KONTROLKA HAMULCA RĘCZNEGO I WYKRYWANIE USTERKI UKŁADU HAMULCOWEGO
– Włącznik hamulca ręcznego.
– Włącznik minimalnego poziomu płynu hamulcowego.
– Usterka elektronicznego rozdzielacza hamowania (WYŁĄCZNIE WERSJA Z SYSTEMEM ABS).
PRZYRZĄDY TABLICY WSKAZęNIKÓW
Diagnostyka - Drzewko lokalizacji usterki 83A
83A-37
Drzewko
lokalizacji
usterki 19
Kontrolka zaciągnięcia hamulca ręcznego i usterki układu
hamulcowego działa w sposób niespójny (bez systemu ABS)
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zapalona nawet gdy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty.
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
W razie potrzeby uzupełnić poziom płynu.
Sprawdzić czy nie ma wycieku w układzie hamulcowym.
Odłączyć czujnik MINIMALNEGO poziomu płynu hamulcowego.
Sprawdzić prawidłowe działanie czujnika minimalnego poziomu płynu hamulcowego.
– Czujnik zanurzony w płynie, brak przewodzenia między biegunami B i A.
– Czujnik wyjęty z płynu, przewodzenie między biegunami B i A.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Czujnik minimalnego poziomu płynu hamulcowego ścieżka B Ścieżka 16 czarnego złącza
tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić obecność masy na ścieżkach 13 i 16 szarego złącza tablicy wskaźników.
Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączenia:
Szare złącze tablicy wskaźników ścieżka 13 Masa
Szare złącze tablicy wskaźników ścieżka 16 Masa
Naprawić w razie potrzeby.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeżeli usterka nadal występuje, skontaktować się z Techline.
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zgaszona nawet przy zaciągniętym hamulcu ręcznym.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeśli usterka nadal występuje, skontaktować się z techline.
PO NAPRAWIE Sprawdzić sposób działania.
Tablica wskaźników L90
PRZYRZĄDY TABLICY WSKAZęNIKÓW
Diagnostyka - Drzewko lokalizacji usterki 83A
83A-38
Drzewko
lokalizacji
usterki 20
Lampka kontrolna zaciągnięcia hamulca ręcznego i usterki
układu hamulcowego jak i kontrolka usterki rozdzielacza
hamowania, działają niespójnie (z systemem ABS)
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zapalona nawet gdy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty.
Wykonać diagnostykę systemu ABS.
Opracować ewentualne usterki.
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
W razie potrzeby uzupełnić poziom płynu.
Sprawdzić czy nie ma wycieku w układzie hamulcowym.
Odłączyć czujnik MINIMALNEGO poziomu płynu hamulcowego.
Sprawdzić prawidłowe działanie czujnika minimalnego poziomu płynu hamulcowego.
– Czujnik zanurzony w płynie, brak przewodzenia między biegunami B et A.
– Czujnik wyjęty z płynu, przewodzenie między biegunami B et A.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Czujnik minimalnego poziomu płynu hamulcowego ścieżka B Ścieżka 16 czarnego złącza
tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Moduł elektroniczny systemu ABS ścieżka 12 Ścieżka 13 szarego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeśli usterka nadal występuje, skontaktować się z techline.
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zgaszona nawet gdy hamulec ręczny jest zaciągnięty.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeżeli usterka nadal występuje, skontaktować się z Techline.
PO NAPRAWIE Sprawdzić sposób działania.
Tablica wskaźników L90
_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-06-21, 20:37, w całości zmieniany 2 razy
Z tym, że poprawna regulacja jest nieco bardziej skomplikowana:
1) należy zdjąć tylne koła i będny hamulcowe, by odsłonić mechanizm szczęk;
2) sprawdzić działanie systemu automatycznej kompensacji luzu przez obracanie zębatki w obie strony, a następnie poluzować ją o pięć, sześć zębów;
3) sprawdzić równomierność działania szczęk oraz przesuwania się linek;
4) następnie pokazaną przez stempika śrubą regulacyjną pod dźwignią hamulca napiąć linki tak, żeby szczęki zaczynały działać między pierwszy a drugim ząbkiem ręcznego, a na drugim faktycznie już trzymały;
5) zmontować wszystko z powrotem;
6) po postawieniu auta na kołach, wyregulować szczęki przez zdecydowane naciskanie pedału hamulca, w czasie czego powinno być słyszalne działanie automatycznej kompensacji luzu;
7) sprawdzić skok dźwigni - siedem położeń;
8) zwolnić hamulec parkingowy i sprawdzić, czy koła obracają się swobodnie.
A wcześniej nie "łapie" w ogóle? Jeśli na stromym wzniesieniu, to wydaje mi się, że działa prawidłowo jeśli na ostatnim lub przedostatnim położeniu hamulca auto nie stacza się.
Prawda jest taka że 3 tygodnie temu miałem przegląd, a że hamulec łapał zbyt późno to troszkę na śrubce podkręciłem.
Przestała też mrugać na mnie kontrolka choć jak się okazało tylko do wczoraj.
Autko co prawda przeszło ale korektor mam do wymiany, bagatela 560 zł plus wymaina. Powinienem też pewnie zajrzeć do szczęk więc może za troszkę będą zdjęcia.
laisar napisał/a:
1) należy zdjąć tylne koła i będny hamulcowe, by odsłonić mechanizm szczęk;
Właśnie się zastanawiam czy aby na mnie też nie jest to za dużo.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-06-22, 09:44, w całości zmieniany 2 razy
Wysłany: 2011-10-07, 18:06 Hamulc ręczny w MCV regulacja
Witam Szanownych Kolegów, w związku z tym że nie znalazłem to pytam i proszę o pomoc:
Jak wyregulować (podciągnąć) hamulec ręczny żeby wyżej łapał - jakieś instrukcje, zdjęcia
W bębnie hamulcowym jest samoregulator.Kręcąc w odpowiednią stronę regulujemy stopień rozsunięcia szczęk. Kolejny znajduje się gdzieś wzdłuż linki ( przy dźwigni bodajże).
_________________ Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
W bębnie hamulcowym jest samoregulator.Kręcąc w odpowiednią stronę regulujemy stopień rozsunięcia szczęk. Kolejny znajduje się gdzieś wzdłuż linki ( przy dźwigni bodajże).
Nic mi to nie daje bo to że jest gdzieś koło dźwigni to ja wiem ale nie wiem w którym dokładnie miejscu, czy trzeba rozbierać osłonę tunelu żeby się do niego dostać czy nie. Ja proszę o konkrety
Nakrętka regulacyjna znajduje się pod zębatką dźwigni, ale kręci się nią tylko przy zdjętych bębnach hamulcowych, bo dźwignię reguluje się według szczęk - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=94048#94048
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-07, 19:08, w całości zmieniany 1 raz
Witam.
Mam do Was pytanie. Czy u Was fabrycznie hamulec ręczny trzyma na ostatnich ząbkach? Zatrzymując samochód na większym wzniesieniu muszę zaciągać praktycznie do końca ręczny. We wszystkich samochodach,nawet starych, hamulec trzymał spokojnie pod górę na 3/4 zakresu. A tutaj na końcówce. co dziwne serwisant na telefon powiedział, że dopóki trzyma to jest ok bo ma trzymać od 3-7 ząbka... To jakieś dziwne tłumaczenie. Jak u Was trzyma ręczny na większej górce?
Pozdrawiam
(Ale był okres, kiedy faktycznie łapał przy samym końcu - potrzebne było czyszczenie mechanizmu samoczynnej regulacji. Tylko że nastąpiło to przy przebiegu chyba ok 80 tys. km...).
Właśnie. To dziwne. Ciekawi mnie jak inni użytkownicy Dusterów mają u siebie. Rozumiem, że z czasem ręczny siada i trzeba podciągać ale u mnie od salonu trzyma na końcu zakresu. Napiszcie Dusterowcy jak było u Was po odbiorze auta.
U mnie łapie już od 2 ząbka,generalnie w porównaniu do moich poprzednich aut to żyleta.B. dobry ręczny, wydaje mi się że powinieneś dać do regulacji.ASO widze najlepiej podjechać po 3 latach.U Rosiaka tak zbywają?Krzykneli mi za przegląd ok 1tysia z LPG,chyba poszukamy dalej serwisu,u nas na wsi najdrożej,jak ze wszystkim.
Ostatnio zmieniony przez GerardC 2013-02-11, 12:57, w całości zmieniany 1 raz
To Ci zazdroszczę, ale w sumie to drobiazg. Oby były tylko takie problemy
Naturalnie sprawę u Rosiaka sprawdzałem telefonicznie. Niestety mamy daleko ze SZczecina do innego serwisu, a Szczecin we wszystkim jest patologicznie najdrozszy. Nie tylko wszystkie serwisy samochode drą nas, ale usługi, wymiana opon itd.
Dla przykładu byłem kiedyś w Mitsubishi bo ojciec rozważał Colta i za wymiane opon chcieli 120 zł a pierwszy przegląd 1800 zł.... Masakra... Większość osób które znam ma to samo zdanie... Szczecin pod tym względem jest paskudny.
Ps.Jednym słowem z tym ręcznym to widzę, że kompletna loteria... co egzemplarz to inaczej.
Ostatnio zmieniony przez TomaszDuster 2013-02-11, 13:06, w całości zmieniany 1 raz
To o tym ,mówie.Ja rozważam nawet ASO Świnoujście,jeżeli bedzie to różnica 200 -300zl to się przejade.LPG góra 60 zł trasa,a tak ,zje się rybke i jodem pooddycham.
Pozdrawiam kolege ze ,,wsi,,
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-11, 14:27
sądzę,że to kwestia regulacji. Można nakazać podciągnięcie linki,żeby łapał nieco szybciej
Dzięki za opis. Ale sam nie będę tego ruszał, za dużo kasy poszło na samochód. Najwyżej pojeżdżę jeszcze trochę i zgłoszę się do serwisu. Pod domem parkuję na wzniesieniu i stąd codziennie używam solidnie kilka razy ręcznęgo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum