Jakby to... ta liczba, co ją w tym miejscu podają, to tak naprawdę niewiele ma wspólnego z rzeczywistością (; - to jest jakaś uśredniona (głównie marektingowo) wartość z bardzo skomplikowanego zagadnienia.
W różnicach spalania nie ma nic dziwnego: wystarczy choćby spojrzeć na bryły obu modeli, a gdzie jeszcze np - naprawdę niebagatelny - wpływ rodzaju opon?
Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [:
Dzis bylem w salonie Dacii i ogladalem Sandero. Piękne auto, naprawde slicznie, bardzo mi sie podoba. Ma super przetłoczenia na masce w okolicy spryskiwaczy. Nic tylko czekac na zimę i zimowe wyprzedaze. Moze w Lutym na wyprzedazy rocznika kupi sie za 30 tys dobrze wyposazone 1.4 mpi.
Jakby to... ta liczba, co ją w tym miejscu podają, to tak naprawdę niewiele ma wspólnego z rzeczywistością (; - to jest jakaś uśredniona (głównie marektingowo) wartość z bardzo skomplikowanego zagadnienia.
W różnicach spalania nie ma nic dziwnego: wystarczy choćby spojrzeć na bryły obu modeli, a gdzie jeszcze np - naprawdę niebagatelny - wpływ rodzaju opon?
Ten świat jest naprawdę bardzo skomplikowany... [:
NIe wiem na podstawie jakich danych uzyskali tę liczbę, CFD ? Tunel aerodynamiczny ?
Dośc powiedzieć, że TĘ SAMA WARTOŚĆ TJ Cx=,36 PODAJĄ DLA LOGANA, SANDERO, I MCV'KI. ciekawe czy dla Pickup'a też
Mysląc analogiami: Clio II Cx=0,38 Thalia Cx=0,36 spodziewałbym się różnicy in plus rzędu: Cx= +0,02 na niekorzyść Sandero. Kufer jednak ogranicza opór ciśnieniowy.
Przy tym samym przekroju czołowym Sandero powinno mieć większy opór przy te samej prędkości (i gestości powietrza, oczywiście)
Co do oporów toczenia pneumatyków Krtku, to podobnie jak w przypadku oporu aerodynamicznego, sa one proporcjonalne do V^2 i są dominujące od 60 km/h a więc np. w jeździe miejskiej, gdzie kształt budy średnio wpływa na opory.
aerodynamika wyjdzie dopiero w kraju za miastem (w tym wrażliwosc na podmuchy boczne)
Pozdrawiam,
PMS
________________________________
PS:
"Dajcie mi geometrię a ja dmuchnę"
NIe wiem na podstawie jakich danych uzyskali tę liczbę,
No jak to? Z głowy - czyli z niczego :P
Cytat:
Co do oporów toczenia pneumatyków
Wyraziłem się może niejasno, ale chodziło mi o to, że w prezentowanym zestawieniu być może różne są rozmiary (w części Loganów jest 165, w Sandero zawsze 185) i same modele opon - a to ma mierzalny wpływ na spalanie.
Marka: (nie posiadam)Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 105 KM 4x4
Rocznik: 2010
Wersja: Prestige
Dołączył: 08 Lip 2008 Posty: 269 Skąd: Nowy Kocin
Wysłany: 2008-10-25, 09:54
teraz porównanie ładowności diesli Sandero vs. New Logan buuaah
słabszy ,,dCi-k'' 535 Logan i 455 kg w Sandero
W sandero w obu dieslach jest wartosć podana powyżej
_________________ W życiu najważniejszy jest zdrowy rozsądek.
róznice kosmetyczne - dwa auta tego samego modelu i silnika mogą spalać różnie - nawet do 0.5 litra/100 nie powinno dziwić ...
Nie warto się zastanawiać.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum