Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-03-22, 12:11
korozja / zabezpieczenia antykorozyjne w Dacii
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
  Wysłany: 2008-05-08, 14:49   ruda w akcji?

Cześć,
Przy okazji problemów z kierunkowskazem dowiedziałem się, że mój egz. Logana został szcześliwie wytypowany do przeprowadzenia dodatkowej konserwacji nadkoli w ramach akcji nawrotowej. Kiedy równo 2 miesiące temu przy okazji wizyty serwisowej dopytywałem się o te sprawy, miła pani sprawdziła w informacje w bazie danych i stwierdziła, że mojego wozka rzecz nie dotyczy.

Szaruś napisał/a:
Dacia wzywa 500.000 sedanów do poprawki

http://www.auto-motor-und...09648_13987.hbs


Kratylos napisał/a:
powiem tak ogolnie logany nie koroduja co nie zminia faktu ze byla na koncu 2004 i poczatku 2005 seria loganow z bledem w zabespieczeniu antykorozyjnym to byly chyba 3 kolory bialy szara pela i czerwony torreador ... Gwarancja na lakier to 3 lata na perforacje 6 lat amen :)


To akurat o moim :-/




Aha,
A propos nadkoli: jak bedziecie myć autko, nie zapomnijcie sprawdzić, czy odpływ przy przednim plastikowym nadkolu (od strony drzwi) jest drożny ! mnie się zatkał (liście trawa i błoto),skutkiem czego miałem w środku błotnika z 1/4 kg błota. Warto to miesce dobrze wypłukać.

__________________________


Umyłem przed chwilą Buraczka na BP w RZ (ręczna myjnia typu "zrób to sam") bo mi go strasznie w nocy ptaki ozdobiły i...
Zobaczcie sami :-? Już widzę jak się buractwo cieszy :lol: :lol: :lol: A nie mówiłeeem ? :lol: :lol: :lol:
Pierwsze zdjęcie przestawia górną część prawego błotnika (błotnik był malowany w lipcu 2007 r.po tym jak wykryłem feler malarski)
Drugie spoinę na progu w tylnych drzwiach
_________________________________________________________________________
P.S. jak ca. 3 tygodnie temu umyłem auto po zimie to nic takiego nie widziałem. :evil: :evil: :evil:
P.S. 2. Usłyszałem już że gdybym sobie kupił "dobrego sprawdzonego..." z importu tobym się tak nie przejmował :lol:

bąbelki2.jpg
na lewym błotniku
Plik ściągnięto 686 raz(y) 195,44 KB

bąbelki1.jpg
spoina na progu w tylnych ewych drzwiach
Plik ściągnięto 258 raz(y) 204,49 KB

Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-23, 11:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2008-05-08, 15:19   

Piotrres witaj w klubie. Te nasze to chyba tak na wiosnę :lol: . Ja jeszcze nie mam odpowiedzi z RP, ale spodziewam się jej na dniach. Zobaczę co wymyślą. Po prostu mamy pecha i tyle. Ja się właśnie tego obawiałem. Po za tym to jak na 38000km to moja sprawuje się OK. Nara.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-05-08, 15:27   

Ja i tak wybieram się do ASO, bo musze się umówić z nimi na dodatkowe zabezpieczenia antykorozyjne nadkoli.... akurat moja seria i mój kolorek miały pecha i teraz w ramach akcji nawrotowej mają poprawiać...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-05-09, 10:34   

Problem jak widać jest. I to dość poważny. Tylko, czy można dla porządku napisać z których lat pochodzą modele zjadane przez korozję? Problemy ze złym pokryciem nadwozii lakierem, i korozją dotyczyły pewnych partii Loganów z początkowego okresu produkcji. W Polsce to rok 2005, i początek 2006 na świecie lata 2004-2005. Na starym forum temat ten był poruszany.
Trzeba też odróżnić korodowanie blach od tzw. korozji powierzchniowej, i korozji wywołanej uszkodzeniami mechanicznymi. U mnie mam rdzawy nalot na tlumiku, który przy każdym myciu usuwam mokrym ręcznikiem papierowym (wżerek nie widać), na przednich półosiach (ale metalowa osłona silnika jest w idealnym stanie), i wszystkich śrubach w komorze silnikach (bo nie zabezpieczyłem smarem/wazeliną techniczną). W czasie majowego mycia zauważyłem rdzawy nalot na mocowaniu lewej wycieraczki. Zawiasy przy drzwiach stale smaruję, i są czyściutkie.



Renault w Polsce nie rozpoczął akcji serwisowej Logana. Informacje na ten temat muszą być podawane do publicznej wiadomości tutaj:

link: http://www.uokik.gov.pl/

Wystarczy w wyszukiwarce wpisać hasło Renault.

Akcja serwisowa w Daciach sedan

Renault Dacia przygotowuje akcję serwisową, która pozwoli klientom i właścicielom skorzystać z najnowszych modyfikacji wprowadzonych ostatnio przez fabrykę. Akcja dotyczyć będzie jedynie modeli w wersji sedan wyprodukowanych w Rumunii i Rosji do końca 2006 roku. Cała operacja, polegająca na wstrzyknięciu dodatkowego wosku ochronnego, ma jeszcze lepiej zabezpieczyć przed korozją samochody klientów. Będzie ona wykonywana całkowicie za darmo. Według tego, co jest wskazane w książce serwisowej auta, a także w sześcioletniej gwarancji antykorozyjnej, po przeprowadzeniu dodatkowego zabezpieczenia, Dacia wykona także przegląd pozostałego zabezpieczenia antykorozyjnego i przeprowadzi konieczne czynności serwisowe. Cała akcja jest przeprowadzana, ponieważ Dacia chce zadbać o jak najwyższą jakość swoich produktów. Dlatego też zaraz po dotarciu do zarządu koncernu wiadomości o pojedynczych przypadkach korozji tylnych nadkoli od razu postanowiono rozwiązać ten problem. Korozja, która pojawiała się na autach wyprodukowanych w Rosji i Rumunii do końca 2006 roku, była spowodowana niedokładnym, ręcznym zabezpieczeniem otworu technologicznego tylnego nadkola. Polegało to na niedokładnym dozowaniu masy bitumicznej ze specjalnej maszyny obsługiwanej przez pracownika fabryki. Konieczne poprawki powłoki zabezpieczającej zostały także wdrożone w proces technologiczny w fabryce, aby w przyszłości podobne problemy już się nie pojawiały. Dotyczy to szczególnie procesu wstrzykiwania i nakładania masy bitumicznej, który wymaga odpowiedniej sprawności i zręczności. Każdy właściciel auta z wymienionego wcześniej okresu produkcji zostanie powiadomiony o przeprowadzanej akcji i wezwany do serwisu w celu rozwiązania problemu.

Nie wiadomo nam jeszcze w tej chwili, czy w Polsce sprzedano objęte akcją serwisową samochody i ile ich było. Opieramy się bowiem na informacjach uzyskanych bezpośrednio z Rumunii.

link: http://www.francuskie.pl/...rticle&sid=2951

(Kratylos już tam był)

Z forum gazeta.pl-link: http://forum.gazeta.pl/fo...8234433&v=2&s=0

Re: Dacia logan-kupno używanego
pms67 17.04.08, 00:22 Odpowiedz

Apropos zabezpieczeń antykorozyjnych: profile zamknięte, nadkola
tylne i spód są fabrycznie zalane jakaś masą plastyczną. Podobnie
linie łaczenia blach na pokrywie silnika, drzwiach, bagażniku.
Podobno w którejś z serii z 2005 był "potencjalny problem z korozją"
w nadkolach tylnych
. Mojego sedana nie dotyczył (sprawdziłem w ASO)
Przy okazji podbijania dowodu rejestracyjnego (3 lata minęły) goście
ze stacji kontroli pojazdów (zrobiło się zbiegowisko!'"O! Rumunka"
h) stwierdzili, że tak dobrze zabezpieczony spód rzadko się obecnie
widuje. Szok wywołała dolna osłona silnika (znów przydatna na realia
PL)Spód jest płaski, żadne przewody nie dyndają...

Grażka,
Jeżeli auto było serwisowane w ASO to możesz uzyskać informację o
tym "co mu zrobili"

Rozpisałem się, przepraszam, ale miłość bywa ślepa. Nie lubię domysłów, i gdybań, a wielu chyba na tym forum chyba tylko czeka, gdy jakaś Dacia pochłonięta zostanie przez korozję, i rdzę. Aż rączki z niecierpliwości zaciera...
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-23, 11:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-09, 11:57   

Cytat:
Renault w Polsce nie rozpoczął akcji serwisowej Logana. Informacje na ten temat muszą być podawane do publicznej wiadomości tutaj: link: http://www.uokik.gov.pl/

Bo do UOKiK-u firmy muszą zgłaszać faktyczne problemy (a nie wiem nawet, czy nie tylko te groźne) - natomiast u Dacii problem jest zdaje się jedynie potencjalny, no i mimo wszystko w sumie niezbyt poważny z punktu widzenia bezpieczeństwa.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-05-09, 12:17   

Ja się umówiłem z ASO na poniedziałek. Mówią,że zajmie im to 2..3 dni :-?
Zagrożenie zdfiniowali jako "potencjane" właśnie. Dmuchają na zimne...
BTW: "Podobno", bo informacja pochodziła z e-wydania opinitwórczego :lol: "AUTO MOTO UND SPORT" :mrgreen: pod "radosnym" tytułem "Rost ab Werk"

http://www.auto-motor-und...09648_13987.hbs

Informację sprawdziłem u źódła przy okazji przegladu serwisowego (II 2008). Wówczas dowiedziałem się, że "nic nie wiadomo". stąd "podobno/prawdopodobnie" z racji rezerwy do tej informacji.
Teraz okazało się, że jednak... Tym niemniej dobrze to swiadczy o firmie, że nie uznaje że "to mój problem" jak to się czasem tu i ówdzie zdarza.
:-?


Aha, co do bąbelków, to rozmawiałem wczoraj, ze specem od powłok malarskich (nie malarze, czy "fachowcem"), wyciąggnłaem go pod wieczór pod chałupę i... jego zdaniem co co sfotografowałem, nie jest objawem korozji. Uff ! A jedynie wadą lakierniczą zewnętrznej powłoki (tej przeźroczystej)
_______________________________________________
Ian,
Alte Liebe Nicht Rustet ! :-D
I niech tak już zostanie
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-03-23, 11:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-05-12, 10:21   

piotrres napisał/a:
Informację sprawdziłem u źódła przy okazji przegladu serwisowego (II 2008). Wówczas dowiedziałem się, że "nic nie wiadomo". stąd "podobno/prawdopodobnie" z racji rezerwy do tej informacji.


Dziś umówiłem się na przyszły poniedziałek. Od pan z którym rozmawiałem dowiedziałem sie że właśnie dostali jakieś wytyczne w tej sprawie ale nie zdążył się jeszcze z nimi zapoznać, Prywatnie wie że sprawa dotyczy jedynie tylnych nadkoli które najprawdopodobniej zostaną potraktowane jakimś preparatem dostarczonym przez reno. Jeśli coś będę wiedział to dopiero za tydzień.
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2008-05-26, 21:51   

A ja już po 2dniowej wizycie
podobno poprzednie warstwy bitumiczne się starły
i trzeba było nałożyć nowe
ponadto założyli mi oślony plastykowe
na tylne błotniki (fajne malutkie-nie zauważyłem nawet
jak autko odbierałem)
Przez tydzień śmierdziało w środku konserwacją
i coś wykapywało z progów ale czuję że autko dobrze
zabezpieczone. Mam 3 letnią Logankę myślę
że na następne 3 lata zabezpieczona.
Wydech sam maluję srebrzanką taką jak do pieca.
Autko mam z 2005r i nie ma wad lakieru.
Uszczelki i zawiasy polecam wazeliną i WD40.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-05-27, 07:00   

andwod gdzie byłeś w serwisie, u zięby czy u pietrzaka. Bo jesteś z Rudy i chciałbym wiedzieć, bo jak pojadę z moim do Głowacza znowu, to o tych osłonach na nadkola to mogę zapomnieć, a auto znowu tak zrobią, że polecą znowu przekleństwa, na salonie.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 07:45   

Cytat:
jak pojadę z moim do Głowacza

Bardzo, naprawdę bardzo się dziwię, że po wszystkich doświadczeniach z tym serwisem w ogóle rozważasz ponowną w nim wizytę... :shock:
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-05-27, 09:03   

Ale jestem twardziel co nie :mrgreen: .
Bagażnik dachowy muszę odebrać, u nich w czwartek i tyle. Bo jedno chociaż jest niepodwarzalne, że mają najlepsze ceny części dodatkowych do loganek.
A co do tego zabezpieczenia antykorozyjnego, to chyba jednak pojadę do Auto-Zięby, z tym że mam dużo gorszy dojazd do domu, niż od Głowacza, a sami wiecie dzisiaj człowiek bez auta, to jak bez ręki. Do kibla by się nim nawet jechało jakby się dało :mrgreen:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-16, 13:42   i po konserwacji

W ub. poniedziałek pojechałem do serwisu Dacią, wróciłem rowerem :mrgreen: (koledzy śmiali się, że zabrałem ze sobą szalupę). Auto miało być na środę po południu, a było gotowe w południe czwartek. Jak TO wygląda można zobaczyć na zdjęciu. Wenętrzne powierzchnie nadkola są teraz matowo-czarne, pojawiły się jakieś korki i... dyskretny rancik z plastiku, pod kolor do zderzaka (tj. ciemnoszary).
Sam element mocowany jest na zaciski (śrubki od wnętrza nadkola)
Swoją szosą zastanowiło mnię, że nie dano czegoś takiego z przodu (koła napędowe, więc bardziej rzuca kamykami) :-?

Pozdrawiam
Piotr S,
Dziśiaj, tj 27 czerwca dorzuciłem fotkę jak wygląda mocowanie nakładek od strony nadkola. Miejsca jest akurat tyle by zmieściła się tam niewidzialna ręka PiotrResa i aparat kompaktowy. Jaki widać wykonane jest rzy użyciu plastikowych zacisków rozpieranych przy użyciu śrubek. To szare to nowa konserwacja nadkola.
Pozdrawiam,
Piotr S.

nadkole1.JPG
mocowanie nakładki nadkola
Plik ściągnięto 34360 raz(y) 57,15 KB

ots.JPG
nakładka na nadkole
Plik ściągnięto 2828 raz(y) 61,86 KB

Ostatnio zmieniony przez piotrres 2008-06-27, 22:17, w całości zmieniany 3 razy  
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-16, 17:38   

wygląda solidnie........ a tak na marginesie te kołpaczki to oryginalne :?:
_________________
GeRRaD
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2008-06-17, 08:28   

zobacz co jest pod tym rancikiem. jesli nie ma warstewki silikonu, a da sie go tam teraz zaaplikowac, to radze Ci to zrobic. inaczej bedziesz tam mial potencjalne siedlisko, wody ,soli a zatem korozji. pozdr
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-06-17, 09:43   

GeRRaD napisał/a:
wygląda solidnie........ a tak na marginesie te kołpaczki to oryginalne :?:

Jak najbardziej. 8-)
jurek napisał/a:
jesli nie ma warstewki silikonu, a da sie go tam teraz zaaplikowac, to radze Ci to zrobic. inaczej bedziesz tam mial potencjalne siedlisko, wody ,soli a zatem korozji

To przecież ma być forma zabezpieczenia tej krawędzi Też się zastanawiałem nad tą wodą lodem solą....
:-|
BTW: Myślisz o takim silikonie do uszczelek samochodowych?
Pozdrawiam i dziękuję za radę.
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2008-06-17, 10:40   

andwod napisał/a:
A ja już po 2dniowej wizycie

We Francji tez ta sama akcja. Tylko ze samochód biorą na 2 godziny!

andwod napisał/a:
ponadto założyli mi oślony plastykowe

A mi nie :(

andwod napisał/a:
Przez tydzień śmierdziało w środku konserwacją

śmierdzi nieźle, cały czas, już ponad tydzień...
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-06-17, 10:55   

aaryt, wiedze, ze nie Tylko u mnie tak wygladala ta "naprawa". Chyba zalezy to od rocznika samochodu. W moim przypadku tez tylko zostal wstrzykniety jakis srodek w profile zamkniete i na tym koniec... czuc go bylo przez ok. 2 tygodnie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2008-06-20, 09:26   

Ja oprócz tego silikonu to bardziej bym się zastanawiał w jaki sposób zostały przykręcone te śrubki. Jeżeli nie zostało nic podłożone pomiędzy blachę, a tą śrubkę to będziesz miał tam szybciej korozję niż pod tym silikonem, bo przebiła ona warstwę lakieru, według mnie na 100%. Więc to bym najpierw sprawdził - zabezpieczył - i dopiero silikon nawet w miejsca gdzie może się dostać błoto wyrzucane spod kół.
 
RYKI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1,4
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 99
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2008-06-21, 10:14   

Witam
Zajechałem dziś do ASO w sprawie rdzy pod uszczelką nad progową dzrwi przednich obu.Okazało się że to tylko stalowa taśma troszkę puściła koloru.Rdzy brak.Ta taśma podtrzymująca na miejscu uszczelkę chyba zachorowała na rdzę ,ale wystarczy ja przetrzeć i zabezpieczyć gliceryną .Sama taśma jest w otulinie i nie ma styczności z lakierem i częściami metalowymi.
Przy okazji zapytałem się co szanowny Pan kierownik myśli o jesiennej konserwacji podwozia aut ... . Odpowiedż "konserwacja jest nie zalecana ze względu na gwarancję ,ale ale ale ja Panu jej nie zabraniam a jako przedstawiciel ASO zalecam i u mnie pan gwarancji nie straci."
Koszt konserwacji jak to ja rozumiem malowania podwozia wraz z elementami zamkniętymi to koszt w Białymstoku 400 zł a same podwozie to koszt 300 zł.
Postanowiłem że wykonam taką czynnośc przed zimą.
Pan kierownik jest tak miły że po umówieniu się na przegląd pierwszy postanowił wymienić mi olej gratis .Oczywiście olej sam wcześniej zakupiłem.
Troszeczkę świtła tego dnia .
Pozdrawiam RYKI
 
ian 



Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 548
Skąd: Katowice
Wysłany: 2008-06-23, 08:32   

Tak przedstawia się sprawa z korozją u konkurencji-producenta najbardziej luksusowych, nowoczesnych, i mhhh.... niezawodnych (?) samochodów. Dedykuję wszystkim malkontentom...

Mercedesy A i B masowo rdzewieją. 445 tysięcy aut z korodującymi drzwiami i klapami.

W 445 tysiącach egzemplarzy Mercedesów A- i B-klasy (odpowiednio W169 i W245) rdzewieją drzwi i klapy na skutek błędu w procesie produkcji i wadliwego zabezpieczenia antykorozyjnego – podał niemiecki tygodnik motoryzacyjny Auto Bild powołując się na instrukcje serwisowe marki. Sprawa jest poważna, a nabywcy Mercedesów mogą liczyć na usunięcie rdzy, zabezpieczenie części nadwozia i ponowne lakierowanie. Tylko w naprawdę ciężkich przypadkach przewidziano wymianę drzwi czy klap. Tak przynajmniej jest w Niemczech, gdzie trafiło ponad 200 tys. korodujących Mercedesów. (zip)
_________________
Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-06-23, 14:44   

W sobotę wymyłem swoje autko bardzo dokładnie/ łącznie z odkręcanim listew/, ani śladu jakiejkolwiek korozji. Pod listwami masa brudu. :-(

Loganik, 31 kkm.

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2009-08-11, 00:28 ]
Podwątek o listwach - przeniesiony tu: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=14338#14338.
 
Wojtek Z. 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI 75kM
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-24, 08:34   

Witam
Zdradzę wam informację na temat zabezpieczenia antykorozyjnego Dacii. Wielu sprzedawców mówi, że dacia ma blachę ocynkowaną... co ciekawe dwustronnie :-? Prawda jest taka, że tam nie ma żadnego ocynku tylko bardzo gruba warstwa środka antykorozyjnego wstrzykiwana w profile zamknięte konstrukcji nadwozia i od spodu. Pomimo braku ocynku bardzo rzadko występują ogniska korozji.
Pozdrawiam
Lublain
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-24, 14:24   

Wojtek Z. napisał/a:
Witam
Zdradzę wam informację na temat zabezpieczenia antykorozyjnego Dacii. Wielu sprzedawców mówi, że dacia ma blachę ocynkowaną... co ciekawe dwustronnie :-? Prawda jest taka, że tam nie ma żadnego ocynku tylko bardzo gruba warstwa środka antykorozyjnego wstrzykiwana w profile zamknięte konstrukcji nadwozia i od spodu. Pomimo braku ocynku bardzo rzadko występują ogniska korozji.
Pozdrawiam
Lublain


Muszę w stwierdzić, że przed zakupem poinformowano mnie rzetelnie (cp prawda na moje pytanie) że żadnego ocynku nie ma.

Pozostaje więc stosować oldskulowe techniki zapobiegania korozji tj częste przeglądy karoserii i zabezpieczanie rys zaprawkami.

Warto też dodatkowo zabezpieczyć spód i profile. Tyle że, chyba już po wygaśnięciu gwarancji.

Pytanie to Wojtka Z.: czy kontrola stanu lakieru powinna następować przy wszystkich przeglądach (dużych i małych) czy tylko przy dużych (co 30 tys. km benzyna)?
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Wojtek Z. 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4 MPI 75kM
Rocznik: 2009
Wersja: Arctica
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 35
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-06-24, 14:52   

To bardzo dobre pytanie. Przegląd okresowy i serwisowy (mały i duży) wiąże się z przeglądem gwarancyjnym, czyli za każdym razem diagnosta ma obowiązek sprawdzić pokrywę lakierniczą.
 
gigi303 



Marka: Opel
Model: Astra IV
Silnik: 1.7 cdti
Rocznik: 2011
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 888
Skąd: W-WA
Wysłany: 2008-06-24, 15:45   

Cytat:


Muszę w stwierdzić, że przed zakupem poinformowano mnie rzetelnie (cp prawda na moje pytanie) że żadnego ocynku nie ma.


Zamierzam kupić Logan Mcv więc BACZNIE CZYTAM wszystkie wątki.
Z tego co mi powiedziano w salonie karoseria jest ocynkowana z wyjątkiem dachu.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne