DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
benzyna czy diesel
Autor Wiadomość
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 15:42   

wieza napisał/a:
przy małych przebiegach nie oplaca się dizla kupować i ja się zgadzam ale chodziło po przejazdy z rzedu powyżej 20 tys rocznie ;)


To wtopiłem kupujac roczne sandero 1.5 dci przy przebiegach ponizej 10.000 rocznie ;-)
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-21, 16:24   

mekintosz napisał/a:
wieza napisał/a:
przy małych przebiegach nie oplaca się dizla kupować i ja się zgadzam ale chodziło po przejazdy z rzedu powyżej 20 tys rocznie ;)


To wtopiłem kupujac roczne sandero 1.5 dci przy przebiegach ponizej 10.000 rocznie ;-)


czy ja wiem czy wtopiles :) jedni wola bezynki inni dizle ja kupuje ostatnio tylko dizle i mnie się oplaca i stopa zwrotu jest odpowiednia ;) przy używaniu auta 5 lat średnio i 120-130 tys km opłaca się 100% ale przy mniejszym przebiegu tez jeśli auto będziesz dłużej ekspoloatował
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
zyga03 


Marka: Dacia 2x
Model: DUSTER 1.3 Tce 4x4 150 kM
Silnik: Stepway 1,5 DCi
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sty 2011
Posty: 277
Skąd: Warszawa,Łomianki
Wysłany: 2013-06-21, 16:26   Re: benzyna czy diesel

wieza napisał/a:
Takie małe rozmyslenia

1,6 bezynka 1,5 dci diesel
10 litr na 100km 55zl - 6 l- 33zl
1000km – 100l 550zl - 100l - 330zl
10000km 1000l – 5500zl - 1000l - 3300zl
100.000km 10.000l- 55.000tys -10.000l - 33.000zl + 22 tys

Licząc ze rocznie się przejezdza 25tys km
25tys km bezynka koszt 13,750 zł
25 tys km diesel koszt 8250 zł
Różnieca w spalaniu 5500 rocznie oszczedza się na diesel
Czyli róznica w zakupie 2 tak samo wyposażonych w opcje max wersji to
1,6 bezyna 49.900 tys
1,5prestige 61.500 tys
Róznica 11,600 tys
Czyli zakup diesela zwraca się po przejechaniu 50 tys km

Zaraz ktos powie ze diesel jest droższy w utrzymaniu – to ja odpowiem ze grubo się myli bo jest zajebiscie tani :)
PS jak się dba to się ma  :) :)


jeżeli pytasz konkretnie o Dustera to tylko diesel Stepway też
 
d3mol3k 



Marka: dacia/dacia
Model: dokker/duster
Silnik: 1.5 dci 90/1.6 SCe
Rocznik: 2012/2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 1093
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-06-21, 16:33   

No to wtopiłeś :mrgreen: . A na poważnie pewnie nie wtopiłeś bo to co ma się stać/popsuć się zapewne się nie popsuje :).

Problem wyboru był, jest i będzie co wybrać? i każdy musi podjąć męską/damską decyzję Pb - ON - Pb+Lpg - a może elektryczny?

Każdorazowo zastanawiam się co wybrać i muszę przyznać że powróciłem do diesla. To co będzie w przyszłości może się stać ale nie musi - auto odpałaci nam tym jak się z nim obchodzimy to raz, dwa wszystko zależy od części w nim zamontowanych (patrz elektronika) - te jak wiadomo mają za zadanie (przynajmniej ostatnio te nowsze) pracować tak długo jak przewidział producent i tak długo by ten producent nie stracił rynków zbytu.

Padły tu stwierdzenia że patrzy się przez pryzmat kasy - zgadzam się patrzy się i się nie oszukujmy. Wielu chwali benzyny ale też wielu te benzyny przerabia na LPG - po co? dla oszczędności czyli dla kasy.

Ekologia? My tu piszemy o litrach na setkę. A taki tam samolocik latający po niebie to ile ton paliw spala na setkę? i jak truje naszą atmosferę? :-P

Każdy z rodzajów silników ma swoje plusy i minusy - na szczęście wybór (na razie) należy do nas :-) . Myślę że jakbyśmy wierzyli naprawdę w to wszystko o czym piszą dziennikarze i w to co dowodzą badania naukowe - to żaden z nas nie powinien jeździć dacią a tym bardziej żadnym samochodem :-P .
_________________
Autko do jeżdżenia - zużycie poglądowe dla zainteresowanych: 1.6 SCe 115 KM
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2013-06-21, 16:37   

Ja przejeżdżam rocznie 30 tys. km. Wiem czym diesel "pachnie", bo miałem dwa (w sumie przejechałem dieslami prawie 200 tys. km) i co najważniejsze obyło się bez awarii, a mimo tego obecnie jeżdżę benzyniakami i NIGDY do diesla się nie przesiądę. Wolę święty spokój (niewiadomo co zatankuję, czy zimą dieselek odpali,... itp., itd.), a przyjemność z jazdy benzyniakiem z turbiną jest o wiele większa niż dieslem, zużycie paliwa podobne, cena zakupu niższa, ... i ten święty spokój :mrgreen:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-21, 16:48   

yakov napisał/a:
Takie moje małe rozmyślenia:l

moje są dokładnie identyczne :-P - auto kupione pod koniec lutego 2012 ma teraz na liczniku nieco ponad 9 tys km. Mam następującą,żelazną zasadę dot. komunikacji - do auta wsiadam dopiero wtedy, gdy jestem do tego absolutnie zmuszony okolicznościami. 80% moich podrózy zapewnia mi rower
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-21, 16:53   

corrado napisał/a:
wyobraźcie sobie że np w Seacie Leonie II nowym jeszcze montują benzynowy 1.6 8V !
i daj Boże, niech montują jak najdłużej :-P bo to jedyny naprawdę porządny i bezawaryjny a do tego idealnie nadający się do współpracy z zestawem STAG silnik. Jeśli kiedykolwiek kupowałbym coś z koncernu VW(Audki,Skoda,Seat) - szukałbym przede wszystkim tego 8-zaworowca. Dla mnie silnikiem idealnym byłby 2 litrowy benzyniak o mocy 120-140 KM, 8 zaworowy, z łańcuszkiem rozrządu i bez żadnych wynalazków typu turbina, zmienne fazy rozrządu czy inne podobne fanaberie :mrgreen:
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-06-21, 18:10   

dyziek napisał/a:

a ja Wam życze autek nie do zdarcia i kasy tyle, by sie nie martwic o paliwo


Dar1962 napisał/a:
silnikiem idealnym byłby 2 litrowy benzyniak o mocy 120-140 KM, 8 zaworowy, z łańcuszkiem rozrządu i bez żadnych wynalazków typu turbina, zmienne fazy rozrządu czy inne podobne fanaberie


w ochotą dołączam się do w/w życzeń... :-)
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-06-21, 18:33   

Cytat:
.... 2 litrowy benzyniak o mocy 120-140 KM, 8 zaworowy, z łańcuszkiem rozrządu....

chciałbym taki :mrgreen:
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 18:52   

Dusterowy 2.0, mimo 16 zaworów, paska rozrządu i zmiennych faz, jest podobno zupełnie bezproblemowy, a ma właśnie ~140 KM [:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-06-21, 18:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster III, MCV
Silnik: 1,0ECO-G LPG, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2024 , 2010
Wersja: Extreme
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 562
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2013-06-21, 19:21   

Tylko u nas go nie ma :-P
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 19:59   

Do LPG może być i 8 zaworowy, najważniejsze jaka jest instalacja i sterownik LPG.
BTW 16 zaworowy silnik ma większą sprawność , lepsze opróżnianie i napełnianie komory spalania, jest też przy tym choć nie wiele ale bardziej ekonomiczny. Od paru lat są wprowadzane diesle 16 zaworowe...
A akurat zmienne fazy rozrządu to świetna i b. mądra sprawa , chyba tylko zupełni ignoranci niedoinformowani mówią inaczej, jeśli byłaby wersja 1.6VVTI w dusterze najprawdopodobniej na 99% nie myślałbym już o dieslu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 20:00   

Można sprowadzić [:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-21, 20:31   

za to 8-zaworowy ma bardzo elastyczny "dół" i jest mało wysilony a przez to bardzo trwały i odporny - miałem kiedyś astrę G z motorem 1,6 8v 87 KM.Wprawdzie był na pasku ale za to miał jeszcze całkowicie bezkolizyjny rozrząd. Dziś takie konstrukcje to utopia :-/
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-21, 20:33, w całości zmieniany 2 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-06-21, 21:30   

mekintosz napisał/a:
wieza napisał/a:
przy małych przebiegach nie oplaca się dizla kupować i ja się zgadzam ale chodziło po przejazdy z rzedu powyżej 20 tys rocznie ;)


To wtopiłem kupujac roczne sandero 1.5 dci przy przebiegach ponizej 10.000 rocznie ;-)


Także robię koło 15tys i jest dobrze :)

bossboss napisał/a:
tylko benzyna--jak to mawiał św.p. A.Lepper "DISLA ZOSTAWMY ROLNIKOM"


Bo każdy rolnik ma autka w dislu :mrgreen: niezależnie czy robi 5 czy 50tys rocznie a dlatego że rolnicy odliczają sobie akcyzę czyli złotówkę od litra a przy okazji wlewają do autek :)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-06-21, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-21, 23:51   

Dar1962, nie będziemy się może licytować jakie kto miał auta, niestety ale nie widzę nic ciekawego w silniku Astry z 8 zaworowym silnikiem benzynowym. Tak jak pisałem silnik 16V benz. miałem już w Maździe 323 z 93r. i który nie dało się przysłowiowo zajeździć!
Nie wiem dlaczego chcesz mnie przekonać do archaicznych silników bez merytorycznego uzasadnienia. :roll:
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-22, 06:56   

corrado napisał/a:

Nie wiem dlaczego chcesz mnie przekonać do archaicznych silników bez merytorycznego uzasadnienia. :roll:

merytorycznym uzasadnieniem dla tych "rachitycznych" (ja nazwałbym je prostymi konstrukcyjnie) silników są pół milionowe przebiegi bez konieczności odwiedzania warsztatu i całkowity brak obawy o jakiekolwiek kosztowne awarie. Sądzę,że spotkałeś się z pojęciem "bezkolizyjny rozrząd"? Otóż w takim silniku, po urwaniu paska nic się nie dzieje, poza tym,że po prostu gaśnie.Po kupieniu za kilkadziesiąt zł nowego paska, na tym naprawa się kończy. Ta sama awaria we współczesnym silniku czasem oznacza konieczność jego wymiany, bo remont kapitalny się nie opłaca
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-22, 07:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-22, 09:35   

Nie wiem czy się śmiać czy płakać, :roll: paski się wymienia a nie dziaduje nawet na wymianie. Poza tym chyba producent zaleca wymianę po jakiś 60tys km .
Poza tym z tego co wujek google mówi, zdarza się uszkodzenie w 8V pogiętych popychaczy po zerwaniu paska. Cała siła po zderzeniu idzie na wałek rozrządu i wał korbowy. Panewki oberwą i mimo, że może odpali to spadnie ciśnienie oleju i taki silnik będzie brał olej itd i pojawi się to mimo że może auto pojedzie , heh.
Powód "bezkolizyjności" 8V po zerwaniu paska tak czy inaczej nie mogę traktrować poważnie.
Pierwszy lepszy tekst znaleziony w google :
"Silniki Fiata 125 i Poloneza miały ok 50 lat i też były kolizyjne. Miałem okazję zrobić trochę głowic Oplowskich zarówno ósemek jak i szesnastek więc wiem że gadki o bezkolizyjności można zaliczyć do bajek. Na pewno w ósemkach zdarza się uszkodzenie o wiele rzadziej ale nie tak znowu rzadko jak wynika z obiegowych opinii."
 
wiciu_r 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6Mpi
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Sie 2012
Posty: 202
Skąd: Szamotuły
Wysłany: 2013-06-22, 09:51   

Lodgy 1,6Mpi - 7,5L benzynki średnio po przebiegu 5500km.
W dieslach nie widzę alternatywy dla benzyny. Nowoczesne common raile to technologiczne śmieci (miałem).
Jakby było dostępne nowe auto ze starym citroenowskim 2,1td to brałbym bez zastanawiania.
Pozdro
_________________
Im lepsza terenówka, tym dalej trzeba iść po traktor...
 
BMH 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5 DCI 107
Rocznik: 2012
Wersja: Prestige 7 os.
Dołączył: 01 Cze 2011
Posty: 82
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-06-22, 15:19   

wiciu_r napisał/a:
Lodgy 1,6Mpi - 7,5L benzynki średnio po przebiegu 5500km.
W dieslach nie widzę alternatywy dla benzyny. Nowoczesne common raile to technologiczne śmieci (miałem).
Jakby było dostępne nowe auto ze starym citroenowskim 2,1td to brałbym bez zastanawiania.
Pozdro



Moja Lodgy pali 7 litrów w mieśćie ropy a twój benzyniak 7,5 ha ha ha niedługo wasze benzyniaki będą spalać 1 litr na tysiąc kilometrów i to w korku !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Chyba że pchacie swoje auta
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-06-22, 19:31   

Poza tym miasto miastu nie równe , czytaj : ruch komunikacyjny i "korki" w nim.
Wydaje mi się, że tutaj trzeba przyjąć wartości tak jak w innych autach o podobnej masie i takim samym silniku. To najrozsądniejszy wynik "spalania"
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2013-06-22, 19:40   

corrado napisał/a:
Nie wiem czy się śmiać czy płakać, :roll: paski się wymienia a nie dziaduje nawet na wymianie. Poza tym chyba producent zaleca wymianę po jakiś 60tys km .
Poza tym z tego co wujek google mówi, zdarza się uszkodzenie w 8V pogiętych popychaczy po zerwaniu paska. Cała siła po zderzeniu idzie na wałek rozrządu i wał korbowy. Panewki oberwą i mimo, że może odpali to spadnie ciśnienie oleju i taki silnik będzie brał olej itd i pojawi się to mimo że może auto pojedzie , heh.
Powód "bezkolizyjności" 8V po zerwaniu paska tak czy inaczej nie mogę traktrować poważnie.
Pierwszy lepszy tekst znaleziony w google :
"Silniki Fiata 125 i Poloneza miały ok 50 lat i też były kolizyjne. Miałem okazję zrobić trochę głowic Oplowskich zarówno ósemek jak i szesnastek więc wiem że gadki o bezkolizyjności można zaliczyć do bajek. Na pewno w ósemkach zdarza się uszkodzenie o wiele rzadziej ale nie tak znowu rzadko jak wynika z obiegowych opinii."

-
pewnie, że należy robić obsługę techniczną nie rzadziej niż zaleca producent; a silniki bezkolizyjne istnieją; sam miałem taki w UNO 1.0 Fire; auto stanęło w drodze, zostało sholowane a mechanik wymienił pasek rozrządu i ustawił fazę rozrządu i po robocie - 15 min.
_________________
1,5 dci Laureate
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-06-22, 20:26   

corrado napisał/a:
"bezkolizyjności" 8V po zerwaniu paska tak czy inaczej nie mogę traktować poważnie.

Nikt ci nie każe. Ale jeśli zadasz sobie trud i uruchomisz Google, to znajdziesz i uwierzysz, że w przypadku tego, konkretnego silnika to fakt :-P
nie miałem na myśli pęknięcia paska rozrządu wskutek zaniedbań serwisowych. Takie przypadki po prostu czasem się zdarzają.
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-06-22, 20:34, w całości zmieniany 2 razy  
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-06-22, 21:26   

wox napisał/a:
Ja przejeżdżam rocznie 30 tys. km. Wiem czym diesel "pachnie", bo miałem dwa (w sumie przejechałem dieslami prawie 200 tys. km) i co najważniejsze obyło się bez awarii, a mimo tego obecnie jeżdżę benzyniakami i NIGDY do diesla się nie przesiądę. Wolę święty spokój (niewiadomo co zatankuję, czy zimą dieselek odpali,... itp., itd.), a przyjemność z jazdy benzyniakiem z turbiną jest o wiele większa niż dieslem, zużycie paliwa podobne, cena zakupu niższa, ... i ten święty spokój :mrgreen:


ps ja kupuje dizle już 3 mam każdy od nowości i teraz będzie 4 kupiony bo po prostu się mi to oplaca biorąc pod uwagę oszczednosci. Każdy przelicza po swojemu ja przeliczyłem według różnicy spalania w miesci tzn 4 litrów i dci spłąca się po przejechaniu 50 kawałów a później oszczędzasz róznice :) każdy co woli oszczedzac albo i nie ... i powtarzam jedna zasade "Jak Dbasz TO Masz" i to na tyle ;)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-06-22, 22:39   

Ja mam prostą zasadę (z uwagi na ostrożność i praktyczność);


> kupując nowe auto:
- większość jazdy w trasie - silnik diesla,
- większość jazdy w mieście - silnik benzynowy.

> kupując auto używane:
- silnik benzynowy (bez LPG),
- chcę taniej jeździć - to sam zlecam montaż instalacji LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne