Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-01-02, 12:42
mekintosz napisał/a:
Szkoda, ze nie oferuja 2.0 16V lub 1.4 TCE
Akurat 2.0 16V do oszczędnych nie należy ;) Z trasy po autostradach niemiecko-szwajcarskich, gdzie na ogół było 120 wbite w tempomat, miałem prawie 9 litrów na sto.
https://www.youtube.com/watch?v=ovsCtncEIkI Tu filmik z Megany III z silnikiem 1.2 TCe. W Lodgy będzie na pewno gorzej, bo większa powierzchnia czołowa i tylko 5 biegów (choć piątka długa: 42,37 km/h przy 1000 rpm, w MIII szóstka to 46,22 km/h).
Ja napisze tak 110 konny 6 biegów, odpowiednia moc do tego auta, wygodnie sie podrozuje mialem okazje prowadzic, jesli chcesz tanie auto w utrzymaniu to jest to dacia, Orlando bedzie drozsze i to sporo bo to jest klase wyzej auto.
_________________ Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-01-02, 13:36
maciek napisał/a:
dorkas, wiesz że Orlando produkują w Wietnamie
I jeszcze w kilku innych miejscach, ale do WSZYSTKIE chevrolety trafiające do polskich salonów pochodzą z Korei. Nawet ostatnie sztuki aveo T250, bo po zamknięciu żerania tam była kontynuowana produkcja.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-01-02, 14:20
_Big_Mac_ napisał/a:
Akurat 2.0 16V do oszczędnych nie należy ;) Z trasy po autostradach niemiecko-szwajcarskich, gdzie na ogół było 120 wbite w tempomat, miałem prawie 9 litrów na sto
gdyby w DD 1,6 16V Pb był ten silnik i gdyby palił tyle co podajesz, byłbym szczęśliwy Tymczasem ten ,który w nim siedzi, przy normalnej jeździe pali lekko licząc 10/100, więc nie ma co narzekać na apetyt jednostki 2 litrowej
tylko w DD2,0 pali mniej niż 1,6 ma mocy tyle co potrzeba ,nawet jak obejrzysz katalog producenta to podali tam spalanie średnie 7,5l
dla 1,6 średnia 8,0 wynika właśnie z niedoboru mocy silnika
więc te 9 litrów jest najbardziej realne.
Witam ponownie
z góry przepraszam, że dalej drążę temat, ale nie zaprzestanę dopóki nie kupię auta
dylematy jak były tak są, niemniej co jest pewne - rezygnujemy z diesla.
Bierzemy pod uwagę:Lodgy 1.6 MPI. Naczytałam się, że to mułowate itd.
W każdym razie czekam na jazdę testową i wtedy ocenią jak zachowuje się to auto na trasie, bo trasa przede wszystkim mnie interesuje.
Oczywiście auto to zostanie zagazowane.
A może wypowie się tutaj posiadacz Lodgy w benzynie: ile pali na trasie, jak z wyprzedzaniem?
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 13:52
Mogę się wypowiedzieć jako posiadacz czegoś w podobie do Lodgy "w benzynie". :)
W trasie pali mało albo dużo, w zależności od trasy. :] Bujając się po drogach wojewódzkich w granicach 90 km/h, pali w miarę mało, u mnie między 7 a 8 l/100 km, u kolegów ze słabszym silnikiem i najwyraźniej lżejszą nogą, jeszcze mniej. Jadąc autostradą, przy GPSowym 140 km/h (145 km/h licznikowe), pali między 10 a 11 l/100 km, w zależności od kierunku wiatru i temperatury. :) Tutaj niestety cudów nie ma - przy takim kształcie i rozmiarze nadwozia i przy takiej prędkości nie ma prawa palić mniej. Według mnie nie ma innej drogi - albo zaciskamy zęby i kotłujemy, albo dziadujemy za tirami, ale po co wtedy wydawać kasę na autostradę? :]
Co do wyprzedzania, to więcej zależy od kierowcy, niż od samochodu. :) Generalnie - wyprzedzać da się. Z mojego doświadczenia, pod względem wyprzedzania podzieliłbym samochody na trzy grupy: słabe, normalne, mocne. Słabe to miejskie autka starej daty o mocach pomijalnych - są w stanie rozwinąć prędkość podróżną, ale wyprzedzanie to dramat ludzki - przypomina bardziej "atak energetyczny" stosowany przez myśliwce z II Wojny Światowej. :) Czyli - szukamy idealnego miejsca na wyprzedzanie, najlepiej z górki, miejsca po horyzont, po czym ogieeeeń! i wyprzedzamy kilka pojazdów naraz, nierzadko kończąc manewr z dobrze ponad 130 km/h na liczniku. :) Samochody normalne wyprzedzają normalnie - przy wystarczającej ilości miejsca po prostu się wyprzedza, przy silniku benzynowym z tą różnicą, że czasem trzeba zredukować bieg i jest przez to więcej hałasu. Samochody mocne to takie z dużym zapasem momentu obrotowego w stosunku do masy - wciska się gaz i niezależnie od prędkości samochód dostaje kopa i nie przestaje przyspieszać aż do końca wyprzedzania. Takie samochody najczęściej widuję na dachu w rowach/zawinięte na drzewach, bo ich charakterystyka prowokuje do wyprzedzania na styk, a przy takim wyprzedzaniu, kiedy coś niespodziewanego się wydarzy, zazwyczaj nie ma już czasu i miejsca na wycofanie się z pomysłu.
Taka jest moja teoria i ja się z nią zgadzam. :]
Lodgy, niezależnie od silnika, należy do grupy samochodów normalnych. Wyprzedzanie nim będzie się różniło w zależności od silnika, ale będą to różnice kosmetyczne. Samo wyprzedzanie nadal będzie przebiegać podobnie.
Z mojego doświadczenia w samochodach tych rozmiarów i tej marki, bardziej zauważalnym problemem w trasie czy przy wyprzedzaniu jest hałas, a nie spalanie/przyspieszenie. :)
ja jeżdżę na trasie: Zabrze-Rabka Zdrój co tydzień po 640km.
I muszę jechać autostradą tzn. muszę - najszybciej, najwygodniej.
Nadmienię może, że mam córcię niewidomą i właśnie w Rabce córka ma szkołę z internatem stąd ta cotygodniowa trasa.
Głównie to ja - kobitka będę użytkowała ten samochód. Teraz mam Vectrę kombi 1.8 z gazem i śmigam nią na autostradzie 140km/h (jak nie więcej).
Obawiamy się, że Lodgy 1.6 będzie mułem na trasie. Niestety jesteśmy w sytuacji, że musimy coś kupić, bo Vectra zaczyna nam się sypać i jest coraz to mniej pewnym autem.
Gdyby nie nasze dwa goldeny to bym pewnie nie miała problemu, ale one są i są duże
Jak ta Lodgy rozkula mi sie spokojnie do tych 130km/h to nie widzę problemu. Ale przy jeździe testowej samochód nie będzie załadowany w pełni: czyli nie będzie kompletu naszej rodzinki.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3621 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 14:45
dorkas napisał/a:
A może wypowie się tutaj posiadacz Lodgy w benzynie: ile pali na trasie, jak z wyprzedzaniem?
Ciężko mi powiedzieć jednoznacznie bo cały czas samochód jest na dotarciu i na razie nigdzie dalej się nie wypuszczałem.Ale chwilowe spalanie podczas jazdy S8 w Warszawie kształtuje się w granicach 8-9 litrów tak do 120 km/h.
Staram się nie kręcić na razie silnika powyżej 3500 obrotów więc szybciej nie jeżdżę - zresztą zaczyna być wtedy dokuczliwy szum powietrza i zimowych opon.
Co do wyprzedzania to nie jest najgorzej ale rakieta to to nie jest - trzeba zredukować bieg przed rozpoczęciem manewru.
Podobnie jak autor tematu mam problem z wyborem silnika do Logdy. W moim przypadku diesel odpada. Co prawda obecnie jeżdźę Fiatem Stilo 1,9 JTD 115KM ale przy obecnych przebiegach jakie robię (do 15 tyś km.) kupowanie nowego diesla jest lekko nie opłacalne.
Z obu benzynowych w Lodgy skłaniam się bardziej w kierunki 1.6 jako łatwiejszego do zagazowania. Problem jest tylko taki, że chciałbym się nim przejechać przed podjęciem decyzji. Jak na razie miałem jedynie możliwość mocniejszym dieslem.
Pytanie czy ktoś z was wie gdzie (możliwie najbliżej Łodzi) można umówić się na jazdę próbną Lodgy 1.6? Ostatecznie innym modelem z tym silnikiem.
Niestety w obu łódzkich salonach sprzedawcy troche kręcą. Podaja mi informacje, że Renault Polska ogranicza możliwość rejestracji samochodów demonstracyjnych do diesli . U źródła dowiedziałem się, że taka sytuacja absolutnie nie ma miejsca. Co więcej, chyba nawet w tym wątku ktoś pisał, że jeździł tym modelem, chyba w świętokrzyskim.
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-01-03, 16:38
dorkas, w Katowicach mają zagazowaną MCVkę na zbyciu:
http://renaultkatowice.pl...d_offer&id=5344
jeśli by Ci spasowała (decydować musisz sama) masz kilkanaście tysiaków zaoszczędzonych, na LPG to kawał świata zwiedzisz za taką sumkę;)
@dorkas: W pełni podpisuję się pod postem bebego - jak widać, mam właśnie 1.6 8v, choć bez LPG, i uważam, że osiągi są absolutnie wystarczające i nie jest to muł.
...Tyle że to kompletnie nic nie znaczy - choćby wszyscy ludzie na świecie mieli podobne zdanie to wcale nie znaczy, że Wasze odczucia muszą być podobne... Nie muszą i koniec (:
Nie ma więc innego wyjścia, niż się przejechać...
Natomiast jeśli nie znajdziesz nikogo z lodgy, to MSZ wystarczająco dobre wyobrażenie da jazda MCV-ką, bo różnice nie są duże.
(W osiągach i prowadzeniu, lodgy jest zdecydowanie lepiej wyciszona, co akurat na trasie powinno być sporym plusem dodatnim (; ).
Zasadniczo, to przy przesiadce z vectry 1.8 na lodgy 1.6 obawiam się, że jednak niezbyt się Wam spodoba... Pochwal się więc, bardzo proszę, jeśli uda się Wam pojeździć tym silnikiem (:
Co do 1.2 TCE - gazowanie raczej należy wybić sobie z głowy, bo ma wtrysk bezpośredni, więc instalacja jest dość droga i podobno trudna do założenia i wyregulowania.
Zużycie benzyny przy 140 kmh - 9 litrów / 100 km.
A orlando całkiem fajny, jednak jak na tak wielką landarę to jego bagażnik jest MSZ totalną porażką /: - na pewno warto jednak się przymierzyć, może Wam akurat podpasuje?
@rafal: Z Łodzi do Wawy dzięki A2 jest już teraz bardzo bliziutko i szybciutko - można sobie zrobić inwestycyjną wycieczkę w celu poznania lodgy 1.6 w salonie w Alejach (:
...Chociaż najpierw polecałbym tak jak dorkas spróbowanie po prostu z MCV-ką - jak nie w salonie, to może ktoś z forumowiczów będzie chętny się spotkać? Nie ma się co krygować, daćkowcy zazwyczaj chętnie prezentują swoje bolidy [:
Mimo wszystko unikałbym jazdy 140km/h Lodgy 1.6. Męczenie silnika zwłaszcza na dotarciu.
Może zapoluj na jakiegoś pewnego dwulatka z polskiego salonu?
Oszczędzisz kilkanaście tysięcy na DCi, ale wybór będzie ograniczony do Dustera 4x2, 4x4 niepotrzebne w trasie.
_________________ Logan, XII 2006, 1.6 8V LPG (STAG-4) - 184.600, w moich rękach od 132.600
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 21:26
dorkas napisał/a:
Jak ta Lodgy rozkula mi sie spokojnie do tych 130km/h to nie widzę problemu.
Jak dotąd miałem jeden samochód, który fizycznie nie był w stanie przebić bariery 130 km/h, było to Suzuki Alto 800 MPi. :) Zważywszy, że Lodgy ma cztery razy mocniejszy silnik, a waży tylko dwa razy więcej - nie powinno być problemu z rozbujaniem się do 140. Pytanie tylko, ile to będzie trwało i jaki hałas będzie przy tej prędkości. ;) Wydaje mi się, że absolutnie każdy samochód młodszy niż 20 lat i nie będący keicarem jak Suzuki :) jest w stanie jechać 140 km/h. Miałem też puga 106 1.0 gaźnikowego jeszcze, który autostradą, wtedy jeszcze szczęśliwie krótką, ciął te 130 km/h, chociaż hałas był przy tym dramatyczny, a samochód sprawiał wrażenie, jakby miał odlecieć lub się rozlecieć i miał tylko problem z podjęciem decyzji. :] Ale jechał!
Powtarzam - ja bym się skupił na hałasie, bo IMHO to będzie główny czynnik przeszkadzający w szybkiej jeździe, nie brak mocy przerobowych.
ja bym się skupił na hałasie, bo IMHO to będzie główny czynnik przeszkadzający w szybkiej jeździe, nie brak mocy przerobowych
No ale wiesz - ludzie miewają różne odczucia i czasem marudzą nawet na teoretycznie wypasione i wymocowane wózki, że "200 KM a nie jedzie!" (a czasem odwrotnie - chociaż stoper twierdzi co innego...).
[Ekhm - oczywiście nie chodzi o to, że to kol. wox marudzi, tylko po prostu pamiętałem o jego pomiarach].
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004 Pomógł: 26 razy Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-01-03, 23:10
laisar napisał/a:
bebe napisał/a:
ja bym się skupił na hałasie, bo IMHO to będzie główny czynnik przeszkadzający w szybkiej jeździe, nie brak mocy przerobowych
No ale wiesz - ludzie miewają różne odczucia i czasem marudzą nawet na teoretycznie wypasione i wymocowane wózki, że "200 KM a nie jedzie!" (a czasem odwrotnie - chociaż stoper twierdzi co innego...).
Jeżeli ktoś ceni "subiektywne odczucia z jazdy", Dacia raczej nie jest dla niego. :> Jak sam wspomniałeś - stoper nie kłamie. Moi znajomi też smęcą, że Mazda fajniej jeździła (bo się niżej siedziało i inaczej było widać, bo ciągnęła od dołu i od razu "cisło na plecy", bo była głośniejsza, a wiadomo, że jak auto głośniejsze, to na pewno szybsze, bo powyżej 4000 rpm tamten silnik faktycznie miał taki gang, że czuło się moc między nogami ;), chociaż z papierologii wynika, że jeździła porównywalnie. I dlatego (między innymi) jeżdżę Dacią. :]
A ja bym się martwił, chociaż na pewno będzie ciszej, niż w MCVce. Bo u mnie przy 100 km/h jest cicho i przyjemnie, a przy 140 już tylko przyjemnie. :] Między tymi prędkościami dzieje się coś takiego, że robi się wielokrotnie głośniej. Przy czym w mojej MCVce słychać głównie wyjący silnik (brak VI biegu), a w Dusterze najpierw odzywał się huk powietrza na relingach i wuj wie czym, a potem do tego dochodził churchot dCi...
A wracając do tematu - a nie ma tam w Silesii jakiegoś salonu w pobliżu A4/A1? Żeby sobie wyskoczyć i przetestować, bo jednak dyskusja jest cokolwiek akademicka - jednemu 86 KM czy ile tam ma Lodgy wystarczy, inny/a będzie jęczeć, że 1000 KM mało, bo przyspieszanie nie powoduje dodawania/odejmowania sekund przestępnych/zmiany nachylenia osi Ziemi, więc co to za samochód. :> W Warszawie jest o tyle fajnie, że jest salon na Morach, 20 m od wjazdu na S8, płynnie przechodzącej w A2. Do Grodziska jest 10 minut jazdy w jedną stronę, można sobie spokojnie zdanie wyrobić, hałas zbadać, przeprowadzić symulację wyprzedzania na niewinnym tirze - co sobie stryjenka winszuje. :]
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum