mam mały problem, od kilku dni przy skręcaniu z przedniego prawego koła dochodzi pisk tak jakby guma tarła o gumę. Szczególnie nasila się to podczas ostrych zakrętów gdy trzeba prawie maksymalnie skręcić koła oraz przy manewrach np na parkingu i przy kręceniu kierownicą na postoju. Z moich obserwacji wynika że dźwięk ten dochodzi gdzieś z drążka kierownicy. Podniosłem przód na lewarku i przy wyłączonym silniku poruszałem kołami i też piszczało, więc nie jest to żaden element jezdny. Czy ktoś spotkał sie z podobnym problemem? Co może być przyczyną?
Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015 Pomógł: 13 razy Dołączył: 10 Paź 2008 Posty: 1500 Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-03-30, 19:06
Trzeba przesmarować układ kierowniczy. Widziałem jak mi to robili w serwisie. Pisk może wydawać również przegub. Jak masz auto na gwarancji to podjedż do serwisu i niech to sprawdzą
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-03-30, 19:08
głupio spytam - może po prostu opona ociera o plastikowe nadkole albo chlapacz?
nie, opona o nic nie ociera. Gdy podniosłem przód na lewarku, skręcałem koła ręcznie ciągnąc za opony, koła nie kręciły się a nadal piszczało. Pisk ewidentnie z okolic drążka kierowniczego. Być może rzeczywiście trzeba przesmarować układ kierowniczy
u mnie jakies 2-3 tygodnie temu, jak się cieplej na dwa dni zrobiło i umyłem samochód to zaczęło skrzypieć, trzeszczeć itp. Według niektórych speców po takim myciu woda dostaje się w niektóre miejsca układu zawieszenia/kierowania itp i stąd te dzwieki. Po myciu w nocy był mróz. Sprawdziłem poziom płynu od wspomagania (koledze też radzę) i trochę brakowało, dolałem może 50- może 100 ml płynu i objawy ustąpiły. Pierwszy raz dolewałem od nowości. Według speców jak się dolewa to znaczy że się gdzieś układ wspomagania rozszczelnił. Gorąco odradzam manewrowanie kierownicą na maksa, podobno wykańcza układ i pompe wspomagania. Płyn musi spełniać pewne normy w przypadku mojej dacii sandero 1,4 to płyn spełniajaący normy Dexron II. Dodam że nigdzie nie mogłem go kupić w niedziele, na stacjach i w marketach brak, ZERO PŁYNÓW DO WSPOMAGANIA no i kupiłem na stacji lukoil za 19 zeta taki żołty z czarnym na etykiecie (spełnia te norme)
Tak więć radzę zajrzeć do zbiorniczka od wspomagania, Pozdrawiam!!!
Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: 1.6 SCE
Rocznik: 2018 Pomógł: 3 razy Dołączył: 30 Sie 2011 Posty: 730 Skąd: lubuskie
Wysłany: 2013-03-31, 17:30
drRekin89 napisał/a:
nie, opona o nic nie ociera. Gdy podniosłem przód na lewarku, skręcałem koła ręcznie ciągnąc za opony, koła nie kręciły się a nadal piszczało. Pisk ewidentnie z okolic drążka kierowniczego. Być może rzeczywiście trzeba przesmarować układ kierowniczy
Nie za bardzo jest co smarować we współczesnym aucie w układzie kierowniczym...to nie syrena:)
Ewentualnie krzyżak kolumny kierowniczej. Dobrze radzi Kolega bodzio by sprawdzić poziom płynu wspomagania choć tu doradzam dużą ostrożność w związku z mieszaniem płynów (lepiej kupić w aso i dolać ten sam co fabryczny).
Sprawdź gumową harmonijkę osłaniającą "jabłko" łączące drążek kierowniczy z przekładnią (czy nie jest zapocona olejem - wyciek albo rozerwana - piasek na łączeniu z drążkiem) a samych końcówek drążka czy łączników stabilizatora i wszelakich gum łączących nie traktuj czasem specyfikami typu wd - 40 i raczej ich się niczym nie smaruje.
- sprawdź łożysko macphersona
- może klocki się kończą i mają jakąś blaszkę sygnalizującą która piszczy trąc o tarczę?
- pasek napędzający pompę wspomagania i wszelakie jego rolki jak i sama pompa
wszelakie elementy ruchome zawieszenia i napędowe jeśli są smarowane to fabrycznie i zabezpieczone gumowymi osłonami przed pyłem, piaskiem i wilgocią a ich smarowanie jest czynnością serwisową i wykonuje się je tylko podczas ich wymiany.
Ostatnio zmieniony przez tomala72 2013-03-31, 17:46, w całości zmieniany 5 razy
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2013-03-31, 20:28
bodzio napisał/a:
u mnie jakies 2-3 tygodnie temu, jak się cieplej na dwa dni zrobiło i umyłem samochód to zaczęło skrzypieć, trzeszczeć itp. Według niektórych speców po takim myciu woda dostaje się w niektóre miejsca układu zawieszenia/kierowania itp i stąd te dzwieki. Po myciu w nocy był mróz. Sprawdziłem poziom płynu od wspomagania (koledze też radzę) i trochę brakowało, dolałem może 50- może 100 ml płynu i objawy ustąpiły. Pierwszy raz dolewałem od nowości. Według speców jak się dolewa to znaczy że się gdzieś układ wspomagania rozszczelnił. Gorąco odradzam manewrowanie kierownicą na maksa, podobno wykańcza układ i pompe wspomagania. Płyn musi spełniać pewne normy w przypadku mojej dacii sandero 1,4 to płyn spełniajaący normy Dexron II. Dodam że nigdzie nie mogłem go kupić w niedziele, na stacjach i w marketach brak, ZERO PŁYNÓW DO WSPOMAGANIA no i kupiłem na stacji lukoil za 19 zeta taki żołty z czarnym na etykiecie (spełnia te norme)
Tak więć radzę zajrzeć do zbiorniczka od wspomagania, Pozdrawiam!!!
Rzeczywiście jak Ci ubyło to szukaj nieszczelności - mogą być bardzo małe i ubywa powoli - ja ostatnio odkryłem dziurkę w przewodzie aluminiowym, musze po świętach pojechać do ASO - mam nadzieje że wymienią mi w ramach gwarancji - nie ma żadnych śladów urazu mechanicznego ( ale z drugiej strony - porozbijałem w drobiazgi płyte pod silnikiem).A w Lagunie mam płyn w odpowiedniej ilości od nowości - 230 tyś km i 14 lat, tak więc go nie ubywa.
A do układu wspomagania w samochodach Dacii wlewamy olej do automatycznych skrzyń biegów, o specyfikacji Dexron 2 lub 3, pytałeś o płyn do wspomagania więc jak sprzedawca niezbyt był zorientowany to nie wiedział o co pytasz - istnieją płyny wyłącznie do wspomagania, np w Audi taki miałem, a BMW był specjalny płyn CNG - tam porócz wspomagania ten sam układ obsługiwał nivomat.
Poziom płynu jest ok, sprawdzałem już, pomijając umiejscowienie zbiorniczka pod akumulatorem którego musiałem wjąć żeby tam dojść Lecz wczoraj popadało znowu zrobiło się mokro i po przejechaniu kilku km zauważyłem ze przestało piszczeć. Możliwe ze po zimie gdzieś na gumy przy układzie kierowniczym dostała się sól a przy jeździe po mokrej nawierzchni przepłukało się. Może wystarczy tu i ówdzie siknąć WD 40 i będzie ok
Mam dokładnie to samo, zaczęło się po lekkich roztopach, dużo pisku opony przyjmowały. Dziwne, bo ten dźwięk słychać przy obu kołach z przodu. Mi się wydaje, że gumy na przegubach. Dziś rano umyłem auto, dokładnie przy kołach i odrobine lepiej.
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szczytno
Wysłany: 2016-03-27, 17:38 usterka
Witam czy udało się komuś ustalić problem trzeszczenia/pisków przy skręcaniu, bo w moim aucie zaczęło popiskiwać przy skręcaniu w okolicach prawego koła. Dźwięk jakby guma tarła o gumę. Dziękuję za pomoc.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-03-27, 18:52
warto wjechać gdzieś na kanał, skręcić kołem na max i obejrzeć - może po prostu opona w skrajnym położeniu dotyka poluzowanego nadkola lub chlapacza?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-03-27, 18:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero II
Silnik: 1.0 sce
Rocznik: 2017
Wersja: Ambiance
Dołączył: 04 Sie 2015 Posty: 46 Skąd: Szczytno
Wysłany: 2016-03-29, 19:44
Powodem pisku przy skręcaniu okazało się zapieczenie końcówki drążka kierowniczego w prawym kole (przebieg auta 81000 km). Może komuś się przyda taka informacja.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum