszcze w Meganach, Scenikach czy Dusterach.
ano jest uzasadnione jedną przyczyną - to prosta budżetowa jednostka, idealnie współpracująca z LPG i Renault ją produkuje z tych samych przyczyn, co VW swoją 1,6 8v, która w 80% Octawii I i II jeździ z gazem i jest na nią nadal duży popyt
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-07-25, 23:22, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-26, 09:33
_Big_Mac_ napisał/a:
Co do masy, trzeba brać pod uwagę wyposażenie. 1.6 8V są dostępne tylko w biedniejszych wersjach a TCe w bogatszych, lepiej wyposażonych. Nie wiem, czy to rzutuje...
1.6 8V i 1.2 TCe są dostępne w bogatej wersji Laureate.
Dlaczego w katalogu wersja 5os z 1.6 8V waży 1090kg, a z silnikiem 1.2 TCe - 1192kg?
Co do nowych aut zamieszać może skoda Rapid też ma 4,5 metra długości. W wersji Kombi to taka tańsza Octavia, ale bagażnik ma 550 litów. Jak nie zależy komuś na 7 miejscach to jest alternatywa. Szczególnie jak ktoś chce zainwestować w nowe auto, jeździ głownie na wakacjach, to może mieć je dobrym stanie i 15 lat. A Dacia nie wiadomo czy po 6 latach rdza jej nie zje.
Ostatnio zmieniony przez canoe 2012-07-26, 09:41, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 09:48
Ale Rapid to taka powiększona Fabia - to wogóle nieporównywalne samochody.
Jeśli jest mniejsza niż Oktawia to w środku będzie słabiutko z miejscem.
Ostatnio kumpel nie wierzył że jestem w stanie zmieścić dwa foteliki (jeden 15-36 i drugi 9-36 kg) i żonę z tyłu na kanapie Logana - jeździ Focusem - tam jest to niewykonalne.
Dacia nie wiadomo czy po 6 latach rdza jej nie zje
Ależ wiadomo - nie zje. Serio-serio. Najstarsze egzemplarze mają już bowiem prawie 8 lat i nie wygląda, żeby trzymały się już tylko dzięki lakierowi. (Tym bardziej, że on przecież też podobno wodny, ekologiczny i słaby).
...Z drugiej strony to wszystko wcale nie oznacza, że nie zdarzają się daćki nadjedzone, z problemami korozyjnymi - owszem, zdarzają się. I jest nawet bardzo możliwe, że jest ich np o rząd wielkości więcej, niż takich np skód... No ale o zjedzonych jeszcze nie słyszałem (;
Problem korozji sprowadza się zresztą głównie do tego, że trzeba po prostu auto częściej i więcej naprawiać blacharsko - a nie, że zostaje od razu zjedzone do cna przez Panią Rudą. Do takiego stanu - zjedzenia - trzeba samochód (każdy, nie tylko dacię) doprowadzić świadomie, rezygnując z niezbędnych napraw.
Marka: Fiat
Model: Brava
Silnik: 1.2
Dołączył: 09 Mar 2012 Posty: 15 Skąd: Warmia
Wysłany: 2012-07-26, 10:20
laisar napisał/a:
...
A jak ten twój silnik 1.6 MPI na MCV, przy autostradowej 130km/h jakie spalanie, hałas.
Jak podjazdy na autostradach - trzeba zjeżdżać na pas dla tirów, czy trzyma te na piaty biegu 100-120km/h. Jak jeździłeś możesz coś napisać. Z tego co widzę to dla mnie nie ma alternatywy. Na Lodgy będzie podobnie. Obecnie jeżdżę 1.2 16V 82KM, tyle że lżejszym autem Brava i na autostradach jest na granicy jak są podjazdy, akurat w stronę Bawarii gdzie często jeżdżę, dlatego trochę boję tej samej mocy w cięższym i dużo większym oporem autem. Plusem jest to że silnik 1.6 ma o 20 NM większy max moment obroty i uzyskiwany przy 2800 obr/mi au mnie przy 4250 obr/min.
Macie na tym forum jakieś takie wątki o wrażeniach, spalaniu etc.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 85 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3746 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-26, 10:32
Canoe : to przy takich częstych jazdach zainwestuj w diesla.Fakt że 8 tys. więcej za 90KM ale szybko Ci się zwróci. Spalanie będziesz miał nawet poniżej 5 litrów przy jeździe ~ 110 km/h.
Każde przejechane 100 kilometrów to oszczędność przynajmniej 20 PLN.
Marka: Dacia
Model: Sandero III Stepway
Silnik: 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Wrz 2007 Posty: 350 Skąd: Częstochowa, Polska
Wysłany: 2012-07-26, 12:13
Dawniej wszystko było prostsze... 1.4 8v i 1.6 8v (potem 1.6 16v) i wszyscy zadowoleni A jak objawiło się 1.5 dCi to wniebowzięci A teraz 1.2 TCE jawi się jako ten biblijny Lewiatan ;>
Jasne, że mogli wsadzić poprzednie TCE, czyli 1.2 16v + Turbo, bo nie ma wtrysku bezpośredniego, Stop&Start, a sama konstrukcja jest znana od wielu wielu lat. Daliby i byłyby narzekania "niby TCE, rewolucja, a tu tylko turbina dodana". Mamy stricte down-sizing'ową konstrukcję, która zasadniczo jest baaardzo świeża (kilkanaście miesięcy w produkcji). Nie wiem, czy Francuzom ten silnik się udał. Za wcześnie na mówienie o jego trwałości. Turbina nie jest jakimś giga problemem, wtrysk bezpośredni też nie powinien być, skoro identyczna idea sprawdza się w dieslach (tak, pamiętam słynne 2.0 IDE). Gdybym miał kupić takie auto, to jedyne czego bym się pozbył to Stop&Start - myślę, że dałoby się go jakoś odłączyć.
Co do samej trwałości - ja wiem, że każdy chciałbym, by jego samochód miał silnik, który da radę przejechać 500 tys. km bez napraw. Ja to naprawdę rozumiem i szalenie cenię inżynierów, którym udało się zaprojektować taką konstrukcje i nie dadzą księgowym pokrzyżować swych planów :D Wielokrotnie padalo twierdzenie, że obecne silniki benzynowe powinny bez słowa zająknięcia pokonać 200-300 tys. km do remontu.
Gdy kupujesz auto jako nowe - to nie masz czym się przejmować. Jeśli turbo i wtrysk wytrzyma, to i reszta powinna (choć trwałość turbiny jest chyba niższa?)
Gdy kupujesz auto używane, to faktycznie czynnik trwałości ma znacznie większe znaczenie. Już od dluzszego czasu chcąc kupić diesla trzeba mieć świadomość, że odłożona kasa na dwumasę + turbo + wtryski może się przydać...
Generalnie przeciętny kierowca przejedzie 20 tys. km rocznie, a więc do remontu ma 10-15 lat. To nie jest taki zły wynik. Już od dawna producenci aut zarabiają na serwisie i z tym trzeba się pogodzić.
Silniki Renault nie są takie złe. Tak, jak ktoś stwierdził w tym wątku, o ile dobra passa po 2.0 dCi się utrzyma, to nie ma co się przejmować.
Żeby nie było kompletnego OT, to teraz parę słów o Lodgy. Gama silników nie jest zła - mamy prostego 1.6 8v, nowoczesną 1.2 TCE i sprawdzone diesle. Sluszna racja, że przydałby się 1.6 16v, a i 2.0 16v nie byłby zly ;D Zawsze można zrobic SWAPa ;)
Nie żeby było to bardzo zachwycające, chociaż nie wiem jak jest z elastycznością w 1,5dCi 85 albo 110km. Na pewno w przypadku Lodgy te wyniki będą gorsze, ze względu na gabaryty (masa podobna, megane ma 1205kg).
Z drugiej strony mam wrażenie, że te testy elastyczności są głupio prowadzone. W benzynie turbo jest duży zakres obrotów z maks. momentem, ale startowanie z piątki przy 60km/h nie brzmi szczególnie przekonująco.
Poza tym testowanie spalania przy kręceniu silnika do 5000 obr to tak, jakby diesla kręcić ciągle do 3,5-3,8. Po to się ma turbinę, żeby nie kręcić tej benzyny bez opamiętania...
No i niestety - zapowiadany "deszczyk" był jednak raczej kwaśny.
Otóż opublikowane ostatecznie przez "L'Argus" wizualizacje bez kamuflażu:
okazały się być retuszami... volkswagena caddy.
Przed w większości krytycznymi ocenami tego czynu zespół redakcyjny czasopisma broni się jednak w komentarzach pod artykułem, twierdząc, że wcale nie nabrał czytelników, a jedynie dotrzymał dosłownej obietnicy "pokazania dokładnego wyglądu" nowej Dacii. Jest on podobno oparty na poufnych i ścisłych danych, redaktorzy sugerują więc zaczekać z krytyką do lata 2012 roku, kiedy ma się okazać, czy ich dzieło znajdzie potwierdzenie w rzeczywistości.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2012-07-27, 12:35
Najgorsze jest ot że faktycznie nie ma tam tam tempomatu nawet za dopłatą tylko ogranicznik prędkości lol. Po co w ogóle komuś ogranicznik prędkości jak i tak nogę na gazie trzeba trzymać.
Najgorsze jest ot że faktycznie nie ma tam tam tempomatu nawet za dopłatą tylko ogranicznik prędkości lol. Po co w ogóle komuś ogranicznik prędkości jak i tak nogę na gazie trzeba trzymać.
No właśnie to lepsze, można sobie wyprostować nogę, zamiast trzymać podkurczoną
Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022 Pomógł: 6 razy Dołączył: 24 Kwi 2012 Posty: 917 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-07-27, 16:33
Marmach napisał/a:
vulcanor napisał/a:
Najgorsze jest ot że faktycznie nie ma tam tam tempomatu nawet za dopłatą tylko ogranicznik prędkości lol. Po co w ogóle komuś ogranicznik prędkości jak i tak nogę na gazie trzeba trzymać.
No właśnie to lepsze, można sobie wyprostować nogę, zamiast trzymać podkurczoną
o to właśnie chodzi!
z tego powodu przydałby mi się taki ogranicznik
z powodu choroby kolan po ok godzinie w aucie mam okropne bóle stawów, na które pomaga rozprostowanie nogi - w tej chwili muszę to robić "na raty" bo po puszczeniu gazu auto szybko traci prędkość
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-07-29, 11:15
Brawa dla Dacii za wspomaganie kierownicy w podstawowej wersji Access Lodgy Doskonały, odważny pomysł. Gdyby tak robiono od początku w Loganie, czy Sandero, to sprzedaż byłaby większa o około 10-15%.
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-07-29, 11:16, w całości zmieniany 2 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum