DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Sadero 1.2 czy 1.4 do przerobienia na LPG
Autor Wiadomość
m-504256305 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,4
Dołączył: 13 Kwi 2013
Posty: 35
Skąd: Mikołów
  Wysłany: 2013-04-28, 13:13   Sadero 1.2 czy 1.4 do przerobienia na LPG

hej,
początkowo chciałem kupić Sadero diesla,
niestety w Niemczech też jeżdżą i jeżdżą tymi samochodami i nie za bardzo chcą jes odsprzedawać,
klamka zapadła,
kupuję Sandero w benzynie docelowo do przerobienia na LPG
jak sądzicie który z silników Sandero lepiej pracuje na LPG 1.2 czy też 1.4 ?
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3746
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-28, 19:24   

1.4 lepiej się zbiera od dołu i taniej wyjdzie regulacja zaworów.
_________________

 
opos 



Marka: Dacia
Model: SANDERO/Logan MCV
Silnik: 1.4 + LPG/1,5 Dci
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 09 Cze 2010
Posty: 396
Skąd: S-E
Wysłany: 2013-04-28, 19:29   

Gdzieniegdzie przeczytasz że 1,4 nie nadaje się do gazu. Ja zrobiłem na gazie na razie 20 tys. bez żadnych problemów. Silnik pracuje ciszej i jest bardziej elastyczny. Mała niedogodność to konieczność pamiętania o regulacji zaworów.
 
luk80 


Marka: Dacia
Model: Lodgy, Duster Blackshadow
Silnik: 1.2TCe, 1,6 SCe
Rocznik: 2012,, 2017
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Sty 2013
Posty: 126
Skąd: okolice Zabrza
Wysłany: 2013-04-28, 19:29   

Tylko i wyłącznie 1.4. Silnik lepszy jeśli chodzi o przeróbkę na LPG a i moja subiektywna opinia jest taka, że daje więcej przyjemności z jazdy niż 1.2.
 
DD 


Marka: Dacia
Model: Duster 1.6 16V
Silnik: K4M (105KM)
Rocznik: 2015
Wersja: Duster
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 11 Lip 2011
Posty: 651
Skąd: ok. Warszawy
Wysłany: 2013-04-29, 15:12   

luk80 napisał/a:
moja subiektywna opinia jest taka, że daje więcej przyjemności z jazdy niż 1.2.

Rzeklbym, ze to jest calkiem obiektywna opinia :-) --> wystarczy popatrzec na przebiegi momentu obrotowego obu tych silnikow (pierwsze dwa wykresy w tym watku). Maksymalny moment obrotowy silnika D4F (1.2 16V) wynosci 105Nm i te 105Nm oraz zblizone wartosci sa osiagane tylko w bardzo waskim zakresie obrotow od nieco ponizej do troche wiecej powyzej 4000rpm. Powyzej i ponizej tego waskiego zakresu obrotow moment dosc mocno spada i np. od ok. 1500rpm do blisko 2000rpm wynosi niewiele ponad 90Nm. Natomast w silniku K7J (1.4 8V) wartosc 105Nm i wyzsze sa osiagane w dosc szerokim zakresie, bo juz od ciut powyzej 1500rpm(!!!) do az ok. 5300rpm. Czyli K7J jest zdecydowanie bardziej elastyczny, a w slad za tym duzo wieksza jest tez frajda z jazdy :-D . K7J bedzie sie chetniej "zbieral" bez koniecznosci czestego wachlowania dzwignia zmiany biegow, nie wspominajac juz wolniejszym zuzywaniu sie niektorych podzesplow auta, np. sprzegla.
 
Pat13 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 24 Cze 2011
Posty: 116
Skąd: Pszów
Wysłany: 2013-04-29, 16:46   

Mój syn jeździ 1,2 z fabrycznym gazem, przebieg 21 tyś bezproblemowo
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne