Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
0,9 TCe
Autor Wiadomość
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-27, 16:38   

Ale wtryskiwaczy nie wymieniasz raz na 50.000. A nawet nie raz na 150.000.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-27, 17:08   

Te porównania są trochę śmieszne. Owszem wieki temu w raz odpalonym dieslu z klasyczną pompą wtryskową można było zdjąć pasek klinowy , odpiąć akumulator i nie gasząc silnika na stacjach przejechać do Lizbony. Teraz ilość elektroniki ,czujników i innych podatnych na awarie pierdół zarówno w silniku benzynowym jak i dieslu jest porównywalna, z czego akurat cewki, świece i kable to najtrwalszy j najbardziej awarioodporny element.
_________________

 
Łukasz 



Marka: Opel
Model: Astra F
Silnik: 1.4 60 KM
Rocznik: 1995
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 89
Skąd: Jasło
Wysłany: 2013-03-28, 09:18   

Nie ma co porównywać benzyna vs. diesel, to dwa różne silniki do dwóch różnych zastosowań. Diesle co jest pewne "lubią prace", na dojazdy do pracy 3 km średnio się nadają, ani to ekonomia ani żywotność jednostki, po rozgrzaniu się i dłuższej pracy diesel jest silnikiem ekonomicznym i bezawaryjnym (np.: ciężarówki i taxi z karkołomnymi przebiegami) najlepiej o tym świadczą, fakt faktem im nowszy diesel tym cichszy dynamiczniejszy i bardziej awaryjny, benzyniaki z kolei są w zasadzie bezawaryjne, wytrzymałe i długowieczne nawet przy użytkowaniu auta sporadycznym ich wadą jest tylko wg.mnie większe spalanie co w trasie jest odczuwalne za to przy jeździe na miejscu nie...

Reasumując diesel jest świetnym wyborem na trasy, benzyniak na dojazdy do pracy, zakupy itp. Ja osobiście obecnie mam starego prostego turbo diesla i dzięki Bogu jak na razie po 20 latach i 240 000 km pozostaje bezawaryjny i tani w utrzymaniu, aczkolwiek jeśli bym kiedyś zmieniał auto na znacznie nowsze już bym jednostki wysokoprężnej nie wybrał ze względu na koszty serwisowania nawet sprawdzonego 1.5 dCi, wolałbym prostego benzyniaka 8V do którego zawsze można założyć LPG i skracając tym jego żywotność mam ekonomiczne auto również na większe przebiegi.

P.S. Ale to tylko moja opinia i zawsze są wyjątki, np. BMW 5 E34 gdzie 2,5 TDS pali tyle samo co 2,0 benzyna o tej samej mocy, a jego awaryjność pozostawia wiele do życzenia.
_________________
Stan licznika: 179 832 km
Ostatnio zmieniony przez Łukasz 2013-03-28, 09:21, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 09:30   

Łukasz napisał/a:
wadą [benzyniaków] jest tylko wg.mnie większe spalanie co w trasie jest odczuwalne za to przy jeździe na miejscu nie...

Noczyjawiem... Bez specjalnych poświęceń jestem w stanie jechać w trasie tak, że mój silnik wypije 6,5 l/100. Za to w mieście, przy normalnym ruchu w dzień nie ma większych szans na zejście poniżej 8,5.
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2013-03-28, 12:28   

diesle palą mniej i na trasie i w mieście ............bo nie mają ssania :-D

w mieście są nawet bardziej oszczędne ( vs benzyna ) niż na trasie ....... ale na trasie są duże przebiegi co daje większe oszczedności ....kasowo
Ostatnio zmieniony przez kakus 2013-03-28, 12:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
_Big_Mac_ 



Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 150
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2013-03-28, 14:57   

yadoctor napisał/a:
Ale wtryskiwaczy nie wymieniasz raz na 50.000. A nawet nie raz na 150.000.


Nawet jak bym wymieniał komplet świec co 50 tyś., to wydaję na to 60zł. Przy 200 tyś. (przy takim przebiegu na polskim paliwie wtryski się już spokojnie mogą kończyć) wydam w sumie 240 zł. To mniej, niż kosztuje jeden wtrysk do 1.5 DCi.

Przy moich przebiegach, dwustu tysięcy kilometrów pewnie nie zrobiłbym w całym okresie użytkowania nowego auta, więc wydałbym na świece może ze dwie bańki. Jeszcze bańkę na kable? Jak cewka padnie, niech jej będzie, czwartą bańkę. Cztery stówki przez 10 lat eksploatacji auta to nie są pieniądze.

Nie twierdzę, że benzyna jest lepsza/tańsza, tylko że akurat mówienie, że piętą achillesową silników benzynowych jest zapłon iskrowy, mnie bawi, bo to akurat jest raczej bezawaryjne, a nawet jak się coś zużyje, to wymiana jest tania. Porównując to do słabych punktów nowoczesnych diesli (DPF, EGR, dwumasy), benzyna jest po prostu pancerna ;)

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2013-03-28, 15:27 ]
Offtopiczna odp. o bańce: http://www.daciaklub.pl/f...1606264#1606264.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 424 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18091
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-28, 15:26   

http://www.daciaklub.pl/f...1606256#1606256
_Big_Mac_ napisał/a:
czwartą bańkę. Cztery stówki

Czy to tylko mnie się tak wydaje, czy to jednak dość hermetyczny ten dowcip? ((((;

Ale taki np Zlomnik we wpisie o loganie też używał pojęcia "duża bańka", które dla mnie od zawsze znaczyło 10 do 9, a nie do 6...
 
yadoctor 


Marka: Volvo
Model: S60
Silnik: D3
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Brwinów
Wysłany: 2013-03-29, 13:09   

_Big_Mac_ napisał/a:
Porównując to do słabych punktów nowoczesnych diesli (DPF, EGR, dwumasy), benzyna jest po prostu pancerna ;)


Się naprodukowałeś, ale na forum, mimo obecności użytkowników 1.5 dCi jakoś nie widać tych setek tematów o zepsutych dwumasach ;) Co ciekawe, o rzekomych usterkach diesli piszą praktycznie wyłącznie kierowcy benzyniaków. Czyżby mała bzdurka?
 
Pshemo 



Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: TCe 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 181
Skąd: okolice Poznań
Wysłany: 2013-03-29, 14:57   

Troszke chyba odjechaliśmy od tematu...
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-03-29, 15:08   

Na razie na Forum jeden przypadek z Torunia (falowanie obrotów). Chyba to jakaś wada fabryczna bo serwis zwodzi z naprawą. Wśród miłośników benzyny zgłoszonych jest na Forum trochę więcej usterek.

Jak wieść gminna niesie DPF, dwumasa to urządzenia bardzo awaryjne i kosztowne w naprawie, ale odpukać wpisów na naszym Forum brak.

Trzeba jednak wziąść pod uwagę, że aut z silnikiem wysokoprężnym jest mniej niż zasilanych benzyną. Czekam na chwilę jak zachowają się silniki benzynowe gdy wprowadzona zostanie norma 10% biopaliwa i jaka będzie liczba oktanowa w tym paliwie. Już to przerabiają użytkownicy w Australii (unleded 91). Albo płacić drożej, albo dolewać komponetów podnoszących liczbę oktanową.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-29, 16:06   

yadoctor napisał/a:
Co ciekawe, o rzekomych usterkach diesli piszą praktycznie wyłącznie kierowcy benzyniaków. Czyżby mała bzdurka?

Zaraz tam bzdurka. :] Obiegowa opinia o awaryjności diesli pochodzi przede wszystkim od użytkowników typowych diesli - a typowym dieslem w Polsce jest 10-cio lub lepiej -letnie TDI, które (wbrew temu, o czym przekonany jest właściciel ;) przejechało ponad pół miliona km, pod koniec będąc serwisowanym przez Cytryna i Gumiaka. :] Przy takich przebiegach faktycznie pada sprzęgło, turbina, wtryski, pompa, co ino, i faktycznie nie są to tanie rzeczy. Owszem, były doniesienia o padających turbodieslach przy śmiesznych przebiegach, a nawet jeszcze na gwarancji - ale to były jednostkowe przypadki, z resztą Dacia też ma taki.

Sam znam z pierwszej ręki kilka padniętych sprzęgieł, turbin, itp., ale wszystkie przy przebiegach kilku-kilkunastokrotnie większych niż najstarsza starowinka z tego forum. :]
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-03-29, 18:04   

Do mnie pijesz, bebe? :roll: pozdr
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-29, 18:07   

jurek napisał/a:
Do mnie pijesz, bebe? :roll:

Nie, chyba nie. :)
 
cieply 



Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0,9
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 10
Skąd: Mrągowo
Wysłany: 2013-03-30, 18:48   

bebe napisał/a:
Owszem, były doniesienia o padających turbodieslach przy śmiesznych przebiegach, a nawet jeszcze na gwarancji - ale to były jednostkowe przypadki, z resztą Dacia też ma taki.


W żony Focusie 1.6TDCI rocznik 2005 przy przebiegu 130.000 padła turbina na początku lutego. Auto kupiliśmy roczne w salonie Forda z przebiegiem 14.000km. Cały czas serwisowane w serwisie ASO Forda. Turbina niby wymieniona na regenerowaną (poza ASO, bo w ASO krzyknęli panowie 5.500PLN). Razem z robotą i częściami ponad 2.000PLN. W maju jak odbiorę Sandero Focus wraca do warsztatu i będą poprawiać bo przed awarią jechał od 1,8 tyś obrotów, a teraz muszę kręcić na 3 tyś, żeby zaczął jechać.
_________________
Były: Seicento Sporting, Saxo VTS
Są: Panda VAN, Opel Astra F Caravan
Lecę bo chcę :)

Wczasy na Mazurach
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-30, 18:54   

Szkoda, ze nie było 0.9 tce w ofercie w 2009 r. Pewnie bym kupił zamiast diesla.
 
MZ000 


Marka: Renault
Model: Kangoo 2010
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 22 Wrz 2012
Posty: 68
Skąd: WKPL
Wysłany: 2013-04-03, 19:44   

Przecież w Tce też jest turbina. Znając tendencje, pewnie pomniejszona i wysilona na max.

Porównanie TCe/TSI do diesla to coś innego niż taki 1.6MPi kontra DCi. :-o
_________________
MZ
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-04, 07:42   

Ostatnio zmieniony przez Kratylos 2013-04-04, 07:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-04-04, 08:35   

Ano można wysilać, np zwiększając ciśnienie sprężania. pozdr
 
Kratylos
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-04, 15:17   

 
Paweł 


Marka: Dacia
Model: Sandero III
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Dołączył: 28 Sty 2013
Posty: 85
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-04, 15:23   

ciśnienie sprężania a ciśnienie doładowania to nie jest to samo
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1108
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-04-04, 17:20   

Oczywiście przejęzyczenie, myslałem o ciśnieniu doładowania. pozdr
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2013-04-06, 23:10   

Czy ktoś z kolegów orientuje się, jaki wtrysk paliwa jest w tych silnikach oraz jak jest regulowany jest luz zaworowy?
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-04-07, 05:27   

Z informacji zastosowania trzycylindrowego silnika 0.9 Tce w samochodach Renault wynika, że regulacja zaworów jest automatyczna a układ wtryskowy Bosch motronic. Nie znalazłem informacji jaki układ wtryskowy zostanie zastosowany w przypadku Daci (ze względu na oszczędności może być zastosowany tańszy układ wtryskowy).
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph2 Open, Duster 2 Prestige, SSIII
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021, 2023
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 353
Skąd: z ?
Wysłany: 2013-04-07, 09:33   

Bosch motronic - czyżby zatem wtrysk pośredni?
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-04-07, 12:33   

wtrysk jest MPI

http://www.powertrain.ren...900_12v_MPI.pdf
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne