DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sandero vs. Logan - różnice w zużyciu paliwa i V-max
Autor Wiadomość
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-07-15, 15:59   Sandero vs. Logan - różnice w zużyciu paliwa i V-max

Spójrzcie na to.

1.4
Logan/Sandero
masa: 975/975
V max: 162/161
spalanie:
9,2 / 9,6
5,5 / 5,4
6,9 / 7,0

1.6
Logan/Sandero
masa: 980/980
V max: 175/174
spalanie:
10 / 10
5,8 / 5,6
7,3 / 7,2

Współczynnik oporu powietrza identyczny.

Czyli Logan 1.4 pali mniej niż Sandero (niemal 0,5 litra różnicy w mieście!), ale 1.6 już więcej.
 
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2008-07-15, 16:35   

Dorzucę swoje trzy grosze:
(Logan/Sandero)

ładowność
1.4 560 kg/495 kg
1.6 560 kg/490 kg

przyśpieszenie 0-100 km/h
1.4 13 s/13s
1.6 11,5s/11,5 s

emisja dwutlenku węgla na km

1.4 166 g/165 g
1.6 175 g/170 g
_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-15, 17:50   

Cytat:
Współczynnik oporu powietrza identyczny.

Jakby to... ta liczba, co ją w tym miejscu podają, to tak naprawdę niewiele ma wspólnego z rzeczywistością (; - to jest jakaś uśredniona (głównie marektingowo) wartość z bardzo skomplikowanego zagadnienia.

W różnicach spalania nie ma nic dziwnego: wystarczy choćby spojrzeć na bryły obu modeli, a gdzie jeszcze np - naprawdę niebagatelny - wpływ rodzaju opon?

Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [:
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-07-15, 19:11   

laisar napisał/a:
Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [:


jak Kobiety...


;-)
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
dejotgrzes 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16v
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 11 Cze 2008
Posty: 26
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2008-07-17, 21:23   

Dzis bylem w salonie Dacii i ogladalem Sandero. Piękne auto, naprawde slicznie, bardzo mi sie podoba. Ma super przetłoczenia na masce w okolicy spryskiwaczy. Nic tylko czekac na zimę i zimowe wyprzedaze. Moze w Lutym na wyprzedazy rocznika kupi sie za 30 tys dobrze wyposazone 1.4 mpi.
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-07-17, 21:57   

laisar napisał/a:
Cytat:
Współczynnik oporu powietrza identyczny.

Jakby to... ta liczba, co ją w tym miejscu podają, to tak naprawdę niewiele ma wspólnego z rzeczywistością (; - to jest jakaś uśredniona (głównie marektingowo) wartość z bardzo skomplikowanego zagadnienia.

W różnicach spalania nie ma nic dziwnego: wystarczy choćby spojrzeć na bryły obu modeli, a gdzie jeszcze np - naprawdę niebagatelny - wpływ rodzaju opon?

Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [:


NIe wiem na podstawie jakich danych uzyskali tę liczbę, CFD ? Tunel aerodynamiczny ?
Dośc powiedzieć, że TĘ SAMA WARTOŚĆ TJ Cx=,36 PODAJĄ DLA LOGANA, SANDERO, I MCV'KI. ciekawe czy dla Pickup'a też :lol:

Mysląc analogiami: Clio II Cx=0,38 Thalia Cx=0,36 spodziewałbym się różnicy in plus rzędu: Cx= +0,02 na niekorzyść Sandero. Kufer jednak ogranicza opór ciśnieniowy.
Przy tym samym przekroju czołowym Sandero powinno mieć większy opór przy te samej prędkości (i gestości powietrza, oczywiście)
Co do oporów toczenia pneumatyków Krtku, to podobnie jak w przypadku oporu aerodynamicznego, sa one proporcjonalne do V^2 i są dominujące od 60 km/h a więc np. w jeździe miejskiej, gdzie kształt budy średnio wpływa na opory.
aerodynamika wyjdzie dopiero w kraju za miastem (w tym wrażliwosc na podmuchy boczne)
Pozdrawiam,
PMS
________________________________
PS:
"Dajcie mi geometrię a ja dmuchnę" ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-18, 00:27   

Cytat:
NIe wiem na podstawie jakich danych uzyskali tę liczbę,

No jak to? Z głowy - czyli z niczego :P

Cytat:
Co do oporów toczenia pneumatyków

Wyraziłem się może niejasno, ale chodziło mi o to, że w prezentowanym zestawieniu być może różne są rozmiary (w części Loganów jest 165, w Sandero zawsze 185) i same modele opon - a to ma mierzalny wpływ na spalanie.
 
paweloo97 



Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 269
Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2008-10-25, 09:54   

teraz porównanie ładowności diesli Sandero vs. New Logan buuaah
słabszy ,,dCi-k'' 535 Logan i 455 kg w Sandero
W sandero w obu dieslach jest wartosć podana powyżej
_________________
W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
 
paulus 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 68KM
Rocznik: 2007
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 81
Skąd: Ząbki k. Warszawy
Wysłany: 2008-10-26, 08:05   

róznice kosmetyczne - dwa auta tego samego modelu i silnika mogą spalać różnie - nawet do 0.5 litra/100 nie powinno dziwić ...
Nie warto się zastanawiać.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne