Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-09, 13:12
Jak czytam te cenniki, to widzę starą Octavię, ostatnio sprzedawaną jako Tour . Dla nowej pewnie cena pójdzie w górę i wzbogacone zostanie jej wyposażenie, by nie konkurowała z Rapidem. Ta maniera Volkswagena... Tak trudno skonstruować przyzwoitą czterocylindrową jednostkę napędową MPI o pojemności 1389-1390 cm, mocy 83-84 KM i 118-121 Nm? Na wybrane rynki do wersji podstawowej? Problem w kosztach produkcji?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-10-09, 13:13, w całości zmieniany 1 raz
To jest dokładnie tak jak z wieloma innymi rzeczami (także u Dacii): nie ma żadnych technicznych problemów - wszystko sprowadza się do polityki marketingowej...
Skoda w Polsce ma marketingowy problem pod tytułem sprzedaż flotowa.
Ponieważ klient który kupuje kilkaset samochodów oczekuje duuuużego upustu , Skoda musi dawać zaporowe cenniki żeby mieć z czego schodzić ot i cały sekret.
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2012-10-10, 19:08
Promocje są już w salonach... na Opla Astrę III Classic Od października
hatchback z silnikiem 115 KM 1.6 już za 43.900zł, a sedan z tym samym silnikiem za 46.650zł. To się nazywa właściwe podejście do klienta! Kto teraz spojrzy na Rapida z dychawicznym silniczkiem za 43 860zł ?
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2012-10-10, 19:09, w całości zmieniany 2 razy
Chyba ich pogięło. Zapewne automagicznie Octavia 3 zdrożeje o jakieś 10 tys.
Skoda zbyt pewnie czuje się na polskim rynku, mam nadzieję że rynek utrze im nosa.
Volkswagen chce mieć własną Dacię - nowa tania marka może pojawić się już w 2014 roku
Volkswagen Dacia
Jak twierdzi niemiecki tygodnik Der Spiegel, Volkswagen zamierza w najbliższych latach wejść w ignorowany dotąd przez siebie segment tanich samochodów kosztujących pomiędzy 6 a 8 tys. euro i stworzyć nową markę na podobieństwo stworzonej na nowo przez Renault rumuńskiej Dacii. Byłaby to już piąta marka należąca do koncernu z Wolfsburga produkująca samochody na masową skalę.
Der Spiegel cytuje rzecznika prasowego Volkswagena, Erica Felbera, który przyznał, że idea stworzenia taniej marki była w firmie na tapecie od dłuższego czasu, a teraz powinna wejść w fazę realizacji. Zastrzegł jednak, że żadna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Swoje poparcie dla pomysłu stworzenia nowej marki pozycjonowanej poniżej Seata i Skody wyraził szef związków zawodowych w Volkswagenie, Bernd Osterloh, który uważa, że producent potrzebuje taniego auta przeznaczonego na rynki trzeciego świata.
Najbardziej prawdopodobnym scenariuszem powstania nowej marki jest wykorzystanie modeli Volkswagena opracowanych specjalnie na rynek chiński. Chodzi głównie o następcę produkowanej od bardzo wielu lat Santany, który ma być technicznie oparty na taniej przednionapędowej platformie spokrewnionej z konstrukcją nowej Skody Rapid i Seata Toledo. Za pomocą nowej marki Volkswagen chciałby mocno wejść na rynki, na których teraz jest drobnym graczem: głównie do Indii i Afryki, ale także chciałby zwiększyć swoją obecność w Ameryce Południowej, w Azji, a także dawnym bloku sowieckim.
Clio III to continue its career alongside New Clio under the name ‘Collection’
October 23, 2012 | ID: 37822
‘Clio Collection’, the third-generation version of Renault’s city car will continue its career in the segment alongside New Clio, Modus and Twingo.
Clio Collection will be available in a choice of two equipment levels (Alizé or Business) and two engines, the petrol 1.2 16V 75 and the diesel dCi 75.
Prices in France will start from €9,990 and Clio Collection will be made at Renault’s plant in Flins, near Paris.
The saga continues
With total sales of almost 2.4 million units since 2005, including more than one million in France, the third-generation of Clio – which will be known as ‘Clio Collection’ – rounds off Renault’s range in the city car segment, alongside Twingo, Modus and New Clio.
Two equipment levels will be available – Alizé and Business – while customers will be able to specify either the 1.2 16V 75 petrol engine or the dCi 75 diesel powerplant. Renault will continue to propose three- and five-door versions of Clio Collection.
Clio Collection is manufactured at Renault’s factory in Flins, near Paris, and, until March 2013, in Valladolid, Spain.
Equipment levels
ALIZE
- ABS with EBD electronic brakeforce distribution
- Frontal and lateral airbags
- Fixed front head rests
- Emergency brake assist
- Folding rear bench seat
- Manual climate control
- ISOFIX child seat anchorage for outer rear seats
- Tyre inflation kit
- Electric front windows
- Trip computer
- Remote central locking
- 40W radio-CD, with steering wheel-mounted remote control, mp3 playback and RCA jack socket
- Height-adjustable steering wheel
BUSINESS = ALIZE equipment level, plus…
- Carminat TomTom navigation (not ‘connected’)
- 80W radio-CD with steering wheel-mounted remote control, Bluetooth connectivity, USB port and jack socket
- Cruise control with speed limiter
- Fog lights
- Electrically-adjustable door mirrors
- Three rear head rests
- Height-adjustable driver’s seat
Tax-paid prices (in France)
Engine CO2 emissions State eco-subsidy Alizé
(3 doors) Alizé
(5 doors) Business
(5 doors)
1.2 16V 75 130g/km 0 9,99 10,59
dCi 75 105g/km 200 * 17,3
* Available at a later date
Options
Alizé Business
Lateral thorax airbags for driver and front passenger 250 €
Carminat TomTom navigation 490
European mapping 120
ESP 350
Metallic or pearlescent paint 470 470
Audio Pack (Radio with steering wheel-mounted remote control, plus Bluetooth and Plug&Music connectivity) 300
Modularity Pack (height-adjustable driver’s seat, three rear head rests, 60/40-split folding rear bench seat) 250
Cruise control with speed limiter 250
Spare wheel 120 120
_________________ Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail
Mam pytanie, czy ktoś śmigał może Tatą Indica ? :) bo ceny z rynku wtórnego są bardzo kuszące, a z tego co mi się udało znaleźć w Internecie, to jakiś większych narzekań nie ma. Mówię o poprzedniej wersji, bo ta "dzisiejsza" ma zegary na środku ( ble...)
Ja kupiłem Indicę 1.4TD dla córki. Przejechała ok 14tys.km i nie było nigdy żadnych problemów.
Problemy zaczynają się jak trzeba kupić części zamienne. Np za felgi stalowe w serwisie życzyli sobie ponad 300zł za sztukę i nie chcieli podać wymiarów, aby poszukać zamienniki. Po długich poszukiwaniach udało mi się dopasować od Peugeota 206SW i za cały komplet zapłaciłem 300zł. Podobnie z klockami hamulcowymi - w sewisie ponad 250zł - po kilku dniach szukania po internecie znalazłem zamienniki za 62zł.
Ostatni mój problem to lampa przednia - cena 890zł i nie można znaleźć zamienników (jedyna z rozbiórki jaką znalazłem już była sprzedana).
Większość części powinna pasować od CityRovera, który był sprzedawany w Wielkiej Brytanii (tata Indica ze znaczkiem Rovera).
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-27, 20:40
Dziś jeździłem nowym Clio 0,9 TCe i silniczek bardziej "ujdzie" niż jest "spoko". Spodziewałem się czegoś między dieslem a benzyną, a tu lipa. Chcę się jeszcze 1.2 75KM dla porównania przejechać, bo chyba dopłata 5 tys. PLN do tego TCe to pomyłka. Myślałem, że turbina da momentu obrotowego na niższych obrotach trochę więcej, a jazda prócz ciśnięcia spod świateł podobna jak w 1.2 w moim Aveo. Samo Clio fajne, a i w co było trudno uwierzyć: żarówki łatwiej wymienić niż w Dacii. Prześwit duży, osłona pod silnikiem, bagnet do pomiaru oleju normalny.. jedyny minus to brak wyciszenia silnika, reszta super. Siedzi się i kieruje podobna jak w Dacii. Dźwignia zmiany biegów wyczuwalnie drga.
Ten silnik - jak ktoś chce mieć zrywniejszy i oszczędniejszy to dCi 75KM będzie lepszym rozwiązaniem niż 0.9 TCe. Na wiosnę ma się 1.2 120 KM pojawić, może będzie lepiej, ale pewnie drożej.
Porównując z Lodgy ze starym silnikiem 1.6 , to Lodgy lepiej się jechało.
Clio chyba celowane jest bardziej w kobiety, bo lusterko na osłonach przeciwsłonecznych jest po stronie kierowcy, a nie ma po stronie pasażera
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2012-10-27, 20:41, w całości zmieniany 1 raz
Nie wiem jaki masz silnik w Aveo (70 czy 86 KM?), ale na papierze w obu przypadkach jest trochę gorzej niż w Clio (TCe 90 KM):
np. 0-100 km/h w Aveo 14,3 lub 13,4 s, a Clio 12,2 s.
Twierdzisz jednak, że "spod świateł" jest podobnie.
Ja miałem podobne odczucia jak zacząłem jeździć Senikiem - że auto niby nie jedzie. Ale jak wziąłem stoper do ręki to okazywało się, że auto jednak jedzie - uzyskuje lepsze czasy od auta, które wydawało sie szybsze. Przypuszczam, że jest to efekt tego, że Renault są po prostu bardziej komfortowe i ciche, przez co nie czuć dynamiki.
turbina da momentu obrotowego na niższych obrotach
No nie, tak to przecież nie działa - nie ma obrotów, to nie ma doładowania, oczywista oczywistość.
Prezes napisał/a:
Prześwit duży
Hę??? Zwyczajne 12 cm.
Prezes napisał/a:
jedyny minus to brak wyciszenia silnika
Hm, a to na pewno clio było? (; Bo w moim egzemplarzu silnika nie było słychać prawie wcale...
Prezes napisał/a:
Siedzi się i kieruje podobna jak w Dacii
Teraz już jestem pewien - to zdecydowanie nie mogło być clio, bo w nim siedzi się niżej niż w daciach.
Dla mnie auto śliczne, z fajnymi detalami stylistycznymi bryły, mechanicznie wyglądające na solidne.
Minusami są kiepska widoczność (a do tyłu wręcz tragiczna), bardzo mało miejsca dla pasażerów z tyłu oraz lekki jarmark na desce rozdzielczej (chrom i cienkie plastiki w elementach dodatkowych).
Ogólnie - bardziej ładne, niż praktyczne... Trochę jakby zatrzymane przez ograniczanie cen w pół drogi do citroenowych wersji DS.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-27, 23:44, w całości zmieniany 1 raz
jest to efekt tego, że Renault są po prostu bardziej komfortowe i ciche, przez co nie czuć dynamiki
dziwne rozumowanie ... ja dynamikę raczej czuję a nie słyszy...
więc skupmy się na słowie komfort; poza tym nie wiem jak to wytłumaczyć ... zresztą ... najważniejsze (przynajmniej dla mnie), że to jednak "renówki" faktycznie jadą szybciej niż porównywane przez nas auta
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-10-27, 23:50
TD Pedro napisał/a:
dziwne rozumowanie ... ja dynamikę raczej czuję a nie słyszy...
Wcale nie dziwne ;) Jak masz twarde auto, które mocno hałasuje przy dodawaniu gazu, to na ogół odczuwa się to jako dynamiczniej jeżdżące. Z drugiej strony, w miękkiej, cichej limuzynie w ogóle nie czuć prędkości, bo się dostojnie leci nad jezdnią, to i przyspieszenia nie czuć. Co najwyżej w oparciu fotela, ale to też jest kwestia, czy fotel jest twardy czy się w nim zapadasz ;) Słuch w sporym stopniu wpływa na odczuwalną dynamikę jazdy.
Słuch w sporym stopniu wpływa na odczuwalną dynamikę jazdy.
- raczej na wyobraźnię...
- kiedyś, gdzieś słyszałem/czytałem, że to raczej domena błędnika (obiektywna) a nie słuchu...
_Big_Mac_ napisał/a:
twarde auto, które mocno hałasuje przy dodawaniu gazu, to na ogół odczuwa się to jako dynamiczniej jeżdżące
- ja takie auto "odczuwam" przede wszystkim jako głośne, niekoniecznie dynamiczne (ciągnik też jest twardy i głośny...), gdyby takie rozumowanie sprowadzić do kategorii żartu to wystarczyłoby pozbawić samochód tłumików a byłby baaaaaaaaardzo dynamiczny ...
Samo Clio fajne, a i w co było trudno uwierzyć: żarówki łatwiej wymienić niż w Dacii.
Jakiś czas temu czytałem w jakiejś prasie motoryzacyjnej, że UE wypuściła jakąś dyrektywę (czy jakoś tam), która mówi że producent wypuszczając nowy model, musi tak go skonstruować aby użytkownik mógł sam wymienić żarówki bez jakiejś większej gimnastyki. Tak jak to jest w niektórych modelach np: zdejmując zderzak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum