Wysłany: 2012-09-17, 21:01 kontrolka check engine jak usunąć tą kontrolkę
Witam od niedawna zakupiłem auto dacia sandero i mam problem z jedną lampką check engine, po podłączeniu auta pod komputer wyświetla mi się komunika że jest to "obwód zaworu sterującego oczyszczania układu sterowania odprowadzaniem par paliwa" po usunięciu tej kontrolki po jakimś czasie znów się pojawia , mam pytanie czy tylko ta lampka usunie się jak wymienię wadliwy element ? nie jestem pewny ale wydaje mi się , że ta lampka świeci ,ponieważ z filtra WĘGLOWego nie jest podłączone 2 przewody (filtr ten znajduje sie przy prawym przednim nadkolu ) nie mam pojęcia gdzie te przewody należy podłączyć które wychodzą właśnie z owego filtra ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-12, 23:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-18, 19:55
radko15 napisał/a:
ponieważ z filtra WĘGLOWego nie jest podłączone 2 przewody (filtr ten znajduje sie przy prawym przednim nadkolu ) nie mam pojęcia gdzie te przewody należy podłączyć które wychodzą właśnie z owego filtra ?
Na tym filtrze jest wtyczka, i do niej powinny dochodzić przewody w czarnym peszlu.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-18, 19:56, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Sie 2012 Posty: 437 Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-09-18, 20:05
z opisu wynika, ze jemu te kable stamtąd wychodza (czyli do filtra sa podlaczone), ale nigdzie nie dochodza...
Jackthenight, mozesz powiedziec prosze, gdzie to idzie (jesli masz taka mozliwosc)?
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-19, 18:03
No kable od filtra dochodzą do komputera wtrysku.
Jutro pstryknę ci zdjęcie jak to wygląda u mnie, a teraz ci pokażę jak to wygląda na rysunku technicznym, 371 na żółto oznaczony czerwoną strzałką to właśnie pochłaniacz oparów benzyny:
(kliknij na zdjęcie aby powiększyć)
371.JPG
Plik ściągnięto 587 raz(y) 129,06 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-19, 18:08, w całości zmieniany 4 razy
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-09-20, 20:22
Coś co znalazłem w manualu :
Kod:
II - ZASADA DZIAŁANIA
Odpowietrzanie zbiornika odbywa się za
pośrednictwem pochłaniacza oparów benzyny.
Opary benzyny podczas przepływu są zatrzymywane
przez aktywny węgiel znajdujący się w pochłaniaczu.
Opary benzyny gromadzone w pochłaniaczu są
stamtąd usuwane i spalane w silniku.
W tym celu, zostaje ustanowione połączenie między
pochłaniaczem oparów benzyny a kolektorem ssącym
za pośrednictwem elektrozaworu. Ten elektrozawór
jest wbudowany w pochłaniacz oparów benzyny.
Zasada działania elektrozaworu polega na zapewnieniu
zmiennego przekroju przepływu (funkcja sygnału
Cyklicznego Współczynnika Otwarcia) emitowanego
przez moduł elektroniczny wtrysku.
Zmiana przekroju przepływu oparów benzyny w elektrozaworze
wynika z równowagi między polem magnetycznym
wytworzonym przez zasilanie uzwojenia
oraz siłą wywieraną przez sprężynę powrotną,
zapewniającą zamknięcie elektrozaworu.
Czyli inaczej mówiąc, opary ze zbiornika paliwa są również spalane w silniku a tym samym zostaje odpowietrzony zbiornik paliwa.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-09-20, 20:26, w całości zmieniany 2 razy
Kol. Stepway, Paliwo paruje wtedy, gdy nie pracuje silnik. Aby te opary nie były wypuszczane do atmosfery zastosowano takie urządzenie, które nazywa się pochłaniaczem oparów paliwa. W momencie jak uruchomi się silnik otwiera się elektrozawór, i opary zgromadzone w pochłaniaczu przesyłane są do kolektora ssącego i spalane przez silnik.
Zapewnie kolega zauważył szczególnie latem, gdy zabierał się do tankowania paliwa po otwarciu korka dziwny hałas podobny do syku. Wtedy również ten pochłaniacz wraz z układem (zbiornik, układ powrotu paliwa) powoduję niewielkie podciśnienie, które zapobiega wydostawaniu się oparów paliwa na zewnątrz.
jackthenight, chriskb, dziękuję Wam za wyjaśnienie w przystępnym języku. Człowiek uczy się całe życie.
chriskb, ów syk interpretowałem zawsze wyłącznie jako wyrównywanie ciśnienia w zbiorniku, gdzie z jednej strony jest korek a z drugiej wysysane jest paliwo
Nie miałem pojęcia o takim "urządzeniu", a nawet gdyby to nie posądzałbym prostej konstrukcji naszych aut. Chociaż patrząc przez pryzmat bezpieczeństwa czy ekologii nie sposób odmówić słuszności.
dziękuje za odpowiedz dużo mi pomogliście z filtra przewody sa ucięte wystają jakoś z 10 cm (peszel na ten przewód jest pusty z boku ) , i nie wiem za bardzo gdzie je podłączyć i czy sam mógłbym ta operacje wykonać , i zapomniałem o jeszcze jednym wspomnieć przewód gruby chyba od elektro zaworu jest przerwany ( wtyczka sie urwała ) mam pytanie czy jak mam ją na klej przyklejona to ona będzie spełniać swoje właściwości ?? czy bede musiał wymienić cały filtr ??
biała rurka jest nie podłączona wszystko narazie jest ok . skasowałem usterkę na komputerze, przejechałem kilka km i narazie nic nie wykryło , wielkie dzieki za pomoc
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum