DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Komputer pokładowy - funkcje i obsługa
Autor Wiadomość
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3544
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-30, 11:08   

A w moim Polonezie Caro '94 to zawsze na postoju był błąd 12 sygnalizowany kontrolką wtrysku - "brak impulsów z czujnika położenia wału korbowego". Nawet w książkach pisali, że tak ma być.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Po tym, co tu czytam, za nic w świecie nie włączę diagnostyki komputera. Jeszcze komp sobie to zapamięta na zawsze... :-P :mrgreen:

Brak klawiatury - naciśnij F1 aby kontynuować. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-30, 11:26   

Cytat:
zaczynacie się kłócić a tak naprawdę "gówno" wiecie


To, że kolega jest moderatorem to nie upoważnia go do obrażania uczestników forum. Jeżeli ktoś ma wątpliwości, niech je zgłasza. Na takim stanowisku jako "moderator" nie można się zachowywać jak jedyny wszystkowiedzący.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 11:47   

chriskb napisał/a:
Na takim stanowisku jako "moderator" nie można się zachowywać jak jedyny wszystkowiedzący.


Ja się po prostu znam na tym, dlatego wyjaśniłem kwestię sporną.


chriskb napisał/a:
To, że kolega jest moderatorem to nie upoważnia go do obrażania uczestników forum.


Trzeba zakończyć dyskusję filozofowania i jasnowidzenia, to nie jest forum nt. filozofii.
Kolega Laisar zacytował manual serwisowy ""TO" nie powinno brać się pod uwagę, gdy silnik jest zimny.",
więc dalsza dyskusja nad tym, że czarne jest czarne, a dlaczego nie jest białe jest całkiem bez sensu, co wyjaśniłem dość dokładnie w poprzednim swoim poście.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-30, 11:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-30, 11:50   

jackthenight, pięknie i miło to wszystko opisałeś, widzę, że posiadasz wiedzę do udzielania info. więc wyjaśnij mi jak taką sytuację: Przy czujniku pękł jakiś lut i zazwyczaj łączy ale przy większych wybojach czy dziurach nie łączy, przerywa, itp.... Rozumiem, że wtedy pojawi się "- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,. Jedziemy do ASO a oni widząc tą usterkę myślą, że to pewnie w wyniku odpalania zimnego silnika. Kasuje bład, odpala na ciepłym i wszystko git - bo w warsztacie jak samochód stoi to wstrząsów brak. I usterka nie zostaje wykryta?

jackthenight napisał/a:
nauczcie się wreszcie słuchać, a nie tylko gadać

No właśnie słuchamy i w Twoich postach dowiedzieliśmy się, że:

jackthenight napisał/a:

Strona piąta: "zapisane w pamięci usterki czujnika" żadna usterka obecna lub zapisana w pamięci, wyświetlane jest "- - - - -".

Usterki "temperatura płynu" obecne lub zapisane w pamięci, wyświetlane są jako
"- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,

Wszystkie usterki wyświetlone na stronie "usterki czujnika zapisane w pamięci" są usterkami które zostały wykryte


Więc zdecyduj się w końcu, czy to usterki/błędy czy nie:
jackthenight napisał/a:
Także wskaźnik licznika nie wskazuje błędów, tylko wskazuje aktualną wartość czujnika
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 12:06   

Cytat:
jackthenight, pięknie i miło to wszystko opisałeś, widzę, że posiadasz wiedzę do udzielania info. więc wyjaśnij mi jak taką sytuację: Przy czujniku pękł jakiś lut i zazwyczaj łączy ale przy większych wybojach czy dziurach nie łączy, przerywa, itp.... Rozumiem, że wtedy pojawi się "- - -TO" w przypadku obwodu przerwanego,. Jedziemy do ASO a oni widząc tą usterkę myślą, że to pewnie w wyniku odpalania zimnego silnika. Kasuje bład, odpala na ciepłym i wszystko git - bo w warsztacie jak samochód stoi to wstrząsów brak. I usterka nie zostaje wykryta?


Aso w ogóle w tryb diagnostyki komputera pokładowego (wyświetlacza) nawet wchodzić nie będzie, bo to nie jest żaden wyznacznik usterek pojazdu, to tylko wyświetlacz i wskaźnik aktualnych stanów.

Do diagnostyki usterek służy laptop, interfejs, CLIP lub DDT2000.

Aso podłączy się CLIPEM do auta, a komputer wtrysku zarejestruje sobie przerwy w obwodzie w momentach kiedy ich nie powinno być - w tym przypadku zapali ci się czerwona kontrolka usterki wtrysku MIL. A w ich laptopie pojawi się błąd czujnika temperatury płynu.
Na pewno świecącą kontrolkę na czerwono zauważysz i pojedziesz z tym do ASO, a usterka przez nich zostanie z pewnością wykryta.


jacusb napisał/a:
No właśnie słuchamy i w Twoich postach dowiedzieliśmy się, że:

To jest przepisane z polskiej instrukcji serwisowej - trzeba nauczyć się ją dobrze interpretować, gdyż została przetłumaczona z francuskiego na polski.

Daster napisał/a:
Czy to znaczy ze komputer traci wtedy kontakt na czujniku temperatury cieczy chlodzacej?
Ciekaw jestem czy u pozostalych wlascicieli Dusterow tez tak jest?


To oznacza, że w twoim aucie wszystko działa poprawnie i nie masz się czym martwić.
U innych jest dokładnie tak samo i świadczy to o poprawnym działaniu czujnika temperatury.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-03-30, 12:34, w całości zmieniany 4 razy  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-03-30, 13:07   

Ten blad sam znika po rozgrzaniu silnika, jak napisal Jack, czy trzeba go kasowac recznie ?

Tak czy siak jest to bez sensu...

Jacusb ma racje...
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3544
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-30, 14:33   

No ale czujnik temp. dla wtrysku jest podłączony wprost do komputera wtrysku, a ten od komputera to osobny czujnik w tej samej obudowie. Na schemacie element 244 (Logan).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-03-30, 14:58   

eplus, no tak, ja to wiem, ale to i tak zbytnio nie zmienia faktu w przypadku diagnozy.
Jeśli tylko byłby problem z częścią od wyświetlacza, to będzie to widać podczas jazdy, że wskaźnik temp. płynu wariuje pokazując raz min, a raz 4 kreski itd. - wskazania będą szaleć albo będą non stop na min albo non stop na maks. i każdy kierowca to zauważy i ASO bez pomocy komputera i tego tryby diagnostycznego stwierdzi że to obwód czujnika wody.

W przypadku poważniej awarii czujnika wody częsci podłączonej już do komputera wtrysku to bez problemu wykryje to sam komputer wtrysku sygnalizując kierowcy czerwoną kontrolką..
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2011-11-27, 10:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 133
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2011-11-27, 20:15   Re: Komputer pokładowy - funkcje i obsługa

Reigner napisał/a:
Mam pytanie - czy ktoś mógłby w miarę dokładnie wskazać jakie funkcje ma komp pokładowy w Loganie w wer. Laureate?


Skan z instrukcji Sandero Laurette.

komp. pok1.jpg
Plik ściągnięto 350 raz(y) 209,32 KB

komp.pok2.jpg
Plik ściągnięto 320 raz(y) 199,47 KB

Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-11-27, 20:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-07-13, 09:21   

http://www.daciamodellen....de-dacia-lodgy/

trochę o komputerze w Lodgy ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
nev 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 dCi eco2 75KM
Rocznik: 2012
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-10-17, 19:43   

Mam zagadkę bo miał być komputer pokładowy a poza dystansem dziennym i całkowitym nic nie pokazuje.
Ostatnio zmieniony przez nev 2012-10-17, 20:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2012-10-18, 13:35   

jeśli masz guzik na manetce wycieraczek ( tak jak klason na kierunkowskazach ) to masz pokładowy i tam zmieniasz wyświetlanie typu średnie spalanie itd
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-10-18, 13:56   

nev napisał/a:
Mam zagadkę bo miał być komputer pokładowy a poza dystansem dziennym i całkowitym nic nie pokazuje.

Oczywiście instrukcję od auta czytałeś ?
_________________

 
nev 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 dCi eco2 75KM
Rocznik: 2012
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-10-20, 21:36   

czytałem do Logana, przełącznik jest przy wycieraczce ale jak go się wciska to się nic nie zmienia więc chyba nie ma komputera.
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2012-10-21, 07:28   

Jaką masz wersję? W Dusterze ambiance nie ma, jest w laureate.
Dziwne tylko, że przycisk jest bo wydaje mi się, że w wersji bez komputera nie było ale cóż różne bywają niespodzianki lub coś się spierdzieliło:)
 
nev 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: LOGAN MCV
Silnik: 1.5 dCi eco2 75KM
Rocznik: 2012
Dołączył: 11 Paź 2012
Posty: 7
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2012-10-26, 10:00   

Okazało się w serwisie, że ten model nie ma komputera jednak. Trudno
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-03-20, 20:56   

Poznając samochód wlazłem sobie do trybu serwisowego i trafiłem na taki ekranik :)
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-05-17, 20:02   

Mam takie małe pytanie co oznaczają w trybie serwisowym takie znaczki:

---I-o

:shock:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-19, 12:15   

malygabrys napisał/a:
takie znaczki

Takich nie ma - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=30966#30966

Na pewno dobrze odczytałeś?
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 559
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-05-19, 22:56   

Na pewno dobrze dobrze odczytałem - i u mnie nie ma tylu stron co w kompedium ????
No i zgłupiałem :shock:
 
Arthem 



Marka: Dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 15
Skąd: Drogheda
Wysłany: 2015-08-11, 19:28   

wlasnie mam problem ze swoim kompem :P tzn.... wciskam ten guzik w drazku i pokazuje mi jedynie opcje:
- przebieg calkowity
- przebieg czesciowy
- godzina,
- ile zostalo do serwisu

czy jest to mozliwe aby nie bylo spalania i temp? auto mam nowe i jest to wersja srednia wyposazenia na rynek irlandzki.

dopiero po 3 tygodniach doszedlem do tego jak z "kierownicy" przelaczac piosenki :oops:

instrukcja jest dla mnie nieczytelna :/ i do tego po francusku... czytalem kopie polska na forum ale i tak srednio :/


auto to dacia logan MCV 1.5 dci 2014 rocznik produkcji
Ostatnio zmieniony przez Arthem 2015-08-11, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-11, 19:49   

A jesteś pewien, że masz komputer? W sensie taki z prawdziwego zdarzenia? Mam wersję Ambiance i na tym wyświetlaczu pokazuje mi tylko godzinę, licznik km ogólny, licznik dzienny i SET TP do ustawiania ciśnienia odniesienia w kołach.
 
Arthem 



Marka: Dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 15
Skąd: Drogheda
Wysłany: 2015-08-11, 19:53   

w opisie modelu ktory zakupilem bylo : on-board computer....

moze standardowo tak to nazywali....

wiem tyle ze wersje polskie roznia sie od irlandzkich
Ostatnio zmieniony przez Arthem 2015-08-11, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1601
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2015-08-11, 20:04   

To pewnie obaj mamy takie "komputery". Wydaje mi się, że ten właściwy - pokazujący spalanie, itd. - był od najbogatszej wersji dopiero montowany.
 
Arthem 



Marka: Dacia
Model: logan mcv
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2014
Dołączył: 21 Lip 2015
Posty: 15
Skąd: Drogheda
Wysłany: 2015-08-11, 20:22   

arczi_88 napisał/a:
To pewnie obaj mamy takie "komputery". Wydaje mi się, że ten właściwy - pokazujący spalanie, itd. - był od najbogatszej wersji dopiero montowany.


Dzieki za info ;) przynajmniej rzeczywiste spalanie rekompensuje wszystko :) 1200 km w cyklu mieszanym na pelnym baku :D
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne