MSZ: w Dusterze, samochodzie dla twardzieli montaż mat do podgrzewania tyłka trochę nie przystoi... dlatego montował nie będę...
- a tak na poważnie, miałem onegdaj możliwość korzystania z takich dobrodziejstw...w jednym z posiadanych Citroenów BX (była to wersja skandynawska) miałem fabrycznie podgrzewane siedzenia, szpan był to wówczas (rok 1995) wielki ale uważam (oczywiście szanując indywidualne wybory), że w naszym klimacie jest to zbędne i wcale nie do końca zdrowe (wyjście na mróz z tyłkiem rozgrzanym po dłuższej trasie jest mało komfortowe )
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-19, 21:45
Mikele jeśli szukasz dobrych i firmowych mat to na pewno można polecić maty firmy
Waeco. Jest to model MagicComfort MSH50S na dwa fotele :
http://allegro.pl/waeco-z...2804337180.html
Cena 310 zł za komplet wraz z okablowaniem i przełącznikami - gotowy zestaw do montażu w siedzeniu.
Można też dostać zestaw tylko na jedno siedzenie :
http://www.sklep.agloprim...JEDEN-FOTEL/681
Ja też chciałem je zamontować, ale faktycznie w naszym polskim klimacie trochę za rzadko bym ich używał. Ale jak bym miał zakładać to właśnie takie.
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-19, 21:48, w całości zmieniany 1 raz
Wiem że to będzie strasznie lamerskie pytanie, ale:
czy te maty Waeco będzie można podłączyć pod oryginalne przełączniki Dacia ? I czy wtyczki z Waeco będą pasować do tych, które posiadacze Daciek mają pod fotelami przednimi ? Czy nie będzie jakichś problemów z kablami i tak dalej ?
Tak tytułem wyjaśnienia - w tym roku byłem z dziećmi na feriach wtedy, kiedy były największe mrozy, w Wiśle przez ponad tydzień jak było w dzień -15, to się mówiło że jest ciepło. I na takie "wszelkie wypadki" chciałbym mieć podgrzewanie, nie do używania przez całą jazdę, ale żeby coś podgrzało zmarznięty tyłek w czasie, kiedy klima jeszcze nic nie daje, bo silnik się nie rozgrzał.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-19, 22:05
Można, ale trzeba będzie użyć lutownicy.
A nie lepiej użyć tych przełączników co są w zestawie w Waeco. Możesz sobie wybrać miejsce, gdzie taki przełącznik chcesz mieć itp. itd.
A jak już tylko tak od czasu do czasu będziesz tych mat używać to może lepiej kupić maty nakładane na fotele tak jak ma to kolega mekintosz :
http://www.sklep.agloprim...OMFORT-MH-40/41
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-19, 22:06, w całości zmieniany 1 raz
Ok, to tylko jeszcze jedna sprawa - będzie potrzebna wtyczka pasująca do wejścia pod fotelem. Czy to jest wtyczka Renault nie da się jej kupić nigdzie poza ASO, czy to jakiś standard i w pierwszym lepszym markecie ją dostanę ?
Rozumiem że żeby używać oryginalnych przełączników, to będzie trzeba przelutować kabelki do tej nowej wtyczki, tak ? Żeby wszystko razem banglało ?
No i jeszcze pytanie od lajkonika - czy te wszystkie napięcia, natężenia i opory mają jakieś znaczenie, jeśli użyję innych przełączników niż te dodawane do maty Waeco ? I gdzie wbudowane jest zabezpieczenie odcinające dopływ prądu w przypadku zbyt wysokiej temperatury, czy w macie, czy w przełączniku ?
Sorry za taką burzę mózgu, ale musiałbym jutro zamówić części w Renault i chcę się upewnić, czy wszystko razem "zagra", czy po tym jak wywalę prawie 600 złotych nie okaże się, że jednak jedno z drugim do siebie nie pasuje...
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-20, 15:55
Mikele napisał/a:
Ok, to tylko jeszcze jedna sprawa - będzie potrzebna wtyczka pasująca do wejścia pod fotelem. Czy to jest wtyczka Renault nie da się jej kupić nigdzie poza ASO, czy to jakiś standard i w pierwszym lepszym markecie ją dostanę ?
Rozumiem że żeby używać oryginalnych przełączników, to będzie trzeba przelutować kabelki do tej nowej wtyczki, tak ? Żeby wszystko razem banglało ?
No i jeszcze pytanie od lajkonika - czy te wszystkie napięcia, natężenia i opory mają jakieś znaczenie, jeśli użyję innych przełączników niż te dodawane do maty Waeco ? I gdzie wbudowane jest zabezpieczenie odcinające dopływ prądu w przypadku zbyt wysokiej temperatury, czy w macie, czy w przełączniku ?
Sorry za taką burzę mózgu, ale musiałbym jutro zamówić części w Renault i chcę się upewnić, czy wszystko razem "zagra", czy po tym jak wywalę prawie 600 złotych nie okaże się, że jednak jedno z drugim do siebie nie pasuje...
Ad1. Wtyczka i piny tylko w ASO. Jeśli kupisz orignalne przełączniki z okablowaniem to tą wtyczkę będziesz ją już mieć.
Ad2. Aby maty waeco połączyć z fabrycznymi przełącznikami to trzeba będzie coś pewnie polutować.
Ad3. Termik czyli zabezpieczenie temp. jest wbudowane w matę.
No to zamówiłem w RRG dzisiaj wszystko poza matami grzejnymi.
Zaliczka wpłacona, teraz tylko muszę poczekać około 7 dni roboczych i przy odbiorze dokupię jeszcze wtyczki, czy co tam będzie potrzebne. Muszę jeszcze znaleźć magików, którzy mi zamontują maty, wymienią osłony, włożą przełączniki i tak dalej, no i oczywiście dokupić jeszcze te maty Waeco.
Czy jest może dostępna instrukcja serwisowa dotycząca montażu/wymiany tych elementów ?
Czyli kombinujesz z fabrycznym okablowaniem, oryg przelacznikami zas same maty waeco ?
Dokładnie tak. Trochę się boję tego rzeźbienia z dorabianiem jakichś wtyczek i tak dalej, ale mam nadzieję, że zanim przyjdą do RRG zamówione części to uda mi się już znaleźć jakiś warsztat, który nie tylko założy maty, ale i wymieni mi tarcze zegarów na białe, które kupiłem już jakiś czas temu
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-24, 10:42
Pewnie bedzie fajnie wygladalo z fabrycznym zestawem przelacznikow. Czy Twoje maty waeco grzeja samo siedzisko czy tez troszke czesc ledzwiowa kregoslupa ? Moje "zewnatrzne" tak maja.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-24, 10:47
Mekintosz tak wygląda zestaw na jeden fotel :
To pewnie plecy też grzeje.
Maty Waeco mają dwa tryby grzania, natomiast fabryczny przycisk ma tylko jeden tryb pracy, także kolega Mikele będzie musiał wybrać, czy przycisk ma włączać pierwszy tryb pracy mat (lekkie podgrzewanie) czy drugi tryb (szybkie podgrzewanie).
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-11-24, 10:51, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-24, 11:14
Z rysunku wynika ze bedzie grzac dupsko i plecki oszczedzajac uda Co do tych przelacznikow uwazam za strate brak regulacji mocy grzania. U mnie jak ruszam ustawiam na wieksza moc/szybsze grzania, zas na trasie pierwszy poziom utrzymujacy cieplo. Zostawienie max grzania tylko bedzie skutkowac czestym wylaczaniem przez uzytkownika. Bedzie po prostu za cieplo , zas ten slabszy poziom wyraznie dluzej nagrzewa. Dlatego moze warto jednak zainstalowac caly zestaw od waeco ?
2804337180_1.jpeg
Plik ściągnięto 180 raz(y) 62,66 KB
Ostatnio zmieniony przez mekintosz 2012-11-24, 11:17, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-11-24, 13:09
mekintosz napisał/a:
Co do tych przelacznikow uwazam za strate brak regulacji mocy grzania.
Bo w fabrycznych matach, przełączanie grzania odbywa się automatycznie. Najpierw grzeją wszystkie grzałki aby szybko nagrzać, a później cześć grzałek się wyłącza za pomocą wyłącznika temperaturowego, aby utrzymywać tylko przyjemną temp.
Natomiast w WAECO wyłącznika temp. nie ma, a regulację grzania zrobiono poprzez przełącznik 3 pozycyjny.
Ustawiony będzie "szybki" tryb grzania, bo doszedłem do wniosku, że najczęściej potrzebne jest po prostu szybkie ogrzanie się zimą, nim w samochodzie zacznie działać klimatyzacja.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-24, 16:46
jackthenight napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Co do tych przelacznikow uwazam za strate brak regulacji mocy grzania.
Bo w fabrycznych matach, przełączanie grzania odbywa się automatycznie.
Jestes na 100% pewien, wynika to ze schematu instalacji czy zgadujesz Jesli tak to wielki szacun dla Daci. Spodziewalbym sie tylko systemu cieplo, zimno a nie automat-ciepło--pupo-tronik
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-02-01, 19:23
Jeśli chodzi o tą wtyczkę :
to pasują do niej piny męskie od wtyczki OBD2, i można kupić np. tutaj :
http://www.tme.eu/pl/deta...ex/0579649702/#
Pasują idealnie do zielonej wtyczki pod fotelem, ale należy uprzednio odciąć ten haczyk oznaczony kółkiem czerwonym na poniższym rysunku.
(klikamy na zdjęcie)
PIN-OBD2.jpg
Plik ściągnięto 9759 raz(y) 16,23 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-02-03, 19:28, w całości zmieniany 1 raz
Koledzy, mam ogromną prośbę - czy ktoś mógłby mi udostępnić instrukcję montażową ogrzewania foteli ? Sam filmik nie wystarczy, muszę mieć jeszcze na papierze wydrukowane jak to wszystko ma się odbywać.
Chciałbym w przyszłym tygodniu załatwić już całą sprawę, bo potem śmigamy na ferie i wiadomo, grzanie w pupę na pewno się przyda :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum