DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
O downsizingu
Autor Wiadomość
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-10-05, 21:33   

hmmm i tu wyszla moja ignorancja :oops: - nie doczytalem, ze TCE ma wtrysk bezposredni.
Jednym slowem IV generacja LPG to proszenie sie o problemy :(
V-ta jest kosztowna i rowniez nie jest idealna.
W takim razie albo rezygnacja z LPG, albo starsza generacja benzynowek (przynajmniej na dzien dzisiejszy). Szkoda.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-06, 21:52   

Dyziek napisał/a:
hmmm i tu wyszla moja ignorancja :oops: - nie doczytalem, ze TCE ma wtrysk bezposredni.
Jednym slowem IV generacja LPG to proszenie sie o problemy :(
V-ta jest kosztowna i rowniez nie jest idealna.
W takim razie albo rezygnacja z LPG, albo starsza generacja benzynowek (przynajmniej na dzien dzisiejszy). Szkoda.

Na LPG się nie znam ale ostatnio gdzieś przeczytałem, że Rostowski (minister finansów) będzie się dobierał do LPG i ma mocno wzrosnąć. To może przemyśl swoje założenia.
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-10-06, 21:57   

Seal napisał/a:
Dyziek napisał/a:
hmmm i tu wyszla moja ignorancja :oops: - nie doczytalem, ze TCE ma wtrysk bezposredni.
Jednym slowem IV generacja LPG to proszenie sie o problemy :(
V-ta jest kosztowna i rowniez nie jest idealna.
W takim razie albo rezygnacja z LPG, albo starsza generacja benzynowek (przynajmniej na dzien dzisiejszy). Szkoda.

Na LPG się nie znam ale ostatnio gdzieś przeczytałem, że Rostowski (minister finansów) będzie się dobierał do LPG i ma mocno wzrosnąć. To może przemyśl swoje założenia.


Nie Rostowski, tylko Miedwiediew. Nałożył podatek akcyzowy na lpg w wysokości 130% większej niż obecnie więc cena lpg od 2013 ma wzrosnąć do ponad 3zl/l.
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-06, 22:02   

SpikeMike napisał/a:
Seal napisał/a:
Dyziek napisał/a:
hmmm i tu wyszla moja ignorancja :oops: - nie doczytalem, ze TCE ma wtrysk bezposredni.
Jednym slowem IV generacja LPG to proszenie sie o problemy :(
V-ta jest kosztowna i rowniez nie jest idealna.
W takim razie albo rezygnacja z LPG, albo starsza generacja benzynowek (przynajmniej na dzien dzisiejszy). Szkoda.

Na LPG się nie znam ale ostatnio gdzieś przeczytałem, że Rostowski (minister finansów) będzie się dobierał do LPG i ma mocno wzrosnąć. To może przemyśl swoje założenia.


Nie Rostowski, tylko Miedwiediew. Nałożył podatek akcyzowy na lpg w wysokości 130% większej niż obecnie więc cena lpg od 2013 ma wzrosnąć do ponad 3zl/l.

Jak już to chyba Putin bo to on tak naprawdę tam rządzi :-P
 
SpikeMike 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Wrz 2010
Posty: 79
Skąd: Gdansk
Wysłany: 2012-10-06, 22:04   

Seal napisał/a:
SpikeMike napisał/a:
Seal napisał/a:
Dyziek napisał/a:
hmmm i tu wyszla moja ignorancja :oops: - nie doczytalem, ze TCE ma wtrysk bezposredni.
Jednym slowem IV generacja LPG to proszenie sie o problemy :(
V-ta jest kosztowna i rowniez nie jest idealna.
W takim razie albo rezygnacja z LPG, albo starsza generacja benzynowek (przynajmniej na dzien dzisiejszy). Szkoda.

Na LPG się nie znam ale ostatnio gdzieś przeczytałem, że Rostowski (minister finansów) będzie się dobierał do LPG i ma mocno wzrosnąć. To może przemyśl swoje założenia.


Nie Rostowski, tylko Miedwiediew. Nałożył podatek akcyzowy na lpg w wysokości 130% większej niż obecnie więc cena lpg od 2013 ma wzrosnąć do ponad 3zl/l.

Jak już to chyba Putin bo to on tak naprawdę tam rządzi :-P


Mówisz Miedwiediew, myślisz Putin. ;)
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-10-06, 22:20   

Niezaleznie od tego, kto kosi kase, jak bede zmienial, bede dokladnie liczyl. Obecna instalacja juz sie zwrocila, ale i tak mnie irytacja dopada, gdy slysze o podwyzkach.
Wystarczy, ze moj kraj kosi mnie za to, ze wychowuje 2 dzieci. Perfidne zlodziejstwo.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-07, 09:07   

Dyziek napisał/a:
Niezaleznie od tego, kto kosi kase, jak bede zmienial, bede dokladnie liczyl. Obecna instalacja juz sie zwrocila, ale i tak mnie irytacja dopada, gdy slysze o podwyzkach.
Wystarczy, ze moj kraj kosi mnie za to, ze wychowuje 2 dzieci. Perfidne zlodziejstwo.


Powiedziałbym, ze kosi kazdego, niezaleznie, czy ma jedno czy wiecej dzieci, lub nawet bezdzietne osoby. Po prostu placimy podatki i inne daniny ktore sa nie zawsze dobrze wykorzystywane. Tylko to juz dyskusja na inny portal, robi sie off topic.
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-10-07, 09:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dyziek 



Marka: Cytryna i Helmut
Model: inny
Silnik: benzyna i ropniak
Rocznik: inny
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2012
Posty: 437
Skąd: Wawa
Wysłany: 2012-10-07, 11:06   

Kratylos napisał/a:

dokladnie to pierwsza generacja tce miala wtrysk posredni obecna 0.9 1.2 ma wtrysk bezposredni. turbina jest dodatkowo chlodzona ciecza.


Wiesz moze, czy w Twoim silniku jest hydrauliczna regulacja zaworow?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2012-10-20, 20:14   

http://www.youtube.com/watch?v=MT7J8Sxe2zE 1,2
http://www.youtube.com/watch?v=XNvRhWL1stQ 0,9
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-20, 20:43   

Jedno co jest fajne to łańcuszek rozrządu i to mnie przekonuje do tego silniczka.

Pytanie na jaki przebieg zaprojektowany i jaki będzie koszt chociażby samych części.
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-20, 20:55   

W wersji 0.9 l jest na całe zycie silnika ten łancuszek. Czy turbiny schladzanej ciecza nie potrzeba po dluzszej jezdzie chlodzic na wolnych obrotach ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7484
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-10-21, 11:25   

O turbinie to wiem.
 
grekol 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 41
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-10-21, 15:40   

Witam,

Dorzucę swoje 3 grosze w dyskusji o downsizingu...
To nie jest tak, że koncerny postawiły sobie za cel na maksa obniżać pojemność. W tej całej zabawie nie chodzi też o dobre samopoczucie użytkowników.
Niestety takie rozwiązania narzuca eko mafia, zieloni...jak zwał tak zwał.
Jest masa regulacji obowiązujących konceny - limit CO2 to najważniejsze ograniczenie.
Chodzi min. o łączną emisję CO2 wyprodukowanych silników przez jednego producenta.
Mając określony limit producent wyprodukuje więszą liczbę małych silników o niewielkiej emisji CO2 niż dużych, bardziej trujących, czyli w danym limicie jest w stanie więcej sprzedać. Koncerny starają się wycisnąć z małych jednostek co się da, bo kto kupiłby auto gabarytów scenica gdyby było napędzane silnikiem 1,2 o mocy 60 KM.
Druga kwestia to awaryność, może inaczej - żywotność takich silników. Kiedyś koncerny zanim wypuściły nowy model na rynek, to kilka, kilkanaście modeli robiło kilka milionów km (wspomniany wcześniej przez kolegów mercedes, toyota). Teraz symulacje robi się na komputerach, skraca się okresy testowania, a resztę rozwiązań sprawdza się na żywym organiźmie - czytaj Klientach. w razie czego organizue się akcję serwisową, albo umywa ręce od problemu. To już nie ekomafia tylko ekonomia.
Duże jednostki, mniej wysilone zawsze bedą bardziej żywotne od wysokoobrotowych jednostek. Owszem te wysilone też można budować tak, aby były długowieczne, ale za większe pieniądze z lepszych materiałów. Koncerny wolą jednak zarabiać na ilości, a później serwisie...
_________________
www.veraco.pl
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2012-10-21, 18:13   

Może kilka słów na temat małolitrażowej jednostki toyoty.
Nie mogę powiedzieć złego o silniku toyoty 1.0 o mocy 69KM także jest to 3 cylindrowa jednostka napędzana łańcuchem dla przykładu wujek ma yariske I przejechane prawie 180kkm w silniku nic nie robione, także moja matka jeździ yariską II spalanie to ma rewelacyjne 4.5L/100km tyle wychodzi z całego baku, sam kiedyś jeździłem tym i przy nawet dynamicznej jeździe nie przekroczyło 5.5L/100km.
Więc jeśli silnik będzie dobrze dopracowany a materiały użyte będą adekwatne do stopnia wysilenia jednostki to może być to całkiem udany silnik, choć lepiej jak byłby wolnossący ;-) co do łańcucha rozrządu jeśli nie będzie się mocno wyciągał a napinacz nie będzie nawalał jestem za :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2012-10-21, 18:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-21, 19:00   

Ale dzisiaj z 1.0 się wyciąga dwa razy większe moce, vide fordowski ecoboost 1.0 125KM :) To zupełnie inna bajka i ten silnik z Yariski ma się nijak do dzisiejszych uturbionych wariatów.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-21, 19:16   

mekintosz napisał/a:
Czy turbiny schladzanej ciecza nie potrzeba po dluzszej jezdzie chlodzic na wolnych obrotach ?

Zazwyczaj trzeba, bo w tzw. "schładzaniu" nie chodzi tak naprawdę o schładzanie, a o zapewnienie smarowania. Ale podobno np Ford w nowych Ecoboostach zastosował w końcu elektryczną pompę oleju, więc akurat w nich teoretycznie można se silnik zatrzymać.

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=448
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-21, 19:16   

grekol napisał/a:
Niestety takie rozwiązania narzuca eko

Ależ stety, stety - inaczej dalej mielibyśmy syf w centrach miast jak w latach 80. XX w. Problem jest inny - że przy wprowadzaniu tych norm ekologicznych nikt nie pomyślał, żeby wprowadzić także normy... "jakościowe" - więc producenci koszta pro-eko odbijają sobie goląc klientów w innych miejscach. Sumaryczny bilans ekologiczny wypada zatem marnie, bo produkcja nowych, krótkożyjących jednostek napędowych zjada zyski z ich ekologicznej eksploatacji. Natomiast miejscowa poprawa - np powietrza w miastach - jest znacząca i zauważalna.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-22, 07:19   

miskowski napisał/a:
Zawiodła "wielogłowicowość" i ona była przyczyną problemów

Ale klient cznia, co konkretnie się psuje, jeśli jeździć się nie da, a naprawa kosztuje garniec złota...


wojtek_pl napisał/a:
ja nadal będę uważał, że silnik benzynowy 1.0 turbo mający dajmy na to 120KM będzie gorzej napędzał duże auto niż silnik wolnossący 2.0 o takiej samej mocy.

Rzecz w tym, że w jednych sytuacjach (np na autostradach) może i faktycznie gorzej, ale za to w innych (np miasto) jednak lepiej. Najlepiej byłoby więc dobrać silnik do swojego profilu użytkowania, ale... szeroki wybór jest kosztowny, i kółeczko się zamyka.
 
Alien 



Marka: FSO / TOYOTA
Model: Caro i Corolla
Silnik: 1.6GLE i 1.4VVTi
Rocznik: 1992 i 2001
Dołączył: 26 Cze 2009
Posty: 153
Skąd: ze Śląska
Wysłany: 2012-10-22, 09:44   

To czy łańcuch to taki plus (czy wielki minus) użytkownicy przekonają się dopiero za jakiś czas... niestety obecnie pojęcia "wieczny łańcuch" to już nie taki pewnik... przykłady? łańcuchy w Almerach N16 czy choćby w VW, czasem nawet 30 tys było dla nich nieosiągalne.
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2012-11-11, 18:38   

To i ja dorzucę swoje 3 grosze.

Np. porównanie Suzuki z tradycyjnym 1.6 kontra Skoda 1.2 TSI.
suzuki/skoda

Suzuki 4x4 z 1.6 pani mniej niż Skoda 4x2 z nowoczesnym 1.2 TSI.

Tu na forum odradzane są silniki 1.5DCI. Dlaczego? Przecież skomplikowanie w/s do Tce jest takie same: Turbina (w benzynie pracuje w wyższych temperaturach), wtryski (w TCe też wtrysk bezpośredni), nawet dwuwmasa i EGR występują też czasem w benzynowych silnikach. Ok, Dci ma DPF, ale jakośc nie słychać narzekań. Pozatym silnik żyje x lat, i ma choroby wieku dziecięcego za sobą, w przeciwieństwie do Tce.
Jedyne co mi się podoba w Tce to moment dostępny przy 1800-2000 obr/min.
Prawda jest też taka, że kto jest na początku technologii słono za to płaci (przypomnijcie np. telefony komórkowe), z czasem technologia zostaje dopracowana i tanieje.
_________________
MZ
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-11, 23:27   

MZ000 napisał/a:
Suzuki 4x4 z 1.6 pani mniej niż Skoda 4x2 z nowoczesnym 1.2 TSI.

Ze względu na różnicę rozmiarów to nie jest uczciwe porównanie - należałoby raczej wziąć np octavię, gdzie oprócz 1,2 TSI występuje również stary 1.6, i wtedy testować...


MZ000 napisał/a:
Tu na forum odradzane są silniki 1.5DCI

Ależ bynajmniej - jest równie wiele głosów za, jak i przeciwko.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-11-11, 23:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-11-12, 01:00   

Tam jest tylko 75kg różnicy, a suzuki ma 4x4, więc można założyć, że wysiłek obu silników był bardzo zbliżony.
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-12, 10:10   

Azrael napisał/a:
Tam jest tylko 75kg różnicy

"Wymiary" to także (a przy większych prędkościach nawet: przede wszystkim) wysokość, szerokość, długość, powierzchnia czołowa i kształt - odbijające się we współczynniku oporu aerodynamicznego.

A wagę łatwo skompensować, dociążając po prostu lżejszą odmianę silnikową.

Porównanie dwóch odmiennych aut, nawet ważących tyle samo, mówi jedynie który ile zużywa paliwa - ale nie mówi ile z tego jest winą danego rodzaju silnika...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-12, 23:07   

Dyskusja o wartości merytorycznej wypowiedzi na forum została wydzielona: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7977.
 
Azrael 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 8V 87KM
Rocznik: 2006
Wersja: Laureate
Dołączył: 23 Paź 2011
Posty: 58
Skąd: mazowsze
Wysłany: 2012-11-13, 00:51   

yeti vs sx4
Długość: 4223mm vs 4115-4135mm
Szerokość: 1793mm vs 1730-1755mm
Wysokość: 1691mm vs 1565-1620mm
Współczynnik oporu powietrza Cx: 0,37 vs ? nie znalazłem nic poza gdybaniem, że zapewne 0,36-0,38.

Moim zdaniem nie ma absolutnie przepaści, to ten sam segment, a 4x4 powinno z powodzeniem wyrównać szanse.
Nawiązując do wcześniejszego porównania Octavia przy SX4 jest niska (1468mm), ale idealnie nie porównany samochodów, to silniki należałoby przekładać.

Żałuję, że nie znalazłem wykresu dla silnika suzuki czyli zmodyfikowanego M16A do 120KM, więc skupię się na downsizingu, który w przypadku yeti nie działa za dobrze.

Nie twierdzę, że TSI 1.2 jest dobry do kosiarki (mimo, że na pewno bym takiego nie chciał bym mieć pod maską), ale 105KM to 105KM a auta typu "mini-suv" potrzebują
jednak więcej mocy poza miastem, gdzie poza rozpedzaniem, trzeba jeszcze mieć siłę aby trzymać prędkość. Zakładam, że 1.4 TSI 140KM zapewne nie musiałby się tak wysilać i nie spaliłby mniej od swojego mniejszego braciszka.

Wykresy 1.2 TSI vs 1.4 TSI
TSI 105KM - http://www.bsr.se/images/...9-957875839.png
TSI 140KM - http://www.bsr.se/images/...0y540-179-0.png
3000 obrótów daje odpowiednio 75KM/170NM i 105KM/230NM
1.2 w yeti na autostradzie musi się kręcić, a 1.4 nawet się nie spoci - jest siła :)

Tak samo jest z silnikami wolnossącymi, 1.6 pociągnie Logana, ale do Dustera jest już za słaby do bardziej dynamicznej jazdy. Fizyki nie da się oszukać, a wkładanie 1.2 turbo do aut pokroju yeti, superba czy mondeo uważam za bezcelowe chyba, że ktoś chce jeździć głónie w mieście. Siłą tych silników jest małe spalanie w trybie miejskim przy spokojnej jeździe, ale poza miastem, gdy turbina musi mocniej pracować a i tak brakuje mocy, jest wir w baku.

Jeśli konstruktorzy chcą, a klient chce płacić, to niech wkładają małe turbo do samochodów, ale z zachowaniem proporcji
Fabia 1.2 TSI 105 / 85 jeśli ktoś woli
Golf 1.4 TSI 140
Yeti 1.6 TDI 130

Oczywiście takie zestawienie kosztuje, ale nie ma nic za darmo. Jeśli klient życzy sobie jeździć dynamicznie, oszczędnie i w miarę bezawaryjnie, to musi zapłacić.

W takim układzie, dla mnie ma to sens i mógłbym kiedyś się skusić, zakładając oczywiście, że powstaną konstrukcje zdolne wytrzymać 300 tysięcy km w dobrym zdrowiu.
Póki co 8V + LPG i średnie spalanie 9L LPG, czyli nadal taniej niż jakikolwiek TSI/TCe :)
_________________
Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne