Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dacia Lodgy - test
Autor Wiadomość
McRap 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.3 TCe 150 FAP
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 144
Skąd: Wołomin
Wysłany: 2012-09-07, 10:12   Dacia Lodgy - test

http://www.francuskie.pl/testy/8444

Ciekawy artykuł .... i dużo fotek :-)
Ostatnio zmieniony przez McRap 2012-09-07, 10:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-07, 14:38   Re: Dacia Lodgy - test

McRap napisał/a:
http://www.francuskie.pl/testy/8444

Ciekawy artykuł .... i dużo fotek :-)


Właśnie czytam i jestem pod wrażeniem. Redaktor Gregorczyk naprawdę tym jeździł - co wcale nie jest oczywiste w mediach. Zdjęć ogrom.





_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
Ostatnio zmieniony przez zdzisiu27 2012-09-07, 14:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3750
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-07, 15:18   

Podczas jazdy próbnej postawiłem Lodgy obok S-Maxa. Lodgy naprawdę tylko odrobinę mniejsza z zewnątrz.
 
KrzysiekG 


Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 67
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2012-09-07, 15:33   Re: Dacia Lodgy - test

zdzisiu27 napisał/a:
Właśnie czytam i jestem pod wrażeniem. Redaktor Gregorczyk naprawdę tym jeździł - co wcale nie jest oczywiste w mediach. Zdjęć ogrom.


Ależ oczywiście :-) Nie piszę o samochodach, którymi nie jeździłem :-) A już na pewno nie tytułuję tego "TEST" :-)
 
KrzysiekG 


Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Mar 2010
Posty: 67
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2012-09-07, 15:35   

DrOzda napisał/a:
Podczas jazdy próbnej postawiłem Lodgy obok S-Maxa. Lodgy naprawdę tylko odrobinę mniejsza z zewnątrz.


Jak widać na jednym ze zdjęć - kilkuletni C-Max jest malutki :-)
Grand C4 Picasso - porównywalne.
Mondeo (tak przy okazji zrobione) też wcale na duże auto nie wygląda, a przecież ma dość imponujące gabaryty. Nie wyciągnąłem z garażu 807-ki, bo brudna, jak cholera, no i segment jakby nie ten, ale w sumie szkoda, że nie sfotografowałem ich obok siebie.
 
zdzisiu27 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 4x2
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 371
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-07, 20:32   Re: Dacia Lodgy - test

KrzysiekG napisał/a:
zdzisiu27 napisał/a:
Właśnie czytam i jestem pod wrażeniem. Redaktor Gregorczyk naprawdę tym jeździł - co wcale nie jest oczywiste w mediach. Zdjęć ogrom.


Ależ oczywiście :-) Nie piszę o samochodach, którymi nie jeździłem :-) A już na pewno nie tytułuję tego "TEST" :-)


Całe szczęście :)
Gratuluję testu - kawał dobrej roboty.
_________________
Dusty Popylacz ;-P 1.6 Laureate 2011


W moim odczuciu samochód Dacia Duster zrobi niesamowitą wręcz furorę na rynku motoryzacyjnym
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-07, 21:24   

Artukuł rzeczowy ale widac, ze autor mocno kibicuje daci. W zasadzie same plusy oprócz oceny napedu. Mnie jednak taki hurra optymizm w stosunku do samochodow dacia przechodzi. Lodgy jest duza i pojemna jak za te cene ale nic wiecej ekstra nie ma niz sie placi. Czekam z niecierpliwoscia na wyniki ncap lodgy i dokkera. Uwazam, ze plastiki w Duster/Sandero wydaja mi sie grubsze i solidniejsze. Nikt nie zauwazyl, ze w Lodgy by wymienic samodzielnie glosniki trzeba rozbebeszyc caly boczek, zas w sandero/duster jest to banalnie proste ;-)
 
Marcin P. 


Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV 7os
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-15, 16:08   

Byłem dzisiaj oglądać w serwisie Lodgy. Szczególną uwagę zwróciłem na wersję 7-osobową. Na co dzień jeżdżę MCV 7-osobową. Plusy:bardziej nowoczesny samochód pod względem wyglądu i wyposażenia (chodzi mi o deskę rozdzielczą, bo reszta bez zmian). W fotelach siedzi się tak samo jak w MCV, boczne szyby w trzecim rzędzie mniejsze, dalej w wyposażeniu brak dywaników w 3.m rzędzie :mrgreen: , regulacja i rozkładanie siedzeń bez zmian. Moja MCV wygląda wg mnie jednak solidniej, jest więcej miejsca w bagażniku za trzecim rzędem siedzeń, więcej miejsca w komorze silnika (łatwiej wymienić żarówki). Poczekam jeszcze na silnik benzynowy 1,2 z doładowaniem 115kM i umówię się z ciekawości na jazdę próbną. Ale na dzień dzisiejszy: pozostaję przy mojej MCV; Lodgy nie powaliła mnie na kolana.
 
BMH 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 DCI 107
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-16, 10:32   

Marcin P. napisał/a:
Byłem dzisiaj oglądać w serwisie Lodgy. Szczególną uwagę zwróciłem na wersję 7-osobową. Na co dzień jeżdżę MCV 7-osobową. Plusy:bardziej nowoczesny samochód pod względem wyglądu i wyposażenia (chodzi mi o deskę rozdzielczą, bo reszta bez zmian). W fotelach siedzi się tak samo jak w MCV, boczne szyby w trzecim rzędzie mniejsze, dalej w wyposażeniu brak dywaników w 3.m rzędzie :mrgreen: , regulacja i rozkładanie siedzeń bez zmian. Moja MCV wygląda wg mnie jednak solidniej, jest więcej miejsca w bagażniku za trzecim rzędem siedzeń, więcej miejsca w komorze silnika (łatwiej wymienić żarówki). Poczekam jeszcze na silnik benzynowy 1,2 z doładowaniem 115kM i umówię się z ciekawości na jazdę próbną. Ale na dzień dzisiejszy: pozostaję przy mojej MCV; Lodgy nie powaliła mnie na kolana.


Ja rozumiem Kolego że swoje się zachwala,ale Lodgy do Logana równać to niebo a ziemia.Wyciszenie silnika,przestrzeń w srodku bagatelna zmiana,deska rozdzielcza,a nawet wygląd auta
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-16, 12:20   

BMH napisał/a:
a nawet wygląd auta

wygląd inny ale czy bardziej się podoba to już sprawa bardzo indywidualna... mnie raczej bardziej podoba sie MCV... :-)
 
Marcin P. 


Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV 7os
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-16, 13:53   

Na pewno Lodgy jest bardziej zaawansowanym technicznie autem niż MCV; w końcu to następczyni. Jestem ciekawy jazdy Lodgy z silnikiem benzynowym 1,2. Auto ma pojawić się na jesieni. Ale jeżeli chodzi o funkcjonalność, to chyba jednak MCV; chodzi mi o pakowność samochodu na wyjazd na wakacje i funkcjonalność schowków. No i nie wykorzystam swoich belek do relingów, bo zmieniło się mocowanie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-16, 14:03   

Marcin P. napisał/a:
Na pewno Lodgy jest bardziej zaawansowanym technicznie autem niż MCV

ja wypowiadam się wyłącznie w aspekcie wyglądu, nie mam żadnych doświadczeń ani z MCV ani tym bardziej z Lodgy, w bryle Lodgy coś mi nie pasuje, nie potrafię tego określić :-(
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-16, 16:18   

TD Pedro napisał/a:
(...) w bryle Lodgy coś mi nie pasuje, nie potrafię tego określić :-(


Mam podobnie, ale "winowajcę" znalazłem od razu: stanowczo za małe koła. Ogólnie fajne autko wizualnie, ale te kółeczka... Brrrrrr... Poza tym (abstrahując od wyglądu) cały czas mam wrażenie, że oferowany obecnie silniczek benzynowy zawiera trochę za mało koników na pociągnięcie siedmiu osób i bagażu zapakowanych w tak rozdmuchane nadwozie.
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-16, 20:16   

uruchomiłem wyobraźnię :oops: i rzeczywiście większe koła poprawiłyby wizerunek...
miskowski napisał/a:
że oferowany obecnie silniczek benzynowy

"dali" taki silnik jaki mają, inny (większy/mocniejszy) pociągnąłby pewnie cenę w górę i "atrakcja" by trochę straciła... :-(
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-16, 20:30   

koła od DD byłyby OK, tylko może nieco węższe np 195 lub 205
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2012-09-16, 20:36   

Dar1962 napisał/a:
koła od DD byłyby OK

ale w Lodgy występują też 16" 195 mm (aluski dla wersji Laureate i Prestige)...
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-16, 21:23   

"Szestnastki" też chyba byłyby za małe. Nadwozie Lodgy jest dość przysadziste i potrzebuje konkretnego rozmiaru. ;-) A co do silniczka - skoro znalazło się 105 kucyków dla Dustera... ;-) Wiem, że wkrótce pojawi się mocniejszy silniczek, ale już parę razy wspominałem, że wyciskanie ponad setki kopytnych z niewiele ponad litra pojemności, moim skromnym zdaniem jest sprzeczne z naturą. :mrgreen:
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-16, 21:52   

BMH napisał/a:
Ja rozumiem Kolego że swoje się zachwala,ale Lodgy do Logana równać to niebo a ziemia.Wyciszenie silnika,przestrzeń w srodku bagatelna zmiana,deska rozdzielcza,a nawet wygląd auta

Zwłaszcza ta przestrzeń! :D

Szerokość na wysokości podłokietników z przodu - MCV: 1407 mm, Lodgy: 1408 mm! Aż 1 mm więcej!!! Wreszcie można odetchnąć pełną piersią! :D

Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (2 rząd) - MCV: 1432 mm, Lodgy: 1466 mm. Tutaj faktycznie Lodgy zamiata MCVką, te 34 mm to zawsze było to, czego w drugim rzędzie brakowało. :]

Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (3 rząd) - MCV: 1192 mm, Lodgy: 1357 mm. 17 cm prawie! Jak to możliwe? Zważywszy na szerokość na wysokości podłokietników, w MCVce zastosowano podłokietniki ujemne albo zmierzono szerokość pod sufitem. :)

Szerokość na wysokości paneli drzwi z przodu - MCV: 1388 mm, Lodgy: 1401 mm. Aż 13 mm! :D

Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (2 rząd) - MCV: 1421 mm, Lodgy: 1424 mm. 3 mm, których zawsze mi brakowało! :O

Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (3 rząd) - MCV: 1287 mm, Logdy: 1300 mm. 13 mm. Miazga.

O wysokości nie chce mi się już pisać, tam również Lodgy bije MCVkę na głowę, a nawet na kilkanaście mm. :)

Logdy to fajny samochód (chociaż mi się nie podoba), ale nie ma sensu oszukiwać siebie i innych domniemaną większą przestrzenią. Jest poprowadzona wyżej linia okien z tyłu, dzięki czemu bagażnik jest większy, i tyle. Jeśli chodzi o przestrzeń, Lodgy to taka MCVka, którą jeszcze trudniej zaparkować. :|
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-16, 21:58   

bo i tak w przyszłym roku się pojawi nowe MCV :-P
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-16, 22:01   

Największa różnica 34 mm i tak ma znaczenie dopiero wtedy, gdy na tylnej kanapie siedzą 3 osoby lub są zapięte 3 foteliki. Nie wiem jak wygląda kwestia pojemności bagażnika w wersjach 7 osobowych (w MCV przy złożonym 3 rzędzie chyba się zmniejszał do 600 litrów).
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-16, 22:04   

maciek napisał/a:
bo i tak w przyszłym roku się pojawi nowe MCV :-P

Po co by się miało pojawiać - nie ogarniam. Jest przecież Lodgy, jest Dokker - po ki grzyb trzecie auto o zbliżonych założeniach i targecie? Prędzej uwierzę w Logana kombi - ale takie zwykłe kombi, a nie dostawczak o pojemności dwóch europalet dla niepoznaki sprzedawany jako auto rodzinne. ;)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-16, 22:07   

benny86 napisał/a:
Nie wiem jak wygląda kwestia pojemności bagażnika w wersjach 7 osobowych (w MCV przy złożonym 3 rzędzie chyba się zmniejszał do 600 litrów).

Nikt tego nie wie, bo oficjalnie (według norm) nie zmierzono pojemności przy złożonym 3 rzędzie. Ani w MCV, ani w Lodgy.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-16, 22:11   

bebe napisał/a:
nie zmierzono pojemności przy złożonym 3 rzędzie. Ani w MCV, ani w Lodgy

Zatem jak mawiają populiści - telewizja kłamie 8-) (a przynajmniej TVN Turbo)
 
BMH 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 DCI 107
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-09-17, 07:23   

bebe napisał/a:
BMH napisał/a:
Ja rozumiem Kolego że swoje się zachwala,ale Lodgy do Logana równać to niebo a ziemia.Wyciszenie silnika,przestrzeń w srodku bagatelna zmiana,deska rozdzielcza,a nawet wygląd auta

Zwłaszcza ta przestrzeń! :D

Szerokość na wysokości podłokietników z przodu - MCV: 1407 mm, Lodgy: 1408 mm! Aż 1 mm więcej!!! Wreszcie można odetchnąć pełną piersią! :D

Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (2 rząd) - MCV: 1432 mm, Lodgy: 1466 mm. Tutaj faktycznie Lodgy zamiata MCVką, te 34 mm to zawsze było to, czego w drugim rzędzie brakowało. :]

Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (3 rząd) - MCV: 1192 mm, Lodgy: 1357 mm. 17 cm prawie! Jak to możliwe? Zważywszy na szerokość na wysokości podłokietników, w MCVce zastosowano podłokietniki ujemne albo zmierzono szerokość pod sufitem. :)

Szerokość na wysokości paneli drzwi z przodu - MCV: 1388 mm, Lodgy: 1401 mm. Aż 13 mm! :D

Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (2 rząd) - MCV: 1421 mm, Lodgy: 1424 mm. 3 mm, których zawsze mi brakowało! :O

Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (3 rząd) - MCV: 1287 mm, Logdy: 1300 mm. 13 mm. Miazga.

O wysokości nie chce mi się już pisać, tam również Lodgy bije MCVkę na głowę, a nawet na kilkanaście mm. :)

Logdy to fajny samochód (chociaż mi się nie podoba), ale nie ma sensu oszukiwać siebie i innych domniemaną większą przestrzenią. Jest poprowadzona wyżej linia okien z tyłu, dzięki czemu bagażnik jest większy, i tyle. Jeśli chodzi o przestrzeń, Lodgy to taka MCVka, którą jeszcze trudniej zaparkować. :|


Jadąc Lodgy (na codzień MCV ) odczuwa sie odrazu zdecydowanie większą przestrzeń wiem Wy wiecie swoje,nie miałem problemu z parkowaniem nigdy ani MCV ani kilkukrotnie Lodgy.
 
Marcin P. 


Marka: DACIA
Model: LOGAN MCV 7os
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 65
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2012-09-17, 19:38   

Te milimetry lepszości Lodgy nad MCV mnie osobiście nie przekonują. Pewnie jestem przyzwyczajony do rozkładu miejsca i schowków, które posiadam w MCV i które osobiście lepiej mi pasują. W mojej dacii mam silnik benzynowy 1,6 105kM i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie jest to auto wyścigowe, ale silnik jest elastyczny zrywny i są dobre przełożenia skrzyni biegów. Nie odczuwam dyskomfortu przy jeździe w górach gdy dochodzi pełny komplet osób i bagażu (w moim przypadku jakieś 600kg); niejeden wręcz musi odpaść w przedbiegach
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne