A w moim Polonezie Caro '94 to zawsze na postoju był błąd 12 sygnalizowany kontrolką wtrysku - "brak impulsów z czujnika położenia wału korbowego". Nawet w książkach pisali, że tak ma być.
Po tym, co tu czytam, za nic w świecie nie włączę diagnostyki komputera. Jeszcze komp sobie to zapamięta na zawsze...
zaczynacie się kłócić a tak naprawdę "gówno" wiecie
To, że kolega jest moderatorem to nie upoważnia go do obrażania uczestników forum. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, niech je zgłasza. Na takim stanowisku jako "moderator" nie można się zachowywać jak jedyny wszystkowiedzący.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 11:47
chriskb napisał/a:
Na takim stanowisku jako "moderator" nie można się zachowywać jak jedyny wszystkowiedzący.
Ja się po prostu znam na tym, dlatego wyjaśniłem kwestię sporną.
chriskb napisał/a:
To, że kolega jest moderatorem to nie upoważnia go do obrażania uczestników forum.
Trzeba zakończyć dyskusję filozofowania i jasnowidzenia, to nie jest forum nt. filozofii.
Kolega Laisar zacytował manual serwisowy ""TO" nie powinno brać się pod uwagę, gdy silnik jest zimny.",
więc dalsza dyskusja nad tym, że czarne jest czarne, a dlaczego nie jest białe jest całkiem bez sensu, co wyjaśniłem dość dokładnie w poprzednim swoim poście.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-30, 11:50, w całości zmieniany 2 razy
jackthenight, pięknie i miło to wszystko opisałeś, widzę, że posiadasz wiedzę do udzielania info. więc wyjaśnij mi jak taką sytuację: Przy czujniku pękł jakiś lut i zazwyczaj łączy ale przy większych wybojach czy dziurach nie łączy, przerywa, itp.... Rozumiem, że wtedy pojawi się "- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,. Jedziemy do ASO a oni widząc tą usterkę myślą, że to pewnie w wyniku odpalania zimnego silnika. Kasuje bład, odpala na ciepłym i wszystko git - bo w warsztacie jak samochód stoi to wstrząsów brak. I usterka nie zostaje wykryta?
jackthenight napisał/a:
nauczcie się wreszcie słuchać, a nie tylko gadać
No właśnie słuchamy i w Twoich postach dowiedzieliśmy się, że:
jackthenight napisał/a:
Strona piąta: "zapisane w pamięci usterki czujnika" żadna usterka obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlane jest "- - - - -".
Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,
Wszystkie usterki wyświetlone na stronie "usterki czujnika zapisane w pamięci" są usterkami które zostały wykryte
Więc zdecyduj się w końcu, czy to usterki/błędy czy nie:
jackthenight napisał/a:
Także wskaźnik licznika nie wskazuje błędów, tylko wskazuje aktualną wartość czujnika
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 12:06
Cytat:
jackthenight, pięknie i miło to wszystko opisałeś, widzę, że posiadasz wiedzę do udzielania info. więc wyjaśnij mi jak taką sytuację: Przy czujniku pękł jakiś lut i zazwyczaj łączy ale przy większych wybojach czy dziurach nie łączy, przerywa, itp.... Rozumiem, że wtedy pojawi się "- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,. Jedziemy do ASO a oni widząc tą usterkę myślą, że to pewnie w wyniku odpalania zimnego silnika. Kasuje bład, odpala na ciepłym i wszystko git - bo w warsztacie jak samochód stoi to wstrząsów brak. I usterka nie zostaje wykryta?
Aso w ogóle w tryb diagnostyki komputera pokładowego (wyświetlacza) nawet wchodzić nie będzie, bo to nie jest żaden wyznacznik usterek pojazdu, to tylko wyświetlacz i wskaźnik aktualnych stanów.
Do diagnostyki usterek służy laptop, interfejs, CLIP lub DDT2000.
Aso podłączy się CLIPEM do auta, a komputer wtrysku zarejestruje sobie przerwy w obwodzie w momentach kiedy ich nie powinno być - w tym przypadku zapali ci się czerwona kontrolka usterki wtrysku MIL. A w ich laptopie pojawi się błąd czujnika temperatury płynu.
Na pewno świecącą kontrolkę na czerwono zauważysz i pojedziesz z tym do ASO, a usterka przez nich zostanie z pewnością wykryta.
jacusb napisał/a:
No właśnie słuchamy i w Twoich postach dowiedzieliśmy się, że:
To jest przepisane z polskiej instrukcji serwisowej - trzeba nauczyć się ją dobrze interpretować, gdyż została przetłumaczona z francuskiego na polski.
Daster napisał/a:
Czy to znaczy ze komputer traci wtedy kontakt na czujniku temperatury cieczy chlodzacej?
Ciekaw jestem czy u pozostalych wlascicieli Dusterow tez tak jest?
To oznacza, że w twoim aucie wszystko działa poprawnie i nie masz się czym martwić.
U innych jest dokładnie tak samo i świadczy to o poprawnym działaniu czujnika temperatury.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-30, 12:34, w całości zmieniany 4 razy
No ale czujnik temp. dla wtrysku jest podłączony wprost do komputera wtrysku, a ten od komputera to osobny czujnik w tej samej obudowie. Na schemacie element 244 (Logan).
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 14:58
eplus, no tak, ja to wiem, ale to i tak zbytnio nie zmienia faktu w przypadku diagnozy.
Jeśli tylko byłby problem z częścią od wyświetlacza, to będzie to widać podczas jazdy, że wskaźnik temp. płynu wariuje pokazując raz min, a raz 4 kreski itd. - wskazania będą szaleć albo będą non stop na min albo non stop na maks. i każdy kierowca to zauważy i ASO bez pomocy komputera i tego tryby diagnostycznego stwierdzi że to obwód czujnika wody.
W przypadku poważniej awarii czujnika wody częsci podłączonej już do komputera wtrysku to bez problemu wykryje to sam komputer wtrysku sygnalizując kierowcy czerwoną kontrolką..
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-27, 10:40, w całości zmieniany 4 razy
jeśli masz guzik na manetce wycieraczek ( tak jak klason na kierunkowskazach ) to masz pokładowy i tam zmieniasz wyświetlanie typu średnie spalanie itd
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-21, 07:28
Jaką masz wersję? W Dusterze ambiance nie ma, jest w laureate.
Dziwne tylko, że przycisk jest bo wydaje mi się, że w wersji bez komputera nie było ale cóż różne bywają niespodzianki lub coś się spierdzieliło:)
wlasnie mam problem ze swoim kompem :P tzn.... wciskam ten guzik w drazku i pokazuje mi jedynie opcje:
- przebieg calkowity
- przebieg czesciowy
- godzina,
- ile zostalo do serwisu
czy jest to mozliwe aby nie bylo spalania i temp? auto mam nowe i jest to wersja srednia wyposazenia na rynek irlandzki.
dopiero po 3 tygodniach doszedlem do tego jak z "kierownicy" przelaczac piosenki
instrukcja jest dla mnie nieczytelna :/ i do tego po francusku... czytalem kopie polska na forum ale i tak srednio :/
auto to dacia logan MCV 1.5 dci 2014 rocznik produkcji
Ostatnio zmieniony przez Arthem 2015-08-11, 19:29, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus Pomógł: 55 razy Dołączył: 22 Lut 2015 Posty: 1601 Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-11, 19:49
A jesteś pewien, że masz komputer? W sensie taki z prawdziwego zdarzenia? Mam wersję Ambiance i na tym wyświetlaczu pokazuje mi tylko godzinę, licznik km ogólny, licznik dzienny i SET TP do ustawiania ciśnienia odniesienia w kołach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum