Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2018-01-12, 14:50
Regulacja hamulca ręcznego / postojowego / awaryjnego
Autor Wiadomość
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-21, 15:35   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=94008#94008
bigplik napisał/a:
a wlasnie gdzie sie ja naciaga

U mnie pomogła wyłącznie regulacja linki:

Tutaj jest jeden wkręcik.


Przód trzeba jedynie wysunąć.


Wypinasz osłonkę i już można regulować linkę ręcznego. Najwygodniej kluczem sztorcowym.
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-21, 20:32   

Cytat:
KONTROLKA HAMULCA RĘCZNEGO I WYKRYWANIE USTERKI UKŁADU HAMULCOWEGO
– Włącznik hamulca ręcznego.
– Włącznik minimalnego poziomu płynu hamulcowego.
– Usterka elektronicznego rozdzielacza hamowania (WYŁĄCZNIE WERSJA Z SYSTEMEM ABS).

PRZYRZĄDY TABLICY WSKAZęNIKÓW
Diagnostyka - Drzewko lokalizacji usterki 83A
83A-37
Drzewko
lokalizacji
usterki 19
Kontrolka zaciągnięcia hamulca ręcznego i usterki układu
hamulcowego działa w sposób niespójny (bez systemu ABS)
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zapalona nawet gdy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty.
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
W razie potrzeby uzupełnić poziom płynu.
Sprawdzić czy nie ma wycieku w układzie hamulcowym.
Odłączyć czujnik MINIMALNEGO poziomu płynu hamulcowego.
Sprawdzić prawidłowe działanie czujnika minimalnego poziomu płynu hamulcowego.
– Czujnik zanurzony w płynie, brak przewodzenia między biegunami B i A.
– Czujnik wyjęty z płynu, przewodzenie między biegunami B i A.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Czujnik minimalnego poziomu płynu hamulcowego ścieżka B Ścieżka 16 czarnego złącza
tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić obecność masy na ścieżkach 13 i 16 szarego złącza tablicy wskaźników.
Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączenia:
Szare złącze tablicy wskaźników ścieżka 13 Masa
Szare złącze tablicy wskaźników ścieżka 16 Masa
Naprawić w razie potrzeby.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeżeli usterka nadal występuje, skontaktować się z Techline.
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zgaszona nawet przy zaciągniętym hamulcu ręcznym.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeśli usterka nadal występuje, skontaktować się z techline.
PO NAPRAWIE Sprawdzić sposób działania.
Tablica wskaźników L90


PRZYRZĄDY TABLICY WSKAZęNIKÓW
Diagnostyka - Drzewko lokalizacji usterki 83A
83A-38
Drzewko
lokalizacji
usterki 20
Lampka kontrolna zaciągnięcia hamulca ręcznego i usterki
układu hamulcowego jak i kontrolka usterki rozdzielacza
hamowania, działają niespójnie (z systemem ABS)
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zapalona nawet gdy hamulec ręczny nie jest zaciągnięty.
Wykonać diagnostykę systemu ABS.
Opracować ewentualne usterki.
Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.
W razie potrzeby uzupełnić poziom płynu.
Sprawdzić czy nie ma wycieku w układzie hamulcowym.
Odłączyć czujnik MINIMALNEGO poziomu płynu hamulcowego.
Sprawdzić prawidłowe działanie czujnika minimalnego poziomu płynu hamulcowego.
– Czujnik zanurzony w płynie, brak przewodzenia między biegunami B et A.
– Czujnik wyjęty z płynu, przewodzenie między biegunami B et A.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Czujnik minimalnego poziomu płynu hamulcowego ścieżka B Ścieżka 16 czarnego złącza
tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Moduł elektroniczny systemu ABS ścieżka 12 Ścieżka 13 szarego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeśli usterka nadal występuje, skontaktować się z techline.
Lampka kontrolna hamulca pozostaje zgaszona nawet gdy hamulec ręczny jest zaciągnięty.
Odłączyć złącze przełącznika hamulca ręcznego.
Sprawdzić brak masy włącznika w stanie spoczynku, i obecność masy przy wciśniętym włączniku.
W razie potrzeby wymienić włącznik.
Sprawdzić izolowanie połączenia:
Przełącznik hamulca ręcznego Ścieżka 16 czarnego złącza tablicy wskaźników
Naprawić w razie potrzeby.
Jeżeli usterka nadal występuje, skontaktować się z Techline.
PO NAPRAWIE Sprawdzić sposób działania.
Tablica wskaźników L90

_________________
Ostatnio zmieniony przez Beckie 2011-06-21, 20:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-21, 21:17   Regulacja hamulca ręcznego / postojowego / awaryjnego

Z tym, że poprawna regulacja jest nieco bardziej skomplikowana:

1) należy zdjąć tylne koła i będny hamulcowe, by odsłonić mechanizm szczęk;

2) sprawdzić działanie systemu automatycznej kompensacji luzu przez obracanie zębatki w obie strony, a następnie poluzować ją o pięć, sześć zębów;

3) sprawdzić równomierność działania szczęk oraz przesuwania się linek;

4) następnie pokazaną przez stempika śrubą regulacyjną pod dźwignią hamulca napiąć linki tak, żeby szczęki zaczynały działać między pierwszy a drugim ząbkiem ręcznego, a na drugim faktycznie już trzymały;

5) zmontować wszystko z powrotem;

6) po postawieniu auta na kołach, wyregulować szczęki przez zdecydowane naciskanie pedału hamulca, w czasie czego powinno być słyszalne działanie automatycznej kompensacji luzu;

7) sprawdzić skok dźwigni - siedem położeń;

8) zwolnić hamulec parkingowy i sprawdzić, czy koła obracają się swobodnie.

Koniec (:
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2011-06-22, 06:49   

Na jednego niedoświadczonego-nie za wiele :?: :?: :idea: :evil:
_________________
48piotr
 
mrówa 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica 5 os.
Pomogła: 2 razy
Dołączyła: 08 Lut 2011
Posty: 710
Skąd: RP
Wysłany: 2011-06-22, 08:39   

bigplik napisał/a:
(reczny lapie dopiero na ostatnim oczku)?

A wcześniej nie "łapie" w ogóle? Jeśli na stromym wzniesieniu, to wydaje mi się, że działa prawidłowo jeśli na ostatnim lub przedostatnim położeniu hamulca auto nie stacza się.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-22, 09:42   

laisar napisał/a:
regulacja jest nieco bardziej skomplikowana:

Prawda jest taka że 3 tygodnie temu miałem przegląd, a że hamulec łapał zbyt późno to troszkę na śrubce podkręciłem.
Przestała też mrugać na mnie kontrolka choć jak się okazało tylko do wczoraj.
Autko co prawda przeszło ale korektor mam do wymiany, bagatela 560 zł plus wymaina. Powinienem też pewnie zajrzeć do szczęk więc może za troszkę będą zdjęcia.


laisar napisał/a:
1) należy zdjąć tylne koła i będny hamulcowe, by odsłonić mechanizm szczęk;

Właśnie się zastanawiam czy aby na mnie też nie jest to za dużo. :-?
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-06-22, 09:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-06-22, 14:28   

Opisana poprzednio metoda pochodziła z roku 2004 - znalazłem jednak trochę nowszą i chyba nieco prostszą...


1) Podnieść tył auta.

2) Zaciągnąć i zluzować hamulec ręczny 5x (celem upewnienia się poprawnego działania linek).

3) Zostawić hamulec w pozycji wyłączonej.

4) Sprawdzić, czy tylne koła obracają się swobodnie - jeżeli nie, naprawić to.

5) Zdjąć osłonę kanału pod dźwignią ręcznego.

6) Odkręcać śrubę regulacyjną (pokazaną przez stempika) aż linki będą luźne.

7) Zaciągnąć dźwignię na 2 ząbek.

8) Zakręcać śrubę regulacyjną, aż koła tylne zostaną zahamowane i nie da się ich obrócić ręką.

9) Zaciągnąć i zwolnić kilka razy ręczny.

10) Zwolnić dźwignię i sprawdzić, czy koła tylne obracają się swobodnie - jeżeli nie, luzować śrubę regulacyjną aż będzie to możliwe.


Koniec.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-06-22, 18:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2011-06-22, 14:38   

laisar napisał/a:
znalazłem jednak trochę nowszą i chyba nieco prostszą...

Piękne dzięki. Teraz to może dam radę.
Choć po prawdzie zdjąc bębny i tak powinienem.

A wracając do tematu kontrolki to jak jutro znajdę troszkę czasu to może pstryknę ten włącznik. Jeśli go znajdę oczywiście.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2011-06-22, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-07, 18:06   Hamulc ręczny w MCV regulacja

Witam Szanownych Kolegów, w związku z tym że nie znalazłem to pytam i proszę o pomoc:
Jak wyregulować (podciągnąć) hamulec ręczny żeby wyżej łapał - jakieś instrukcje, zdjęcia
_________________
Pawlo
 
Piotrula 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 1.6
Rocznik: 2011
Wersja: Stepway
Dołączył: 18 Lip 2011
Posty: 75
Skąd: prawie W-wa ;-)
Wysłany: 2011-10-07, 18:14   

W bębnie hamulcowym jest samoregulator.Kręcąc w odpowiednią stronę regulujemy stopień rozsunięcia szczęk. Kolejny znajduje się gdzieś wzdłuż linki ( przy dźwigni bodajże).
_________________
Pomogę w naprawach każdej marki -->pw
722322527
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-10-07, 18:18   

Piotrula napisał/a:
W bębnie hamulcowym jest samoregulator.Kręcąc w odpowiednią stronę regulujemy stopień rozsunięcia szczęk. Kolejny znajduje się gdzieś wzdłuż linki ( przy dźwigni bodajże).


Nic mi to nie daje bo to że jest gdzieś koło dźwigni to ja wiem ale nie wiem w którym dokładnie miejscu, czy trzeba rozbierać osłonę tunelu żeby się do niego dostać czy nie. Ja proszę o konkrety :-P
_________________
Pawlo
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-07, 19:07   

Nakrętka regulacyjna znajduje się pod zębatką dźwigni, ale kręci się nią tylko przy zdjętych bębnach hamulcowych, bo dźwignię reguluje się według szczęk - http://www.daciaklub.pl/f...p?p=94048#94048
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-10-07, 19:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 10:16   Regulacja hamulca ręcznego / postojowego / awaryjnego

Witam.
Mam do Was pytanie. Czy u Was fabrycznie hamulec ręczny trzyma na ostatnich ząbkach? Zatrzymując samochód na większym wzniesieniu muszę zaciągać praktycznie do końca ręczny. We wszystkich samochodach,nawet starych, hamulec trzymał spokojnie pod górę na 3/4 zakresu. A tutaj na końcówce. co dziwne serwisant na telefon powiedział, że dopóki trzyma to jest ok bo ma trzymać od 3-7 ząbka... To jakieś dziwne tłumaczenie. Jak u Was trzyma ręczny na większej górce?
Pozdrawiam
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 10:38   

3/4.

(Ale był okres, kiedy faktycznie łapał przy samym końcu - potrzebne było czyszczenie mechanizmu samoczynnej regulacji. Tylko że nastąpiło to przy przebiegu chyba ok 80 tys. km...).
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 11:52   

Właśnie. To dziwne. Ciekawi mnie jak inni użytkownicy Dusterów mają u siebie. Rozumiem, że z czasem ręczny siada i trzeba podciągać ale u mnie od salonu trzyma na końcu zakresu. Napiszcie Dusterowcy jak było u Was po odbiorze auta.
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 11:55   

U mnie słabo trzymało. Sam go podkręcałem, ale szału nie było, bo po pewnym czasie znów tego potrzebował.
 
mlodyprzem 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV 2013
Silnik: 1,2
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Kwi 2010
Posty: 127
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-02-11, 12:14   

U mnie było tak samo. Przy pierwszej wizycie w serwisie zgłosiłem i bez problemu podciągnęli, posmarowali i do dzisiaj jest OK.
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 12:40   

Dzięki za info. Czyli odpowiedź mechanika to klasyczna spychologia... Zobaczymy.
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 12:53   

U mnie łapie już od 2 ząbka,generalnie w porównaniu do moich poprzednich aut to żyleta.B. dobry ręczny, wydaje mi się że powinieneś dać do regulacji.ASO widze najlepiej podjechać po 3 latach.U Rosiaka tak zbywają?Krzykneli mi za przegląd ok 1tysia z LPG,chyba poszukamy dalej serwisu,u nas na wsi najdrożej,jak ze wszystkim.
Ostatnio zmieniony przez GerardC 2013-02-11, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 13:05   

GerardC:

To Ci zazdroszczę, ale w sumie to drobiazg. Oby były tylko takie problemy :-)

Naturalnie sprawę u Rosiaka sprawdzałem telefonicznie. Niestety mamy daleko ze SZczecina do innego serwisu, a Szczecin we wszystkim jest patologicznie najdrozszy. Nie tylko wszystkie serwisy samochode drą nas, ale usługi, wymiana opon itd.
Dla przykładu byłem kiedyś w Mitsubishi bo ojciec rozważał Colta i za wymiane opon chcieli 120 zł :evil: a pierwszy przegląd 1800 zł.... Masakra... Większość osób które znam ma to samo zdanie... Szczecin pod tym względem jest paskudny.

Ps.Jednym słowem z tym ręcznym to widzę, że kompletna loteria... co egzemplarz to inaczej.
Ostatnio zmieniony przez TomaszDuster 2013-02-11, 13:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 13:11   

To o tym ,mówie.Ja rozważam nawet ASO Świnoujście,jeżeli bedzie to różnica 200 -300zl to się przejade.LPG góra 60 zł trasa,a tak ,zje się rybke i jodem pooddycham.
Pozdrawiam kolege ze ,,wsi,, ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 13:17   

TomaszDuster napisał/a:
co egzemplarz to inaczej

Wiadomo - ręczna produkcja, jak RR... (;
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-11, 14:27   

sądzę,że to kwestia regulacji. Można nakazać podciągnięcie linki,żeby łapał nieco szybciej
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-11, 14:39   

Regulacja: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=94048#94048
 
TomaszDuster 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6
Rocznik: ---
Wersja: Laureate2
Dołączył: 03 Sty 2013
Posty: 94
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2013-02-11, 15:15   

Dzięki za opis. Ale sam nie będę tego ruszał, za dużo kasy poszło na samochód. Najwyżej pojeżdżę jeszcze trochę i zgłoszę się do serwisu. Pod domem parkuję na wzniesieniu i stąd codziennie używam solidnie kilka razy ręcznęgo.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne