DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2013-12-16, 23:52
Fabryczny LPG
Autor Wiadomość
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-09, 22:57   

No dobra. Wiem, ze późno ale awaria najważniejsza :-)
Sprawdziłem Plus Max RE i Plus Max 2010 bez powodzenia.

.. kurcze nie wiem jak załączyć obraz :/...

w każdym bądź razie, 1 i 2 program teoretycznie mówi, że widzi sterownik, podaje jego numer SW, Typ, ale internal configuration file, internal calibration version (to Plus Max RE) oraz PC Configuration i Calibration name (Plus Max 2010) są UNKNOWN....
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-07-10, 04:30   

ja mieć moje logan na ae firmware zmienił
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2013-07-10, 19:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-10, 08:21   

No to nie wiem....
Może jednak robię błąd w jakimś miejscu?
Ale z drugiej strony gdzie tam można jakiś błąd popełnić?

.. co to jest "ae"?
 
eastcowboy 


Marka: *
Model: *
Silnik: *
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 19 Sie 2009
Posty: 336
Skąd: ABCD
Wysłany: 2013-07-10, 16:38   

ae jest firmware dla obszerny możliwość regulacji
Ostatnio zmieniony przez eastcowboy 2013-07-10, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
PrzemekS 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6 8V
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Lip 2013
Posty: 12
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-10, 19:14   

eastcowboy napisał/a:
ae jest firmware dla obszerny możliwość regulacji


Dziękuję za wyjaśnienia.

Szkoda, że nie mogę wgrać tego firmware :(
 
GregW 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 84KM LPG
Rocznik: 2012
Wersja: BlackLine2 7 os.
Dołączył: 26 Wrz 2012
Posty: 28
Skąd: Kielce
Wysłany: 2013-07-12, 09:37   

a ja zgłoszę się z problemem-zagadką

Mój samochodzik to MCV kupiony w styczniu 2013 r. w salonie w Zabrzu.
Silnik 1.6 z fabryczną LPG. Przejechane 7k km.

Otóż jeżdżąc sobie po mieście kilkukrotnie zauważyłem (trudno nie zauważyć), że odcina mi dopływ paliwa i silnik gaśnie (zapalają się odpowiednie kontrolki, żeby pojechać dalej trzeba ponownie uruchomić silnik). Zdarzyło mi się to już ze 4 razy.
Zagadkowe jest to, że zawsze następuje to w tym samym miejscu - podczas zjeżdżania z niewielkiego wzniesienia za skrzyżowaniem, na niskich obrotach (ok 1500), hamując silnikiem na 4-tym biegu (przy prędkości ok 40 km/h), kiedy wrzucam potem 3kę lub 2kę i chcę jechać dalej, zauważam że silnik zgasł. (samego gaśnięcia najczęściej nie słychać, więc widzę to jedynie po kontrolkach i oczywistym braku mocy pod pedałem gazu). Nigdy autko nie zgasło w podobny sposób w innym miejscu.

Oczywiście nie zdarza się to za każdym razem podczas jazdy tą drogą, ale na tyle często, że zaczyna mnie denerwować. W końcu stwarza to w mało bezpieczną sytuację na drodze.

Koleżanki i koledzy, co o tym sądzicie?
Czy kwalifikuje się to do wizyty w serwisie? Czy to wina auta czy mojego stylu jazdy?
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-12, 10:47   

traktując to w kategoriach żartu - rada jest prosta: unikaj tej trasy... :mrgreen:
a tak na poważnie to nie jest prawidłowe i wizyta w ASO jest nieunikniona... :-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-07-12, 14:59   

czy w momencie, kiedy silnik gaśnie auto spala LPG i czy dzieje się to np na "luzie" lub przy niskich obrotach?
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-07-12, 15:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
wookash 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Wrz 2012
Posty: 61
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: 2013-07-12, 20:13   

To ja dorzucę swoje 0.03PLN do tematu.
Duster z fabrycznym LPG. Od początku bardzo wybredny. Zależnie od tego gdzie tankuję gaz, to autko ma tendencje do dławienia się. Bardzo widoczne (o dziwo) przy gwałtownej zmianie biegów ze wstecznego na 1 i na odwrót. Obroty wtedy spadają poniżej 500 i silnik gaśnie - ciekawe, że wtedy zazwyczaj nawet nie zdążę puścić sprzęgła :/
Zauważyłem dużą różnicę w tych sytuacjach, zależnie od tankowanego gazu. O dziwo najlepszy (pod tym kątem) jest gaz na stacjach "nie markowych" taką mam sprawdzoną pod marką Bricomarche.
Niemniej jednak zamierzam udać się na wymianę filtra gazu (20kkm) i zgłosić tę wadę do ASO - już raz zgłaszałem, ale temat olali - teraz zmieniam ASO, zobaczymy co powiedzą.
Ogólnie spalanie gazu w mieście około 11l/100, w trasie około 10ciu, ale zaznaczam, że nie trzymam się ograniczeń 90 :/ prędkości normatywne to około 100-110km/h
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-13, 17:59   

Miło!

130713A001.jpg
Plik ściągnięto 233 raz(y) 93,9 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-13, 21:25   

Pod serockiem obok warszawy też na artusie jest po 2.06
_________________
Moje auto
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-13, 22:22   

jan ostrzyca napisał/a:
Miło!

Jastków?
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2127
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-07-14, 02:06   

TD Pedro napisał/a:
jan ostrzyca napisał/a:
Miło!

Jastków?

Trojaczkowice. Na Kraśnik po prawej, zaraz za laskiem z (ob)leśnymi pannami.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 150 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG 60 000 km
 
GerardC 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6v105KM 2x4 LPG LandiRenzo
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 24 Sty 2013
Posty: 108
Skąd: ZachodnioPomorskie
Wysłany: 2013-07-15, 13:48   

Spalanie fabryczny LPG. 5 tyś. przebiegu.
80% miasto-czyli korki,częste gaszenie silnika,odpalanie.20% trasa,prędkosc pow.100km/h
Średnia 100km/ 12,5 l. LPG plus 100km/ 1,6 l Benzin. Aha wynik ten jest z włączoną klimatyzacją.
Myśle ze po spasowaniu silnika może uda się obnizyć spalanie.
Jeszcze pytanie z innej beczki, podczas tankowania LPG ,nie wiedzieć dla czego, raz tankuje 32l a innym razem 42l LPG do pełna.Ciekawe to.
Po za tym się bujam.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4554
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 14:01   

Bo trzeba wyjeździć do głośnego pikania wtedy tak naprawdę zbiornik jest pusty .
Wszystko zależy od cienienia i temperatury ponieważ w zbiornik można zapełnić do 80 %
Co do spalania mam troszeczkę niższe ale nie jeżdżę często w korkach , więc spalanie benzyny jest znikome
Ja zależnie ile zaleje przejeżdżam 350-400 km na pełnym lpg
I nie ma co patrzeć na ten wskaźnik bo on nie ma dużo wspólnego z rzeczywistość tylko tankować na kilometry
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2013-07-15, 14:07, w całości zmieniany 5 razy  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-15, 18:00   

Z danych kol.GerardC, wynika, że LPG nie jest takie oszczędne jak to niektórzy piszą:
Średnio 100 km kosztuje ponad 35 PLN, gdy taki DD na ON przejeżdża 100 km o 5 PLN taniej, bez podliczenia pozostałych kosztów eksploatacji.
 
marszelest 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V / LR-IV
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2012
Posty: 553
Skąd: ŻORY
Wysłany: 2013-07-15, 18:15   

te 35zł na 100 wydaje mi się zawyżone
nawet jeśli pali 11l gazu na 100 to i tak wyjdzie mniej niż 35 zl (wliczając również benzynę na rozruch)
_________________
(•_•)
( •_•)>⌐■-■
(⌐■_■)
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2013-07-15, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-15, 18:27   

Kol. marszelest, moje wyliczenia oparlem na danych kol.GerardC, 12.5X2.1=26,50 plus 1.6X5.5=8.80 po dodaniu 35.30. Ze średnich z Motostat DD 4X2 110 KM średnie spalanie 5,5 l/100 km, gdy pomnożymy przez 5,5 daje 30,25 PLN i taka byla treść mojego postu.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 18:41   

chriskb napisał/a:
Ze średnich z Motostat DD 4X2 110 KM średnie spalanie 5,5 l/100 km
a co to za porównanie

jak bierzesz dane z motostat, to porównaj te dane dla obu paliw

czyli wg twoich cen gazu
ON - 6,04l/100 -> 33
LPG - 10.88l/100 -> 23

cen noPb dla LPG nie liczę, bo jak ktoś nie jeździ po 5km, to są to pomijalne wielkości
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2013-07-15, 18:42   

- bez względu na rodzaj paliwa osiągane zużycia są zróżnicowane,
- niejednokrotnie pisałem, że nie jestem fanem LPG ale ponoszone w moim przypadku koszty paliwa dają sporo zadowolenia, dane z ostatnich 4 kkm: średnie zużycie LPG (50/50 - miasto/trasa) 10,5 l/100 km oraz benzyny 0,4 l/100 km co daje przy obecnych cenach gazu wynik poniżej 25 pln/100 km :-)
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-15, 18:58   

Kol. kapelusznik, porównanie jak każde. Na forum jest kilku użytkowników z DD 4X2 i pokazują w podpisach jakie mają średnie zużycie ON na 100 km. Ja sie do nich nie zaliczam ale opieram moje porównanie na danych kol.GerardC, i mam do tego prawo. Nie mam zamiaru dyskutować o wyższości jednego czy drugiego paliwa. Stwierdziłem fakt, że LPG nie jest takie tanie jak to niektórzy opisują. A jak dodamy koszty przeglądów, regulacji i wymiany osprzętu to będzie jeszcze bardziej widać jaka jest różnica przejechania średnio 100 km na jednym, czy na drugim paliwie. A tak na koniec to przy takich krótkich przejazdach zużycie Pb jest większe a nie pomijalne, bo jak silnik ostygnie to trzeba startować na Pb. Mam jedno auto z LPG i na przestrzeni czasu nie widzę w kieszeni tych niemożebnych oszczędności.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 19:08   

chriskb napisał/a:
porównanie jak każde
takie sobie - bo porównujesz spalanie jednego człowieka (z nie wiadomo jakim stylem jazdy) ze spalaniem średnim
chriskb napisał/a:
LPG nie jest takie tanie jak to niektórzy opisują
jest
znasz jakiś tańszy sposób zasilania aut paliwem :?:
ja nie

chriskb napisał/a:
przy takich krótkich przejazdach zużycie Pb jest większe a nie pomijalne
przeczytaj jeszcze raz, co napisałem, za mocno się zacietrzewiłeś 8-)

ty masz jedno auto z LPG, ja takich aut obskoczyłem kilka, nie będziemy się przecież na doświadczenia sprzeczać
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-15, 19:25   

Kol. kapelusznik, ja znam tańsze np. wodór. Ale nie o to chodzi. Nie chodzi o to ile aut ktoś zajeździł ani o to jakie paliwo jest tańsze. Ja po prostu wskazałem na konkretnym przykładzie, że te oszczędności nie są takie niebotyczne jak to niektórzy staraja się opisywać. Kol. TD Pedro, np. zużywa tylko 0,4 l Pb. i wedlug cen jakie ja cytowałem średni koszt 100 km to niewiele ponad 25 PLN. A dla przykładu na Forum jest kol., którego średnie zuzycie ON jest ponizej 5 l ma 100 km, co prawda jest to wersja DD 90 KM.
 
kapelusznik 



Marka: Seat
Model: Ateca
Silnik: 1.0 TSI
Rocznik: 2022
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 24 Kwi 2012
Posty: 917
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-07-15, 19:29   

chriskb napisał/a:
Ja po prostu wskazałem na konkretnym przykładzie, że te oszczędności nie są takie niebotyczne jak to niektórzy staraja się opisywać.
ale to nie był konkretny przykład, bo wziąłeś spalanie jednego użytkownika - takie które ci pasowało do tezy i zestawiłeś ze średnią, która wygładza ekstrema
dla mnie to jest albo kiepska metodyka albo demagogia
Ostatnio zmieniony przez kapelusznik 2013-07-15, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-07-15, 19:46   

Kol. kapelusznik, każda metodyka jest dobra a poprzeć swoją teze. Porównywałem średnie spalanie w jednym i drugim przypadku i to nie jest deagogia (warto czasami zajrzeć do słownika co to jest demagogia). Nikomu nie narzucam mojego zdania o kosztach użytkowania opartych na LPG, Pb czy ON. Ja sam płacę za auta i wiem ile mnie kosztuje rocznie utrzymanie DD z ON i nie będę się chwalił drugim z LPG ale pali zimą średnio ponad 12l LPG na 100km i ponad 1 l Pb. Ostatni rok wliczając ubezpieczenie, i wszystkie koszta związane z eksploatacją przy przejechaniu każdego z aut po około 12 000 km różnica była niewielka na korzyść LPG.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne