Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2019-07-28, 15:39
Spadające obroty i gaśnięcie (odp.: luzy zaworowe)
Autor Wiadomość
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-20, 13:18   Spadające obroty i gaśnięcie (odp.: luzy zaworowe)

Witam.

Od niedawna mam problem z obrotami. Dopóki auto jedzie to jest wszystko ok. Gdy dojeżdżam do świateł to obroty czasami spadają do zera (ale silnik w 75% przypadkach nie gaśnie) i jak dodam gazu to obroty rosną. Tak się dzieje zarówno na benzynie jak i na LPG. Niezależnie czy silnik ciepły czy zimny.

Czasami jak stoję obroty podskoczą na 3 tys i np.10 sekund się utrzymują.

Problem czasami wcale nie występuje i auto chodzi normalnie.

Czy te objawy oznaczają silniczek krokowy ? Check engine się nie świeci.

Czytałem już wiele postów na tym forum na temat falujących obrotów itp, ale widzę, że u każdego jest jakaś inna przyczyna :(
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-01-20, 19:05   

Pewnie silniczek krokowy...
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-21, 01:37   

a czy instalacja gazowa nie ma osobnego silniczka krokowego niż paliwowa?

W moich poprzednich samochodach wiem, że instalacje gazowe miały swój silniczek krokowy lub register. Teraz w Loganie mam sekwencje, więc się już na tym nie znam.

A jaki jest koszt takiego nowego silniczka?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-01-21, 08:51   

Kol. owca65, silnik krokowy można łatwo wyczyścić. Bardzo dobrze nadaje się do tego aceton albo zmywacz do paznokci. Ja bym spróbował od przeczyszczenia silnika krokowego.

Warto też sprawdzić, czy na układzie dolotowym powietrza nie powstala jakaś nieszczelność.
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan 2x Logan MCV, Logan II i III, Jogger
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 2x 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022, 2024
Wersja: Logan
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 329
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2013-01-21, 11:52   

ja tak miałem dwa razy (po ok 15 000 km) i silnik wymagał regulacji zaworów - jak ręką odjął, ale nie wykluczam nieszcelniści na dolocie lub czyszczenia / wymiany krokowca.
napisz jak naprawisz. pozdro!
_________________

 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-21, 14:18   

Dzięki za odpowiedzi.
Problem się raczej nasila z dnia na dzień.
Ja przejechałem już 16,5 tys.km od zakupu i jeszcze nic nie naprawiałem w moim Loganie, a wuja od którego kupiłem mówił mi, że często trzeba w nim regulować zawory, więc może to właśnie one są winne.

Ale kiedyś sąsiad mechanik mi mówił, że jak będą zawory do regulacji to będzie stukać tak, że nie da się tego nie zauważyć. Tylko, że u mnie nic nie stuka.

Auto jeździ normalnie z tym, że przygasa na światłach lub czasem zgaśnie i obroty też czasem same podskakują do góry i utrzymują się kilka sekund.

P.S Trochę śmiesznie jest jak podjeżdżam do świateł, a obok mnie siedzi koleś np. w Golfie III a mi obroty podskakują, a jakiś burak koło mnie myśli, że chce się z nim ścigać i rusza z piskiem opon ;D
Ostatnio zmieniony przez owca65 2013-01-21, 14:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-01-21, 14:37   

owca65 napisał/a:
Ale kiedyś sąsiad mechanik mi mówił, że jak będą zawory do regulacji to będzie stukać tak, że nie da się tego nie zauważyć. Tylko, że u mnie nic nie stuka.

Auto jeździ normalnie z tym, że przygasa na światłach lub czasem zgaśnie i obroty też czasem same podskakują do góry i utrzymują się kilka sekund.


Jak będą luźne będą stukać ale jak będą za ciasne to już nie i wtedy wypalają się gniazda zaworowe a zimne autko też ma takie objawy??
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-21, 16:37   

Częsta regulacja zaworów w 1.4 MPI + GAS to niestety objaw uboczny posiadania gazu. Chciało się mieć gaz w 1.4 MPI to co roku trzeba regulować zawory.
_________________

 
Tomash88 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-01-24, 13:04   

ja bym sprawdził parownik. Ewentualnie wyregulował gaz.
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-25, 17:26   

Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły.

Ostatnio obroty nie podskakują do wysokich, raczej spadają i auto coraz częściej gaśnie.

To nie jest tak, że obroty falują niskie-wysokie-niskie-wysokie. Tylko utrzymują się na normalnym poziomie, a jak podjeżdżam pod krawężnik, albo buksuje w śniegu to dodaje gazu i gdy już zaparkuje to obroty zostają na 2tys. i nie chcą spaść, a po chwili znowu utrzymują się na normalnym poziomie.

Objawy te występują zarówno na benzynie jak i na gazie, więc myślę, że regulacja gazu czy parownika nie pomoże.
 
Tomash88 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-01-29, 15:46   

No to bym obstawiał przepływomierz albo reduktor
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-01-30, 21:44   

Teraz doszedł jeszcze problem przy zapalaniu. Samochód odpala i po 3 sekundach gaśnie. Taka sytuacja miała już miejsce kilka razy, na benzynie i przy zimnym silniku. Po odpaleniu musiałem trzymać gaz, żeby auto nie zgasło. W przyszłym tygodniu pojadę do mechanika, albo do ASO.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2013-02-01, 20:14   

U mnie dokładnie to samo się działo. Po regulacji zaworów, wszystko wróciło do normy.
 
infos 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.6 MPi / LPG
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 57
Skąd: Topólka
Wysłany: 2013-02-06, 10:41   

Potwierdzam, podobne objawy ustępują po regulacji zaworów.
_________________
Mam ochotę na .... Dustera ;)
Zafiltrowany, zaczujnikowany wstecz.
 
Userr1 


Marka: Dacia
Model: Logaan
Silnik: 1390cm3
Rocznik: 2005
Dołączył: 26 Lip 2015
Posty: 31
Skąd: Zachodniopomorskie
  Wysłany: 2016-05-21, 17:41   Spadające, falujące obroty silnika głównie na zimnym silniku

Witam.

Mam problem z swoją Dacią, a dokładniej z małymi obrotami, spadkiem obrotów (głównie i zwłaszcza na zimnym silniku).

Samochód ma zainstalowaną instalację LPG.
Problem pojawia się na benzynie jak i na gazie. (Na gazie problem jest bardziej zauważalny - na zimnym silniku)

Wygląda to tak, że po ruszeniu na zimnym silniku, przejechaniu może z 500 metrów, gdy wcisnę sprzęgło (np. podczas zmiany biegów lub przy dojeżdżaniu do świateł) obroty nagle tak mocno spadną (poniżej 500, że silnik zgaśnie, najbardziej to zauważalne na LPG gdy gaz przełączy się z benzyny.
Po przejechaniu 2-3 km, ten problem już praktycznie nie występuje, choć i wtedy obroty falują i potrafią też bardzo nisko spaść, czy to na gazie czy benzynie. Obroty wtedy najczęściej spadają do 500 i po chwili wchodzą na poziom 600. Na jałowym biegu na ciepłym silniku obroty ok. 600-700.
Problem ten występuję od dawna, myślałem, że to winna instalacji gazowej i myślałem, że jak zrobię planowany serwis gazu to problem zniknie lecz tak się nie stało.
Podczas przeglądu gazu, zostały wymienione wszystkie filtry gazowe, filtr powietrza, świece, przewody WN. Regulacja gazu oraz podniesie temperatury przełączenia na LPG z benzyny z 20C na 30C. Niestety problem jest dalej, byłem u mechanika, który wskazał za być może winny silniczek krokowy. Silniczek ten został zdemontowany i był cały uwalony, oczywiście został oczyszczony, niestety uwalony tez był kolektor i mechanik powiedział,,że dobrze by było też kolektor wyczyścić, bo po włożeniu palca było pełno czarnego syfu.
Nie mniej kolektor nie został na razie wyczyszczony ponieważ wiązało to by się z koniecznością zdemontowania instalacji w tym miejscu.
Po odkręceniu obudowy filtra aby się dostać do silniczka krokowego ujawniony tez został całkowicie odpięty przewód podciśnieniowy... Oczywiście został on z powrotem zamocowany. Po zamocowaniu go auto zaczęło za każdym razem gasnąć, czy to na benzynie czy gazie, po wyczyszczeniu tego silniczka krokowego wróciło do wcześniejszego stanu jednak problem nie ustal. Mechanik dodatkowo trochę podwyższył obroty silnika (trochę lepiej trzyma obroty i rzadziej gaśnie) lecz dalej na obrotomierzu jest na ciepłym ok. 600, tyle tylko ze wcześniej samochód palił ok. 6,5L benzyny,a po podkręceniu obrotów pali prawie 8L... :(
Przyznam, że nie wiem co tu teraz zrobić.
Dodatkowym problemem jest to, że gaz był regulowany gdy ten przewód podciśnieniowy był odłączany i przed podniesieniem obrotów silnika i pytanie jest takie czy ta regulacja zachowała swoja ważność?
Co może być tego przyczyną? Czy warto by było wymienić ten silniczek krokowy na nowy?
Czy może on być winowajcą tego?
Ma ktoś może jakiś pomysł?
Aha, samochód został podłączony pod komputer i nic nie wyszło, jedynie mechanik zwrócił uwagę na to, że w dokładnych parametrach wydajności ...(nie pamiętam czego teraz) było 4%-5%, gdzie powiedział, że powinno być ok. 10% i dlatego wtedy zwrócił podejrzenia na silniczek krokowy, to było coś z tym związane.

Moje dane autka to:
Dacia SD Logan, benzyna + LPG
Pojemność: 1390cm3
Rok prod. 2005
Moc silnika: 55KW/74KM
Nr silnika: K7JA710 [...]
Samochód ma zainstalowaną instalację gazową LPG: ELPIGAZ.
Ostatnio zmieniony przez Userr1 2016-05-21, 17:47, w całości zmieniany 3 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-05-21, 17:48   

regulacje luzów zaworowych robiłeś ?
_________________
Moje auto
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-05-21, 21:19   

Zawory jak nic
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne