Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-07, 23:22
Orientuje się ktoś, jaki materiał został wciśnięty w przestrzeń nad przednim nadkolem a komora silnika. Coś wygląda jak gąbki wykruszające ? Zamierzam coś podobnego upchać do swojego "super wyciszonego" bolidu
Wczoraj dokończyłem wyciszanie tylnego najszerszego słupka, środkowego i przedniego pianka gumowa wygłuszającą. Ładnie się układa, zrobiłem w niej dziurki pod elementy montażowe, wszystko fajnie pasuje bez użycia kleju czy taśmy dwustronnie klejącej.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-18, 16:16
Na dzis koniec akcji wyciszanie 2013 Pod tylna kanape został podłożony filc. Zauwazylem unoszac przecienka tapicerka nad tunelem srodkowym, ze pod dywanikami tylnej kanapy sa fabrycznie "rzucone" kawałki filcu. Generalnie dacia jest glosna bo zaoszczedzono na wygluszeniu, szczegolnie tam gdzie klient nie widzi Za rok jak bede mial czas, siłe i ochote rozbebesze podłoge i wyłoze ja 3 mm pianka.
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-19, 18:30
Sporo pracy włożyłeś w Sandacza Najważniejsze - jaki efekt całościowy to dało? Wyraźnie odczuwasz różnicę?
Ta pianka wydaje się dobrym materiałem. W Punciaku miałem zastosować na bitum warstwę filcu, ale ta gumowa pianka chyba będzie lepsza
Mam koledy parę pytań do Was w sprawie wyciszenia Naszych Dacii.
Jak na razie intensywnie czytam różne poradniki, przeczytałem ten temat, ogólnie zagłębiam się w tajniki wyciszenia ale chciałbym się poradzić.
W pierwszej fazie chcę wyciszyć drzwi.
Jak zdemontować boczek plastikowy wiem
ad1. ale mam pytanie jak z trwałością plastikowych spinek? Pękają czy ładnie odchodą? (ostatnio w Citroenie Berlingo Van zakładałem czujniki cofania i centralka była w skrytce za tylną lampą ,w wnęce z wszystkimi fabrycznymi wiązkami kabli, ale demontując osłony plastikowe , spinki pękały w moment wszystkie po kolei a strałem się delikatnie z czuciem odpinać te plastiki......)
ad2. Oklejamy blachę drzwi tylko tą pierwszą od wewnątrz pojazdu czy również blachę zewnętrznądrzwi (tą głębiej jak patrzymy na drzwi od wnętrza samochodu)
ad3. Pierwsza warstwa jaką oklejamy to najczęściej stosowana jest MATA BITUMICZNA tylko że są różnych firm w różnych cenach i na jakie patrzeć? (zapamiętałem że na forum pojawiły się firmy Boll)
np. taka mata ??
http://allegro.pl/mata-wy...3244424857.html
Dodatkowo kupując mate butylową na podanej aukcji mogę ja dostać w formacie 75 x 53 , czyli mniej więcej obszar na którym ma być ona naklejona a bitumiczne są w formatach 50 x 25 i wydaje mi się że stosująć jak najmniej kawałków można otrzymać lepszy efekt (mata klejona na drzwi w jednym kawałku)
Następna warstwa po macie bitumicznej/butylowej widziałem że stosowana jest pianka wygłuszająca lecz czytałem opinie że nie jest ona tak rewelacyjna i słaby jest efekt i lepiej będzie zastosować maty filcowe
Na allegro w kategorii z Elementami wygłuszającymi w zasadzie aukcje z piankami są z małym zainteresowaniem.
Tak więc na mate bitumicznej/butylowej myślałem o zastosowaniu
http://allegro.pl/mata-fi...3230523619.html
albo
http://allegro.pl/mata-bi...3230507194.html
a plastikowy boczek od środka obkleić także matą filcową ale taką
http://allegro.pl/mata-wy...3235324015.html
Kolego mekintosz powiedz Ty mi bo jakoś nie mogę się dokopać Ty na "blachę drzwi" nakleiłeś napierw matę bitumiczną potem nakleiłeś na nią Watolina tłumiąca (tą białą) potem na to tą folię srebrną?
A i blacha klejona tylko ta zewnętrzna czy w środku w drzwiach też?
Piszesz że zastosowałeś poraz pierwszy za dużo mastyki, masz na myśli mastykę czyli tą czarną gumę która jest pomiędzy blachą a plastikowym Boczkiem?
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-21, 04:43
Dominus napisał/a:
Kolego mekintosz powiedz Ty mi bo jakoś nie mogę się dokopać Ty na "blachę drzwi" nakleiłeś napierw matę bitumiczną potem nakleiłeś na nią Watolina tłumiąca (tą białą) potem na to tą folię srebrną?
A i blacha klejona tylko ta zewnętrzna czy w środku w drzwiach też?
Piszesz że zastosowałeś poraz pierwszy za dużo mastyki, masz na myśli mastykę czyli tą czarną gumę która jest pomiędzy blachą a plastikowym Boczkiem?
Na blache drzwi wewnetrzna w srodku drzwi nic nie naklajałem. W Sandero ciezko tam dojsc. Oczywiscie wartro sprobowac cos tam dac U mnie jest folia na boczku drzwi, zas w plastikowy boczek wcisnelem te watoline. Efekt jest zauwazalny ale teraz jak wyciszylem dach zastanawiam sie, czy za rok przy okazji wyciszania podlogi czegos nie wcisnac w drzwi ekstra. Tylko jakos wolalbym wyciszac boczek a nie blache ze wzgledu na obawy przed kondensacja wilgoci. Mastyka nazywam te plastelinopodbna rozciagliwa uszczelke. Swoja wydlubowalem do zera, ładnie schodzi po umyciu beznyzna estrakcyjna. Zaplikowalem nowa ale w zbyt duzej ilosci, przez co drzwi odstwały. Zwracdam tez uwage na ew mozliwosc doklejenia uszczelek oraz wprowadzenia do wnetrza oryginalnej uszczelki drzwi wypelnienia np. sznurem gumowo-piankowym celem jej ogolnego pogrubszenia. W Sandero sa delikatne, w Sandero II juz mocniejsze i lepiej dociskaja drzwi.
Czyli masz tylko naciagnieta na drzwi ta srebrną folię. A mogłybys poddać jaką nowa mastyke zastosowales?
W filmikach od LZParts też usunęli ta uszczelke i zastosowali nowa i nie wiem jaką?
Także na innym filmiku oklejali wewnętrzna blachę w środku drzwi pianką wygłaszająca. Są takie wodoodporne wiec czy wilgoć się tak będzie kondensowac w tym ?
Jeżeli efekt u Ciebie jest już zauważalny to muszę się jeszcze zastanowic co i ile tego włożyć do drzwi abym nie przesądził i nie obciążył ich.Chciałbym przygotować się i zrobić to raz q konkretnie
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-21, 07:21
Z tego co się orientowałem przed robieniem grandziaka (inne auto ale robota taka sama - krótki opis z foto na 14 str tego wątku) mata butylowa jest zdecydowanie lepsza. Taka jest używana przez spec. firmy, typu STP. Są jednak drogie i to bardzo. Szczególnie jeżeli wykleja się całe auto. Imo tylko całościowe wyklejenie ma sens bo jak zrobisz porządnie drzwi to będzie przeszkadzał Ci hałas kół itd... Co do drzwi to wykleić trzeba zarówno blachę zewnętrzną jak i tę z otworami montażowymi. Uważaj tylko żeby nie zakleić otworów odpływowych. Tworzysz wtedy komorę zamkniętą, coś na kształt kolumny - podstawa w car audio
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-21, 14:56
Dominus napisał/a:
Czyli masz tylko naciagnieta na drzwi ta srebrną folię. A mogłybys poddać jaką nowa mastyke zastosowales?
Dokładnie mam tylko przyklajona tasma dwustronnie klejace folie z otworami na ciegna klamek itp oraz głośnik. Mastyke kupiłem w ASO. Kupiłem dwie rolki ale z powodzeniem wystarczy jedna.
Imo tylko całościowe wyklejenie ma sens bo jak zrobisz porządnie drzwi to będzie przeszkadzał Ci hałas kół itd...
Jak pisałem na razie będe wyciszał drzwi, potem pomyślimy o całej reszcie na spokojnie.
Na pewno całościowe wyciszenie auta będe pokazywało świetny efekt , ale na pewno dokładne wyciszenie drzwi też sprawi żę w aucie będzie ciszej, zgodze się żę nie będzie tak cicho jak w całościowym wyciszeniu.
r_lukas, masz kolego doświadczenie więc możę doradzisz.
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-05-21, 22:30
Do wewnątrz drzwi nie dawałbym żadnych pianek. Ja u siebie miałem ułatwione zadanie bo wewnętrzna blacha była fabrycznie wygłuszona. Musiałem okleić tylko tę od zewnątrz (z otworami montażowymi). Teraz musisz sobie odpowiedzieć na pytanie co jest dla Ciebie ważne. Wyciszenie czy przede wszystkim wygłuszenie? Jeżeli chcesz tylko wyciszyć to wystarczy okleić stronę od boczku plus na to jakiś filc lub coś al'a ten GMS co dałeś linka. Jeżeli chcesz to robić pod audio to koniecznie trzeba też okleić wewnętrzną blachę (żeby nie wpadała w rezonans). Wspomniana pianka lub filc też jest konieczny żeby plastik boczku nie trzeszczał na styku z matą - szczególnie istotne zimą. Jeżeli zdecydujesz się na maty to unikaj tych najtańszych... z tego co czytałem lubią się kruszyć po dłuższym czasie (bitumiczne) Ja użyłem taśmy dekarskiej z Leroya Szczerze polecam. Plastyczna, trzyma się jak przyspawana i nic jej nie robią niskie czy wysokie temperatury.
ps jest też wada: po wyklejeniu całego wnętrza przez jakieś 2 tyg zajeżdżało asfaltem , co mnie zdziwiło bo po samych drzwiach nic nie było czuć...
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-05-22, 21:51
Oryginalnie jest, czesciowo spaja ze soba boczek plastikowy z drzwiami oraz wygłusza. Jednak mozna zaryzykowac zdjecie boczka wyciszenie i ponowne zlozenie z wykorzystaniem istniejacej mastyki.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-02, 12:40
W koncu przetestowałem moje wygłuszenie przy predkosci 120 km/h i wiecej. Jest zauwazalnie ciszej jednak irytuje mnie ciagły szum, swist powietrza ze strony uszczelek drzwi przednich. Mimo doklejenia uszczelki typu okiennego niewiele pomogło. W zwiazku z tym widze trzy wyjscia:
- wyregulowac zamek gdyz drzwi kierowcy lekko odstają ( wie ktos jak to sie robi by nie popsuc ? )
- dokupic sznur gumowy i umiescic go wewnatrz uszczelki - usczelka bardziej miesista grubsza
- dodatkowo dorzucic pianke od wygłuszenia drzwi lub wymienic mate "watopodobna" na filc wewnatrz boczka
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4273 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-12, 22:37
Regulacje w Sandero nie istnieje. Bolec można jedynie odkręcić. Nie ma opcji przesuwania. Przynajmniej u mnie.
Dziś zainstalowałem wewnątrz fabrycznej uszczelki 8 mm sznur gumowy. Umiejscowiłem w pierwszej "komorze" od strony progu. Druga stykająca się bezpośrednio z blacha zamykanych drzwi jest pusta. Efekt - uszczelki lepiej dociskają do drzwi. Jak to się przełoży na wyciszenie oraz szum powietrza pow. 120 km/h dam znać jak będę miał okazje rozpędzić się aż tyle poza miastem.
Dziś zainstalowałem wewnątrz fabrycznej uszczelki 8 mm sznur gumowy. Umiejscowiłem w pierwszej "komorze" od strony progu. Druga stykająca się bezpośrednio z blacha zamykanych drzwi jest pusta.
Ja mam zainstalowany sznur gumowy 4mm, ale właśnie w tej mniejszej komorze bliżej drzwi. Jest różnica. Drzwi ładniej się zamykają, nie ma takiego echa, są bardziej głuche. Przy większych prędkościach też wiatr trochę ucichł.
U Mnie w dCi z 2012 też tego nie ma.
A czy to przypadkiem nie są uszczelki które są dodatkowo dla wersji 4x4
Może teraz do 4x2 też je zakładają, najlepiej aby ktoś się wypowiedział kto ma 4x4
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum