DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pisk przy skręcaniu kołami - Sandero 2010, 1.5 dCi
Autor Wiadomość
drRekin89 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2013-03-30, 18:15   Pisk przy skręcaniu kołami - Sandero 2010, 1.5 dCi

Witam,

mam mały problem, od kilku dni przy skręcaniu z przedniego prawego koła dochodzi pisk tak jakby guma tarła o gumę. Szczególnie nasila się to podczas ostrych zakrętów gdy trzeba prawie maksymalnie skręcić koła oraz przy manewrach np na parkingu i przy kręceniu kierownicą na postoju. Z moich obserwacji wynika że dźwięk ten dochodzi gdzieś z drążka kierownicy. Podniosłem przód na lewarku i przy wyłączonym silniku poruszałem kołami i też piszczało, więc nie jest to żaden element jezdny. Czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem? Co może być przyczyną?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-03-30, 19:06   

Trzeba przesmarować układ kierowniczy. Widziałem jak mi to robili w serwisie. Pisk może wydawać również przegub. Jak masz auto na gwarancji to podjedż do serwisu i niech to sprawdzą
_________________

 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-30, 19:08   

głupio spytam - może po prostu opona ociera o plastikowe nadkole albo chlapacz?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-03-30, 19:17   

Dar1962, Wcale głupio nie pytasz. Obcierająca opona też wydaje pisk
_________________

 
drRekin89 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2013-03-30, 19:44   

nie, opona o nic nie ociera. Gdy podniosłem przód na lewarku, skręcałem koła ręcznie ciągnąc za opony, koła nie kręciły się a nadal piszczało. Pisk ewidentnie z okolic drążka kierowniczego. Być może rzeczywiście trzeba przesmarować układ kierowniczy
 
bodzio 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Gru 2009
Posty: 176
Skąd: Radom
Wysłany: 2013-03-31, 16:48   

u mnie jakies 2-3 tygodnie temu, jak się cieplej na dwa dni zrobiło i umyłem samochód to zaczęło skrzypieć, trzeszczeć itp. Według niektórych speców po takim myciu woda dostaje się w niektóre miejsca układu zawieszenia/kierowania itp i stąd te dzwieki. Po myciu w nocy był mróz. Sprawdziłem poziom płynu od wspomagania (koledze też radzę) i trochę brakowało, dolałem może 50- może 100 ml płynu i objawy ustąpiły. Pierwszy raz dolewałem od nowości. Według speców jak się dolewa to znaczy że się gdzieś układ wspomagania rozszczelnił. Gorąco odradzam manewrowanie kierownicą na maksa, podobno wykańcza układ i pompe wspomagania. Płyn musi spełniać pewne normy w przypadku mojej dacii sandero 1,4 to płyn spełniajaący normy Dexron II. Dodam że nigdzie nie mogłem go kupić w niedziele, na stacjach i w marketach brak, ZERO PŁYNÓW DO WSPOMAGANIA no i kupiłem na stacji lukoil za 19 zeta taki żołty z czarnym na etykiecie (spełnia te norme)
Tak więć radzę zajrzeć do zbiorniczka od wspomagania, Pozdrawiam!!!
_________________
Poison Zyankalli + Shimano XT
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-31, 17:30   

drRekin89 napisał/a:
nie, opona o nic nie ociera. Gdy podniosłem przód na lewarku, skręcałem koła ręcznie ciągnąc za opony, koła nie kręciły się a nadal piszczało. Pisk ewidentnie z okolic drążka kierowniczego. Być może rzeczywiście trzeba przesmarować układ kierowniczy


Nie za bardzo jest co smarować we współczesnym aucie w układzie kierowniczym...to nie syrena:)
Ewentualnie krzyżak kolumny kierowniczej. Dobrze radzi Kolega bodzio by sprawdzić poziom płynu wspomagania choć tu doradzam dużą ostrożność w związku z mieszaniem płynów (lepiej kupić w aso i dolać ten sam co fabryczny).
Sprawdź gumową harmonijkę osłaniającą "jabłko" łączące drążek kierowniczy z przekładnią (czy nie jest zapocona olejem - wyciek albo rozerwana - piasek na łączeniu z drążkiem) a samych końcówek drążka czy łączników stabilizatora i wszelakich gum łączących nie traktuj czasem specyfikami typu wd - 40 i raczej ich się niczym nie smaruje.

- sprawdź łożysko macphersona
- może klocki się kończą i mają jakąś blaszkę sygnalizującą która piszczy trąc o tarczę?
- pasek napędzający pompę wspomagania i wszelakie jego rolki jak i sama pompa

wszelakie elementy ruchome zawieszenia i napędowe jeśli są smarowane to fabrycznie i zabezpieczone gumowymi osłonami przed pyłem, piaskiem i wilgocią a ich smarowanie jest czynnością serwisową i wykonuje się je tylko podczas ich wymiany.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-31, 17:46, w całości zmieniany 5 razy  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-31, 20:28   

bodzio napisał/a:
u mnie jakies 2-3 tygodnie temu, jak się cieplej na dwa dni zrobiło i umyłem samochód to zaczęło skrzypieć, trzeszczeć itp. Według niektórych speców po takim myciu woda dostaje się w niektóre miejsca układu zawieszenia/kierowania itp i stąd te dzwieki. Po myciu w nocy był mróz. Sprawdziłem poziom płynu od wspomagania (koledze też radzę) i trochę brakowało, dolałem może 50- może 100 ml płynu i objawy ustąpiły. Pierwszy raz dolewałem od nowości. Według speców jak się dolewa to znaczy że się gdzieś układ wspomagania rozszczelnił. Gorąco odradzam manewrowanie kierownicą na maksa, podobno wykańcza układ i pompe wspomagania. Płyn musi spełniać pewne normy w przypadku mojej dacii sandero 1,4 to płyn spełniajaący normy Dexron II. Dodam że nigdzie nie mogłem go kupić w niedziele, na stacjach i w marketach brak, ZERO PŁYNÓW DO WSPOMAGANIA no i kupiłem na stacji lukoil za 19 zeta taki żołty z czarnym na etykiecie (spełnia te norme)
Tak więć radzę zajrzeć do zbiorniczka od wspomagania, Pozdrawiam!!!

Rzeczywiście jak Ci ubyło to szukaj nieszczelności - mogą być bardzo małe i ubywa powoli - ja ostatnio odkryłem dziurkę w przewodzie aluminiowym, musze po świętach pojechać do ASO - mam nadzieje że wymienią mi w ramach gwarancji - nie ma żadnych śladów urazu mechanicznego ( ale z drugiej strony - porozbijałem w drobiazgi płyte pod silnikiem).A w Lagunie mam płyn w odpowiedniej ilości od nowości - 230 tyś km i 14 lat, tak więc go nie ubywa.
A do układu wspomagania w samochodach Dacii wlewamy olej do automatycznych skrzyń biegów, o specyfikacji Dexron 2 lub 3, pytałeś o płyn do wspomagania więc jak sprzedawca niezbyt był zorientowany to nie wiedział o co pytasz - istnieją płyny wyłącznie do wspomagania, np w Audi taki miałem, a BMW był specjalny płyn CNG - tam porócz wspomagania ten sam układ obsługiwał nivomat.
 
drRekin89 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2013-04-01, 09:48   

Poziom płynu jest ok, sprawdzałem już, pomijając umiejscowienie zbiorniczka pod akumulatorem którego musiałem wjąć żeby tam dojść 8-) Lecz wczoraj popadało znowu zrobiło się mokro i po przejechaniu kilku km zauważyłem ze przestało piszczeć. Możliwe ze po zimie gdzieś na gumy przy układzie kierowniczym dostała się sól a przy jeździe po mokrej nawierzchni przepłukało się. Może wystarczy tu i ówdzie siknąć WD 40 i będzie ok :-)

pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc :-)
 
tomala72 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Sie 2011
Posty: 730
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-04-01, 09:57   

Nie sikaj na gumy wd 40:)
To badziewie niszczy gumę - rozpuszcza kauczuk itp.
Jak już to użyj smaru silikonowego.
 
drRekin89 
Zielony listek



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dCi
Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 8
Skąd: Wlkp
Wysłany: 2013-04-01, 10:04   

ok, dzięki. Najpierw poczekam i zaobaczę co będzie się działo, może przepłukało się trochę i już nie będzie piszczało.
 
lubon87 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4 MPI + gaz BRC
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 02 Sty 2013
Posty: 22
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-04-07, 21:39   

Mam dokładnie to samo, zaczęło się po lekkich roztopach, dużo pisku opony przyjmowały. Dziwne, bo ten dźwięk słychać przy obu kołach z przodu. Mi się wydaje, że gumy na przegubach. Dziś rano umyłem auto, dokładnie przy kołach i odrobine lepiej.
 
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2016-03-27, 17:38   usterka

Witam czy udało się komuś ustalić problem trzeszczenia/pisków przy skręcaniu, bo w moim aucie zaczęło popiskiwać przy skręcaniu w okolicach prawego koła. Dźwięk jakby guma tarła o gumę. Dziękuję za pomoc.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-27, 18:52   

warto wjechać gdzieś na kanał, skręcić kołem na max i obejrzeć - może po prostu opona w skrajnym położeniu dotyka poluzowanego nadkola lub chlapacza?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-27, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
seba899 


Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2016-03-29, 19:44   

Powodem pisku przy skręcaniu okazało się zapieczenie końcówki drążka kierowniczego w prawym kole (przebieg auta 81000 km). Może komuś się przyda taka informacja.
 
trybik 


Marka: dacia
Model: dokker
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2013
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2013
Posty: 362
Skąd: Bialystok
Wysłany: 2016-03-30, 07:28   

i to jest dobra odpowiedź , po rozpracowaniu problemu informacja co było przyczyna usterki
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne