Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-12-03, 17:50 Tylko cena? Niekoniecznie! AutoŚwiat nr 49/2012
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-04, 18:12 Re: Tylko cena? Niekoniecznie! AutoŚwiat nr 49/2012
Wydaje się że nie tylko 0.9TCE jest Clio4. Takżę DCI w obu wersjach sądząc po Nm są z ostatniej wersji CLIO. Rzeczywiście, mogą jeszcze mniej spalać, dynamiczniej i sprawniej jeździć (o ile pamiętam, to inne turbo o mniejszej bezwładności, 7-dyszowe wtryski, zoptymalizowana komora spalania, wałek rozrządu o obniżonym tarciu i niskociśnieniowy EGR)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2012-12-04, 18:13, w całości zmieniany 1 raz
Ale ja nie napisałem o wszystkich daciach, ale o sandero II, na podstawie info gazetowego z linku powyżej. Nie napisałem że tak jest, ale że na to wskazuje moment obrotowy obu wersji DCI - 200 i 220Nm - takich wartości nie widziałem do tej pory w żadnym samochodzie dacii, natomiast jak najbardziej - w clio4 :) A silniki o tych parametrach ma właśnie te modyfikacje o których pisałem. Potwierdziłby to także moja ostatnia rozmowa z kolegą z salonu renault, który stwierdził, że ten model dacii dostał praktycznie wszystkie silniki z najnowsze silniki renault ale bez start/stop-u (oczywiście traktuję to z pewnym dystansem).
Reasumując - z mojej strony to domysły; DCI z sandero2 wydaje się być nie tym samym silnikiem co np. DCI z lodgy czy dustera, ale jeśli masz dokładne info na ten temat to się podziel, z chęcią doczytam :)
nie napisałem o wszystkich daciach, ale o sandero II
We wszystkich nowych daciach - lodgy, dokker, sandero2 i logan2 - diesle 75/90 KM są te same: K9K612. Nie mają one tego, co napisałeś wyżej (i S&S też nie).
W Clio4 też jest ten sam silnik, ale oprócz niego występuje także nowa generacja: K9K608 czyli Energy - którym ma to co napisałeś powyżej (oraz S&S).
W lodgy dCi 110 (K9K846) też nie ma tego, co napisałeś wyżej, a różni się od wersji 75/90 turbiną o zmiennej geometrii.
W dusterze dCi 110 (K9K896/898 - 4x2/4x4) również nie ma tego, co napisałeś wyżej, także ma turbinę o zmiennej geometrii, ale silnik jest inny niż w lodgy, dokkerze, sandero2 i loganie2 (i clio4).
Uff... (:
Czyli:
r70 napisał/a:
DCI z sandero2 wydaje się być nie tym samym silnikiem co np. DCI z lodgy
- źle się wydaje; jest ten sam z wyjątkiem turbiny.
r70 napisał/a:
DCI z sandero2 wydaje się być nie tym samym silnikiem co np. DCI z [...] dustera
No ale to jednak zupełnie odmienne sytuacje, jeśli w pierwszej dwie jednostki różnią się jedynie turbiną, a w drugiej w zasadzie tylko blok silnika jest ten sam, prawda? (:
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 12 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1374 Skąd: Kępno
Wysłany: 2012-12-07, 08:18
Ok. tak jak napisałem, to moje spostrzeżenia na podstawie linku z początku wątku i rozmów z osobami z salonu renault/dacia. Nie upieram się że wszystko jest dokładnie takie samo :)
Dla mnie wszystko będzie jasne jak sam zobaczę precyzyjną specyfikacje - obecnie z jednej strony moje przypuszczenia, z drugiej strony Twoje "takie same, tylko..." ;)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum