Marka: Peugeot
Model: 807
Silnik: 3.0 V6
Rocznik: 2003 Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 67 Skąd: Kraśnik
Wysłany: 2012-09-07, 15:35
DrOzda napisał/a:
Podczas jazdy próbnej postawiłem Lodgy obok S-Maxa. Lodgy naprawdę tylko odrobinę mniejsza z zewnątrz.
Jak widać na jednym ze zdjęć - kilkuletni C-Max jest malutki
Grand C4 Picasso - porównywalne.
Mondeo (tak przy okazji zrobione) też wcale na duże auto nie wygląda, a przecież ma dość imponujące gabaryty. Nie wyciągnąłem z garażu 807-ki, bo brudna, jak cholera, no i segment jakby nie ten, ale w sumie szkoda, że nie sfotografowałem ich obok siebie.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-07, 21:24
Artukuł rzeczowy ale widac, ze autor mocno kibicuje daci. W zasadzie same plusy oprócz oceny napedu. Mnie jednak taki hurra optymizm w stosunku do samochodow dacia przechodzi. Lodgy jest duza i pojemna jak za te cene ale nic wiecej ekstra nie ma niz sie placi. Czekam z niecierpliwoscia na wyniki ncap lodgy i dokkera. Uwazam, ze plastiki w Duster/Sandero wydaja mi sie grubsze i solidniejsze. Nikt nie zauwazyl, ze w Lodgy by wymienic samodzielnie glosniki trzeba rozbebeszyc caly boczek, zas w sandero/duster jest to banalnie proste
Byłem dzisiaj oglądać w serwisie Lodgy. Szczególną uwagę zwróciłem na wersję 7-osobową. Na co dzień jeżdżę MCV 7-osobową. Plusy:bardziej nowoczesny samochód pod względem wyglądu i wyposażenia (chodzi mi o deskę rozdzielczą, bo reszta bez zmian). W fotelach siedzi się tak samo jak w MCV, boczne szyby w trzecim rzędzie mniejsze, dalej w wyposażeniu brak dywaników w 3.m rzędzie , regulacja i rozkładanie siedzeń bez zmian. Moja MCV wygląda wg mnie jednak solidniej, jest więcej miejsca w bagażniku za trzecim rzędem siedzeń, więcej miejsca w komorze silnika (łatwiej wymienić żarówki). Poczekam jeszcze na silnik benzynowy 1,2 z doładowaniem 115kM i umówię się z ciekawości na jazdę próbną. Ale na dzień dzisiejszy: pozostaję przy mojej MCV; Lodgy nie powaliła mnie na kolana.
Byłem dzisiaj oglądać w serwisie Lodgy. Szczególną uwagę zwróciłem na wersję 7-osobową. Na co dzień jeżdżę MCV 7-osobową. Plusy:bardziej nowoczesny samochód pod względem wyglądu i wyposażenia (chodzi mi o deskę rozdzielczą, bo reszta bez zmian). W fotelach siedzi się tak samo jak w MCV, boczne szyby w trzecim rzędzie mniejsze, dalej w wyposażeniu brak dywaników w 3.m rzędzie , regulacja i rozkładanie siedzeń bez zmian. Moja MCV wygląda wg mnie jednak solidniej, jest więcej miejsca w bagażniku za trzecim rzędem siedzeń, więcej miejsca w komorze silnika (łatwiej wymienić żarówki). Poczekam jeszcze na silnik benzynowy 1,2 z doładowaniem 115kM i umówię się z ciekawości na jazdę próbną. Ale na dzień dzisiejszy: pozostaję przy mojej MCV; Lodgy nie powaliła mnie na kolana.
Ja rozumiem Kolego że swoje się zachwala,ale Lodgy do Logana równać to niebo a ziemia.Wyciszenie silnika,przestrzeń w srodku bagatelna zmiana,deska rozdzielcza,a nawet wygląd auta
Na pewno Lodgy jest bardziej zaawansowanym technicznie autem niż MCV; w końcu to następczyni. Jestem ciekawy jazdy Lodgy z silnikiem benzynowym 1,2. Auto ma pojawić się na jesieni. Ale jeżeli chodzi o funkcjonalność, to chyba jednak MCV; chodzi mi o pakowność samochodu na wyjazd na wakacje i funkcjonalność schowków. No i nie wykorzystam swoich belek do relingów, bo zmieniło się mocowanie.
Na pewno Lodgy jest bardziej zaawansowanym technicznie autem niż MCV
ja wypowiadam się wyłącznie w aspekcie wyglądu, nie mam żadnych doświadczeń ani z MCV ani tym bardziej z Lodgy, w bryle Lodgy coś mi nie pasuje, nie potrafię tego określić
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-16, 16:18
TD Pedro napisał/a:
(...) w bryle Lodgy coś mi nie pasuje, nie potrafię tego określić
Mam podobnie, ale "winowajcę" znalazłem od razu: stanowczo za małe koła. Ogólnie fajne autko wizualnie, ale te kółeczka... Brrrrrr... Poza tym (abstrahując od wyglądu) cały czas mam wrażenie, że oferowany obecnie silniczek benzynowy zawiera trochę za mało koników na pociągnięcie siedmiu osób i bagażu zapakowanych w tak rozdmuchane nadwozie.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-16, 20:30
koła od DD byłyby OK, tylko może nieco węższe np 195 lub 205
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-09-16, 21:23
"Szestnastki" też chyba byłyby za małe. Nadwozie Lodgy jest dość przysadziste i potrzebuje konkretnego rozmiaru. A co do silniczka - skoro znalazło się 105 kucyków dla Dustera... Wiem, że wkrótce pojawi się mocniejszy silniczek, ale już parę razy wspominałem, że wyciskanie ponad setki kopytnych z niewiele ponad litra pojemności, moim skromnym zdaniem jest sprzeczne z naturą.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-16, 21:52
BMH napisał/a:
Ja rozumiem Kolego że swoje się zachwala,ale Lodgy do Logana równać to niebo a ziemia.Wyciszenie silnika,przestrzeń w srodku bagatelna zmiana,deska rozdzielcza,a nawet wygląd auta
Zwłaszcza ta przestrzeń! :D
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu - MCV: 1407 mm, Lodgy: 1408 mm! Aż 1 mm więcej!!! Wreszcie można odetchnąć pełną piersią! :D
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (2 rząd) - MCV: 1432 mm, Lodgy: 1466 mm. Tutaj faktycznie Lodgy zamiata MCVką, te 34 mm to zawsze było to, czego w drugim rzędzie brakowało. :]
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (3 rząd) - MCV: 1192 mm, Lodgy: 1357 mm. 17 cm prawie! Jak to możliwe? Zważywszy na szerokość na wysokości podłokietników, w MCVce zastosowano podłokietniki ujemne albo zmierzono szerokość pod sufitem. :)
Szerokość na wysokości paneli drzwi z przodu - MCV: 1388 mm, Lodgy: 1401 mm. Aż 13 mm! :D
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (2 rząd) - MCV: 1421 mm, Lodgy: 1424 mm. 3 mm, których zawsze mi brakowało! :O
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (3 rząd) - MCV: 1287 mm, Logdy: 1300 mm. 13 mm. Miazga.
O wysokości nie chce mi się już pisać, tam również Lodgy bije MCVkę na głowę, a nawet na kilkanaście mm. :)
Logdy to fajny samochód (chociaż mi się nie podoba), ale nie ma sensu oszukiwać siebie i innych domniemaną większą przestrzenią. Jest poprowadzona wyżej linia okien z tyłu, dzięki czemu bagażnik jest większy, i tyle. Jeśli chodzi o przestrzeń, Lodgy to taka MCVka, którą jeszcze trudniej zaparkować. :|
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-09-16, 22:01
Największa różnica 34 mm i tak ma znaczenie dopiero wtedy, gdy na tylnej kanapie siedzą 3 osoby lub są zapięte 3 foteliki. Nie wiem jak wygląda kwestia pojemności bagażnika w wersjach 7 osobowych (w MCV przy złożonym 3 rzędzie chyba się zmniejszał do 600 litrów).
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-16, 22:04
maciek napisał/a:
bo i tak w przyszłym roku się pojawi nowe MCV
Po co by się miało pojawiać - nie ogarniam. Jest przecież Lodgy, jest Dokker - po ki grzyb trzecie auto o zbliżonych założeniach i targecie? Prędzej uwierzę w Logana kombi - ale takie zwykłe kombi, a nie dostawczak o pojemności dwóch europalet dla niepoznaki sprzedawany jako auto rodzinne. ;)
Ja rozumiem Kolego że swoje się zachwala,ale Lodgy do Logana równać to niebo a ziemia.Wyciszenie silnika,przestrzeń w srodku bagatelna zmiana,deska rozdzielcza,a nawet wygląd auta
Zwłaszcza ta przestrzeń! :D
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu - MCV: 1407 mm, Lodgy: 1408 mm! Aż 1 mm więcej!!! Wreszcie można odetchnąć pełną piersią! :D
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (2 rząd) - MCV: 1432 mm, Lodgy: 1466 mm. Tutaj faktycznie Lodgy zamiata MCVką, te 34 mm to zawsze było to, czego w drugim rzędzie brakowało. :]
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu (3 rząd) - MCV: 1192 mm, Lodgy: 1357 mm. 17 cm prawie! Jak to możliwe? Zważywszy na szerokość na wysokości podłokietników, w MCVce zastosowano podłokietniki ujemne albo zmierzono szerokość pod sufitem. :)
Szerokość na wysokości paneli drzwi z przodu - MCV: 1388 mm, Lodgy: 1401 mm. Aż 13 mm! :D
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (2 rząd) - MCV: 1421 mm, Lodgy: 1424 mm. 3 mm, których zawsze mi brakowało! :O
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu (3 rząd) - MCV: 1287 mm, Logdy: 1300 mm. 13 mm. Miazga.
O wysokości nie chce mi się już pisać, tam również Lodgy bije MCVkę na głowę, a nawet na kilkanaście mm. :)
Logdy to fajny samochód (chociaż mi się nie podoba), ale nie ma sensu oszukiwać siebie i innych domniemaną większą przestrzenią. Jest poprowadzona wyżej linia okien z tyłu, dzięki czemu bagażnik jest większy, i tyle. Jeśli chodzi o przestrzeń, Lodgy to taka MCVka, którą jeszcze trudniej zaparkować. :|
Jadąc Lodgy (na codzień MCV ) odczuwa sie odrazu zdecydowanie większą przestrzeń wiem Wy wiecie swoje,nie miałem problemu z parkowaniem nigdy ani MCV ani kilkukrotnie Lodgy.
Te milimetry lepszości Lodgy nad MCV mnie osobiście nie przekonują. Pewnie jestem przyzwyczajony do rozkładu miejsca i schowków, które posiadam w MCV i które osobiście lepiej mi pasują. W mojej dacii mam silnik benzynowy 1,6 105kM i jestem z niego bardzo zadowolony. Nie jest to auto wyścigowe, ale silnik jest elastyczny zrywny i są dobre przełożenia skrzyni biegów. Nie odczuwam dyskomfortu przy jeździe w górach gdy dochodzi pełny komplet osób i bagażu (w moim przypadku jakieś 600kg); niejeden wręcz musi odpaść w przedbiegach
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum